וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר חזרת בן נון, גרוס ודר לאראל נט הם מוכרים אותה לפי שווי חברה גבוה פי 6.2

עודד חרמוני

30.12.2004 / 11:30

אראל נט תימכר לחברת איירספאן נטוורקס האמריקאית תמורת סכום של 8.7 מיליון דולר; אראל נט מפתחת מאז 97' את תחום הטלפוניה מעל גבי האינטרנט (VIOP)



חלי בן נון, יאיר דר ויצחק גרוס השלימו אתמול את התפנית שערכו באראל נט. שנה לאחר ששלושת היזמים שבו לחברה ורכשו את השליטה בה לפי שווי של 1.4 מיליון דולר בעת שנראתה בדרך להיסגר, היא נמכרת לחברת איירספאן נטוורקס האמריקאית (Airspan Networks) תמורת סכום של 8.7 מיליון דולר. איירספאן פועלת בתחום שירותי טלפוניה מעל גבי רשתות אינטרנט (VOIP).



שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לפיו תתבצע העסקה בתשלום מניות של אייספאן בשווי 4.7 מיליון דולר, ו-4 מיליון דולר במזומן. בן נון - ששבה לנהל את החברה לאחר שעזבה את ניהולה ב-2001 - וכן דר וגרוס, המחזיקים ב-25% ממניות החברה, יקבלו יחד כ-2 מיליון דולר.



אראל נט הוקמה ב-96' כספין-אוף של חברת אראל תקשורת הנסחרת בנאסד"ק, שהוקמה על ידי גרוס ובן נון. אראל תקשורת מחזיקה ב-18% ממניות אראל נט, שנסחרת בבורסה בתל אביב.



אראל נט מפתחת מאז 97' את התחום של טלפוניה מעל גבי האינטרנט (VIOP), ופיתחה מערכות כוללות המאפשרות למפעילי תקשורת שאינם מחברות הטלקום הגדולות, כמו חברות כבלים או ספקי שירות אינטרנט, לבנות מערכת טלפוניה עד ללקוח הסופי. מדובר בתחום מצליח מאוד, וכל הגופים המעורבים בו בארה"ב - הרגולטורים, ספקי השירותים וגם חברות הטלקום - מקדמים אותו.



ואולם, אראל נט, שמעסיקה רק 40 עובדים, התקשתה להתמודד במכרזי הענק מול חברות כמו נורטל וסיסקו - ואפילו מול וראז הישראלית, הספין אוף שיצא מ-ECI; הכנסותיה ב-2004 צפויות להסתכם, לדברי בן נון, ב-4 מיליון דולר בלבד.



איירספן, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 187 מיליון דולר, תשלב את פעילות ה-VIOP של אראל נט בפעילות שלה סביב תקן האלחוט העתידי - ה-WIMAX - שבו היא פעילה. החברה תציע שירותי טלפוניה אלחוטית מעל גבי רשתות אינטרנט בקצבים גבוהים ולרדיוס גדול. מדינות היעד של הפתרונות הללו הן בעיקר מדינות מתפתחות, בהן אין עדיין תשתיות מוכנות של תקשורת קווית או אלחוטית, וה-WIMAX עתיד לאפשר להן לפרוס רשתות כאלה במהירות. בנוסף, תציע החברה פתרונות למפעילי תקשורת סלולרית שרוצים להשתלב בתחום הטלפוניה מעל גבי האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully