וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אנחנו עולים, אנחנו עולים עכשיו": הברזילאית שמצליחה להמתיק את ישראל

16.11.2020 / 6:00

מיירי נוסבכר עדיין לא הצליחה להשתלט על השפה המסובכת שלנו, אבל עם כאלה קינוחים, מי בכלל צריך עברית?

מיטש, מסעדה רומנית בשוק הכרמל בתל אביב/באדיבות מסעדת מיטש

אם קבינט הקורונה היה מנוהל על ידי מיירי נוסבכר, יכול להיות שישראל מזמן הייתה משתלטת על הנגיף הזה. "היא חושבת מהר, מחליטה מהר ומוציאה לפועל מהר", מעיד עליה בן זוגה אלון, שמסייע לה בריאיון עם מעט תרגום והרבה יותר פרגון.

השניים הכירו לפני כעשור בסאו פאולו שבברזיל, או יותר מדויק - בקאנטרי קלאב היהודי הכי גדול בעולם, שמחבר לא פחות מ-15 אלף חברים. תוך חודשים ספורים הם היו כבר מתחת לחופה, ושלוש שנים לאחר מכן שאל אותה אלון מה דעתה לעלות לישראל.

"הייתה בברזיל בעיה של ביטחון אישי ופשע, אז התעניינתי אם היא רוצה לחשוב על זה ולהתחיל לגלגל את הנושא בראש", שיחזר, "היא חתכה מהר ואמרה: 'אם אנחנו עולים, אנחנו עולים עכשיו'. באותו יום היא פתחה תיק בסוכנות, ואחרי חצי שנה כבר היינו בארץ".

בריגדרייה, קונדיטוריה ברזילאית ברעננה. לוסיאנה ברסלר,
קופסת תכשיטים מתוקה. "בריגדריה"/לוסיאנה ברסלר

נוסבכר, שניהלה אתר קניות ענקי במולדתה - "עסק אונליין שמגלגל מיליונים בכל חודש", על פי בעלה - התקשתה להשתלט על השפה העברית וכתוצאה מכך לא הצליחה להשתלב בתעשיית האופנה הישראלית. וכך, מהר וחד כמו שהיא יודעת, הומר הידע האופנתי והשיווקי הרב לידע מתוק לא פחות. כלומר, הרבה יותר. חלב מרוכז עם שוקולד בלגי יותר.

"בריגדריה" התחילה צנוע, עם דוכן קטן בקניון עזריאלי בתל אביב, שמושבת בימים אלה בשל הנגיף. היא המשיכה לקונדיטוריה מושקעת הרבה יותר ברעננה, שבה, מסתבר, חיה קהילה גדולה של כ-250 משפחות מברזיל. "זה התחיל כנוסטלגיה, הגיעו ברזילאים מכל הארץ, אבל עכשיו אנחנו מוכרים הרבה יותר לישראלים", סיפר אלון.

רגע, אבל מה בעצם מוכרים כאן? הבריגדרו הוא הממתק הלאומי של ברזיל. כאמור, הוא עשוי מתערובת של חלב מרוכז מבושל עם שוקולד, שאליה מוסיפים טעמים ותוספות כמו שוקולד מריר קלאסי, פיסטוק, קוקוס קלוי, שוקולד חלב, שקדים, לימון, תות, וגם דברים אינסטגרמיים הרבה יותר כמו לוטוס, אוראו וקינדר בואנו למשל.

עם חיסונים ופרוטקציה

ה-קבב של שוק הכרמל לא עוצר לרגע

לכתבה המלאה
מיירי נוסבכר, בריגדרייה, קונדיטוריה ברזילאית ברעננה. לוסיאנה ברסלר,
עבודת יד, מהלב. נוסבכר/לוסיאנה ברסלר

מיירי עצמה מכינה כל בריגדרו (7 שקלים ליחידה) ביד, לרבות הציפויים המוקפדים והקישוטים הצבעוניים, ומערך המשלוחים החדש שלה מוציא מרעננה קופסאות תכשיטים מעוצבות וטעימות. תחשבו טראפלס, אבל יותר קלילים ולטיניים, רכים ונימוחים.

לבד מבריגדרו, מייצרת מיירי קינוחים ומנות ברזילאיות נוספות, ובהן לחמניות PÃO DE QUEIJO (גבינה וטפיוקה, ללא גלוטן) המפורסמות של ברזיל (10 יחידות ב-35 שקלים), קרפים מלוחים ומתוקים מטפיוקה, פצצת נחמה בשם CHOCOLAMOUR וגם עוגות מרהיבות שלמות מהמדינה השמחה בעולם.

"כשגדלנו, חינכו אותנו לעבוד קשה בחיים, אמרו לנו שמילה זאת תמיד מילה, ושלהיות טוב לאנשים זאת האופציה היחידה", סיכם אלון את מסעם של בני הזוג עד כה, "בישראל הדברים האלה קצת מורכבים, ולפעמים אנחנו מסתכלים מסביב ולא מבינים, אבל אנחנו מתאמצים כל יום כדי לממש אותם".

"בריגדריה", החרושת 54, רעננה. משלוחים דרך האתר, או בטלפון 09-8658080

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully