וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר נפתח בעליות של 0.2%

עידו אלון

30.12.2004 / 23:22

אראל תקשורת עולה בעוד 3.6% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השבוע. נייס עולה ב-1.2%. המסחר היום צפוי להתאפיין במחזורים נמוכים


מסע העליות של שוקי ההון האמריקאים נתקל בימים האחרונים בכמה מהמורות, אך הצבע הירוק חזר לאפיין היום את המסכים, ובשעה זו עולים הנאסד"ק והדאו ג'ונס ב-0.2%. מחירי הנפט הרימו אתמול את ראשם ועלו בכ-4.5%, אך היום שבו מחירי הנפט לרדת. עוד קודם לכן התקפל הדולר מול היורו וכרה שפל חדש, וחגיגת העליות של התקופה האחרונה נבלמה מעט. ובכל זאת, שני ימי מסחר לפני שהשנה מסתיימת אפשר להתחיל לסכם אותה כחיובית, עם עלייה של כ-8.5% בנאסד"ק בהמשך לזינוק של 50% ב-2003.

הימים האחרונים של השנה מתאפיינים בדרך כלל במיעוט אירועים כלכליים. גם בחזית התאגידים המצב אינו שונה בהרבה, והתחושה היא שסוף השבוע שיקדם את פניה של השנה החדשה כבר החל עבור רבים מהאמריקאים. המחזורים הנמוכים המאפיינים את המסחר גורמים לתנודתיות של המדדים במהלך יום המסחר, אם כי אתמול נותר לבסוף הנאסד"ק ללא שינוי ברמה של 2,177 נקודות.

גם בין החברות הישראליות יש שקט יחסי כאשר את ההודעה היומית סיפקה חברת אורבוטק . החברה דיווחה היום כי קיבלה הזמנת המשך מחברת Quanta Display עבור מערכות בדיקה כשאספקת המערכות צפויה במהלך 2005. מניית אורבוטק מגיבה לידיעה בעליה של 0.8% למחיר של 20.8 דולר. 2004 לא היטיבה כלל עם מניית אורבוטק, שאיבדה 13% מתחילת השנה.

נייס, שעלתה אתמול ב-2.6% בהמשך לעלייה של 36% בשלושה חודשים, מוסיפה כעת 1.2% למחיר של 30.4 דולר. בבית ההשקעות UBS העלו את מחיר היעד של המניה ל-38 דולר וזאת בהמשך להעלאת מחיר היעד ל-33 דולר על ידי בית ההשקעות CIBC אתמול. מתחילת השנה רשמה מניית נייס תשואה של 20%.

מניה שרחוקה מלהיות שקטה היא עדיין זו של פארמוס . האחרונה עלתה על רכבת הרים בשבוע וחצי האחרונים, בעקבות ההודעה על כשלון הניסוי בדקסנבינול לטיפול בפגיעות ראש. אתמול ריכזה המניה מחזור של 27 מיליון מניות ואיבדה כ-7%, אך יום קודם היא זינקה בכ-30% במחזור גבוה עוד יותר של כ-35 מיליון מניות. היום היא עברה שוב לעליות, וכעת היא מוסיפה 3.5%.

פעילות במחזורי מסחר גבוהים כאלה אינה אופיינית למשקיעים פרטיים, ואכן בחדר העסקות של בית ההשקעות CIBC בתל אביב ציינו לפני יומיים כי חבילות גדולות של מניות (10 מיליון בסך הכל) נמכרו לחברת הברוקרים הגדולה ביותר בנאסד"ק - 3.5 מיליון מניות נמכרו לבנק ההשקעות UBS, ומספר ברוקרים נוספים השתתפו אף הם בחגיגת הקניות של יום שלישי. מי שלא נכח הם המשקיעים הישראלים, שהיו מעריצים צמודים עד האכזבה של השבוע שעבר. מחירה של פארמוס עומד על 1.5 דולרים - נמוך ב-57% מהרמה בה נסחרה טרם פרסום תוצאות הניסוי.

מניית טבע נושקת למחיר של 30 דולר, הרחוק ב-4 דולרים או 12% מהרמות בהן נסחרה לפני המשבר שהחל ביולי. אמנם לא כל ההפסדים כוסו עדיין, אך הרמה הנוכחית גבוהה כמעט ב-6 דולרים מהשפל אליה הגיעה המניה במהלך החודשים האחרונים. טבע נועלת את השנה עם תשואה של 5% עד כה, כשהחברה היא בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בין החברות הישראליות - 18.3 מיליארד דולר. את המסחר היום פתחה המניה דווקא בירידה קלה של 0.3% למחיר של 29.7 דולר.

עוד בין הישראליות: קליק סופטוור מוסיפה 4.8% בהמשך לעלייה של 13.5% אתמול, ואראל תקשורת מוסיפה עוד 3.6% ומשלימה עלייה של 40% מתחילת השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully