מסעדת מומה. דרור עינב, דרור עינב
מסעדת מומה/דרור עינב, דרור עינב

סיור אוכל בהרי ירושלים

18.12.2019 / 11:10

הרי ירושלים זה אחד האזורים היפים בארץ, הגבעות ירוקות ופורחות, היערות מדיפים ניחוחות אורן ואצטרובלים, ויש אווירה שאין בשום מקום אחר, אבל רק שאלה אחת נותרת תמיד פתוחה - איפה אוכלים באיזור? ובכן, לא עוד, יצאנו לסיור מקיף וחזרנו עם עשר תשובות נפלאות

אם יש שאלה אחת שאנחנו נשאלים שוב ושוב היא "איפה כדאי לאכול בדרך לירושלים?". זאת כנראה שאלה שהירושלמים שואלים הפוך, אבל זאת עדיין אותה שאלה. אזור הרי ירושלים, המכונה ברובו אזור הרי יהודה, הוא אחד האזורים היפים בארץ שאותם חוצה, לעיתים בברוטליות, כביש 1 העמוס. הגבעות ירוקות ופורחות, היערות מדיפים ניחוחות אורן ואצטרובלים, ויש אווירה שאין בשום מקום אחר בארץ, אולי זו הכפריות הפסטורלית, אבל לא זו המנותקת הממוקמת באזורים נידחים, אלא זו הסמוכה לעיר, ואולי זה השילוב בין הנינוחות של הכפר לבין הבורגנות המחוספסת. אבל אין ספק שהמסעדות באזור יודעות מה הן עושות, השירות מצוין, יש הרבה יין איכותי, והאוכל מצוין ומגוון ומציע הכל מהכל.

בשני ימי שישי הנותרים של חודש דצמבר מתקיים במטה יהודה פסטיבל יין בשיתוף עשרות יקבים של האזור הכי עמוס יקבים שיש בארץ, ואירועי ענק באוהל המרכזי של הפסטיבל בקיבוץ צרעה, שווה להתעדכן באתר האירוע. עם ובלי קשר, החלטנו לעשות סיור מקיף באזור ולחזור עם תשובה אחת מקיפה לשאלת השאלות - אז איפה אוכלים בדרך לירושלים?

דוד לאור הקונדיטוריה. דרור עינב, דרור עינב
דוד לאור- מובלעת של קלאסיקה באזור התעשייה/דרור עינב, דרור עינב

כמו בפריז: בית הקפה והמאפייה של דוד לאור, מבשרת ציון

הבשורה מגיעה ממבשרת ציון. דוד לאור פתח לפני שמונה שנים קונדיטוריה צרפתית קטנה בביתו שבעין כרם, ועם ההצלחה העתיק אותה למבשרת ציון. במהלך הקיץ האחרון הוא הוסיף למקום הקטן שלו גם בית קפה קטנטן ומקסים, שיחד עם הקפה המצוין, המאפים והכריכים, אפשר לשכוח לחלוטין שהוא ממוקם באזור תעשייה לא יפה במיוחד. אז יש לכם אצל דוד לאור שתי אפשרויות, או להיכנס לבית הקפה הקטן בחזית, שם יש שולחנות ספורים, קפה ותה משובחים ומגוון מאפים לצד הקפה, שאפשר גם לקחת הביתה.

האפשרות השניה היא להקיף את הבניין לצידו האחורי ולהיכנס אל הקונדיטוריה, שם תוכלו להסב לשולחנות צרפתיים קטנים, לאכול כריכי קרואסון קטנים במילוי ארטישוק או גבינות (19 שקלים), או כריכי בגאט נפלאים במילוי גבינת גרוייר, ריבת תות ועגבניות מיובשות או גבינת ברי עם חצילים ופסטו רוקט (38 שקלים). יש גם המון מאפים מופלאים כמו רול פיסטוק ושוקולד או כיס גבינה (12 שקלים), שוסון תפוחים שזה כיס עם מלית תפוחים, או כזה במילוי מנגולד וקשקבל (16 שקלים). הכל עשוי במיומנות כאילו מדובר במאפייה בפריז, הקפה טוב, התה משובח והשירות חייכני. אמנם מדובר במקום קטן ומעט צפוף, אולי לא מתאים למפגשים ארוכים מאוד או מרובי משתתפים, אבל זה ביקור חובה לכל חובבי המאפיות והקונדיטוריות באשר הם, ומי בעצם הוא לא כזה.

דוד לאור, היצירה 12 מבשרת ציון, שעות הפעילות בימים א'-ה' 7:30-19:00 ובימי ו' 7:30-15:00, 02-5793311

דרך הגפן. דרור עינב, דרור עינב
ארוחת בוקר בדרך הגפן/דרור עינב, דרור עינב

בית קפה בתוך משתלה: דרך הגפן, בית זית

גם ביום רגיל באמצע שבוע, בית הקפה דרך הגפן מלא כמעט לגמרי, ולמרות שכל השולחנות מלאים עדיין נשמרת שם אווירה כל כך שלווה ונעימה. אולי בזכות חלונות הזכוכית הענקיים שלו המשקיפים אל גינה פסטורלית ויפהפיה שבקצה שלה יש משתלה עמוסה ברקפות וסחלבים פורחים, מים זורמים ודגי נוי בבריכה מטופחת. בימי הקיץ הגינה כולה מלאה שולחנות ואנשים סועדים בין כל הפריחה והירוק שמסביב.

המטבח חלבי כשר ותוכלו ליהנות שם מארוחת בוקר מגוונת מאוד עם כמה מנות קלאסיות של בוקר, אם זה קרוק מאדאם (64 שקלים), אגס בנדיקט (64 שקלים), פריטטה (67 שקלים), פרנץ' טוסט (38 שקלים), ועוד המון כריכים של בוקר, סלטים ומזאטים. בצהריים התפריט מתחלף ומציע שוב מבחר די גדול של מנות ראשונות של דגים נאים, ניוקי ומרקים, לצד מנות דגים (86-114 שקלים), פסטות, ריזוטו (48-66 שקלים) ופיצה (35-64 שקלים) לצד כריכים חמים כמו סלמון או פניני פטריות (46-52 שקלים). בית זית הוא ישוב פסטורלי יפהפה הנמצא סמוך מאוד לירושלים, גם הירושלמים שמבקשים להימלט מהמולת העיר ולאכול ארוחה רגועה ימצאו שם את מבוקשם, וגם מי שבדרכם לירושלים או החוצה ממנה המחפשים מקום נעים ומיוחד לעצור בו.

דרך הגפן, דרך הגפן 1 מושב בית זית, שעות הפעילות בימים א'-ה' 8:00-23:00, יום ו' 8:00-12:00 ושבת 19:00-23:00, 02-6502044, כשר

שנקליש. דרור עינב, דרור עינב
ארוחת בוקר ערבית כפרית/דרור עינב, דרור עינב

משפחתית וכפרית: שנקליש, עין רפא

משפחת טקאש גרה ממש מול הוואדי שחוצה את עין רפא, כפר ערבי קטן ליד עין נקופה. לפני שנה עזבה הנאא טקאש את בית הספר לבישול שבו לימדה בכפר וגייסה את כל משפחתה לטובת פתיחה של מסעדה ביתית וכפרית שתגיש את מיטב המאכלים שהיא כה מיטיבה לבשל מהמטבח הערבי. למקום קראה שנקליש, על שם הגבינה הסורית המסורתית העשויה מלאבנה מיושנת מתובלת בתערובת תבלנים ייחודית.
את הגבינה, שלוקח כיומיים להכין, משלבת הנאא במגוון מנות במסעדה הביתית שלה, החל מארוחת בוקר בליווי לחם ומטבלים, סלט פאטוש עם גבינת שנקליש, או מאפים במילוי הגבינה, חלקם על גבול הקינוחים.

יש לא מעט מנות טאבון, חומוס ושאר מאכלים המתאימים לכל המשפחה. את עשבי התיבול של המסעדה מלקטים ילדי המשפחה בגבעות וביערות הסמוכים כך שהארוחה במקום היא הכי מקומית וביתית שיש. בימים הקרובים מרחיבה משפחת טקאש את המסעדה, כך שבשעות היום היא תמשיך לתפקד כמסעדה חלבית ערבית כפרית, אך בשעות אחר הצהריים והערב היא תהפוך למסעדת גריל שיפודים, עם מנות בשר, סלטים וממרחים תוצרת ידיה הטובות של הנאא ובשיתוף פעולה של כל המשפחה המורחבת.

שנקליש, עין רפא, שעות הפעילות בימים ב'-ה' בשעות 10:00-16:30 ובימי ו' ושבת 8:30-19:30, ראשון סגור, 072-2811738

קפה חממת הסחלבים. דרור עינב, דרור עינב
לא רק סחלבים בקפה חממת הסחלבים/דרור עינב, דרור עינב

בין העציצים: קפה חממת הסחלבים, מעלה החמישה

אם אתם לא מכירים את המקום הקטן והקסום הזה אז תיכנסו לאוטו מיד וסעו לקיבוץ מעלה החמישה. שם, במבנה ישן שהיה בעבר חממת סחלבים מיתולוגית, הוקמה מסעדה קטנה שקטה ונעימה, שהאוכל בה נפלא והיא מוארת ומשמשת עדיין גם כמשתלה קטנה לסוקולנטים, סחלבים ועציצים למיניהם. דניאלה ודודי אסלן הקימו את המקום בדמותם; היא אמנית שלקחה את החיבה שלה לסחלבים וצמחים והפכה אותה למקצוע, והוא שף שעמד במשך שנים בראש המטבח של הלינק, מהמסעדות הירושלמיות הוותיקות והמוכרות.

בקפה חממת הסחלבים, מלבד הרבה אור ושקט, תוכלו גם ליהנות מאוכל חלבי, פשוט ואלגנטי, שרובו סובב סביב המטבח האיטלקי. יש מגוון ארוחות בוקר מהפשוטות שבהן ועד ביצה בקן בפוקצ'ה עם חלב קוקוס, פורטובלו וגבינת פיקורינו (48 שקלים), או פוקצ'ה עם גבינת ריקוטה, תפוח אדמה בשמנת, חמאה ומחית כמהין, שתי ביצי עין ופרמזן (52 שקלים). התפריט ממשיך עם מגוון אפשרויות של פסטה, פיצה וסלטים, למשל פסטה ארטישוק א לה רומנה עם ריקוטה, פטה ועשבי תיבול (48 שקלים), פיצה קלאסית בתוספת מקורית של במיה (52 שקלים), קרפצ'יו קישוא, גילופי קישוא נא בלימון ופרמזן (38 שקלים) ועוד. הכל מוגש בצורה יפהפיה כשהמינימליזם שולט, לצד יינות וקפה מצוינים, על רקע הצבעוניות המרגיעה של הסחלבים. מקום מפלט מושלם מכביש 1.

חממת הסחלבים, מעלה החמישה, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 8:00-23:00, יום ו' 8:00-15:00 ובשבת סגור, 02-5347500

סלט עדשים שחורות מונבטות שקדים ירוקים ופרחי עונה, המטבח של רמה. דרור עינב
המטבח הכפרי המשגע של רמה/דרור עינב

מטבח כפרי עם נוף משגע: המטבח של רמה, נטף

בתחילת 2017 נשרפה כמעט כליל מסעדת המטבח של רמה בלהבות שהשתוללו בכל האזור ולבסוף הגיעו גם לישוב נטף. אבל רמה, ובתה אלה, לא התייאשו. שנה וחצי לאחר השריפה, ועם רוח גבית של המוני לקוחות שהתגעגעו וחלמו, הן פתחו את המסעדה מחדש. המקום החדש הוא מבנה יפהפה עשוי כולו עץ עם חלונות ענקיים המשקיפים על הגבעות הירוקות של האזור, מוקף גינה פורחת וגינת ירק, שהיא המקור לכל הירוקים והעשבים המשמשים במטבח, ולפרחים המקשטים לעיתים את האוכל הכפרי המוקפד. זהו אינו מקום לאכול ולברוח, מדובר בארוחה איטית המבוססת על תפריט מובנה שמשתנה בין הבראנץ' (128 שקלים) לצהריים (184 שקלים) ולערב (286 שקלים).

במהלך הארוחה מגיעים אל השולחן לחם פוגאס משובח שרמה מכינה מקמחים עתיקים, מגוון מטבלים וממרחים כולם תוצרת בית מעשבים שנקטפו זה עתה, יש דגים נאים, מנות של ירקות צלויים, ומאפים מטאבון עצים, כל אלו מהווים מנות פתיחה נהדרות למגוון העיקריות המוגשות, המשתנות בין השעות השונות ביום, בבוקר מנות ביצים או כנאפה גבינות, או דלעת צלויה טבעונית, בצהריים פילה מוסר במרווה, חזה ברווז צלוי על פסטה חלמונים מקמח קמוט, ובערב פיקנייה מעושנת או ראגו טלה. אם פחות מתאימה לכם הארוחה הארוכה והאיטית, והנוף הירוק קורא לכם, במטבח של רמה מציעים סלסלת פיקניק נהדרת המורכבת מלחם הפוגאס הנפלא ומגוון הממרחים והמטבלים של המקום, לצד תה צמחים נהדר, קר או חם, ובתוספת גבינות ויינות לפי בקשתכם ובהתאם לתקציבכם. המקום פתוח רק בחמישי שישי ושבת אז כדאי להיערך בהתאם ולהזמין מקום.

המטבח של רמה, נטף, שעות הפעילות ביום ה' 19:00-00:00, יום ו' 9:30-15:30, יום שבת 12:00-17:00, 050-3700954

יקב קסטל. דרור עינב, דרור עינב
יין וגבינות מול האח ביקב קסטל/דרור עינב, דרור עינב

משפחתי ומקומי: יקב קסטל, יד השמונה

אזור הרי ירושלים עמוס ביקבים, אולי יותר מכל אזור אחר בארץ, יש יקבים קטנים ופשוטים ומלאי קסם, ויש יקבים גדולים ומרשימים. המפורסם מביניהם הוא יקב קסטל, שלפני כמה שנים, ולאחר 23 שנים ברמת רזיאל, עבר למשכן חדש ויפהפה ביד השמונה, ממש מעל המידרונות מחופי הכרמים. למרות שאינו נחשב מהגדולים, יקב קסטל הוא מהיקבים המשפחתיים הידועים בארץ, וביקור במבנה החדש שלו מאפשר הצצה לתהליך הקפדני של הכנת היין, זה שהמייסד אלי בן זקן התחיל לפני שנים, ובניו שכללו ופיתחו עם הזמן. ביקב מרתף חביות מרשים במיוחד, וסלון נעים בו הם מארחים קבוצות ויחידים בהרשמה מראש בלבד, לטעימות יין וגבינות נהדרות, שם שומעים גם את סיפור המשפחה המסקרן שהוא חלק מסיפור תעשיית היין הישראלית כולה. אם יהיה לכם מזל וקר בחוץ, גם ידליקו עבורכם את האח.

יקב קסטל, יד השמונה, 02-5358555

איכר הארץ. דרור עינב, דרור עינב
איכר הארץ- מעדנייה פלוס/דרור עינב, דרור עינב

מעדנייה, מסעדה ומוזיקה: איכר הארץ, בית נקופה

איכר הארץ הוא פרויקט חדש יחסית ומקסים של ניסים סוויסה, צעיר מבית נקופה שטייל בספרד במשך תקופה ארוכה וחזר לארץ עם הרעיון להקים מעדנייה כפרית ואיכותית, ולצידה מסעדה שבמהלך היום תגיש מנות קלילות של בוקר וצהריים, ובערב תהפוך לבר מוזיקה חיה. לטובת הפרויקט הזה גייס סוויסה את אחיותיו הגדולות התאומות מעיין ורותם, מי שעומדות מאחורי לה ז'ומל, קפה פטיסרי בניחוח צרפתי. ב-Les jumelles (התאומות בצרפתית) מגישות מעיין הקונדיטורית ורותם השפית ארוחות בוקר צרפתיות מוקפדות, כריכי קרואסון במילויים איכותיים, טוסטים וקישים, ומנות חמות כמו ארנצ'יני, גראטן תפוחי אדמה קלאסי, רביולי ערמונים, וכמובן גם הרבה קינוחים, שאת כולם אפשר גם לקנות הביתה.

באיכר הארץ לקח את זה ניסים לכיון אחר, הוא חיבר בין עשרות ספקים של מוצרי גבינות, ירקות מיוחדים, דבש, ריבות, יינות, שמנים, ועוד המון מוצרים, והביא את כולם למקום אחד, אבל הוא לא הסתפק בזה. מכל המוצרים המצוינים האלה הוא הרכיב תפריט ענק של ברוסקטות, דגים נאים, סלטים מקוריים, פלטות של גבינות ופירות, כריכים מגבינות משובחות, ואפילו פיש-בורגר מצוין, וכמובן המאפים מעשה ידי אחותו, ומשקאות כמו חליטות, מיצים, קפה ועוד, שינעימו את זמנכם במקום עוד יותר.

מכל מה שתטעמו תוכלו לקנות הביתה במעדניה הצמודה, וכשאתם שם תבררו עם ניסים מתי מתקיימות הופעות ערב במקום, אז גם תוכלו לטעום מהיינות המצויניים המוצאים במקום באווירת בר כפרי.

איכר הארץ, שביל הלולים 3 בית נקופה, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 9:00-23:00, יום ו' 9:00-16:00, 02-5453397

לה ז'ומל, המייסדים 1 בית נקופה, שעות הפעילות בימים א'-ה' 8:00-18:00, יום ו' 8:00-13:30, 02-9309991, כשר למהדרין

נאיה. דרור עינב, דרור עינב
נאיה מסעדת הרים אסיאתית/דרור עינב, דרור עינב

מסעדת הרים אסיאתית: נאיה, בית נקופה

ממש סמוך לאיכר הארץ, בכביש הראשי ליישוב בית נקופה, נמצאת מסעדת נאיה, אחת המסעדות היפות בארץ. למסעדה שני חללים ענקיים מעוצבים בהשקעה גדולה, החלל הפנימי המרכזי שבו מטבח פתוח מעוצב עם הרבה עץ כהה, תאורה עדינה, ריהוט בעל קווים אסיאתיים מעודנים, כלים יפהפיים, מקרר יינות ענק ומרשים, קירות כהים, כיסאות וספסלים מעץ, ואת הכל מאיר אור עדין שנכנס מהחלונות הענקיים המשקיפים על הנוף. החלל השני הוא מין מרפסת עמוסת אור ומעוצבת עם הרבה קש, צבעים עדינים וכורסאות עם כריות. המקום המושלם להתיישב בו ולהזמין ממגוון המנות האסיאתיות בתפריט עליהם עומלים הטבחים התאילנדיים והסינים המקצועיים במטבח הפתוח.

המסעדה כשרה אבל בנאיה צלחו את האתגר האסיאתי הכשר עם מנות גריל עמוסות ברטבים ועשבי תיבול אסיאתיים, מרקים בצירים מהבילים עם ניחוחות של תאילנד והמזרח הרחוק, לא מעט מנות המבוססות על איטריות ועם הרבה סוגים של קארי וירקות אסיאתיים, וגם תבשילים סיניים, יפניים או תאילנדים לצד אורז מאודה, כמיטב המסורת. יש תפריט סושי ענק ומושקע מאוד, עם הרבה סוגים של ניגירי ורולים מעניינים, ותפריט שלם של דגים נאים לחובבי הז'אנר. בנאיה לקחו ברצינות גם את תפריט הקוקטיילים, וכן רשימת היינות שם עצומה. בצהרים תוכלו לקבל דיל של עסקית צהריים משתלמת, ובערב אין לאווירה שם תחרות, המטבח שוקק חיים, הבר לא מפסיק להוציא משקאות, והרומנטיקה של הרי ירושלים משתלבת במפתיע בוייב האסיאתי שהצליחו ליצור במקום.

מסעדת נאיה, שביל הלולים בית נקופה, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-00:00, וביום שבת 19:00-00:00, 02-9900070, כשר

מומה. דרור עינב, דרור עינב
הקובנה של מומה/דרור עינב, דרור עינב

בתוך הרפת ההיסטורית: מסעדת מומה, קריית ענבים

בתוך מבנה היסטורי עתיק שנשמר באופן נדיר, ששימש בעבר כאחת הרפתות הוותיקות באזור, נפתחה מסעדת מומה, שעוד לפני האוכל והאלכוהול המוצעים במקום, היא חלל מרשים ומלא אווירה. פריטים עתיקים ואקלקטיים שנאספו, תמונות ישנות, נרות עצומים על פמוטים מלאי חלב, פריטי וינטאג' ויד שנייה מרחבי הארץ ומתקופת הקמת המדינה, אח הדולקת בחורף, ספות עור דהויות, ומוזיקה ששואבת אותך מיד לעולם אחר. מומה הוא הכינוי המשפחתי של לאה אבושדיד, אשתו של איתמר בן אב"י בנו של אליעזר בן יהודה. מספרים עליה שהיתה אישה חריפה ושנונה, מלאת סיפורים, ושהיתה בשלנית מחוננת ועל מתכוניה מבוססות חלק מהמנות המוגשות במקום שהקימו הדור הבא של המשפחה המוגשות בחלל האפלולי והאינטימי.

תמצאו שם מנות בר קלילות שמתאימות ליינות יקב קסטל המוגשים במקום כמו פטה כבדים עם דבש וחמאה וריבת תאנים (42 שקלים), או קובנה תימנית אמיתית, רכה ונהדרת המוגשת עם מטבלים טובים (48 שקלים), ועוד הרבה מנות של סלטים, או ירקות צלויים, גבינות ובשרים, בגודל קטן יחסית המתאים לחלוקה ולפתיחת שולחן עם חברים ועם הרבה אלכוהול. יש גם עיקריות גדולות ורציניות יותר, דגים שלמים, פסטות ונתחי בשר (64-132 שקלים). בחלק מהערבים תמצאו במקום הופעות מוזיקה מעניינות, ואם פחות מתאימה לכם ארוחת ערב סביב שולחן לפי כל כללי הטקס תוכלו להתרווח על הספות ליד האח ובאזור הלאונג' של המסעדה שם מוצעת חוויה קצת פחות רשמית ויותר משוחררת.

מומה, קריית ענבים, שעות הפעילות בימים א'-ד' 18:00-00:00, יום ה' פתוח גם צהריים בין 13:00-17:00, ויום ו' 12:00-16:00 וגם 18:00-00:00, ויום שבת 12:00-16:00 וגם 19:00-00:00, 02-6459727

ארוחה במאג'דה. רעות סהר, רעות סהר
פותחים שולחן במאג'דה/רעות סהר, רעות סהר

בין המטבח היווני לערבי: מא'גדה, עין רפא

מיכל ויעקב פתחו את מסעדת מאג'דה בעין רפא עם הרבה השראה מהטברנות המשפחתיות הכפריות של יוון, עם החצרות והגריל הענק, עם המתכונים המסורתיים עמוסי הירקות והעשבים הטריים, והאווירה המשפחתית המיוחדת. מאג'דה היא מסעדה המחברת בין המטבח היווני, הים תיכוני, לבין זה הערבי, הכפרי, עם הרבה שמן זית, יוגורט, טחינה, ועשבי תיבול מקומיים. התפריט נכתב בכתב יד, משתנה מעת לעת ומציע לא מעט מזאטים קטנים או בינוניים של סלטים או ממרחים, עמוסי גבינות ופירות העונה, לצד מנות כפריות כמו בורקס מנגולד ומטבוחה (60 שקלים), פילה בס עטוף בעלי גפן (138 שקלים), קובה סינייה שהיא מין פאי ערבי של בורגול ובשר (90 שקלים), או מסחאן שוק אווז שמתפרק מהעצם ומוגש על פיתה פתוחה (125 שקלים). יש גם מלפוף, שישברק, קציצות או ממולאים, ועוד הרבה מנות שהן קצת מהכל ועשויות ביד בטוחה ואוהבת ומוגשות בחצר הירוקה והפורחת, על גבי השולחנות הפזורים תחת הגפנים, בכלים וכיסאות שהם אוסף אקלקטי ומשתלבים נהדר באווירה הכפרית-משפחתית הפסטורלית. המסעדה פתוחה רק בימים שישי ושבת אז כדאי לתכנן.

מאג'דה, עין רפא, שעות הפעילות בימים ו' 12:00-22:00 וביום שבת 11:30-16:00, 02-5797108

צילום: דרור עינב

מקומות נוספים ששוה לכם לבדוק באזור

אפרת בייקרי

בית הקפה, הקונדיטוריה והמאפייה בקריית ענבים, בחלל גדול ונעים, ועם מגון ארוחות בוקר, צהריים וערב חלביות ומצוינות, והרבה מטעמים לקנות הביתה.

קריית ענבים, שעות הפעילות בימים א'-ה' 7:30-20:00, יום א' עד 17:00 ויום ו' עד 15:00, 02-6735529


הבית של סלווה

בחצר הבית של סלווה מוגשים מגוון מאכלים ערביים אותנטיים באווירה פסטורלית נעימה כמו מגשי מקלובה, סלטים תוצרת בית, קראסים - בצק ערבי במילוי ירק, בשר או גבינת עיזים, ממולאים ועוד.

עין נקובה, שעות הפעילות בימים ו' ושבת 12:00-19:30, 0543355353


הג'חנון של שמחה

מקום מאוד ביתי שפועל רק בשבת ומציע אוכל תימני מסורתי ומזרחי עם מנות כמו חומוס, תבשילי בשר, מאפים ביתיים וג'חנון כמובן.

מושב גבעת יערים, שעות הפעילות בימי שבת 9:30-17:00, 052-8483047


יקב פלם

יקב יפהפה המארח אורחים בתיאום מראש במבנה היפהפה שלו המשקיף על הכרמים, טועמים יינות ומקבלים הסברים, ואפשר גם להתפנק בפלטת גבינות מצוינת.

מושב אשתאול, 02-9929923

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully