וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן חיות

איתי להט

2.10.2006 / 20:56

צמחונים ואוהבי בע"ח אתם הולכים לשנוא אותנו. במסעדת הבשרים NG הזמינו ליומולדת 3 גדיים, ארנבות, חזרזירים ויענים - אנחנו קיבלנו אותם על צלחת והתבהמנו

השורות הבאות לא נועדו לרפי הלב, לצמחונים ולאנשי 'תנו לחיות לחיות'. למעשה הן עוסקות בתנועה שמצעה גורס: 'תנו לחיות להגיע לטוחנות' - אחרי הכול, למשנתם של אוכלי הבשר, מין ההומוספיינס נמנה על הטורפים.

זאת הסיבה שמסעדת NG, בר הבשר שעל מטבחה חולש השף עידו ארבייט (שהחליף בשנה האחרונה את השף אופיר ג'ובאני), החליטה לרגל יום הולדת 3 להזמין למסיבה כמה אורחים שלא ששים להשתתף בה כלל: גדיים, ארנבות, יענים, אווזים, חזירים, פרות וטליים.

ארבייט רצה שהבשר בתפריט יגיע מהטבע. הוא חיפש ספקי בשר ציד שייתנו לו חזירי בר הניזונים מבלוטים, גדיים המקפצים באושר בין הסלעים, אבל התאכזב לגלות שבשר מסוג זה דורש אישורים מיוחדים ולכן פנה אל המגדלים - היענים מרביבים, הגדיים מעדרים בצפון ורק על מוצאן של הארנבות שמרו בסוד (רמז: הציצו בלינק למטה).

האם ראוי לו לבר בשרים שיחגוג את יום הולדתו בהרג נוסף של חיות תמימות? אולי בסמוך כל כך ליום הכיפורים וליום הצמחונות הבינלאומי היה צריך ארבייט לחגוג באופן שאינו מדמם לשום כיוון?

יען זה ציפור או חיה?

אך מכיוון שאנחנו לא כאן להציע הצעות וגם לא כדי להגן על זכויותיהן של החיות - אלא לאכול אותן - ניגשנו בלב כבד אך בקיבה הומייה למלאכה. האמת, חצי התאכזבנו. פשוט כי לא קיבלנו טעימה ראויה של כל הבשרים.

בשר היען שאכלנו רק המחיש את קביעתה של כריסטין מהדוגמניות: עוף זה ציפור. כן כריסטין, אז מה זה יען? זה ציפור או חיה? מכיוון שכריסטין לא הייתה נוכחת בכדי לספק תשובה רהוטה, נאלצתי לשפוט את הבשר המבלבל הזה במו פי. המסקנה: זה לא ציפור וזה לא פרה. זה משהו באמצע. ואם זה משהו באמצע, אפילו שהוא מוגש במרינדה מעולה של בירת ניוקאסל וכורכום, עדיף כבר שיהיה החלטי לכאן או לכאן. זאת הסיבה שאפילו באוסטרליה, ששם אוכלים כל דבר שזז, יענים הן לא מנה נפוצה בתפריט, אבל קרוקודיל כן.

לאכול כמו ניאנדרטלים - בנות תורידו חולצה!

החצי המוצלח של המנות העיקריות, שייך לבחירה סולידית יחסית, שנפלה על צלעות טלה שהוגשו ברוטב מתקתק של תפוזים ונענע. הצלעות היו מהסוג הטוב ביותר שיש – זה שאתה קורע בו את הבשר בידיים ובשיניים בעוד הרוטב משפריץ לך על החולצה.

אני טוען, שאם כבר אוכלים בשר משובח באופן ניאנדרטלי, אז צריך לעשות את זה בלי חולצה, וזה תקף גם לנשים שאוכלות צלעות – בוא נקרא לזה פמיניזם ניאנדרטלי.

ארבייט מודע להשפעתו של הבשר על אגרסיביות הסועד הממוצעת ולכן הוא ממתן את התופעה עם תוספות מעולות של עלי מנגולד ושעועית ירוקה מוקפצים בשום וקערה של פירה תפוחי אדמה מתקתק עם קרם בטטה שמעליו עלי בטטה מטוגנים. יאמי.

החיות שמהן לא הספקנו לטעום פעו בעצב מהמטבח, אבל הנה הרשימה המלאה, למקרה שפעייה קורעת לב לא עושה לכם את זה: גדי בלימון שמן זית ורוזמרין; ארנבת במרינדה בליווי יין לבן, כוכבי אניס, שמנת וטרגון; חזה אווז ברוטב פורט תפוזים ודומדמניות; ספריבס חזיר במרינדת פלפל, יין לבן, שום וקרמל פיקנטי; ופורטרהטאוס אחד מדהים מפרה דשנה (90-95 ¤ למנה).

___________________________________________________________
NG, רחוב אחד העם 6, נווה צדק, ת"א. טלפון: 03-5167888. תפריט 'חוות החיות' המורחב יוגש בין התאריכים 27.9-28.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully