עוגות גבינה. ShutterStock
עוגות גבינה/ShutterStock

זהב לבן, פתיתי חלום

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 13:01

הקצפתית והשמנתית, המאוזנת והמוגזמת, המתוקה, החמצמצה וזאת שיודעת שהיא מלכה גם בלי אינסטגרם: קבלו את הכוכבות הצחורות של שולחן החג

הקיץ הזה לא נלבש לבן. לא נוכל, כי הוא יחשוף את קווי המתאר ההולכים ומגזימים לאחר מבחן עוגות הגבינה היסודי שערכנו לקראת שבועות.

הקיץ הזה לא נלבש לבן, ואולי גם לא בסתיו - בכל זאת, עשרות עוגות ומספר דומה של קישים, מאפים ומיני קינוחים אחרים - אבל זה היה שווה את זה.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

כי רף עוגות הגבינה של שבועות 2021 התייצב כל כך גבוה, עד שבסוף הטקסט הזה עשינו קונטרול-F וחיפשנו כמה פעמים רשמנו את המילה "עשירה" - ואז הוספנו עוד קצת. ככה זה כשכולן (טוב, רובן המוחץ) עשירות מאוד (או לפחות אמידות), מאוזנות יפה, דחוסות אך רכות, ובעיקר עמוסות דברים טובים של קציר ואסיף וביכורים.

בקיצור, ובלי עוד סופרלטיבים (כי מרחנו את כולם בשמנתיות), קבלו את עוגות הגבינה הטובות ביותר לשבועות 2021. ותלבשו מה שבא לכם, מי אנחנו שנמליץ?

נורדיניו

שבועות 2021, נורדיניו. חיים דוד,
עוגה באסקית וטארט יוגורט של נורדיניו/חיים דוד

קפה נורדיניו מקבוצת We Like You Too מציע לשבועות אסופה מכובדת של עוגות, עם מלכה-אם אחת.

בין היתר, תוכלו למצוא כאן טארט יוגורט, פרג ולימון (בצק פריך, קונפיטורה לימון, פיננסייר פרג, מוס יוגורט ופרג, אוכמניות טריות וקליפות לימון מסוכרות, 92 שקלים), קראק פאי, טורטה דה נונה (עוגה איטלקית עם ריקוטה וצנוברים, 78 שקלים), טארט טירמיסו וגם את הבאסקית המפורסמת (110-190 שקלים), שהתעקשנו לטעום שוב (ושוב ושוב) כדי לוודא שהיא עדיין מצליחה לעמוד בהייפ, ובציפיות. ובכן, היא הצליחה.

לפרטים נוספים והזמנות

מייזון קייזר

שבועות 2021, מייזון קייזר. My Social,
קולקציית שבועות של מייזון קייזר/My Social

בית האפייה הצרפתי הוציא מהדורת חג של שלוש עוגות גבינה - עוגת גבינה פסיפלורה ומנגו, עוגת גבינה קונפי פטל וכן עוגת גבינה גנאש דולצ'ה וגנאש מוקצף דולצ'ה. מחיר: 119 שקלים לעוגה, 29 שקלים לסלייס.

שתי קופסאות כתומות וכבדות מאוד (מילולית, זה היה קשה לסחיבה עד המקרר) נחתו במערכת ונדגמו. העוגה המעוטרת בפטל איזנה יפה בין טעמי המתוק והחמוץ, וסיפקה ביס שמנתי ועשיר מאוד של גבינה. השנייה - יצירה של בצק פריך עם פרלינה, קרם גבינת שמנת ושוקולד לבן מקורמל - הייתה מצוינת אף היא. או במילותיה של הטועמת - "חשבתי שפרוסה אחת תספיק לי. טעיתי בכרבע עוגה".

לפרטים נוספים והזמנות

רולדין

שבועות 2021, רולדין. רונן מנגן,
עוגת איספהאן של רולדין/רונן מנגן

רשת הקונדיטוריות נכנסה גם לחג הזה ברגל בוטחת, עם קולקציה של עוגות גבינה, לחמים וקישים.

בין העוגות החדשות ניתן למצוא קראמבל ריקוטה לימון (קראמבל שקדים וקורנפלקס, ריקוטה לימון אפויה, מרנג ושונטי שוקולד לבן, 65 שקלים לפס), עוגת פתיבר פטל ורדים (ביסקוויט שוקולד לבן, קרם פטיסייר גבינה, שכבות של פתי בר פטל בסירופ פטל ורדים, 65 שקלים לפס) שהייתה ילדותית-נוסטלגית ואינסטגרמית במקביל, עוגת טירמיסו קפאינית ומצוינת (130 שקלים), "BOBO Cream Cheese" שוקולדית ומושחתת מאוד (65 שקלים לפס) וגם הפייבוריטית שלנו - עוגת גבינה קלאסית שהייתה, במילותיה של הטועמת - "מנצחת גם את זאת של סבתא".

מלבדן, ולצד העוגות האחרות של הרשת, אפשר להזמין גם קיש ארבע גבינות, קיש מלנזנה ארביאטה, שטרודל גבינה, פוקאצ'ת קפרזה, פלוט גבינות וזיתים וכן לחם משמשים וקשיו.

לפרטים נוספים והזמנות

ביסקוטי

שבועות 2021, ביסקוטי. בועז לביא,
קולקציית שבועות של ביסקוטי/בועז לביא

קונדיטוריית ביסקוטי בהובלת רוסלה יונה השיקה קולקציית מאפים חלביים על סקאלת מתוק-מלוח רחבה.

בין היתר, תוכלו למצוא כאן "צ'יזי סאנסט" (גבינה אפויה על בסיס קראמבל קוקוס בשילוב קרם מנגו מרענן ושברי קוקוס קלוי) שהייתה טרופית מאוד ומוצלחת מאוד, גבינת פררו רושה (גבינה אפויה משובצת בכדורי "רושה" של שוקולד ונוגט, על מצע שוקולד קראנצ'י, ובציפוי שוקולד חלב ואגוזי לוז) שהייתה פצצה שוקולדית עשירה, שארלוט גבינה ותות (קרם גבינה, קרם תות ותותים במעטפת של טורט פטל, ובציפוי שוקולד לבן) עדינה ואלגנטית יחסית וגם טארט טאטן חצילים שסיפק טוויסט פריך וראוי לצבא הקישים העומד לנחות עלינו בקרוב. מחירים: 66 שקלים לפס, 122 לעוגה, 84 לטארט.

מלבדן, יהיו גם גבינה ניו יורקית, גבינה ותות, גבינה וקפוצ'ינו, "גבינש" (גבינה אפויה עם שוקולד לבן, בציפוי עדין של גנאש שוקולד מריר), קראנץ גבינה ריקוטה, כנאפה, קישים, לזניות ומאפה פילו גבינה או תרד.

לפרטים נוספים והזמנות

MIMI

שבועות 2021, MIMI. דניאל לילה,
קולקציית שבועות של MIMI/דניאל לילה

אסופת שבועות הגבינתית של MIMI כללה קלאסית אחת (עוגת גבינה אפויה עם גרידת לימון וציפוי שמנת, על בסיס קראמבל פריך ללא גלוטן, 127 שקלים), באסקית אחת (מעטפת בצק במילוי גבינת ריקוטה הדרית, 122 שקלים) ומוסית אחת (מוס גבינה לבנה וגבינת שמנת בכיסוי קרם לימון, על בסיס קראמבל פריך ללא גלוטן, 126 שקלים).

הפרזנטציה מרשימה, וכשהתחלנו לחפור פנימה עם כפות הבנו שהטעם והחומרים מיישרים קו. התוך עשיר מאוד, אמריקאי מאוד במאפייניו, איכותי ושמנמן - ובעיקר גרם לנו להוציא לעולם הצהרה כמו "בשבילי פרוסה קטנה", וכמעט לעמוד בה.

לפרטים נוספים והזמנות

דלאל

שבועות 2021, דלאל. יעל יצחקי,
עוגת גבינה של דלאל/יעל יצחקי

הקונדיטוריה המוצלחת של דלאל בהובלת תימור לביא התכוננה לשבועות עם נבחרת גבינתית שכוללת "צ'יז פריז גבינה אפויה עם תות" (36 שקלים) עשירה וטובה, גבינה אפויה עם תותים (98-178 שקלים), טארט קרים צ'יז ודובדבני אמרנה (138 שקלים) מרהיבה וגם טעימה, שמרים ריקוטה וחמוציות וגם עוגת פס בחושה של בראוניז וגבינה, למי שלא הספיק לו.

מלבדן, יש גם "בורקס ביכורים" (בצק עלים מלא בצזיקי, ארטישוק איטלקי וגבינות, 62 שקלים) שהיה נהדר אחרי חימום, עשיר מבפנים ומתפורר מבחוץ, אבל בקטע פריך וטעים.

לפרטים נוספים והזמנות

האחים

עוגת גבינה, האחים. אורי קרול,
עוגת גבינה של האחים/אורי קרול

הקונדיטוריה הצנועה אך ממזרית של מכולת "האחים" הכינה לשבועות עוגת "שמנת של השמנת", שהיא למעשה תחתית פריכה של בצק שקדים וחמאה, מלית אפויה וקרמית על בסיס גבינת מסקרפונה וקאיימק ומעל שכבת קרם הדרים חמצמץ.

הפאזל הטעים הזה מגיע מורכב כבר בקופסת זכוכית רב-פעמית ומרעננת ביחס למשלוחים אחרים, עם המלצה להוציא מהמקרר ולאכול עם כף, בלי הרבה התחכמויות. ההמלצה הזו יושמה, ובצדק. העוגה טעימה מאוד, שמנתית ועשירה אך לא מקריסה, וחוטי ההדרים הדקיקים ששולבו בה סיפקו מרירות ומעט אקשן לבליסה. מחיר: 97.90 שקלים.

לפרטים נוספים והזמנות

שואורום בייקהאוס

שבועות 2021, שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
קולקציית שבועות של שואורום בייקהאוס/סיגל סבן

המאפייה השמחה של קלואי וקים ווב לא יכלה לראות את החג חולף לו כך סתם, והתוצאה היא קולקציית קרואנטים מושחתת וגבינתית, שמסתכלת לעוגות בלבן של הבלילה.

הקוקלציה - כולה פריכה ואז נימוחה ואז שוב פריכה ואז מתוקה ואז מושלמת - כוללת קרונאט צ'יזקייק פירורים (במילוי קרם וניל, צ'אנקים של עוגת גבינה באסקית, בציפוי גלייז שוקולד לבן, פירורי ביסקוויטים ושוקלד לבן מגורר), קרונאט צ'יזקייק תות (במילוי קרם וניל, צ'אנקים של עוגת גבינה בסקית, קולי תות, בציפוי גלייז שוקולד לבן ופירורי ביסקוויטים פטל), קרונאט צ'יזקייק קוקוס, פקאן וקרמל (במילוי קרם וניל, צ'אנקים של עוגת גבינה באסקית, פירורי עוגיית קוקוס וטופי קרמל) וגם קרונאט צ'יזקייק בראוניז (במילוי קרם וניל, צ'אנקים של עוגת גבינה בסקית, בראוניז מפורר, בציפוי גלייז שוקולד לבן ופירורי בראוניז). מחיר: 20 שקלים ליחידה

לפרטים נוספים והזמנות

תל יצחק בייקרי

כנאפה, תל יצחק בייקרי. תל יצחק בייקרי,
כנאפה של תל יצחק בייקרי/תל יצחק בייקרי

הקונדיטוריה הירוקה שבשרון חוגגת שבועות עם אחת האובססיות הישראליות הבולטות (והטעימות) של השנים האחרונות, ומתגברת תוך כדי על המכשול העיקרי שמונע מאיתנו להזמין אותה פעם אחר פעם.

הכנאפה התל-יצחקית מגיעה כקיט DIY כמעט מוכן, ודורשת 10-15 דקות אפייה בתנור (175 מעלות, אם אתם בעניין של מספרים), העמסת תוספות (שקדים ופיסטוקים) ורוטב (למון גראס מקורי) בצורה שוויונית - וכף.

משם, זה רק אתם, שערות הקדאיף הפריכות והלוהטות, הגבינות הנמתחות והתחושה שמישהו פיצח כאן נכון את קונפסט "קינוח שבועות". מחיר: 48 שקלים.

לפרטים נוספים והזמנות

טאטי

שבועות 2021, טאטי. אנה ברדיבקוב,
שבועות 2021, טאטי/אנה ברדיבקוב

מאפיית טאטי חוגגת שבועות עם תפריט עשיר של מאפים, עוגות וקינוחים חלביים כמובן.

באגף המלוחים ניתן למצוא כאן, בין היתר, מאפה זוקיני, שום קונפי ורוקפור (79 שקלים), חישוקי גבינה שהם מין בייגל חגיגי שכזה, מקלות גבינה ופלוטים, קישים וגם קראנץ מלוח.

קולקציית העוגות כוללת למשל "סטרוברי צ'יז קייק (149 שקלים), פאי לימון, מוס מנגו-וניל, טירמיסו, שרלוט משפחתי (תחתית ביסקוויטים, קרם גבינה, קרם מנגו פסיפלורה ופירות טריים, 125 שקלים) אביבי, עוגת קסטה (120 שקלים) וגם ניו יורק צ'יז קייק (עוגת גבינה אפויה בציפוי שמנת חמוצה ופירות העונה, 140 שקלים) שהולידה את המונולוג הבא - לא נגענו - מהטועמת שלנו:

"לפחות עשרה אנשים בגילאים שונים טעמו מן העוגה הזו וכולם אהבו אותה בטירוף. מדובר בעוגת גבינה קלאסית למדי, אבל בביצוע מושלם. המרקם, רמת הדחיסות, המתיקות - הכל פשוט מדויק. העוגה מתוקה, ואין בה את החמיצות הרגילה של עוגת גבינה, ולכן גם אנשים שבדרך כלל לא מתחברים לז'אנר פשוט עפו עליה. מסוג העוגות שאי אפשר להפסיק לאכול".

לפרטים נוספים והזמנות

בייקרי

שבועות 2021, בייקירי. עידית בן אוליאל,
עוגת גבינה של בייקרי/עידית בן אוליאל

סל הביכורים של הדליקטסן והבייקרי מציע חגיגה לבנה של טורט שקדים, דובדבן ומסקרפונה אלכוהולי ונהדר (68 שקלים), בוואריה נקטרינות, פיסטוק ושמפניה עשירה שיושבת על תחתית בצק פריך (128 שקלים) וגם - נו מה, איך אפשר בלי? - עוגת גבינה "קופי בר" סולידית, בטוחה בעצמה וצודקת (98-186 שקלים).

מלבדן, יש גם "לחם גבינה קוריאני", שהוא לחמניית גאודה וטימין רכה, ממולאת בקרם פטה, גבינת שמנת וגאודה ומזוגגת בחמאת שום (28 שקלים), לחם דגנים עתיקים וחיטה נבוטה מעושנת במשקל מפלצתי של 2.5 ק"ג ולא פחות משבעה טארטים מלוחים, שחומים ומצוינים, לרבות בצל, פטריות וכרובית למשל (69 שקלים).

לפרטים נוספים והזמנות

EATS

שבועות 2021, EATS. נעם פריסמן,
עוגת גבינה של EATS/נעם פריסמן

המאפייה הדו-ראשית של מיכל אפשטיין הרימה קולקציה מלוחה-מתוקה מגוונת, ובה, למשל, סופלה מנגולד, קיש פלפלים, ברד פודינג עם סלמון ולאבנה, שושנת סקונס ועוגת טירמיסו.

אנחנו חפרנו בתוך עוגת גבינה אפויה קלאסית יותר (130 שקלים), עם בסיס קרמלי של בצק לוטוס ושכבת שמנת מתוקה-חמוצה מלמעלה, שהייתה, אין איך לומר את זה אחרת, כל מה שאתם רוצים מעוגת גבינה, מינוס ההתחכמויות, השטויות והטוויסטים שאף פעם לא עובדים.

לפרטים נוספים והזמנות

בבקה בייקרי

שבועות 2021, בבקה בייקרי. נעם פריסמן,
קולקציית שבועות של בבקה בייקרי/נעם פריסמן

האחיות קורל ושיר גורן משיקות קולקציית שבועות ובה מנות ראשונות כמו פוקאצ'ות מיוחדות, מנות עקיריות בדמות קישים וכמובן קינוחים.

בין היתר, תוכלו למצוא כאן פוקאצ'ה ארטישוק ולאבנה (32 שקלים), או אחת עם בצל מקורמל, פסטו ופטה. יש גם קיש תרד וגבינת עיזים (89 שקלים, "חלום על משק בגליל", לשון הטועם שלנו), קיש בצל ("יעיף אתכם עם כוס יין לפיקניק מתחת לאייפל") וגם קיש איטלקי עם פטה, שרי, זיתי קלמטה ופסטו.

באגף המתוק והמסעיר יותר יהיו פס טירמיסו (59 שקלים), פחזניות עדינות אך מסוכנות במילוי ריקוטה עם קראמבל קקאו (9 יחידות ב-49 שקלים), עוגת מוס גבינה ופטל עם קראמבל פיסטוק ועוגת שוקוצ'יז שהיא בסיס בראוניז שוקולדי ומעליו שכבת גבינה אפויה בציפוי שמנת חמוצה ושוקולד מריר.

לפרטים נוספים והזמנות

גרקו

שבועות 2021, גרקו. אנטולי מיכאלו,
קולקציית שבועות של גרקו/אנטולי מיכאלו

המעדנייה היוונית של צביקי עשת חוגגת שבועות עם גבינות צאן, מאפי גבינה, יינות לבנים ועוגות כמובן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, חבילת "שולחן יווני עד הבית" שכוללת הכול למעשה (עלי גפן ומאפה פילו ומוסקה ובצל ממולא ועוד ועוד ועוד), אבל אנחנו כאן בשביל העוגה - שכבת ביסקוויט פריך מתובלת בתבלינים חמים כמו קינמון, הל, ציפורן ונגיעה של פלפל שחור, מעליה מוס יוגורט יווני מוקצף כך שהסמיכות הפכה קלילה יותר ומעל גג פריך של בצק פילו עם דבש יווני וטימין (130 שקלים). כל זה מסתדר מצוין עם כף אסרטיבית שהולכת מלמעלה עד למטה, מושכת איתה את כל המרכיבים לביס אחד קוהרנטי, עשיר אך לא כבד, ומבקשת לחזור לעוד.

לפרטים נוספים והזמנות

דה לה פה

שבועות 2021, דה לה פה. אלי הרפז,
עוגת יוגורט משמש של דה לה פה/אלי הרפז

רשת הקונדיטוריות הוותיקה והמוצלחת חוגגת שבועות עם קולקציה גבינתית מרשימה, ובה, בין היתר, עוגת גבינה אפויה בסגנון אמריקאי (169 שקלים) שהייתה עשירה מאוד אך שפויה, וגם עוגת יוגורט משמש (תחתית ביסקוויט פיסטוק, קרמו משמש ומוס מיוגורט באפלו בציפוי משמש פטל, 169 שקלים) שהייתה נהדרת באיזוניה ובלמיה בין מתוק לחמצמץ.

לבד מאלה, יהיו כאן גם עוגת גבינה שוקולד (גבינת שמנת 30%, שוקולד מריר 70% וקקאו על בסיס עוגיות חמאה ושוקולד, 169 שקלים) וכן פאי גבינה פטל (גבינת ריקוטה אפויה בשילוב פטל גרוס מעל, 94 שקלים).

לפרטים נוספים והזמנות

גוטל'ה

שבועות 2021, גוטל'ה. יהונתן בן חיים,
עוגת גבינש של גוטל'ה/יהונתן בן חיים

הקונדיטוריה הנעימה של יפעת שפי מאבן יהודה הרימה קולקציית שבועות של עוגות אפויות וקרות, טארטים ובריושים מלוחים, קישים (פטריות וריקוטה למשל, או מנגולד, גבינה מעושנת ושקדים) ועוגיות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "גבינש" (עוגת קרם גבינה העשויה משכבות של בראוניז ללא קמח, מוס גבינה וגנאש שוקולד מריר, 69-128 שקלים) שהייתה במרקם אידיאלי ליישור, עוגת גבינה קלאסית (בצק ברטון אפוי עם קרם גבינה, 69 שקלים) שהייתה אוורירית וקלילה, וגם גבינה פירורים, בריוש ריקוטה וחמוציות וגם גירסה מלוחה עם בצל, צנוברים וגבינות כמובן.

לפרטים נוספים והזמנות

מתוקה

שבועות 2021, מתוקה. בני גם זו לטובה,
קולקציית שבועות של מתוקה/בני גם זו לטובה

קונדיטוריית "מתוקה" וקייטרינג מגשי האירוח "מתוקה רומסרוויס" חוגגים את שבועות על המנעד השמח שבין מתוק ומלוח.

יש כאן, בין היתר, סטריפ גבינה "לבן על לבן" (68 שקלים) שהיא עוגה מ-ר-ה-י-ב-ה בהשראת ג'קסון פולוק, עם שבע שכבות וטופ אינסטגרמי במיוחד (אך גם טעם מוצלח), יש גם סטריפ גבינה "שלגיה", כלומר עוגה בצבעי לבן-אדום-שחור בעחת חמש שכבות, טקסטורות וטעמים, כולל מרמלדת פטל חמצמצה ומוס גנאש לבן. ביס ממנה, נדווח למודאגים, ביטל את החששות מיד כי הכול מסתדר איכשהו בפה, ורק היצירה יושרה עד קץ.

לבד מאלה, יש גם מוס גבינה ותות ללא תוספת סוכר, פרסבורגר גבינה, פאי לימון אישי, פחזניות קרמל וגם מלוחים דוגמת פשטידת גבינות וברוקולי.

לפרטים נוספים והזמנות

בוטיק סנטרל

שבועות 2021, בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
קולקציית שבועות של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

רשת המתוקים הוותיקה נצבעת בלבן עם הרבה עוגות, מאפים וקינוחים, וגם לא מעט מלוח.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, פס מאפה בצק עלים עם תרד וגבינות, מקלות מלוחים, קישים, לוריין גבינה ודובדבנים, וגם עוגת לוטוס טבעונית.

לבד מאלה, מוצעים סלייסים מתוקים אישיים דוגמת עוגת גבינה פטל פיסטוק, עוגת אוכמניות ויסמין, ועוגת לימון-אננס שהיו כולן פירותיות, צבעוניות ומאוזנות מאוד על סקלת המתיקות-חמצמצות, וגם עוגת קרמל מלוח מתוקה יותר, לאלו שלא צריכים איזונים ובלמים בחיים.

לפרטים נוספים והזמנות

מיקי שמו

שבועות 2021, מיקי שמו. דניאל לילה,
קולקציית שבועות של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת הקונדיטוריות של מיקי שמו חוגגת "ארץ זבת חלב" עם עוגות, בלינצ'סים, קישים, פוקאצ'ות ולחמים.

ניתן למצוא כאן, בין היתר, עוגות גבינה אפויות על בסיס גבינה לבנה 5% שומן (55 שקלים), ובהן קלאסית, עם אפרסקים ושטרויזל, עם ציפוי לימוני ועם תחתית בראוניז וציפוי שוקולדי.

יש גם עוגת שמרים (45-49 שקלים) אוורירית ועדינה במילוי ריקוטה וצימוקים, למשל, או במילוי ריקוטה ופטל, וגם עוגות פס קרות (59-69 שקלים) כמו גבינה פירורים, גבינה טירמיסו, ברוקלין (על בסיס פילדלפיה ודברים טובים אחרים) ו"שוויצרית", שהיא גבינה עם שוקולד.

אנחנו בחנו לעומק את הגבינה-פירורים שלא איכזבה, סיפקה מרקם די מושלם ולא הגזימה עם המתיקות, גם טארט מסקרפונה ופירות אדומים, שהוא למעשה קרם גבינת מסקרפונה על תחתית בצק פריך, עם קרם שקדים ואותם פירות נטרף במהירות בזכות שילוב דומה של חמיצות, מתיקות וקראנצ'יות.

לפרטים נוספים והזמנות

עידן חדד, הילטון תל אביב

שבועות 2021, הילטון. הילטון,
עוגות גבינה של עידן חדד והילטון/הילטון

עידן חדד והילטון תל אביב יצרו מארז שבועות צבעוני, ובו עוגת גבינה קלאסית, אפויה עם שמנת חמוצה, עוגת גבינה בציפוי שוקולד לבן ולבנדר, "סיציליה", שהיא תחתית של ביסקוויט פיסטוק רך, מוסלין לימון ומוס שוקולד לבן עם גנאש לימון.

צבעי חום-לבן בקולקציה מייצגים עוגת מוס גבינה פירורים שהייתה אלגנטית ומדויקת, עוגת לוטוס קרמלית ומאוד פוטוגנית, וגם עוגת אלפחורס לאוהבי המתוק וחובבי ריבת החלב.

את השחור-לבן מייצגות עוגת טרמיסו עם בישקוטים טבולים בסירופ קפה ואמרטו, וגם דיסקית שכיף לשבור בדרך לפה, עוגת אוריאו משוישת וכן עוגת שוקולד ופטל אדום (תחתית של עוגת שוקולד, שכבת קראנץ פרלינה אגוזי לוז, גנאש שוקולד פטל אדום, מוס שוקולד, מצופה בגלייז שחור, מקושטת בטמפר שוקולד לבן עלים) שסיפקה ביס מאוזן מאוד בין מתוק לחמצמץ. מחיר: 350 שקלים למארז של תשע עוגות אישיות.

פרטים נוספים והזמנות ב-0524340758

קונדיטוריה שני

שבועות 2021, קונדיטוריה שני. יפעת כהן,
קולקציית שבועות של קונדיטוריה שני/יפעת כהן

קונדיטוריה שני הסימפטית חוגגת שבועות עם עוגות גבינה, מאפים, עוגיות וקינוחים לבנים ברוחם.

ניתן למצוא כאן, בין היתר, קישים ( פטריות, כרישה או חצילים ופלפלים, למשל), בלינצ'סים במילוי גבינה ושוקולד או גבינה-דובדבן, עוגות ללא סוכר, עוגות שמרים וגם כוכבות כמו גבינה סולרו אננס ומנגו, גבינה טירמיסו וגבינה פירות יער. אנחנו טעמנו (כלומר, חיסלנו) טורט גבינה לימון (139 שקלים) ששילב מצוין מתוק וחמוץ, וגם מילפיי גבינה ופירות העונה (149 שקלים) שגם נראה מצוין וגם מספק תוכן בדמות בצק עלים שמתנפץ בדיוק ברגע הנכון, קרמיות טובה ופירות כיפיים.

לפרטים נוספים והזמנות

בריגדריה

שבועות 2021, בריגדריה. מיירי נוסבכר,
בריגדרו עוגת גבינה של הבריגדריה/מיירי נוסבכר

מיירי נוסבכר והבריגדריה שלה חוגגות שבועות עם קריצה קלה לברזיל, וגירסה קרנבלית לעוגת גבינה.

מדובר בבריגדרו צ'יזקייק, עשוי מחלב מרוכז, קרם פילדלפיה, שוקולד לבן וריבת פירות יער בפנים, שמגיע בגודל ביס (אולי שניים אם אתם חזקים) ובקופסה שמדמה מתנה מתוכשטת. הוא קשיח מספיק בשביל להחזיק שניה של התנגדות, מתרכך מיד אחר כך, ואז מציע לכם את תוכו הריבתי הלא מתוק מדי. מחיר: 7 שקלים ליחידה.

לפרטים נוספים והזמנות

פיקה

שבועות 2021, פיקה. פיקה,
עוגת גבינה רובארב של פיקה/פיקה

מעצמת האפייה התל-אביבית חוגגת שבועות על הצד הסקנדינבי של הסקאלה, "עם טאץ' שבדי", כהגדרתה.

קולקציית העוגות המצוינת של פיקה - כולן עשירות מאוד, כולן מתמסרות - כוללת גירסת רובארב אדמדמה, שמספקת קונטרסט טוב למתיקות, גירסת תותים עם וודקה אבסולוט, שמשלבת בהצלחה בבלילה פירות שהושרו בווניל ובאלכוהול הכה-שבדי, וגם גירסת קרמל מלוח על בסיס DAIM, עם שוקולד וגנאש. מחיר: 130 שקלים לעוגה, 85 שקלים לפס, 20-25 שקלים לסלייס.

לפרטים נוספים והזמנות

ג'ייקובס

שבועות 2021, ג'ייקובס. יעל יצחקי,
קולקציית שבועות של ג'ייקובס/יעל יצחקי

מאפיות ג'ייקובס בקריית אונו ורמת השרון נערכו לחג עם תפריט ספיישל ובו עוגות גבינה, קישים ומאפים מלוחים, בלינצ'סים מתוקים וגם לחמי בוטיק שאור בעבודת יד.

הקונדיטורים אלון גולדמן ומעיין קאופמן יצרו פה, בין היתר, עוגת גבינה ופירות אדומים (שכבת עוגת שיש שוקולד ופירות יער, קולי קסיס, מוס פנקוטה גבינה, ריסוס לבן וגלייז אדום), עוגת פס ברוקלין של גבינה ושוקלד חלב שהייתה במרקם מדויק ובטעם עוד יותר מדויק, עוגת שמרים וגם "סוויס צ'יז קייק" עם בסיס דקואז לוז, תחתית פירורי לוטוס, עוגת גבינה וניל אפויה וציפוי גלייז לבן.

אגף הלחמים בהובלת טל סאסי מציע פרעצל גאודה וצ'דר, בריוש שום וגבינת גאודה, לחם שאור שיפון גבינה כחולה ופקאן, שאור פרמזן, וגם פוגאס קלמטה, גאודה, שמן זית ועשבי תיבול, שהיה קצת יווני וקצת ישראלי, ובעיקר חבר טוב לפסטיבל הגבינות המוקדם שערכנו.

יש גם, אם אתם עדיין רעבים, מאפים מלוחים מבצק עלים (במילוי תרד, ריקוטה וגבינת עיזים, או במילוי בטטה וגבינת עיזים), ויש קישים, לזניית גבינות ופסטו ולצדם ממרחי הבית ושלל מאפים מתוקים ומלוחים. מחירי0: 49-139 שקלים לעוגות, 19-29 שקלים ללחם, 29-109 שקלים למאפים ולקישים.

לפרטים נוספים והזמנות

מיכלאנג'לו

שבועות 2021, מיכאלאנג'לו. גלעד בר,
עוגת גבינה פירורים של מיכאלאנג'לו/גלעד בר

מסעדת מיכלאנג'לו הטבעונית ביפו לקחה את כל אתגרי החג הגבינתי על כתפיה, ומציעה קולקציית עוגות ומאפים בלתי מתנצלת, ובצדק.

יש כאן, בין היתר, עוגת שסק ותבלינים בחושה, עוגת "גבינה" פירורים על בסיס קשיו מותסס וחלב סויה שהייתה מוצלחת גם למי שרק הסתקרן לדעת איך זה, עוגת גבינה אפויה וקרמל תפוז עשויה מי חומוס, קרם קוקוס, קשיו וסויה על בסיס בצק פריך קרמלי (220 שקלים) וגם פאי לימון על בסיס פייטה, חמאת קקאו ופקאן (165 שקלים).

לבד מאלה, תמצאו כאן קישים מלוחים דוגמת פטריות ואחו בלנקו, או מנגולד, כרישה ופסטו תרד (90 שקלים).

לפרטים נוספים והזמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    19
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully