וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 עובדות על בורגול

בשיתוף סוגת

6.4.2016 / 7:30

הוא אורח כמעט קבוע אצלנו במטבח ומשולב במנות רבות, אבל האם הוא בעל ערכים תזונתיים? ממה הוא מופק? מהם יתרונותיו הקולינריים? ואיזה גודל של בורגול יש להתאים לאיזו מנה? כל התשובות בפנים

בבושקה הפקות

1

הבורגול מופק מחיטה מלאה מבושלת, מיובשת וגרוסה והוא נמכר בשלוש מידות עובי: גס, בינוני ודק (ג'רישה). האחרון עדין כמו קוסקוס, למרות שהקוסקוס עשוי בכלל מגרגרי סולת שהותפחו מעל אדים.

2

בורגול הוא חומר גלם קדום (כבר מימי התנ"ך) והוא בולט במטבח הערבי; בעיקר הלבנוני, הסורי והעיראקי.

3

בעברית הבורגול מכונה ריפות (ללא דגש בפ').

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

4

מבורגול מכינים קובה (תערובת של בורגול דק וסולת), קציצות בשר (בורגול בינוני או דק), מג'דרה ועוד מיני פילאף (בורגול גס), טאבולה ועוד סלטים (דק או בינוני).

5

ב-100 גרם בורגול מבושל יש 83 קלוריות (בדומה לחיטה): 18.5 גרם פחמימות, 4.5 גרם סיבים תזונתיים, כ-3 גרם חלבון ופחות מרבע גרם שומן. כל השאר כ-77 גרם – מים. יש בו כ-1.5 מ"ג ויטמינים מקבוצה B. מינרלים חשובים כמו: אשלגן (68 מ"ג), זרחן (40 מ"ג), מגנזיום (32 מ"ג), סידן (10 מ"ג) ועוד.

משרים 1/2 כוס בורגול במים חמים לריכוך. נמרוד סונדרס
בסיס למנות רבות, גרגרי בורגול/נמרוד סונדרס

6

לפי שומרי משקל בכוס בורגול יש 3 נקודות.

7

היתרונות הקולינריים שלו באים לידי ביטוי בכך שהוא סופח אליו טעמים ביעילות ומרקמו לא נהרס בהשריה או בבישול ממושכים. כלומר בישול יתר או בישול בכמות גדולה מדי של נוזלים לא תהפוך אותו לעיסה כמו שקורה למשל עם אורז.

8

השרייה - חשוב להשרות את הבורגול במים ביחס של 1:1 לפחות. לבורגול דק זה מספיק בשביל להיות מוכן ואילו לבורגול בינוני או עבה ההשרייה יכולה להיות שלב ראשון של הכנה. בכל מקרה ההשרייה חשובה כי אם הבורגול יישאר יבש, הוא עלול לספוח נוזלים בשלב אחר ולקלקל את המנה שאתם מכינים, כלומר לייבש ולהקשות את המרקם שלה.

9

בישול בשפע מים מתאים לבורגול בינוני או עבה. מביאים לרתיחה סיר גדול עם מי מלח (ממש כמו לפסטה). מוסיפים את הבורגול ומבשלים כעשר דקות או עד שהגרגרים רכים ותפוחים.

10

בישול בשיטת הפילאף מתאים לבורגול עבה. מטגנים את הבורגול בשומן כלשהו (שמן או חמאה) במשך 3 דקות, מוסיפים תבלינים ויוצקים מים רותחים – כוס וחצי מים רותחים על כל כוס בורגול. מכסים ומבשלים 15 דקות.


מתכונים נפלאים עם בורגול:
קבבונים טבעוניים ומלאים בבריאות
קובה בורגול עיראקי
בורגול חם עם פירות מיובשים ועשבי תיבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully