פסח 2023, רולדין. רונן מנגן,
פסח 2023, רולדין/רונן מנגן

כשר, אבל מושחת: הקינוחים הכי שווים של פסח 2023

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 6:40

יד חזקה, זרוע נטויה, והכף הכי גדולה שאתם יכולים לשים עליה יד

הנה תרגיל בתפיסת המציאות אל מול הסטיגמה רבת השנים - נסו להציע "קינוח כשר לפסח" לפני פסח (ובמהלך פסח עצמו, על מי אנחנו עובדים) לאנשים (כן, כולל במערכת וואלה! הרעבה תמיד למתוק) ותראו מה תקבלו בתמורה.

נסיגה מדודה לאחור? כמובן. חרטה על הרגע שבו הקמת אותם מהכיסא עם הבטחה ל"קינוח"? ברור. בוז בעיניים, גדול יותר מזה היומיומי שבדרך כלל מלווה אותן במסדרון? גם.

כל המתכונים לפסח
קינוחים כשרים לפסח (אבל שווים)
אוכל מוכן, מתנות והפתעות: המדריך הטעים של פסח
כולל פצצת תמורה לכסף: המלצות יין שוות לפסח

אבל רק תוריד מהמשוואה את השילוש המילולי הזה, שנושא זכרונות קוקוס-בוטנים ובצק שהוא הכול חוץ מבצק, ותראה מה קורה במבחן עיוור ועם כפית (כף, שוב, על מי אנחנו עובדים) אובייקטיבית.

כי אז, מתבהר שגם כאן חל זינוק השתפרותי. גם פה הוחלט לחשוב, לאתגר, להשקיע. לעשות עבודה, להביא תוצאות. והתוצאות האלה הן אולי עדיין "קינוח כשר לפסח", אבל וואוו איזה קינוח. חג שמח, ובתיאבון!

דלאל

פסח 2023, דלאל. יעל יצחקי,
עוגת פסח של דלאל/יעל יצחקי

הקונדיטוריה התל-אביבית בהובלת תימור לביא נערכת לחג הכי מאתגר לאפייה, עם קולקציית פסח מתוקה, צבעונית ומפתה.

תוכלו למצוא כאן עוגיות "צ'וק צ'יפ" עם שוקולד חלב ולבן, פיננסייר קוקוס (שמבטלות כל דעה קדומה על עוגיות החג הללו), אמרטי שקדים, נשיקות מרנג (וניל ושוקולד לבן, קקאו ושוקולד חלב, פטל ופיסטוק), עוגת נמסיס שוקולדית עם מספיק Hennessy's כדי לשמוח באמת, וגם יצירת מופת מפיסטוק-תות, שהיא שכבות אושר ירקרקות וביניהן גנאש וניל, קולי פטל, תותים ואוכמניות.

פרטים נוספים כאן

רולדין

פסח 2023, רולדין. רונן מנגן,
קינוח פסח של רולדין/רונן מנגן

רשת המתוקים הגדולה חוגגת פסח תחת הכותרת "כשר להאמין"', ועומדת בזה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קולקציה רחבה מאוד ומגוונת מאוד של עוגות, עוגיות, לחמניות, קישים ומאפים נוספים. בהם, בין היתר, עוגת שוקולד-פטל (שטרויזל לוז ופטל, ביסקוויט קקאו ולוז, קרמו שוקולד מריר וקרמל, 69 שקלים), עוגת פאדג' שוקולד-קרמל (עם גנאש שוקולד חלב וקרמל, טופי קרמל ואגוזי לוז, 159 שקלים), בר בלונדי ועוגת גבינה באסקית (סבלה ברטון, גבינת שמנת, מסקרפונה אפויה ופירות יער, 169 שקלים) שגנבה את ההצגה עוד לפני שההצגה התחילה.

גזרת העוגיות כוללת אמרטי שקדים, מרנג קוקוס, פחזניות ממולאות, מיני בראוניז ומקרונים צבעוניים. לבד מאלה, יש גם עוגת משמש אמרטי בחושה, עוגת בננה-שוקולד בחושה, עוגת גזר בחושה וחדשה, עוגת קרוקנט פרלינה (ביסקוויט קקאו, ג'פונז אגוזי לוז, מוס נוגט ושונטי פרלינה), עוגת מרקיז שוקולד ויצירות שמשלבות מנגו וקוקוס, אגסים וקרם שקדים, אפרסק ושברי פיסטוקים, וניל ופירות יער, ומה לא, בעצם.

פרטים נוספים כאן

בייקרי ודליקטסן

פסח 2023, בייקרי ודליקטסן. ליאל סנד,
קולקציית פסח של בייקרי ודליקטסן/ליאל סנד

מחלקות האפייה והמתוקים של אימפריית R2M עמלו קשה לקראת החג, וחזרו עם הרבה מאוד פיתויים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, דקואז פיסטוק ותותים (מרנג עם שקדים ופיסטוקים, קרם ותותים טריים, 108 שקלים) שעושה כבוד לפירות, עוגת ג'נדויה (טורט אגוזים מצופה קרם ג'נדויה, 118 שקלים) שהשכיחה את מגבלות החג עם תחתית נהדרת וטופ לא פחות נהדר, וגם עוגיות שקדים מדופדפים פריכות ומתחסלות.

מלבדן, יש גם עוגת גבינה כשרה, רולדת תותים וטארט מסקרפונה לימון, מוס שוקולד וטירמיסו, פודינג אורז עם פירות טריים ומקרונים.

האגף המלוח מציע במקביל שלישיית טארטים שמנתית, מבוססת בצק פריך - פטריות-גודה-טימין, מנגולד-פטהוגם בצל-גבינות (78 שקלים).

פרטים נוספים כאן

ביסקוטי

פסח 2023, ביסקוטי. בועז לביא,
קולקציית פסח של ביסקוטי/בועז לביא

הקונדיטוריה המצוינת בשגרה בהובלת רוסלה יונה לא הורידה הילוך לקראת החג. להיפך.

תוכלו למצוא כאן מארזי חג מוכנים, עוגות גדולות וקינוחים אישיים, מתוקים ומלוחים, ואינספור שחיתויות אחרות, מותאמות קרייב וחשקים. בין אל הניתן למנות טופי קראנץ' (עוגת פאדג' עם קרם נוטלה, קראמבל שוקולד ונוגט, קרם שנטילי וניל, מעטפת קרמל מלוח עם גבישי שוקולד מוזהבים, 72-188 שקלים) משתיק שולחנות רועשים, עוגת "שוויצריה הקטנה" (תחתית מרנג אגוזים, קרם מסקרפונה ושכבת שוקולד מריר, נטיפי שוקולד לבן), עוגת גבינה פירורים על בסיס בצק פריך מיוחד, וגם עוגת פאדג' שוקולד בת עשר פרוסות.

לבד מאלה, יש גם "דואט וניל ושוקולד" שמסביר את עצמו, "נוצ'ולטו" טבעוני (קרם שוקולד בלגי וקרם פרלינה אגוזים, על שוקולד ונוגט, בציפוי קראנצ'י שוקולד), עוגת פיסטוק, סופלה שוקולד אישי ועוגות בחושות, וגם אופציות מלוחות על בסיס קמח מצה וקמח תפוחי אדמה, דוגמת קיש בטטה ואגוזי מלך, או קיש בצל, כרישה ויין לבן.

פרטים נוספים כאן

נונו מימי

פסח 2023, נונו מימי. דניאל לילה,
עוגה כשרה לפסח של נונו מימי/דניאל לילה

רשת האפייה והקונדיטוריה המצוינת חוגגת פסח עם תפריט מתוקים ממוקד, שפוגע היטב במטרה.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגת שוקולד "מופלאה" (שכבות ביסקוויט ופונדנט, קרם שוקולד וציפוי גנאש, 134 שקלים), עוגת מוס קפוצ'ינו (באותו מחיר) שהייתה אלגנטית עם הקפה ומצוינת באופן כללי, עוגת גבינה אפויה על בסיס קראמבל פריך, טארט תותים עם קרם פטסייר וניל שהשכיח את מגבלות החמץ, טארט לימון, וגם שלישיית בחושות בדמות פאדג' שוקולד, בננה ואגוזי לוז טבעונית ועוגת פרג מצוינת.

פרטים נוספים כאן

מיקי שמו

פסח 2023, מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת דייטונה של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת המתוקים בהובלת השף-קונדיטור הנהדר חוגגת פסח טעים ומתוק, באופן טבעי, עם עוגות, טארטים, מקרונים, עוגיות וקישים, וגם מהדורה מיוחדת ללא גלוטן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת ג'פונז (ריבת חלב, שוקולד לבן ומרנג אגוזים), "מוצארט" (מוס שוקולד לבן וחלב עם מרנג אגוזים), עוגת גבינה עם אוכמניות, דובדבנים או פסיפלורה, "דייטונה" לבנה או חלבית, על בסיס פאדג' שוקולד, פאי פירות עם קרם פטיסייר על בצק שקדים, עוגיות נוגטין שכבר הפכו למיתולוגיות, מקרונים צבעוניים, עוגיות שוקולד מושלגות, אלפחורס ובראוניס, בחושות (כולל הנאנטה הבלתי אפשרית להתאפקות) וקישים גבינתיים.

פרטים נוספים כאן

בוטיק סנטרל

פסח 2023, בוטיק סנטרל. טל סיון צפורין,
קולקציית פסח של בוטיק סנטרל/טל סיון צפורין

רשת הפטיסרי הוותיקה מתכוננת לחג עם מדפים ומקררים עמוסי פיתויים, וגם מארזים שמכניסים את רובם הביתה בצורה אלגנטית.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מארז ובו שלוש צנצנות זכוכית מלאות בעוגיות כשרות לפסח (168 שקלים), מארז עם כלי הגשה מעוצב שעליו עוגה בחושה, פרסבורגר או מוס, ועוד שתי צנצנות עוגיות (198-218 שקלים) וגם מארז שמצרף לכל הטוב הזה גם בקבוק יין סירה מלבק או סובניון בלאן (168-218 שקלים).

לבד מאלה, תמצאו גם עוגת סנט אונורה סמיכה וקרמלית, עוגת "בלאק סירקל" (שהיא מהדורה חגיגית של עוגת היער השחור המיתולוגית), פאי לימון, וגם לא מעט קאפקייקס לקפה של הבוקר (או להסתערות של לפני הבוקר, כמובן) - שוקולד וקרם וניל בציפוי שוקולד, גזר בציפוי מסקרפונה, פיסטוק בציפוי קרם פיסטוק ובננה בציפוי קרם קרמל מלוח טבעוני.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully