וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגי, הפיקניקי וזה שמפוצץ תמורה לכסף: בקבוקי היין המומלצים של פסח 2023

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 13:39

מדובר בשבוע יין מרוכז שבמשפחות מסוימות צורכים בו יותר בקבוקים מבכל השנה כולה, לא כדאי שתדעו מה לקנות?

יקב פראטון, צרפת/יקב פראטון

פסח בפתח, זמן שהוא אחת משתי האבנים השואבות ההכבדות ביותר בתעשייה, זה בו כולם-כולל-כולם קונים הרבה יין. לליל הסדר, למנגל או ארוחת השאריות של יום המחרת, לאירוחים והפיקניקים של חול המועד, ולחג השני. שבוע יין מרוכז שבמשפחות מסוימות צורכים בו יותר יין מבכל השנה כולה.

לכל טורי היין של אבי אפרתי
לכל המתכונים לפסח
אביב, פריחה, אוכל: המדריך הטעים של פסח 2023

המון יינות משחררת תעשיית היין המקומית לחנויות היין ולמרכולים לקראת החג, מכל הסוגים ובכל רמות המחירים, והסקירה הנוכחית, על בסיס כחול-לבן בלבד, כמובן, מנסה לספק אופציה לכל - מחובבים שאינם בקיאים בתחום כלל ועד לוגמים מנוסים עם קילומטראז'. לצד מנעד המחירים הרחב, היא מאופיינת בריבוי סגנוני ניכר. מיינות מוחצנים ופתייניים ועד כאלו השומרים על עידון ואיפוק, לאלו היודעים להעריך את שכמותם.

דגמתי המון יינות במהלך שבועות העבודה על הסקירה הזו. אם הייתי בולע את כולם, להבדיל מלהשתמש במרקקה, סביר שלא היה בכוחי לכתוב את השורות הללו, ובכל מקרה הרשימה הסופית איננה מנסה להציג את "היינות הכי טובים לחג", אלא להבליט בקבוק אחד בלבד מכל יקב, ולציין את אחד משני ימי היין הגדולים בשנה אצלנו. לחיים, וחג שמח!

59-80 שקלים

פסח 2023, יין. עיבוד תמונה,
יינות לפסח במחיר של 59-80 שקלים/עיבוד תמונה

היוצר, דנזה, בולרו 2021, 59 שקלים

56% מרלו בצירוף פטי ורדו וקברנה סוביניון יוצרים בלנד אדום עוצמתי, פירותי, מוחצן וחסר יומרה, שמספק תמורה טובה מאוד למחיר.

בנימינה, גרין בין לבן 2022, 65 שקלים

סוביניון בלאן שמתפוצץ ניחוחות טורפיים והדרים, עם לא מעט עשבוניות וחמיצות מאזנת רבת נוכחות. יין ברוח "העולם החדש" שעשוי היטב וייטיב ללוות דגים, פירות ים וגבינות.

הרי גליל, גליל, קברנה סוביניון 2022, 75 שקלים

בהרי גליל עושים כבר שנים יינות טובים במחירים מאופקים, שמספקים תמורה ראויה לכסף. היין הנוכחי הוא עוד תוצר מוצלח אופייני שלהם, שמספק הרבה יין תמורת לא הרבה כסף, ויחזיק ללא קושי כל ארוחת בשרים בחג.

טפרברג, אסנס, רוזה 2022, 79 שקלים

רוזה יבש מבוסס 100% ענבי קלדוק ממורדות יהודה. שופע פרי אדום, חמיצות דומיננטית ועזה, רענן מאוד. רוזה שמח וצוהל שעשוי ללא רבב טכני. לפיקניקים וטיולים בימי החג.

ברקן, פלטינום 2020, 79 שקלים

ביין הקודם דיברנו על המון יין בלא המון כסף. היין הנוכחי הוא כבר המון-המון יין ב-79 שקלים. "סוס עבודה" שיחזיק גם ארוחות רציניות שמבחינה סגנונית מתאים לכו-לם מבלי להיות חנפני באופן מוגזם.

דרום, רוזה 2022, 79 שקלים

רוזה רענן, שמח, נקי ומדויק שניכר בפרי כיפי ממש ומקדם גסטרונומיות גבוה. טוב ולמעלה מכך לפיקניקים שלמחרת ליל הסדר וימי חול המועד. עבודה טובה בהחלט של "דרום", הלייבל של יקב יתיר.

ויתקין, מסע ישראלי לבן 2022, 80 שקלים

יקב ויתקין הוא חלוץ המהפיכה הים-תיכונית בתעשיית היין המקומית. סדרת "מסע ישראלי" שלהם מספקת יינות בסיס שמשקפים משהו מליבת התפיסה של היקב, ללא יומרה ובתימחור שפוי ביותר. היין הנוכחי, מבוסס קולומברד מגפנים בוגרות, בתוספת שנין בלאן, גרנאש לבן, ויונייה וגגוצטרמינר, הוא מהמרעננים הרשמיים היותר מוצלחים של האביב והקייץ הבאים. פרי לבן, הדרים ופרחוניות. חמיצות מקסימה, חדות רבה ומקדם רעננות לא פחות ממצוין. לאוכל, לפיקניק או סתם ללגימת אחה"צ שמחה. יופי של יין ביופי של מחיר.

ויו לה פרנס!

מה עוד נבקש מיין ב-85 שקלים?

לכתבה המלאה

110-129 שקלים

פסח 2023, יין. עיבוד תמונה,
יינות לפסח במחיר של 110-129 שקלים/עיבוד תמונה

פלדשטיין, רוסאן 2021, 110 שקלים

תמיד מעניין לחלוץ פקק מבקבוק של היינן הותיק והמחונן אבי פלדשטיין. ביין הנוכחי מבוסס הרוסאן מקדם מינרליות מרשים, גוף מוצק, חדות ורעננות. בריוש, דבשיות ונימה פרחונית לקינוח הם החלק מהחבילה השווה. אחלה יין, למבינים.

תבור, סינגל ויניארד, מרסלאן 2019, 110 שקלים

100% מרסלאן מכרם רבדים בפסגת הרי יהודה. עוצמתי ופירותי ובאותה נשימה מאופק ורך, מתובל להפליא. ים-תיכוניות במיטבה. יין נהדר לארוחות בשריות שמספק פיצוץ של תמורה ל-110 שקלים.

רקנאטי, כרם קדרון, שנין בלאן 2020, 115 שקלים

שנין בלאן הוא זן מרתק שסוף סוף מתחיל לקבל במקומותינו את הפוקוס המגיע לו. היין הנוכחי מגיע מכרם בעל בשפלת יהודה שניטע ב-1975 ושהה 12 חודשים על משקעיו. יש לו מורכבות ארומטית מרשימה, דבשיות ומימדי מינרליות וחומציות רבי נוכחות. יין מצוין ממש, שייקח כל ארוחה מן הים למקומות טובים ממש.

ננה, שרדונה 2022, 120 שקלים

כרם ננה במצפה רמון נותן ענבים נהדרים. היין הנוכחי, מבוסס שרדונה שמחציתו שהתה בנירוסטה ומחציתו בחביות על השמרים, נותן ביטוי חד-משמעי לייחודיות האיזור ממנו הוא מגיע. פרי נהדר, לא מוגזם, חמיצות מצוינת, מינרליות ושפע אופי יש בו. לבן מצוין בכל קנה מידה.

רמת הגולן, ירדן, קברנה פרנק 2019, 129 שקלים

ענבי קברנה פרנק מכרמים במרכז רמת הגולן שנבצרים בפעם השנייה. 18 חודשי התיישנות בחביות גוף מלא, שפע פרי אדום ושחור והמון תבלינים. המון ליטוש, אלגנטיות והידוק. אלגנטי, קטיפתי וכתמיד ביקב רמת הגולן - יין מושלם מבחינה טכנית. קברנה פרנק ברוח עולם היין החדש מצוין מסוגו.

150-350 שקלים

פסח 2023, יין. עיבוד תמונה,
יינות לפסח במחיר של 150-350 שקלים/עיבוד תמונה

רזיאל, רזיאל 2020, 150 שקלים

יקב הגראז' הקטנטן של משפחת בן זקן, בעלי יקב קסטל, מייצר יינות שונים מאוד סגנונית מאלו הנהוגים ביקב המשפחתי הוותיק והמבוסס. בלנד זנים ים-תיכוניים (סירה, גרנאש, מורבדר וקריניאן) עם פרי מצוין, תבלינים ועשבוניות רבה. גוף מלא עם עקצוץ תבלינים, איפוק, רכות ואדמתיות. יין אוכל מצוין לאוהבי הסגנון הים תיכוני.

כרמל, סינגל ויניארד, וולקאנו כרם תל מחפי קברנה סוביניון 2019, 160 שקלים

קברנה סוביניון מכרם תל מחפי בכרמל. 18 חודשי התיישנות בחבית. עוצמתי אבל מאופק, עתיר אלכוהול אבל רך. יין מצוין ממש עם מקדם גסטרונומי גבוה. איכות צרופה.

יעקב אוריה, מלכיצדק 2017, 160 שקלים

יין כתום מבוסס רוסאן, ויונייה וסמיון שתסס על קליפותיו. אפשר לחוש ממש בכל אחד מרכיבי היין הזה - הסמיון מספק מרקם ויכולת התיישנות. הויונייה והרוסאן ארומטיות. יין מורכב אך קל. לא כזה שצורח את מיוחדותו והפאנקיות שלו כמו שרגילים מיינות כתומים. מקדמי מורכבות ועידון גבוהים ממש. מצוין.

בת שלמה, Betty's Cuvee 2018, 190 שקלים

92% קברנה סוביניון בתוספת מעט קברנה פרנק ופטי ורדו. שפע פרי, שפע עומק, המון רכות והרבה אלגנטיות. יין שנוטה סגנונית לעולם היין החדש אבל נמנע ממוחצנות יתר. יקר אבל מספק תמורה נאה לכסף.

ירושלים, קווינט אסנס רזרב 2010, 199 שקלים

יין קינוח מתוק מבוסס ענבי סמיון בצירוף סוביניון בלאן וריזלינג. 4 שנות התיישנות בחבית ועוד חמש בבקבוק. עומק טעמים, עמוס ומתוק. ללגימה קר, לצד קינוח.

בן חיים, גרנד רזרב, קברנה סוביניון 2017, 350 שקלים

היקב המשפחתי מרמת השרון נודע ביינותיו העשירים והמוחצנים. היין הנוכחי, מבוסס קברנה סוביניון בצירוף מעט קברנה פרנק ופטיט סירה ממשיך את הקו השופע והמוחצן. אוהבי היינות הרחבים והעבים יחגגו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully