וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש בטטה וגבינת רוקפור

24.5.2017 / 7:45

ממשיכים בהכנות לשבועות עם קיש בטטה וגבינת רוקפור של בית הקפה Buy the way שמכינים באמצעות טריק סודי שמקצר תהליכים. בונוס: אפשר לגוון עם איזה מילויים שרוצים

קיש בטטה. שי בן אפריים,
קיש בטטה ורוקפור/שי בן אפריים

הטריק בקיש הבטטות של Buy the way והשף קונדיטור דידיה פרוזניאק הוא שאין צורך לאפות את הבצק לבדו אפייה ראשונית, מה שמכונה אפייה עיוורת. כאן אופים הכל יחד, אבל יש להקפיד על כלל חשוב: לאורך כל ההכנה יש לשמור על הבצק קר מאוד. מרדדים את הבצק אחרי שעבר קירור, במהלך הכנת המלית מקפיאים אותו עם התבנית ולבסוף מקפיאים את הבצק עם המילוי. האפייה של הקיש מתבצעת ישר אחרי שהוא יוצא מהמקפיא וניתן בהחלט להקפיאו מראש ולאפות לפני הארוחה.

את המילוי ניתן לגוון ולשדך לירקות שונים עם גבינות שאוהבים, למשל פטריות ובצל עם פקורינו, זוקיני עם פטה, עגבניות מיובשות וגבינת עיזים ועוד.

לעוד מאפים לשבועות:
טארט בצלים וגבינת שמנת
קיש גבינות וירקות קלויים
מטריפה: פיצה סגולה ומשגעת

קיש גבינת עיזים. דרור עינב
ניתן לגוון את המילוי בירקות שונים וגבינות שאוהבים/דרור עינב

מצרכים:

לתבנית בקוטר 20-22 ס"מ

לבסיס:
100 גרם קמח (3/4 כוס)
55 גרם קמח תפו"א (1/2 כוס)
100 גרם חמאה (קרה וחתוכה לקוביות)
מלח לפי הטעם
1 ביצה

למילוי בטטה:
2 בטטות בגודל בינוני מקולפות וחתוכות לקוביות
שמן זית
מלח ופלפל
ענף טימין
חופן גבינת רוקפור מפוררת או כל גבינה אחרת לפי הטעם

לרוטב רויאל מלוח:
ביצה
חלב 80 מ"ל (1/3 כוס)
שמנת 80 מ"ל (1/3 כוס)
מלח ופלפל לפי הטעם

עוד באותו נושא

לבן עולה: העוגות הכי טובות לשבועות

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. הכנת הבצק: במעבד מזון מערבבים יחד את הקמח, קמח תפוחי האדמה והמלח. מוסיפים את החמאה הקרה ומעבדים רק עד לקבלת תערובת חולית.

2. מוסיפים את הביצה ואם צריך 2-3 כפות מים קרים. מעבדים שוב, הפעם עד שהבצק יתאחד ככדור. משטחים מעט את כדור הבצק, עוטפים בניילון נצמד ומכניסים לקירור של חצי שעה לפחות.

3. בינתיים מתחילים בהכנת המילוי: מתבלים את קוביות הבטטה בשמן זית, מלח פלפל וטימין ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-15 דקות. מצננים ומערבבים עם גבינת הרוקפור.

4. חוזרים לבצק: מוציאים את הבצק מהקירור, מרדדים בקוטר מעט גדול יותר מזה של התבנית (ניתן ע"ג נייר אפיה) ומעבירים אל התבנית את הבצק המרודד. נפטרים משוליים עודפים ומכניסים את התבנית עם הבצק שוב למקפיא.

5. הכנת הרויאל המלוח: בקערה מערבבים יחד בעזרת מטרפה ביצה, חלב ושמנת. מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים את הבטטות עם גבינת הרוקפור.

6. ההרכבה: מוציאים את הבצק מהמקפיא, מוזגים מעליו את המילוי (נזהרים לא למלא יותר מדי) ומחזירים להקפאה נוספת של שעתיים לפחות.

7. מחממים תנור ל-150 מעלות ואופים ישר מההקפאה כ-15-20 דקות או עד שהמאפה משחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully