וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פירות וירקות שעושים לכם גזים מסריחים

19.6.2017 / 11:42

אין ספק שפירות וירקות הם תוסף הכרחי ובריא לתזונה של כל אחד מאיתנו. הבעיה היא שחלק מהם גורמים לבעיות במערכת העיכול - מה שבתורו עלול לייצר בעיה גדולה יותר מתזונה לא בריאה

אישה מריחה ריח רע. ShutterStock
דיאטה דיאטה, אבל מה עם תופעות הלוואי?/ShutterStock

הקיץ הגיע, ובעקבותיו גם גל של דיאטות שאמורות לתת מענה לשלב המבאס שבו אתם מבינים שהגיע הזמן ללבוש בגד ים. אחת מההחלטות השכיחות ביותר שקשורה לדיאטה היא אכילה של יותר פירות וירקות. אבל זו לא הסיבה היחידה לאכול אותם. רק בתחילת השנה פורסם מחקר של האימפריאל קולג' בלונדון שטען כי אכילה של 10 מנות פירות וירקות ביום מעניקה יתרון משמעותי בהפחתת הסיכוי להתקף לב, שבץ, סרטן ומוות מוקדם.

אז מה הבעיה אתם שואלים? הפירות והירקות הצבעוניים האלה עושים כאמור פלאים עבור הגוף שלנו, אבל הם גם בעלי השפעה על מערכת העיכול. זה אומנם לא נדיר לחוות אי נוחות במערכת העיכול כאשר עוברים שינוי בתזונה, אבל זה קורה יותר כשמוסיפים הרבה ירקות ופירות לתפריט. הסיבה – הם מכילים נוטריינטים רבים, ביניהם רב-סוכרים, סיבים מסיסים וסוכרים טבעיים כמו פרוקטוז – שעלולים לגרום לגזים במעיים. בנוסף, הפירוק של הפירות והירקות במהלך תהליך העיכול עלול לגרום לגזים, גיהוקים, כאבי בטן והתכווצויות.

עוד בנושא:
הנה הסיבה שהגזים שלכם מסריחים – אבל יש מה לעשות עם זה
אל תסתכלו בקליפה: הירקות המכוערים שהכי בריאים לכם
לא רק גזים: כל הבעיות המביכות ביותר

הנה 5 פירות וירקות שעלולים לגרום לנפיחות וגזים, אם אוכלים יותר מדי מהם:

seperator

ארטישוק

ארטישוק. ShutterStock
קשה לעיכול/ShutterStock

הירק המיוחד הזה מכיל פחמימות מסוג אוליגו-סוכרים (oligosaccharides) שחלק מהם אינם מתעכלים באופן מלא במעי הדק, זאת בשל חוסר באנזימים המתאימים. במקום זאת, הם עושים את דרכם דרך מערכת העיכול למעי הגס ומחכים להתעכל על ידי חיידקים במעי. תוצר הלוואי של תהליך זה הוא שמייצר גזים מסריחים.

seperator

מנגו

מנגו. ShutterStock
מזל שהוא בא לעונה קצרה יחסית/ShutterStock

הפרי הטרופי והקייצי הזה שרבים מאיתנו רק מחכים לעונה שלו, עלול לגרום גם לגזים לא נעימים. המנגו אומנם מכיל הרבה סיבים שלרוב תורמים לעיכול מהיר, אך הוא מכיל יותר פרוקטוז מאשר גלוקוז, מה שמקשה על הפרוקטוז להיספג על ידי הגוף אצל אלה שסובלים מבעיות עיכול. חוסר איזון זה עלול לגרום לנפיחות ולגזים.

seperator

גזר

גזר. ShutterStock
אחד הירקות הכי בריאים שיש/ShutterStock

גזר הוא ללא ספק אחד מהירקות הכי בריאים שקיימים והוא מספק לגוף שלנו הרבה מאוד מינרלים ווויטמינים. אכילה מרובה של גזר לעומת זאת, עלולה לגרום לא רק לעור כתום, אלא גם לנפיחות בבטן.

ירקות עתירי סיבים, כמו גזר, אומנם משפרים את מערכת העיכול, אבל הם גם עלולים לגרום לגזים. הסיבה נעוצה בעובדה שהחיידקים בתוך המעי הגס מייצרים את הגזים כתוצר לוואי של עיכול הסיבים.

seperator

ירקות מצליבים

סלט פסטה עם ברוקולי ופטה של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
בעיה ידועה/נמרוד סונדרס

אם עד עכשיו הרמתם גבה, בשלב הזה אנחנו די בטוחים שכמה מכם מהנהנים בהבנה. עבור אנשים רבים ירקות מצליבים כמו כרוב, ברוקולי וכרובית הם בגדר לראותם בלבד. הסיבה – הם גורמים לנפיחות בבטן ולגזים אכזריים. משפחה זו מכילה מרכיב הקרוי רפינוזה – שהוא למעשה סוכר שהגוף מתקשה לפרק – מה שגורם לגזים ונפיחות, אבל גם מייצר ריחות לא נעימים.

seperator

תפוחים

תפוחים אדומים. ShutterStock
רק תמימים למראה/ShutterStock

הפרי הפופולרי אומנם מלא נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, אבל הוא גם מכיל פרוקטוז (סוכר פירות) שיכול להקשות על בטן רגישה. הפרוקטוז אומנם אינו בעייתי לעיכול אך הוא עלול ליצור בתהליך הפירוק שלו תוצרי לוואי, כמו מתאן וגז מימן, הגורמים לנפיחות, התכווצויות, גזים מסריחים וריח רע מפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully