וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושון, תל אביב: יושבים בבית קפה

22.10.2015 / 7:46

פושון המרגשת במתחם שרונה בת"א סיפקה לאבי אפרתי חוויה מוזרה ורחוקה מהמקבילה הצרפתית. בשביל אוכל כזה - אנחנו לא באמת זקוקים לפושון

מנות בסניף פושון שרונה מרקט. דרור עינב
ללא עוולות. כריך פורטבלו/דרור עינב

פושון בישראל. עד לא מזמן קשה היה אפילו להתחיל לדמיין את הדבר הזה קורה. עכשיו זו מציאות. מותג העל הצרפתי, מקדש אוכל שקשה להפריז בערכו ובאיכויותיו, זכה לזכיינות מקומית. כמעט החסרתי פעימה כשנתקלתי לראשונה בידיעה. כמי שלא ישכח לעולם את הפעם הראשונה בה עבר את מפתן הדלת של פושון, בכיכר המדליין בפריס, כמו גם את אותו סיור מסחרר בחנות הגדולה והמטריפה ההיא, חיכיתי ליום בו נזכה גם אנחנו לפושון משלנו.

ואז עברתי בשרונה ונתקלתי בשלט הוורוד הגדול והזוהר הבוהק: Fauchon. לאחר מכן ביקשתי להציץ בתפריט שאפשר לעוברים והשבים מהרחוב לעלעל בו. הצצתי וקצת לא הבנתי מה פה קורה. תפריט ענק, בגודל של בית קפה מפעם עם מנות מסעדה לכל דבר ועניין, לצד היצע בית קפה רגיל. הלו, זה פושון?

ברור היה שצריך לקפוץ כדי לנסות להבין מה עומד על הפרק ועשינו זאת. הגענו בערב וגילינו חלל גדול למדי המחולק לשניים: חלק בו נמכרים המתוקים לבאים מהרחוב וחלל ישיבה לסועדים. פורמולת פושון ישראל איננה כוללת אם כן את אגף המעדנייה והדליקטסן של פושון. מי שבנה על מיני פאטה וטרין, קוויאר ופואה גרא, שמנים מהממים, פטריות כמהין וכן הלאה, יישאר עם חצי התאווה בלבד. את המתוקים – המקרונים והאקלרים המפורסמים של פושון ועוד - מכינים בזיכיון במפעל בראשל"צ והם כשרים.

מנות בסניף פושון שרונה מרקט. דרור עינב
סלט קיסר פושון. מנת בית קפה מיומנת ותקינה/דרור עינב

התיישבנו. פופ צרפתי קליל התנגן ברקע. החלל הגדול מואר בלבן רב עוצמה. הגיע התפריט. פורמולות ארוחת בוקר. כריכים. קישים. פסטות, דגים, בשר וגם כמובן מיני המתוקים. אפשר לשבת כאן לקפה ומקרונים, אפשר לסלט או כריך ואפשר גם לארוחה מלאה לגמרי, כולל לוקוס במלמעלה מ-150שקל למנה, סטייק פילה בקר ועוד.

התפריט הזה במקום עם האווירה הזו, הרגיש לנו מוזר. יותר מהכל מרגיש החלל הגדול כמו בית קפה זוהר ובמונחים תל אביביים מעט מיושן. הרבה יותר קל לחשוב על קפה ועוגה בחלל הזה, גם על סלט או כריך. נכון, תבשיל בקר ביין? סטייק פילה? לוקוס? לא באמת. הגישו לנו גם תפריט יין קטן, עם בחירת יינות מוזרה למדי, שנראה מעט מגובב קונספטואלית.

הלכנו על סלט קיסר פושון (47 שקלים למנה קטנה, 62 לגדולה) וכריך פורטובלו (58 שקלים). בסלט היו חזה עוף "סו ויד" פרוס, כדורי גבינת עזים פריכים, ארטישוק א-לה רומאנה, עגבניות שרי, שבבי פרמזן ושעועית ירוקה וטרגון על עלי חסה רומית וסלנובה עם מקלות קרוטונים וויניגרט אנשובי. זו בהחלט רשימה ארוכה במיוחד שמתארת מנת בית קפה מיומנת ותקינה, עם חומרי גלם טריים ורעננים. לא פחות אבל גם לא יותר.

אותו כנ"ל לכריך הפורטובלו שכלל פטרייה מוחמצת על כריך ובו מוצרלה די בפאלו מותכת, פסטו, פלפלים בתחמיץ וזוקיני קלוי שהוגש לצד מקלוני תפוח אדמה מטוגנים. זה היה כריך תקין ללא עוולות אבל גם ללא מצוינות יתרה.

שתי המנות הללו, שתפקדו כראשונות ב"ארוחה" , יצרו תחושה מוזרה למדי. פרנקופילים מדופלמים המדמיינים ישיבה בפושון מגירים ריר מטאפורי על צלחות שרקוטרי וגבינה מפוארות, פטה כבד עם חמאה וכיו"ב. מצאנו את עצמנו עם סלט וסנדביץ' סבירים ותו לא.

עוד באותו נושא

אנחנו על המפה: פושון נפתחת

לכתבה המלאה
מנות בסניף פושון שרונה מרקט. דרור עינב
אקלרים בפושון. פחות טובים מהמוגש בצרפת/דרור עינב
מנת הפנה הייתה פסטה מהסוג השגרתי ביותר שתקבלו בבית קפה מהסוג הלא יותר מסביר בישראל

הרהרנו באפשרות להזמין את אחת ממנות הבשר אבל חשנו שיהיה זה ביזארי, תרתי משמע, לרדת על תבשיל בקר באור הנגוהות הזה, באווירת בית הקפה הזו. התפשרנו על סלמון צרוב על הפלנצ'ה (89 שקלים) ופנה ארביאטה (58 שקלים).
הסלמון התגלה כמנה דהויה במיוחד. נתח דג שנצרב קצת יותר מידי בתוספת ירקות שלא הוסיפו לו ולו מינימום שמחת חיים. מנת הפנה, עם רוטב עגבניות-פלפלים מעט פיקנטי וריקוטה, הייתה פסטה מהסוג השגרתי ביותר שתקבלו בבית קפה מהסוג הלא יותר מסביר בישראל.

הנה כי כן ישבנו לנו בפושון תל אביב ואכלנו אוכל שרובו ככולו מהסוג שניתן למצוא במקומות רבים מאד בישראל ואף אם לא היה בעייתי מסוגו ברור שלא נתקיימה בו טיפת ייחוד.

שני מקרונים – פיסטוק ומנגו (7 שקלים האחד) ואקלר פריס ברס (28 שקלים) תפקדו כמתוקים. הם היו טובים פחות ממקביליהם בפושון, צרפת, על סניפיו. לא, זה לא בגלל שמישהו במפעל הזכיין המקומי עובד לא טוב. זה, מן הסתם, כנראה בגלל מגבלות הכשרות.

ההר לא הוליד עכבר. בפושון תל אביב לא מגישים אוכל גרוע וגם לא מתמחרים מנות באונקיות זהב. מצד שני, בשביל האוכל הזה אנחנו לא באמת זקוקים לפושון. קונספט השעטנז לא עושה טוב. אם לא ייווצר שם בידול כלשהו, כזה שמבליט את ערכיו המוספים של המקום, כמי שמייצג אימפריה קולינרית שאין שניה לה בתחומה, פושון תל אביב יהיה לאפיזודה בת חלוף.

פושון. שרונה מרקט, רחוב קלמן מגן 3, תל אביב. 03-6242424.

  • עוד באותו נושא:
  • פושון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully