וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו על המפה: פושון נפתחת

27.7.2015 / 10:00

מחר תצטרף ישראל לעשרות מדינות בעולם שבהן פועל המותג הפריזאי הנחשק פושון, ותציע מבחר מסחרר של מקרונים, פרלינים ואקלרים צבעוניים שיגרמו לכל אחד להרגיש כמו ילד בחנות ממתקים

יח"צ - חד פעמי

וידיאו רשמי של פושון פריז

בין כל הפתיחות המרגשות שנוחתות בבת אחת עם השקתו של שרונה מרקט בימים הקרובים, ישנו מקום אחד מרגש במיוחד עם שיק פריזאי ואווירה של חו"ל. סניף ראשון של מעדניית פושון העולמית ישים אותנו על המפה לצד עשרות מדינות שכבר נהנות מחנות המציעה מבחר מסחרר שירגש כל אחד: מקרונים צבעוניים, עוגיות מדלן ואקלרים במילויים שמציתים את הדמיון ועוד שפע צבעוני של מאכלים מגרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקלרים בפושון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוגוסט פושון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת היסטוריה

הכל התחיל כשאוגוסט פושון, פריזאי אמיתי עם שפם, פתח עגלה קטנה בככר מדלן ומכר בה פירות, תבלינים ואלכוהול. עשירי פריז הגיעו לאוגוסט להצטייד בסחורה המובחרת, עד שבשנת 1886 הוא פתח את החנות הראשונה בכיכר מדלן ברובע השמיני של פריז, שבה נמצא עד היום הסניף הראשי של הרשת שנחשב למעין מקדש עלייה לרגל לחובבי קינוחים בפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב ייחודי. החנות של פושון בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-1960 התחילה הצמיחה הבינלאומית, שהגיעה מכיוון מפתיע – ארץ השמש העולה. היפנים, שנחשפו לתה העדין של פושון, התאהבו בתה התפוחים והחנות שנפתחה שם הייתה להצלחה מסחררת. עד היום תה התפוחים הוא הבסט סלר בארץ השמש העולה. נקודת מפנה משמעותית אירעה בשנת 2004 כאשר המותג עבר מתיחת פנים משמעותית בהיבט הוויזואלי וקיבל את העיצוב שכה מזוהה עמו היום: מרובה צבעים עזים של ורוד ושחור, סגנון שמשלב טרנדיות, מתקתקות ואווירה נועזת רווית סקס אפיל. כיום יש 70 חנויות ב-60 ארצות רחבי העולם במקומות בהונג קונג, בנגקוק וטורקיה, ופתיחה חדשה בנקודות נוספות על פני הגלובוס מתרחשת כל כמה חודשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקרונים צבעוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשת ידועה בכך שבכל מדינה חדשה היא חוברת עם שפים מקומיים ומלמדת אותם את סודות הרשת ובין היתר עברו בה שפים מפורסמים כמו פייר הרמה. בארץ, השף הראשי של פושון הוא יונתן ברבי (מי ששימש כשף של אחד מסניפי בנדיקט במשך 6 שנים והיה השף של ויקי כריסטינה), אשר כמיטב המסורת קיבל הכשרה ארוכה מאוד בפריז. החנות שתיפתח בארץ תשתרע על פני 210 מ"ר, תהיה בקצה שרונה מרקט ותהנה ממיקום שנמצא עם רגל אחת בשוק עצמו ורגל שנייה בחוץ עם כניסה נפרדת. הקומפלקס יורכב מחנות ומעדנייה שבה ימכרו מוצרים ארוזים מפריז, לחמים, מאפים ושוקולדים מארזי מתנה, בית קפה עם 120 מקומות ישיבה ובהמשך ייפתח גם דוכן נוסף בקצה השני של שרונה מרקט עם עמדת טייק אוויי עם סנדביצ'ים, לחמים, קינוחים, מקרונים ופרלינים מוזהבים.

ההיצע יכלול מוצרים שיגיעו מפריז לצד היצע מקומי וההבדל בין השניים ביוא לידי ביטוי במחיר. המותג פושון מזוהה בין היתר עם יוקרה אבל בעלי פושון ישראל, ג'וליאן עטיה, אומר כי נעשה לא מעט מאמץ כדי להתאים את המחירים לישראל. "כל המוצרים שהגיעו מצרפת הם ברמת מחיר של צרפת - פה לא הייתה לנו ברירה, אבל כל מה שמייצרים בארץ תימחרנו לפי השוק המקומי", מסביר עטיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הלחם ממותג. פושון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה מוכרים כאן?

רוב מוצרי הקונדיטוריה שנמכרים בחנות בפריז מופיעים גם בארץ: מבחר מסחרר של עוגיות מדלן בטעמים כמו שוקולד, דבש או קרמל, מקרונים צבעוניים (5 שקלים ליחידה בטייק אוויי), טארטים כמו טארט לימון או פטל (החל מ-24 שקלים ליחידה) אקלרים מתוקים במבחר מילויים (24 שקלים ליחידה), מילפיי קלאסי וגם מיעוט של מנות מלוחות כמו מילפיי סלמון ומילפיי אספרגוס (החל מ-26 שקלים ליחידה). בקונדיטוריה אופים גם מאפים צרפתיים טריים כמו קרואסון (11 שקלים), פאן שוקולד, בריושים, באגטים בשני גדלים, לחמים בטעמים, ועוד. בחנות ישנם גם שלל מוצרי מעדנייה מפריז: מבחר סוגי תה (91 שקלים ל-400 גרם), ריבות (47 שקלים ליחידה), חרדלים (34 שקלים לצנצנת), קרקרים, ביסקוויטים, מבחר פרלינים (5-6 שקלים ליחידה), חומצים, רטבים וממרחים כמו גם יין. בהמשך, מבטיח עטיה, לאחר קבלת האישורים הנדרשים, יגיעו גם מוצרי מעדנייה נוספים כמו ממרח סקאלופ, כבד אווז ארוז וועוד.

האקלרים והמקרונים יעלו מעט יותר בישיבה בבית הקפה, אולם בתפריט גם מנות מיוחדות נוספות שיוגשו לצלילי מוזיקה צרפתית כמו ביסק קרפצ'יו (55 שקלים), עוף בלימון בסגנון צרפתי (68 שקלים), פוא גרא עם צ'טני תאנים ובגטים (88 שקלים), מרק בצל צרפתי (42 שקלים). בבית הקפה יוגשו גם משקאות כמו קפוצ'ינו (14-16 שקלים), תה פושון (20 שקלים), יין (החל מ-28 שקלים לכוס). בבית הקפה יוגשו קינוחים בשיטה הפריזאית - לקוח שירצה להזמין קינוח יקבל מגש של קינוחים לבחירה ויוכל לבחור מתוכו את הקינוח הנחשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרלינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל המוצרים שמייצרים בקונדיטוריה הם כשרים ואילו מוצרי החנות המיובאים אינם כשרים. "החלטנו לוותר על החזיר, גם מטעמי כשרות וגם כי אין איכות טובה בארץ", אומר עטיה, "והמקום שבו אנו מייצרים את המאפים כשר עם תעודה". בהמשך הם מתכננים גם להפיק אירועים כשרים. בשל שעות הפעילות שלה, החנות עצמה לא כשרה.

ואם תהיתם האם כל זה ייגמר בתל אביב - מתוך המדיניות של פושון יש סיכוי גדול שזה לא יגמר בשרונה מרקט. בביקור בסניפי החברה בפריז בחורף האחרון, אמרו מנהלי החברה ש"פושון לא מגיעה לארץ חדשה בלי תכנית אסטרטגית להתפתח ליותר מחנות אחת - אין בזה הגיון. אנחנו רוצים לפתוח בתל אביב סניף נוסף וגם בירושלים, כמובן להתפתח תוך כדי שמירה על האקסקלוסיביות של הרשת".

פושון. שרונה מרקט, רחוב הארבעה, מתחם שרונה, תל אביב. שעות פתיחה א'- שבת. שבוע הרצה ראשון: שעות פתיחה 18:00-00:00 שבוע הרצה שני 12:00-00:00 שבוע שלישי ואילך 08:00-00:00. מוצרי המאפייה כשרים, המוצרים המיובאים אינם כשרים. בשל שעות הפעילות - המקום עצמו אינו כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרואסונים צבעוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טארטים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאפים טריים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרלינים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טארט פטל/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פושון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully