וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: להט מדברי

3.8.2016 / 17:00

אבי אפרתי לוגם את היינות החדשים של יקב מדבר ויקב להט, ומאתר עבורכם את המשתלמים שבהם

1. מדבר, דרומי לבן 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. מדבר, דרומי לבן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 52% ויונייה, 30% שרדונה ו-18% סוביניון בלאן מחוות ננה, כרם רמון, סמוך למצפה רמון. כל זה תסס בנפרד ולאחר איחוד הזנים 90% מהיין שהה במיכלי נירוסטה ו-10% בחביות עץ אלון צרפתי לחמישה חודשים. צבע זהוב. באף פרי לבן ואקזוטי. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: טרטר, קרפצ'יו וסביצ'ה דגים. קלמרי מוקפץ. דג בתנור.

דבר המבקר: הויונייה הוא שמכתיב את סדר העניינים כאן. באף זה ברור אף יותר. הפרי הטיפוסי שלו מוחשי כאן מאד. זה לא בדיוק בלנד שגרתי. הזנים בו מגיעים ממסורות יין שונות מאד זו מזו. החיבור ביניהם מייצג סוג של free spirit שמספק תוצאה מלבבת למדי. ארומטיות, עשבוניות, פרי מרוכז וטוב וחומציות נחמדת, מאזנת. יין פאנקי וכייפי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: עמק הרון, בורגון והלואר נפגשים במצפה רמון.

2. מדבר, שרדונה UNOAKED 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרם יחידני בחוות ננה, סמוך למצפה רמון. תסיסה במיכלי נירוסטה. התבגרות בבקבוק. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: שרדונה שיש בו פרי טוב, חמיצות תומכת ומינרליות לא משתמעת. ניקיון, צחות ודיוק משמעותיים. שרדונה מדברי עם ייחוד ואופי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: שרדונה, נגב סטייל.

3. מדבר, שנין בלאן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שנין בלאן מחוות ננה, בסמוך למצפה רמון. 90% מהיין שהה במיכלי נירוסטה ו-10% בחביות עץ אלון צרפתי, במשך 6 חודשים. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 109 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: לימוניות מובהקת, מינרליות חד משמעית, ניקיון, חדות ודיוק. זה שנין בלאן של המדבר, לא של הלואר; האופי והייחודיות שלו חד משמעיים. יין נקי, מאופק, גסטרונומי וראוי מאד.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: שנין בלאן מקומי מהנה וטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

4. להט, לבן 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% רוסאן ו-20% ויונייה מכרם ראש צורים בהרי ירושלים. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות 300 ו-400 ליטר, שלושה חודשים בנפרד ושמונה נוספים כבלנד (סה"כ 11 חודשי התיישנות). צבע זהוב קש. באף פרי לבן ופרחים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 115 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף ואף מנות על בסיס עגל.

דבר המבקר: ניקיון רב, כמעט צחות. פרי טוב, מאופק, המלווה בחומציות טובה מאד. זהו לבן ים תיכוני מובהק במיטבו המיועד ללוגמים מתקדמים, שיידעו להעריך את האופי לצד המתינות הרבה. להללו, מצפה יין מהנה במיוחד, מלא בניואנסים.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: לבן יבש למבינים.

5. להט, אדום 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% סירה ו-15% קברנה סוביניון מכרם אורטל בצפון רמה"ג. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות 300 ליטר. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 115 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על ביס בשר טלה (צלעות טלה, תבשילי קדירה). סטייקים .

דבר המבקר: זהו הבציר האדום הראשון של איתי להט וכפי שניתן היה לדמיין, מדובר ביין ים תיכוני. להט הלך על סירה קל ודק יחסית, ללא הפצצת עץ-פרי-תבלינים. הפרי טוב, החומציות טובה, התבלינים נותנים סיבוב שפוי והחוויה המלאה בחיך היא של איפוק, שלא לומר דקות, מבורכים.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: שהאדום הראשון לא יהיה האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • יינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully