וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-4 מרכיבים: טארט טאטן בננות

אנחנו רגילים לפגוש את הטארט הזה רק בגרסתו הצרפתית עם תפוחים ותחתית בצק פריך, אבל אתם חייבים לתת צ'אנס לגרסא הזאת - עם בננות מקורמלות ותחתית בצק עלים שהופכת אותו לנגיש וקל יותר להכנה (ובינינו, גם להרבה יותר טעים)

טארט טאאן בננות. דרור עינב, דרור עינב
טארט טאטן בננות/דרור עינב, דרור עינב

כבר 3 וחצי שנים שבחצר האחורית של מסעדת ניטן תאי, פועלת קונדיטוריית הבק דור המשגעת. בשנתיים האחרונות מוביל אותה הקונדיטור המוכשר והצעיר עופר בן נתן. בהפקת מתכונים מיוחדת עבור וואלה! אוכל, מתארח במדור למשך חודש בן נתן, עם מתכונים למאפים נהדרים, עם טוויסט משגע, שעובדים מעולה גם לאופים ביתיים, בלי הרבה ניסיון במטבח. אז אחרי שאת השבועות הקודמים פתחנו עם שני מאפים מעולים - עוגה בחושה בניחוחות הודיים, ועוגיות שוקולדיות משובצות פיסטוק, היום הוא מגלה לנו את הסוד לטארט טאטן בננות, שעושים בקלות רבה מ-4 מרכיבים בלבד.

"אנחנו רגילים לפגוש את הטארט הזה רק בגרסתו הצרפתית עם תפוחים ותחתית בצק פריך, אבל אתם חייבים לתת צ'אנס גם לגרסא הזו של טארט טאטן - עם בננות מקורמלות ותחתית בצק עלים שהופכת את הכל לנגיש וקל יותר".

זמן הכנה: 40 דקות (כולל זמן אפייה)
דרגת קושי: קל

טארט טאאן בננות. דרור עינב, דרור עינב
טארט טאאן בננות/דרור עינב, דרור עינב

מצרכים:

1 חבילת בצק עלים
6-7 בננות (או כמה שצריך, לפי גודל המחבת)

לקרמל:
100 גרם סוכר
40 גרם חמאה

אופן ההכנה:

1. קורצים עיגול בצק עלים בגודל שפתי מחבת גדולה.

2. על המחבת (עם ידית חסינה לתנור או ידית נשלפת) ממיסים סוכר עד לקבלת צבע ענברי ומוסיפים בזהירות את החמאה, מערבבים היטב עד שהחמאה מתאחדת עם הקרמל ומכבים את האש.

3. מסדרים בזהירות בננות כך שיכסו את כל פני המחבת ומעליהן מניחים עיגול בצק עלים. מהדקים את הבצק על הבננות ודוחפים את שולי הבצק לתחתית המחבת.

4. אופים בתנור שחומם מראש בחום של 170 מעלות, כ-20 דקות או עד שבצק העלים שחום ואפוי היטב.

5. בזהירות רבה הופכים את המחבת על גבי צלחת הגשה גדולה ומחלצים את הטארט.

* הטארט הכי טעים בסמוך למועד האפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully