ארוחת חג. ShutterStock
ארוחת חג/ShutterStock

אביב, פריחה, אוכל: המדריך הטעים של פסח 2023

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 15:25

מארזים ומשלוחים, אוכל מוכן ואוכל שדורש עבודה, שפים זמינים ושפים תפוסים, וגם כל מה שבדרך כלל נופל בין הכיסאות של שולחן החג

קצת מבהיל לחשוב על זה כעת, כשהדי מסיבות פורים עדיין לא שככו לחלוטין משום מה, אבל ליל הסדר כבר ממש כאן, מעבר לפינה (יום רביעי, 5 באפריל, על לא דבר), ופסח 2023 למעשה התחיל להתרחש, בטח בכל מה שקשור לעולם האוכל הישראלי.

כל הסודות, כל הטריקים: עמוד המתכונים המושלם של פסח 2023

כי לכל הפחות, מדובר באחת הארוחות הכי חשובות ומדוברות של השנה, ובתקופת חג-חופש-עוד חג-למה יש עדיין חופש ארוכה ומאתגרת, שדורשת כמובן המון התעסקויות קולינריות. ואלה, אנחנו יודעים לספר כבר עכשיו, כדאי שיהיו גם טעימות.

ולכן, קבלו את מדריך האביב (המתעדכן), על יינותיו ומנותיו, קינוחיו וארוחותיו, מבצעיו וכל מה שמתפספס בדרך כלל בתכנון, וממתין בממזריות לתקוף ברגע האחרון ממש. אז חג שמח, ובתיאבון!

בלאדי שיק

פסח 2023, בלאדי שיק, ארז קומרובסקי. אסף קרלה,
ארוחת החג של בלאדי שיק/אסף קרלה

המטבח הישראלי השמח של ארז קומרובסקי חוגג פסח כהלכתו, עם קיבוץ גלויות של אוכל מוכן הביתה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, סירים חמם והגש של קציצות דגים ברוטב עגבניות ואריסה, קובה ירוק "של סבתא עזיזה", עוף שלם ממולא אורז, סלמון צלוי עם פלפל מעושן, דבש ועשבים, וגם צלי כתף בבצלצלים וסלרי.

לפני, אחרי ותוך כדי תוכלו למצוא מטבוחה חריפה, סלט פלפלים מרוקאי, כבד קצוץ, גפילטע פיש, מרק קניידלך, חזרת חריפה וסלט ביצים, וכן סלטים וממרחים דוגמת קרם פלפלים אדומים ופלפל סודני, חצילים שרופים עם עגבניות מדורה וטחינה גולמית, וגם סלקים צבעוניים בסירופ רימונים וסלט פאטוש בווינגרט סומק.

פרטים נוספים כאן

סוליקה

פסח 2023, סוליקה. אפיק גבאי,
ארוחת פסח של סוליקה/אפיק גבאי

המעדנייה הטעימה של אבי ביטון חוגגת פסח אביבי, מעמיסה כל מה שצריך על שולחן החג, ולא שוכחת את הימים הקשים שמגיעים תמיד אחריו.

תוכלו למצוא פה מנות מוכנות, עיקריות מרשימות, ארוחות שלמות ומפורקות, ולמעשה כל מה שצריך בשביל לחסוך לכם זמן ולהרעיף מחמאות. התפריט כולל, בין היתר, מטבוחה וסלט גזר מרוקאי, סלט ביצים וכבד קצוץ, לביבות פרסה שסוחבות לבלקן ומחמאר, אורז חגיגי עם בצלים מתוקים ופירות יבשים, אושפלאו, עיקריות כמו אסאדו עגל בציר בקר, פילה סלמון ברוטב מיסו, קציצות דגים מבושלות ברוטב עגבניות וגם טנזיה קציצות טלה.

פרטים נוספים כאן

מרינדו

פסח 2023, מרינדו. שי גבריאלי,
רוסטביף טלה של מרינדו/שי גבריאלי

רשת הקצביות חוגגת את שיאה של עונת הטלאים, בתצורת פסח בשרני כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קולקציה מיוחדת של נתחי טלה טריים ומוכנים לבישול, ובהם רוסטביף טלה במרינדת שמן זית ועשבי תיבול או מרינדת חרדל-סילאן, שדרת בייבי ריבס טלה במרינדת טריאקי, כתף טלה שלמה, עם או בלי עצם, במרינדה, שוק טלה שלמה, צוואר טלה, אוכף טלה, וגם נתחי טלה לקדירת בישול ארוך, שהם כל מה שצריך כשבא לך לשגר ולשכוח.

פרטים נוספים כאן

האפיסרי

האפיסרי (Happicerie), נתניה. אסף קרלה,
ארוחת חג של האפיסרי/אסף קרלה

בית האוכל הנתנייתי של אביב משה ואסתי גרוס נערך לליל הסדר עם פתרונות טעימים, חוסכי בישול ומונעי טרחה.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, כבד קצוץ, גפילטע פיש וממולאים, מרק צח וקניידלך, מטבוחה וחזרת, בשר ראש בנוסח חורשט סבזי, אסאדו ב"רוטב אמא שושנה", צלי בקר ברוטב פטריות, עופיונים ממולאים באורז פסטייה, סלמון ברוטב קרמל, סויה ולמון גראס וגם קציצות חריימה.

פרטים נוספים כאן

שטרודל

שטרודל, חיפה. נעם מורנו,
מסעדת שטרודל/נעם מורנו

המסעדה המצוינת במושבה הגרמנית בחיפה מציעה ארוחת חג מיוחדת, שתוגש לצד התפריט הרגיל.

תוכלו ליהנות כאן, בין היתר, ממנות פתיחה למרכז השולחן דוגמת סלט שנקליש, מנות ביניים כמו קרפצ'יו חציל וטרטר דניס, עיקרית לבחירה מבין עופיון במילוי פירות יבשים, נתח אנטריקוט מיושן, צלעות טלה, פילה בקר, דג לברק או דניס, וגם מקינוח ושתייה קלה. מחיר: 250 שקלים לסועד, 125 שקלים לילד, ובקבוק יין הבית ב-60 שקלים.

פרטים נוספים כאן

אל באבור

מסעדת אל באבור, אום אל פאחם. קפטן מדיה,
מסעדת אל באבור/קפטן מדיה
מסעדת אל באבור, אום אל פאחם. קפטן מדיה,
מסעדת אל באבור/קפטן מדיה

המסעדה המיתולוגית באום אל פחם חוגגת פסח עם תפריט הזמנות חדש, ומבט מזמין לימי החג וליום העצמאות שבא אחריו, בהובלת חוסאם עבאס כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, צוואר וכתף ממולאים אורז וצנובר, עלי גפן ממולאים, שישברק, קובנייה, וגם קישואים עם יוגורט ובשר.

פרטים נוספים כאן

גולדה

פסח 2023, גולדה. אמיר מנחם,
מארז פסח של גולדה/אמיר מנחם

שיתוף פעולה משמח בין רשת הגלידה הגדולה ובין הסטייליסטית אור לוזון הוליד מארז חג טעים, ויפה כמצופה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, חבק לגלידה, מפיות מאוירות, כוסות, כפיות וגלוית ברכה, טבלאות שוקולד, וגם גלידות כשרות לפסח, מן הסתם. מחיר: 123 שקלים.

פרטים נוספים כאן

NG

פסח 2023, NG. גיל אבירם,
ארוחת פסח של NG/גיל אבירם

מסעדת הבשר המצוינת מנווה צדק חוגגת פסח במתכונת "ארחת ברברים".

מדובר במשתה בשרני עם כלל אחד בלבד - אכילה עם הידיים כמובן. תוכלו למצוא כאן, בין היתר, לחם טרי, תירס בחמאת אזוב, ירקות שלמים צלויים, בשרים מהמעשנת, ברווז ואווז בפפריקה ספרדית מעושנת, שוק טלה במייפל, בירה ורוזמרין, אסאדו ו"פילה פרא" שלם צרוב על הגריל, וגם פונדו שוקולד לקינוח וקנקני בירה ויין ללא הגבלה. מחיר: 480 שקלים.

פרטים נוספים כאן

במקביל, מציעה קצביית המסעדה נתחי פרימיום מיושנים לרכישה, ובהם פריים ריב (280 שקלים לקילו), ופורטרהאוס (באותו מחיר).

פרטים נוספים כאן

מקס ברנר

פסח 2023, מקס ברנר. דרור עינב,
קולקציית פסח של מקס ברנר/דרור עינב

רשת המתוקים נערכת לחג עם קוקלציית מתנות צבעונית, השקה מסקרנת ושיתוף פעולה מרגש.

תוכלו למצוא כאן מארזים המשלבים שוקולד ויין, אופציות טבעוניות ופרלינים כחול-לבן, וגם את "Sea Salt & Almond Chicao", טיפות שוקולד חלב ממולאות בקרם אגוזים מלוח ושברי שקד קלוי.

בקמביל, חברה מקס ברנר לעמותת אלו"ט, במהלך שצירף הגדה מעוטרת לפסח למארזים, שכולה תרומה לקהילה.

פרטים נוספים כאן

מונייר

פסח 2023, מונייר. אפיק גבאי,
שולחן הרמת כוסית של מונייר/אפיק גבאי

הקייטרינג המצוין לקח על עצמו לשדרג את טקסי הרמת הכוסית ואת אירועי החג, עם תפריט מודולרי ומותאם - ובעיקר טעים.

תוכלו למצוא כאן אופציה מושחתת עם מוס אוריאו, רוגלעך קראנץ' שוקולד וסוכריות, קרמבו ורוד ובורגר פורטובלו, אופציה אביבית-טבעונית (כריכי אבוקדו, קרואסון גבינת עזים, ברוסקטות ומטבלים) וגם פרחים טריים, ראנרים וערכות עיצוב כיפיות.

פרטים נוספים כאן

וניליה

פסח 2023, וניליה. שירן שי כהן,
גלידת פסח של וניליה/שירן שי כהן

רשת הגלידות המצוינת הרימה ויטרינות כשרות לפסח, מארזי מתנה, ומצטרפים חדשים לחגגיה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, גלידות שמנתית בדמות נוטלה או שוקולד לבן וג'אנדויה, יציאות מתוקות של יוגורט אסאי, קולקציית סורבה שסוגרת ארוחה באופן אידיאלי (כולל סורבה שוקולד חדש, מנגו מאיה, פסיפלורה, אננס, תות, אשכולית אדומה וקמפרי) וליין טבעוני בלתי מתנצל של חמאת בוטנים, בננה ובאונטי.

פרטים נוספים כאן

רולדין

רשת האפייה מתעלת את כל הטוב שיש לה להציע לפסח (ויש לה, תראו כאן), לכדי מארזי מתנה, לאורחים ולמארחים כאחד.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מארז "לאנשים שאוהבים לאפות" (ספר "סודות האפייה" ועוגת קייקס לבחירה, 145 שקלים), מארז "לאנשים שמחפשים משהו קטן וצבעוני אבל מלא בכל טוב" (עוגת קייקס לבחירה, מקרונים, נשיקות ועוגיות, 167 שקלים), מארז "לאנשים שאוהבים מתוק והרבה" (עוגת בראוניז אגוזי מלך, עוגת קייקס, עוגיות פקאן מושלגות ומארז עוגיות לבחירה, 182 שקלים), וגם מארז "לאנשים שאוהבים גם מתוק וגם מלוח" (בייגל כשר לפסח, קייקס לבחירה, עוגיות פקאן מושלגות, מקרונים, ממרח מתוק ויין מסדרת גולן לבחירה, 267 שקלים).

פרטים נוספים כאן

פסח של אוכל בגליל

סדנת אפייה כשרה לפסח, יערית שטרן. דרור ארצי,
סדנת אפייה כשרה לפסח של יערית שטרן/דרור ארצי

עמותת זמן גליל מערבי יודעת שאין טיולים בלי אוכל, ומגיבה בהתאם עם ארוחות מיוחדות, סדנאות אפייה כשרות לפסח, ולא מעט טעימות נוספות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, תפריט "טיול השף" הטבעוני בשאטו דה רואה, המסעדה האיטלקית במעיליא, אירוע שיכלול מפגש עם אליאן ליוס ויציאה ל"מסע טעימות" ובו, למשל, ספגטי כחול עם אצות ים וטופו, בראנץ' דרוזי בנור שבג'וליס (עם סלט פטוש, באבא גאנוש ומנקיש, בין היתר), סדנת האפייה של יערית שטרן (ובה בלינצ'ס תרד וגבינות, קיש פלפלים ועגבניות מיובשות, וגם עוגת תפוחים ואגסים), ארוחות מסורתיות בפסוטה, סדנת בישול עונתי בגן הירק של חוות רום, וגם מפגש מתוק במיוחד ב-Sweet Moment, שיסתיים עם לילות ביירות והפתעות טורקיות.

פרטים נוספים כאן

לג'נדה

פסח 2023, לג'נדה. יערה גדרון,
גלידת שוקולד השחר ומצה של לג'נדה/יערה גדרון

רשת הגלידה הגדולה נערכה לחג עם יציאות פסח חדשות ומצוינות, ועם שיתוף פעולה מתבקש.

תוכלו למצוא כאן, בנוסף לוויטרינה הצבעונית היומיומית, גלידת שוקולד לבן עם בפלות כשרות לפסח, וופל בלגי וקרפ כשרים לפסח וגם שידוך ברמת "איך לא חשבו על זה קודם", שהוא גלידת שוקולד השחר ומצה, עם שברי שוקולד מצופים בשוקולד השחר.

פרטים נוספים כאן

אסייתי, אליטה אופק

כריכת הספר אסייתי של אליטה אופק. עיבוד תמונה,
עטיפת הספר "אסייתי" של אליטה אופק/עיבוד תמונה

בלוגרית האוכל הנהדרת משיקה ספר מתכונים ראשון, שהוא גם מתנה מושלמת למארחים, וגם מתנה מושלמת לעצמכם.

הספר, על טהרת המטבח האסייתי כמובן, כולל מתכונים פשוטים ומהירים למנות הפופולריות ביותר ממטבחי המזרח הרחוק (פאד תאי כמו במסעדות, למשל, או נודלס בקרם בוטנים), מקום מיוחד, ובצדק, לקוקטיילים, וגם טיפים וטכניקות שיעזרו לכם בהכנת המנות.

פרטים נוספים כאן

שוק הדגים

שוק הדגים. אבי וולדמן,
שוק הדגים/אבי וולדמן

אתר הדגה הטרייה חוגג את ליל הסדר (ומעבר לו) עם מנות והצעות ומתנות כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מארזים של ארבעה פילה דניס וארבעה פילה לברק, יין של טפרברג ותבלין (269 שקלים), וגם חיבור של דניס ולברק (שישה נתחי פילה מכל דג, עם יין ב-345 שקלים).

פרטים נוספים כאן

חצר גולדמן

פסח 2023, חצר גולדמן. אסף שקד,
ארוחת פסח של חצר גולדמן/אסף שקד

המסעדה היפואית חוגגת פסח עם ליל סדר אביבי, בהובלת פאדי יעיש.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, פוקאצ'ה מתנור אבן, סביצ'ה לברק, תמנון צרוב וסלט ניסואז עם טונה נא, דניס שלם מהתנור, ריזוטו פירות ים, פסטה זנב שור, אסאדו עגל וגם קינוח זוגי בדמות צלחת פטיפורים. מחיר: 380 שקלים לסועד.

פרטים נוספים כאן

אינדירה

פסח 2023, אינדירה. מיטל סולומון,
ארוחת פסח של אינדירה/מיטל סולומון

המסעדה ההודית הוותיקה חוגגת ליל סדר עם ארוחה מיוחדת, ברוח פסח כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, גפילטע פיש וחריימה חריף, בשר מהטנדורי, בריאני ירקות, אלו גובי, מרק, קינוח וגם צלחת ברכות. מחיר: 299 שקלים לסועד, 150 לילד.

פרטים נוספים כאן

ג'קו דגים

פסח 2023, ג'קו דגים. יהונתן בן חיים,
פסח 2023 בג'קו דגים/יהונתן בן חיים

העוגן הימי של אפי אללוף חוגג פסח עם קולקציית דגים טריים, שיגיעו אליכם בדיוק כמו שתרצו אותם.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, פילה לברק (160 שקלים לקילו) ודניס (155 שקלים), מוסר ים (175 שקלים) ובר ים (139 שקלים), ברבוניה (120 שקלים), דובר סול (220 שקלים) וגם לוקוס (140 שקלים).

פרטים נוספים כאן

גרקו

פסח 2023, גרקו. אסף קרלה,
ארוחת פסח של גרקו דלי/אסף קרלה

המעדנייה הכחולה של גרקו נערכת לפסח יווני כמובן, עם הרבה אוכל והרבה מתנות.

תוכלו למצוא כאן ארוחות שלמות או תפריט בהרכבה עצמית, קינוחים משפחתיים או אישיים (משום מה), יינות ואוזו, ולמעשה הכול - סלט כבדי עוף וסלט ביצים, הרינג מעושן ומרק דייגים, לביבות ארטישוק ותבשיל סטיפדו בשרי, עוגת מסקרפונה וטארט משמשים מקורמלים.

פרטים נוספים כאן

אווה סאפי

פסח 2023, אווה סאפי. אמיר מנחם,
ארוחת פסח של אווה סאפי/אמיר מנחם

המסעדה המרוקאית בנווה צדק נערכת לחג עם אוכל מוכן הביתה, פותח שולחן ופותח תיאבון.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, חציל מטוגן וחרוסת, קציצות מוסר ודניס, ספייריבס טלה, פרגית בגריל פחמים, שניצל, לחי עגל בבישול ארוך, לשון בקר, תבשיל ריאות ממולאים, אורז חגיגי וגם מרקים ומתוקים.

פרטים נוספים כאן

יין בעיר

פסח 2023, אלברט בישו שאבלי כשר. אספיריט,
שאבלי כשר לפסח של אספיריט/אספיריט

רשת חנויות היין והאלכוהול הגדולה חוגגת פסח עם קולקציית מארזי מתנה משמחת, ומבצעים משמחים לא פחות.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מארז ובו בקבוק לה פיאצה מרלו, בקבוק לה פיאצה קברנה סוביניון וגם שתי כוסות יין (109 שקלים, 2 ב-199), מארז זוג קסטל לה וי (164 שקלים), מארז זוג רוזה פרובאנס עם שתי כוסות יין (219 שקלים), מארזי קאווה וילרנאו וכוס פלוט (55 שקלים), קומבינציות 3 ב-99 שקלים ו-2 ב-100, פיתויי שאבלי (כולל אלברט בישו שאבלי כשר ב-89 שקלים), והרבה מאוד אופציות נוספות, כשרות לפסח ומוכנות להימזג.

פרטים נוספים כאן

רול מהלב, אושי אושי ופתחון לב

רול מהלב, אושי אושי ופתחון לב. איציק בראל,
רול של אושי אושי ופתחון לב/איציק בראל

רשת הסושי הכשרה משתפת פעולה עם עמותת פתחון לב, לכדי רול שכל רווחיו יועברו לתרומה.

מדובר ב"רול מהלב" (סלומון מטוגן, אבוקדו ובטטה בציפוי סלמון נא, ובצורת לב), שיימכר בסניפים ב-15 שקלים לארבע יחידות, שבועות ספורים לאחר שזכייני הרשת נפגשו כדי לארוז סלי מזון למשפחות נזקקות.

פרטים נוספים כאן

יקב טפרברג

פסח 2023, יקב טפרברג. איילת ארד,
מארז פסח של יקב טפרברג/איילת ארד

היקב הישראלי התכונן היטב לחג, עם השקות חדשות, מארזים שמחים, מגוונים ונמזגים כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מארזי Imperssion (קברנה סובניון ומרלו, בקבוק פרנץ' קולומבר או סוביניו בלאן, וסט מלחיה-פלפליה קנקן חליטת תה או פותחן, 129 שקלים), וגם קופסאות Inspire (קברנה סוביניון ומרלו, בקבוק ויונייה ופרנץ' קולומבר או פטי ורדו וקברנה, וגם ושלישיית מלחים או שמן זית, 90-169 שקלים).

במקביל, מבליט היקב שלחושה יינות - הראשון הוא פטיט ורדו לגסי 2018, יין אדום כהה, חזק ומלא ארומות פירות-קפה. הוא מורכב מ-100% ענבי פטיט ורדו שנבצרו משני כרמים בהרי יהודה ובעמק איילון, ושהו בסיום התסיסה בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים. מחיר: 199 שקלים.

השני הוא אסנס רוזה 2022, יין ורדרד מ-100% ענבי קלדוק שנבצרו בחלקה צעירה במורדות יהודה, וסיפקו בתמורה לגימה פירותית-חמצמצה, ואביבית מאוד.

השלישי הוא פרובידנס 2018, בציר חדש ליין הדגל של היקב, במהדורה מוגבלת של 7,000 בקבוקים בלבד. מדובר ביין שמיוצר בשנות בציר מובחרות בלבד, ומוגדר על ידי אנשי היקב כ"השקה שמרגישה כמו חלום שמצפים, ואכן מתגשם". הוא מורכב מ-60% קברנה סוביניון, 20% מרלו, 10% פטיט ורדו ו-10% סירה, ומספק צבע עמוק, ארומה מגוונת ועוצמה. מחיר: 250-300 שקלים.

פרטים נוספים כאן

יקב הרי גליל

פסח 2023, יקב הרי גליל. יונתן לוי,
מארז פסח של יקב הרי גליל/יונתן לוי

היקב הצפוני הנהדר חוגג פסח עם מארזי מתנה מיוחדים, שלא שוכחים את צוותי החירום הגליליים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מארז "החג הבא אצלכם" שמשלב יין ושוקולד ממולא יין "יראון" מבית גולדה, מארז "שכיף לקבל" (יין "בר" קברנה סוביניון, שלוש אצבעות שוקולד לבן וקינמון במילוי גנאש ויין "יראון", פותחן יין, 79 שקלים), "מארז אביב" (יין "אביב" לבן 2022, יין "אביב" רוזה 2022, מארז פרלינים, 159 שקלים), "מארז הספר הקטן" (יין "אור" בלאן דה נואר, ספר היין הקטן, אצבעות שוקולד, 199 שקלים), וגם מארז סדר פסח (יין "אור" פטי ורדו, אצבעות שוקולד, כלי קרמיקה למצה, חרוסת, כיסוי לאפיקומן, 249 שקלים).

פרטים נוספים כאן

דרום, יקב יתיר

פסח 2023, יקב יתיר. אורי גרון,
מארז פסח של יקב יתיר/אורי גרון

היקב הדרומי חוגג פסח עם בציר חדש, ושיתוף פעולה מתוק.

מדובר בדרום אדום 2021, יין אדום יבש שמופק מכרמים מאזור הנגב ודרום הרי יהודה. הוא מורכב מ- 39% שיראז, 19% מרסלאן, 14% זינפנדל, 11% מרלו, 8% טמפרניו, 5% מורוודרה, 4% ויונייה, ויוצר מכולם יין פירותי וקליל. מלבדו, מושק גם דרום רוזה 2022, שמורכב מ-60% זינפנדל ו- 40% גרנאש נואר מכרמים ברמת ערד, ומספק צבע ורוד עדין, ארומה פרחונית ותחושה כללית של התחלה חדשה.

במקביל, חבר היקב לרוי שוקולד ויצר מארזי מתנה חגיגיים. אלו כוללים, באופן טבעי, יינות ממותג "דרום", וגם פרלינים ממולאים ביין. תוכלו למצוא כאן מארז "פסח שמח" (12 פרלינים מהמהדורה המוגבלת, ארבעה מארזי פרלינים מסדרת Chocolate Dreams, ברכת חג משוקולד ובקבוק יין דרום אדום, 349 שקלים), מארז "Joy" (יין, שני מארזי פרלינים, ארבעה פרליני פסח, שוקולד על מקל, 259 שקלים), וגם מארז "Passion" עם יין אדום או לבן

פרטים נוספים כאן

ערק נח

פסח 2023, ערק נח. ערק נח,
מארז פסח של ערק נח/ערק נח

מותג הערק הצפוני של מאסטרפיס טים חוגג פסח עם מארז משמח, ודרוש במיוחד בימי החג.

המארז כולל בקבוק רגיל, בקבוק קטן של ערק לימון ושתי כוסות (119 שקלים) או ההיפך (בקבוק רגיל של ערק לימון, בקבוק קטן של ערק רגיל ושתי כוסות, 109 שקלים).

מייזון קייזר

פסח 2023, מייזון קייזר. אפיק גבאי,
טארטים אישיים של מייזון קייזר/אפיק גבאי

מוקדי האפייה של הרשת הצרפתית-ישראלית סוגרים דלתות במהלך החג ויוצאים לחופשת אופים, אבל מקיימים עד אז "מבצע ביעור חמץ", במהלכו יוצעו מאפים ולחמים בדיל של 2 + 1 (על הזול מביניהם).

פרטים נוספים כאן

יקב רקנאטי

פסח 2023, יקב רקנאטי. עמרי מירון,
קברנה סוביניון של יקב רקנאטי/עמרי מירון

היקב הישראלי חוגג אביב עם קברנה סוביניון "כרם הלבנון".

מדובר ביין אדום מסדרת יינות הכרם היחידני, ובמקרה זה כרם יפתח שבגליל העליון. היין שהה במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות, ויצא מהן כשהוא מתובל מעט, מאוזן בחמיצותו ומלא ארומת פירות. מחיר: 95 שקלים.

פרטים נוספים כאן

מאפה נאמן

פסח 2023, מאפה נאמן. מאפה נאמן,
עוגת פסח של מאפה נאמן/מאפה נאמן

רשת המאפים הישראלית חוגגת פסח עם קולקציה כשרה כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגות בחושות וקינוחים חגיגיים, פלטות מתוקות שנחתכות לפי משקל, עוגיות בתפזורת, מאפים אישים, לחמניות ופיתות וגם בורקסים.

פרטים נוספים כאן

מארז דרך ארץ, שקד

פסח 2023, מארז דרך ארץ, שקד. איל קרן,
מארז דרך ארץ של שקד/איל קרן

החברה הישראלית חוגגת חירות עם מארזי יין שכבר פוזלים לכיוון חוף הים, ובצדק.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, מארז דרך ארץ (מרלו אדום, גוורצטרמינר, פותחן לחץ אוויר, חותך קפסולות, פיית מזיגה ופקק ואקום, 159 שקלים), מארז פורטה 6 (שני בקבוקים כשרים ואדומים וגם חולץ יין, 129 שקלים), וכן מארז בלו נאן (גוורצטרמינר ריזלינג ומבעבע גולד, יחד עם מגבת חוף ותיק ים שומר קור, 185 שקלים).

פרטים נוספים כאן

יקב אמפורה

יקב אמפורה. זוהר כהן,
יקב אמפורה/זוהר כהן

היקב הכרמלי המצוין חוגג פסח עם לא מעט הצעות ראויות, ובקבוק אחד בולט.

מדובר במד וויט 2022, "שער הפתיחה ליינות הלבנים שלנו", כהגדרת היקב. הוא מורכב מבלנד (רוסאן, מרסאן, פרנץ' קולומבארג) שנבצר בכרמים מאזור הגליל העליון והתחתון, ושם דגש על רעננות, תוך שהוא מספק לגימה יבשה, פירותית-פרחונית שמאזנת מצוין בין מתקתקות לחמיצות.

פרטים נוספים כאן

שכולו טוב

פסח 2023, שכולו טוב. שכולו טוב,
מארז פסח של שכולו טוב/שכולו טוב

‏רשת TNX מקבוצת שכולו טוב חוגגת פסח עם קטלוג מארזים צבעוני וטעים, שנארז על ידי אנשים עם מוגבלויות, כחלק מתהליך השיקום התעסוקתי שלהם.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מארזי שוקולד מושקעים, נרות וקופסאות ספא, בקבוקי אלכוהול ושמפניה, צמחים לבית ולא מעט פתרונות קסם אחרים.

פרטים נוספים כאן

יקב תבור

פסח 2023, יקב תבור. יקב תבור,
מארז פסח של יקב תבור/יקב תבור

היקב הצפוני נערך לפסח עם "מארז כל הטוב מהתבור", מתנת חג משמחת מארחים, ואורחים.

המארז כולל שני בקבוקים מסדרת אדמה - קברנה סובניון ומרלו - וכן שמן זית ממטעי היקב. מחיר: 159 שקלים.

פרטים נוספים כאן

בבקה בייקרי

פסח 2023, בבקה בייקרי. ניב גלזמן,
פסח 2023, בבקה בייקרי/ניב גלזמן

רשת האפייה המצוינת חוגגת פסח עם קולקציה מיוחדת כמובן, מלוחה-מתוקה ומשמחת.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת שוקולד פאדג', טארט לימון או שוקולד, בחושה קוקוס-תפוז, עוגיות פאדג' שוקולד, נשיקות מרנג ודיסקיות קוקוס, וגם קיש בצל וגבינות וגירסת בטטה מקבילה.

פרטים נוספים כאן

כרמלה

פסח 2023, כרמלה. כרמלה,
מארז פסח של כרמלה/כרמלה

אתר האונליין המצוין חוגג פסח עם שלושה מארזי מתנה.

מארז "מרימים ומשתכרים" כולל מדבר שיכר דבש, יער שיכר דבש, סיידר תפוחים אלכוהולי וגם שקדים, אגוזי קשיו ופיסטוקים קלויים (165 שקלים), מארז "למביני עניין במטבח" כולל סכין, סינר ומגבת מטבח, שתי כפות עץ, קרש עץ ושקיות רשת אקולוגיות (219 שקלים), ואילו מארז "מתנה קלאסית לפסח" כולל קברנה סוביניון רזרב של יקב רקנאטי, שמן זית של "עץ השדה", טופי קרמל עם מלח אטלנטי, שוקולד מריר, וגם קופסת תמר מג'הול ואגוז מלך.

פרטים נוספים כאן

יקב פלדשטיין

פסח 2023, יקב פלדשטיין. יקב פלדשטיין,
רוסאן של יקב פלדשטיין/יקב פלדשטיין

היקב הישראלי מהשפלה משיק לקראת החג רוסאן מבציר 2021.

היין נוצר מענבי רוסאן שגדלו בשני כרמים גליליים, תוך תהליך תסיסה בחביות צרפתיות והתיישנות שארהה 12 חודשים. על פי הודעת היקב, "היין מבקש להציג ליבה של אבניות פלינטית, מתובלת זיכרון פירותיות של פרי קיץ בהיר ופירות לבנים, בגוף רענן אך איתן, עם נימת יערת דבש אופיינית ובריוש קלוי בטעם הנותר". מחיר: 110 שקלים.

פרטים נוספים כאן

איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול?, שירן ועומר מילר

"איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול?", ספר מתכונים של עומר ושירן מילר. סופגי,
ספר האוכל של שירן ועומר מילר/סופגי

זוגיות האוכל-לייפסטייל-קנאה כללית הולידה ספר ברוח דומה (כלומר אוכל ועוד דברים, ללא קנאה), בדיוק בזמן לטרפת מתנות החג.

מדובר ב"איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול?", המנסה לחבר חינוך והנאה ולהכניס אותם יחד למטבח. תמצאו כאן עשרות מתוכנים כמובן, פטנטנים וקיצורי דרך אבל גם טיפים עצות והתייחסויות רבות לדברים שמטרידים אתכם ביומיום.

פרטים נוספים כאן

CW

CW בר, שוק הפשפשים, יפו. אסף קרלה,
בר היין CW/אסף קרלה

בר היין (וחנות היין כמובן) בשוק הפשפשים חוגגים פסח עם מארזי מתנה נדרשים במיוחד, ואינספור בקבוקים נוספים.

המארז כולל יין לבן, רוזה או אדום כשרים לפסח ושוקולד טבעוני של Midas, במחיר 180 שקלים.

פרטים נוספים כאן

ימה

פסח 2023, ימה. גל קולוג,
מארז פסח של ימה/גל קולוג

קצביית הדגים של יובל בן נריה נעכרת לחג עם מארזים ומתנות ים טעימות.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, חזרת וקיט גפילטע פיש להכנה ביתית, צירופי קוקטיילים ויין, וגם את "מארז ימה", ובו קרש עץ, מטיאס, אנשובי בחומץ, אנשובי בשמן ומחית כמהין (320 שקלים).

פרטים נוספים כאן

בצירים חדשים וסדרת Single Vineyards, יקבי כרמל

פסח 2023, יקבי כרמל. יקבי כרמל,
יינות פסח של יקבי כרמל/יקבי כרמל

מותג הפרימיום של היקב הישראלי מתרחב בדיוק בזמן לחג, ומשיק את סדרת Single Vineyards החדשה.

הסדרה כוללת, לעת עתה, שלושה חלוצי יין מכרם יחידני - שרדונה 2021 יבש ועדין (13.5% אלכוהול, 160 שקלים), וגם צמד "וולקנו", מגפנים שגדלות על קרקע געשית בצפון - קברנה סוביניון 2019 יבש ומעט פירותי (15% אלכוהול, 160 שקלים) ומרלו 2019 יבש, חזק ומעט חמצמץ (14% אלכוהול, 120 שקלים).

במקביל, מתרחבות סדרות היין שלו עם קברנה סוביניון Selected מבציר 2022, וקברנה סוביניון Private Collection מבציר 2021 - הראשון (35 שקלים) אדום יבש עם ניחוחות פירותיים, ואילו השני (45 שקלים) סוחב מעט יותר לעולמות העמוקים של עץ האלון.

פרטים נוספים כאן

יקב ברקן

קברנה סוביניון פלטינום, יקב ברקן. יקב ברקן,
קברנה סוביניון פלטינום של יקב ברקן/יקב ברקן

היקב הישראלי חוגג פסח עם קברנה סוביניון פלטינום מבציר 2020.

מדובר במהדורה מיוחדת של יין מחביות "מצטיינות ויוצאות דופן", כהגדרת היקב המסתמכת על קביעת היינן עידו לוינסון. התוצאה היא יין עשיר ומרוכז, מעט מתקתק, ובעל סיומת עוצמתית. מחיר: 79 שקלים.

במקביל, מציע היקב מארזי מתנה, ובהם צירוף של היין האמור עם בוצ'ר עץ (160 שקלים), חיבור של מרלו וקברנה סוביניון מסדרת גולד לשתי כוסות יין (110 שקלים), וגם "גולד ופלגרינו" (שני בקבוקים מסדרת גולד ובקבוק סן פלגרינו, 110 שקלים).

פרטים נוספים כאן

יקב סגל

פסח 2023, יקב פלדשטיין. יקב סגל,
קברנה סוביניון של יקב סגל/יקב סגל

היקב הישראל המתחדש נערך לפסח עם קברנה סוביניון בציר 2019 מסדרת Free Run.

מדובר ביין אדום עמוק עם "ארומות עוצמתיות של פרי שחור, שזיפים ופירות יער", כהגדרת היקב, "וליווי נגיעות מתקתקות וניל וציפורן שמקורן בעץ האלון התומך בעוצמות הפרי". הוא מורכב מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרמי בית נקופה, עמינדב ודלתון, ותהליך הייצור שלו כלל תסיסה במכלי נירוסטה והתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים. מחיר: 59 שקלים.

קאווה קודורניו קלאסיקו, הסקוטית

קאווה קודורניו קלאסיקו, הסקוטית. הסקוטית,
קאווה קודורניו קלאסיקו/הסקוטית

החברה הסקוטית מבית ישרקו חוגגת פסח עם הנחתה ישראלית של מותג הקאווה הספרדי הגדול.

מדובר בקאווה קודורניו קלאסיקו חצי יבש, וכשר לפסח כמובן, עם פירותיות מתקתקה ועדינה, בעבוע מתון ותחושה טובה של אביב באוויר. מחיר: 34.90 שקלים.

אסיף

פסח 2023, אסיף. דן פרץ,
מארז פסח של אסיף/דן פרץ

מרכז תרבות האוכל בישראל משתף פעולה עם פלטפורמת Kaiten, שמחברת בין יצרני מזון וחובבי אוכל, לכדי מארז חג שכולו תוצרת מדברית מקומית.

המארז מגיע בשני גדלים וכולל, בין היתר, סילאן ותמרים מקיבוץ סמר, קרקרים, תה צמחים, קפה בדואי עם הל, אבן יוגורט, שמן זית, וגם ערבוב אלכוהולי משמח מבית Moli House of Drinks. מחיר: 225-380 שקלים.

פרטים נוספים כאן

צור עולם של יין

פסח 2023, צור עולם של יין. צור עולם של יין,
יינות פסח של צור עולם של יין/צור עולם של יין

חברת צור עולם של יין חוגגת פסח עם הנחתת שני בקבוקים משמחים ואביביים.

מדובר בברון הרצוג שרדונה, יין לבן יבש מאזור קלארקסבורג שבקליפורניה, בעל ארומות פירותיות-פרחוניות, ו-13.5% אלכוהול (65 שקלים), ובאלוי הרנזה לבן, יבש אף הוא, שיוצר בספרד מענבי פנסה בלנקה וסוביניון בלאן, ומספק כעת ארומה הדרית ולגימה חגיגית, בהתאם לתקופה.

  • עוד באותו נושא:
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully