החנות של אלון שבו. דן פרץ, סטיילינג: נורית קריב, מתוך האינסטגרם של אלון שבו, אתר רשמי
החנות של אלון שבו/אתר רשמי, דן פרץ, סטיילינג: נורית קריב, מתוך האינסטגרם של אלון שבו

6 מאפיות ששוות ביקור בת"א

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 11:30

התקופה הנוכחית היא ללא ספק תור הזהב של הקונדיטוריות והמאפיות, דווקא עכשיו כשכולם מחפשים בילוי קליל באוויר הפתוח, זה הזמן לתפוס קפה ומאפה מושקע, לסור לחלקת הדשא הקרובה (כל ההמלצות כאן בפנים) ולהנות מרגעים ראשונים של סתיו

הקורונה אמנם פגעה בלא מעט בתי עסק, בכלל, ובתחום המסעדנות בפרט, אבל דווקא המאפיות הן יוצאות דופן מובהקות בסיפור הזה. אפשר אפילו לומר שהשנה הזאת הייתה די מוצלחת עבור רובן. גם בתקופה של הסגרים ההדוקים ביותר, המאפיות קיבלו היתר להישאר פתוחות, והתורים אליהן השתרכו למרחקים. כולנו עמדנו בתור, בניסיון להרגיש קצת שפיות, לנגוס באיזה קרואסון ולדמיין שאנחנו נמצאים בארץ רחוקה.

במקרה, או שלא, לצד מאפיות ותיקות יותר או פחות, נפתחו בשנה האחרונה לא מעט מאפיות חדשות בת"א, וכך מצאנו את עצמנו נודדים ממקום למקום, דוגמים עוד עוגה ועוד מאפה, אז הגיע הזמן לעשות סדר, אספנו את 6 המאפיות החדשות והכי מדוברות של השנה האחרונה, אלו שבעיננו כדאי לכם לבקר בהן בהקדם.

נצלו את חופשת סוכות שלפנינו, בחרו לעצמכם מקום מהרשימה, ולכו תפנקו את עצמכם, אנחנו מרגישים שמגיע לכם.

החנות של אלון שבו

אלון שבו המוכשר כשד, עבד כשף קונדיטור במסעדות שולחן וחדר אוכל, של השף עומר מילר. בשלב מסויים הוא עזב את עולם המסעדנות והתמקד בעיקר בסדנאות המבוקשות שלו, אבל כל הזמן דגדג לו בקצות האצבעות לפתוח מקום משלו. ביוני האחרון זה סוף סוף קרה, הלוקיישן הנבחר הוא רחוב צ'לנוב בדרום ת"א, בחירה שגרמה ללא מעט גבות להתרומם. החנות של אלון שבו נראית בתחילה כמו עב"ם יפיפה ומנקר עיניים שנחת בחלק הכי מוזנח של ת"א, אבל כל זה נשכח ברגע שנכנסים דרך הדלת. חגיגה של טארטים סימטריים להפליא, פחזניות משגעות, מאפים זהובים, אסתטיקה, יופי, והרבה ורוד, והכל בטעם טוב. כל אלו רק יבלבלו אתכם יותר ויקשו עליכם את הבחירה, עד שתמצאו את עצמכם מנסים להתמודד עם שלושה טארטים, ועוד איזה מאפה, רק בשביל להתחיל לנסות לספק את ה-FOMO.

לא לפספס: הבחירה קשה, אבל אם מוכרחים אז - טארט ליים, טארט סנט הונורה, ומי שכבש לאחרונה את ליבנו בגדול - טארט פרג.

איפה לשבת: יש כמה שולחנות מחוץ למקום, ועוד רחבה נעימה ומשופצת עם ספסלים ושולחנות ציבוריים ויש אפילו אגם אקולוגי מלאכותי קטן, ונדנדות למי שמחפש מה לעשות עם הילדים.

אלון שבו החנות, צ'לנוב 22 ת"א

אלכסנדר

כבר בינואר 2019 סימנו את אלכסנדר ברמן כמישהו ששווה לעקוב אחריו, וידענו על מה אנחנו מדברים. ברמן, שזכה בתואר המחייב "אלוף ישראל באפייה" בהחלט יודע דבר או שניים על טיפול מסור בבצק. אחרי שהוביל במשך חודשים את פופ אפ האפייה המעולה של בית הספר לבישול דנון בכל יום שישי, ולאחר הפסקה קלה, הוא הרגיש בשל מספיק למקום משלו. המקום, אלכסנדר שמו, נפתח ברחוב לילינבלום בת"א במאי השנה. המקום לא גדול, רוב שטחו מוקדש לאפייה (אפשר לראות את העשייה מבעד לקירות הזכוכית, וזה מראה משובב נפש בפני עצמו), אבל לא תאמינו כמה טוב אפשר למצוא בחלל כה קטן. מבחר מהמם ויוצא דופן של מאפים, בעיקר מתוקים, כמה עוגיות משמחות, לחמים וגם כמה מלוחים. התפריט מתחדש כל הזמן, ובכל פעם שתבואו תמצאו משהו חדש.

לא לפספס: קרואפין לימון וגרמושקה מנגו-פסיפלורה.

איפה לשבת: מחוץ למקום יש כמה ספספלים אבל בימים עמוסים יותר תוכלו ללכת קצת לכיכר רוטשילד הסמוכה והיפה ולשבת לצד המזרקה, תוכלו גם למצוא לכם סתם ספסל לישיבה על שדרות רוטשילד, או אם בא לכם יותר להשקיע - ללכת קצת על רחוב לילנבלום עד שתגיעו לפארק המסילה ותתמצאו בו חלקת דשא נחמדה (ואפילו קצת מתקני שעשועים, אם אתם עם ילדים) .

אלכסנדר, לילנבלום 18 ת"א

קפה רומנו

ואם כבר הזכרנו את פארק המסילה, אז אין מנוס מלהזכיר את קפה רומנו, ולהכריז - אייל שני עשה זאת שוב. כאילו לא די בכך שהוא חולש על שני מקומות מצליחים בבית רומנו - מסעדת רומנו והתדר, בחלקו האחורי של הבניין, (או הקדמי, תלוי איך מסתכלים על זה) הוא פתח השנה את קפה רומנו, שתפס לעצמו אחלה לוקיישן נהדר בפארק המסילה החדש יחסית והחמוד למדי. מאחורי הויטרינה המושכת תמצאו פוקצ'ות יפות למראה, וטעימות לחך, עוגות בחושות וכריכים נהדרים. לצידן תוכלו לבחור שתייה מהמקרר או גזוז על בסיס פירות בטעמים מתחלפים. עם המגש הנאה שתרכיבו לעצמכם תוכלו להתיישב באחד הכסאות מחוץ למקום או לקחת למדשאה הסמוכה בפארק.

לא לפספס: כריך סלמון מעושן בתוך פוקאצ'ת ירקות נהדרת.

קפה רומנו, פארק המסילה

עמיתה

עמיתה הוא בית המאפה הנשי והכה מוצלח של שתי קונדיטוריות מוכשרות ונהדרות, מהשמות הבולטים ביותר בתחום בשנים האחרונות - מיכל בוטון (בסטה) ואנה שפירו (טאיזו). לא מעט זמן שיפצו השתיים את המבנה ברחוב שלמה 10 ביפו, עד שהוא הפך לפנינה שאי אפשר להתעלם מנוכחותה המרשימה באמצע איזור המוסכים של יפו. מוסכים או לא, זה לא הפריע לעשרות אנשים לפקוד את המקום ולחכות בתור כמה זמן שצריך כדי לשים את היד על מאפה משובח. יש כאן אמנם גם לא מעט מתוקים, ואף עוגת יום הולדת אחת שהפכה לאחרונה ללהיט אינסטגרמי אבל בעינינו דווקא המלוחים כאן זה השוס האמיתי.

לא לפספס: בורקס אנשובי עם גבינת שמנת ודייניש מרווה.

איפה לשבת: במקום אין מקומות ישיבה, אבל 5 דקות הליכה משם אפשר לחצות את אצטדיון בלומפילד ולצידו גינה נעימה עם הרבה דשא, ספסלים וצל.

עמיתה, דרך שלמה 10, יפו

פופ אנד פופ בייקרי

שוב קצת מרימים לעצמנו, אבל גם על עופר בן נתן שמנו עין כבר מזמן, עוד כשהיה הקונדיטור של מסעדת ניתן תאי, והוביל את הבייקרי הסמוך לה - הבק דור, אפילו הרמנו איתו הפקה של כמה מתכונים שווים (למשל מתכון לעוגיות שוקולד פיסטוק וגם מתכון לטארט טאטן בננות מ-4 מרכיבים בלבד).

גם הפעם הוא חבר כקונדיטור לשף שחף שבתאי שמוביל את מסעדת היוקרה פופ אנד פופ, כשבן נתן מנצח על מחלקת הקינוחים של המסעדה וכן על פופ אנד פופ בייקרי בלובי הבניין של מגדלי הארבעה. הקרואוסנים המצופים של בן נתן שהפכו למזוהים איתו עד מאוד בתקופת הקורונה, עת הפעיל שירות משלוחים עצמאי, קיבלו חיים משל עצמם במקום, במגוון צבעים וטעמים, זאת לצד קרואסון שקדים ממולא גלידת אמרטו ועוד שלל מאפים מתוקים ומלוחים וספיישלים שיפילו לכם את הלסת.

לא לפספס: קרואסון קורנפלקס עם חלב, קרואסון פטל בציפוי שוקולד רובי, ומילה שלנו - שימו עין על הספיישלים, בעיקר בימי שישי.

איפה לשבת: צאו מהבניין, חצו את הכביש ותארגנו לעצמכם יופי של פיקניק בפארק שרונה היפה.

פופ אנד פופ בייקרי, הארבעה 28 ת"א

פיצה לילה - הבייקרי

פיצה לילה בשוק לוינסקי הפכה בכמעט שלוש שנות קיומה, לאחת הפיצריות החביבות עלינו בעיר. אבל אין ספק ששובר השוויון מבחינתנו טמון במהלך שנעשה בחודש אוקטובר האחרון, כאשר בשעות הבוקר הופכת הפיצריה למאפייה משגעת, עם מבחר מקורי ומסחרר של מאפי בוקר מושחתים. תוסיפו לזה את הוייב הכיפי של השכונה הכי שווה בת"א, וקיבלתם עוד סיבה מעולה לבוקר של כיף בלוינסקי.

לא לפספס: מאפה תרד וגבינות וגם מאפה בייקון, מייפל וביצת עין.

איפה לשבת: שוק לוינסקי הפך בשנתיים האחרונות למדרחוב, והשבוע התחדש בחלקו גם במרצפות צבעוניות ופוטוגניות במיוחד, קחו לכם קופסא של מאפים, וגזוז מהקפה של בני (בלוינסקי 41) תפסו לכם כסא ברחבי המדרחוב, ותהנו.

פיצה לילה, מרחביה 4 ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully