דבש. ShutterStock
דבש/ShutterStock

מתק חש של יום חדש

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 13:41

הימים שבהם קינוח ראש השנה היה שם קוד לעוגת חנק חלפו מזמן מהעולם. אל תשאלו איך למדנו את זה

זה התחיל בסירוב מנומס אחד, המשיך בעקשנות מפורטת, ולא עצר עד שהטועמים הפוטנציאליים הכמעט-אחרונים שלנו הבהירו שהפעם הם מחוץ למשחק. "לא אוהבים עוגות דבש", הסבירו בהתעליינות קינוחית מתייפייפת מעט, "ניפגש בחנוכה".

אז, בפרץ של תושיה, יכולת שיווק וגם מעט חכמת רחוב, הבנו שאנחנו צריכים להחליף טקטיקה, בטח אם אנחנו מתכוונים לדגום את כל מתוקי ראש השנה בזמן. "אולי תציצו?", ביקשנו בנימוס, "זה כבר לא עוגות החנק של האייטיז שאתם זוכרים".

זה עבד יותר טוב. הרבה יותר טוב. כי עובדה אחת אינה ניתנת עוד לערעור בראש השנה תשפ"ב - החג הזה, פעם האח החורג של מכורי המתוק והקינוח, אינו צריך עוד להתבייש ולהשפיל עיניים מול סופגניות ועוגות גבינה.

הוא התבגר, הבין מאיזה צד של התשוקה מרוח הדבש (בכל מקום, האמת, אבל יותר טוב), מה אפשר לעשות איתו כשבאמת רוצים לפנק, ואיך הכול ביחד עובד לכדי פצצת "וואוו" שמונחת על השולחן בסוף המחזה.

בקיצור, קבלו את קינוחי ראש השנה הטובים ביותר, עוגות הדבש-שהן-לא-בדיוק-עוגות-דבש המצטיינות, וגם כמה קלאסיקות עשויות היטב. כי בסוף, עמוק בפנים, חלק מאיתנו *כן* אוהבים אייטיז, לא?

מאפיית לחמים

ראש השנה 2021, לחמים. דניאל לילה,
קולקציית ראש השנה של מאפיית לחמים/דניאל לילה

אימפריית האפייה של אורי שפט מקבלת את החג עם קולקציה המשלבת דבש, תפוחים ותמרים בעבודת יד, ובה לחמים וחלות, עוגות דבש קלאסיות ועוגיות מגולגלות.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, צנצנת דבש מרציפן או דבש פיצוחים (41 שקלים) שמשלבת מצוין מרקמים ומתוק-מלוח, "עוגת סבתא" עם קוביות תפוחי עץ וקינמון, חלה בדבש שנקלעה ברוב רושם סביב כלי חרס וקושטה בזרעים ודגנים (65 שקלים), עוגת דבש והדרים עם פקאנים ומקלות קינמון (89 שקלים) וגם הפייבוריטית שלנו - בבקה תפוחים וקרם שקדים (שושני בצק קראנץ, תפוחי עץ בקינמון וקרם שקדים, 49 שקלים) שהייתה פשוטה רק לכאורה, ובפועל עסיסית ועזת טעם.

בשלוש מילים: תנו לאופה לאפות.

לפרטים נוספים

מימי

ראש השנה 2021, מימי. דניאל לילה,
קולקציית ראש השנה של מימי/דניאל לילה

הבייקרי-פטיסרי הנהדר מבית נונו מקבל את החג עם אסופת עוגות שהתייחסה למאפייני ראש השנה כנקודת פתיחה בלבד, וסיימה הרבה מעבר לה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת דבש הדרים עשירה מהרגיל (46 שקלים), שטרודל תפוחים (בצק פילו פריך במילוי תפוחי עץ, אגוזי מלך, צימוקי אוכמניות וקינמון, 56 שקלים) שהיה קלאסי אמנם, אבל קלאסי לעילא, וגם טארט-טאטן תפוחים מקורמלים (בצק פריך במילוי דקואז פקאן ומוס שוקולד לבן, 128 שקלים) שסיפק סלייסים פנורמיים מאוד, בטעם ובנראות, וקראנץ תפוחים וקרם שקדים מאוד חמאתי ומאוד דורש קפה.

יש גם בבקה תפוחים וקלבדוס עם אגוזי מלך וברנדי תפוחים (58 שקלים) שחזרה מטעימה עם מילה אחת בלבד - "מושלמת", למתעניינים - ושתי כוכבות של ממש: "עוגת כתר תפוחים" (דקואז שקדים במילוי פטיסייר וניל, טופי קרמל ותפוחים מקורמלים, מעוטרת בשנטילי וניל ושקדים מסוכרים, 129 שקלים) שתקשט את השולחן אבל תספק קבלות טעימות במקביל, וטארט תאנים ורימונים (בצק פריך אך נטול גלוטן, פטיסייר וניל, קרם שקדים אפוי, תאנים טריות מזוגגות בדבש, קונפיטורת תאנים ומרמלדת רימונים, 134 שקלים) שצריך לבוא עם אזהרת PG-13 מרוב סקסיותו.

בשתי מילים: יום תרועה.

לפרטים נוספים

ביסקוטי

ראש השנה 2021, ביסקוטי. בועז לביא,
פאי פנקוטה דבש של ביסקוטי/בועז לביא

מעצמת הקינוחים של רוסלה יונה הלכה חזק על סמלי החג, ושילבה אותם בקולקציה מפוארת כהרגלה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת דבש קלאסית עם קראמבל שקדים, עוגת דבש בציפוי רושה אגוזים שהייתה גם ממגנטת בלוק וגם מספקת קבלות בטעם, "אופרה דבש" (שכבות של עוגת דבש, פטיסייר קפה, שוקולד קריספי, ציפוי קרמל דבש) שהיא מהסוג שמביאים לפגוש את ההורים, "פאנפאי" (פאי על בסיס בצק פריך עם קרם שקדים, פנקוטה דבש, גלסאג' פירות יער) צבעונית וחמצמצה כנדרש וגם פגז ממזרי מאוד ושמו "טרס לצ'ס" (עוגת טורט עם חלב, חלב מרוכז ושמנת, שכבה דקה של טופי דבש בציפוי שנטילי וניל).

בשתי מילים: סמלי הלאום.

לפרטים נוספים

נומילי

ראש השנה 2021, נומילי. יהונתן בן חיים,
עוגת עקיצת הדבורה של נומילי/יהונתן בן חיים

הקונדיטוריה הצרפתית המצוינת מכפר סבא נערכה לחג עם קלאסיקות ושוברות-קלאסיקה כאחד.

הקולקציה של השף-קונדיטור דן קלי כוללת, בין היתר, עוגת דבש קלאסית ואחות עם קיק של אגוזי לוז - שתיהן נושאות לפחות 25% דבש, קראמבל תפוחים (בצק פריך, קרם פטיסייר, מלית תפוחי גרני סמית מבושלים בחמאה ו-וניל, וחתיכות שלמות של תפוחים) שהייתה גם פריכה כנדרש וגם עשירה מאוד, וכן עוגת עקיצת הדבורה (שתי שכבות בריוש וביניהן קרם לז'ר - פטיסייר עם קצפת - וגם שכבת שקדים פרוסים בדבש וחמאה) שהיממה את טועמיה במתיקות אלגנטית.

בשתי מילים: Bonne Année.

לפרטים נוספים

בייקרי ודליקטסן

ראש השנה 2021, בייקרי ודליקטסן. עידית בן אוליאל,
קולקציית ראש השנה של בייקרי ודליקטסן/עידית בן אוליאל

עסקי האפייה של רותי ברודו מקבלים את החג בשילוב של נוסטלגיה וחדשנות, עם תפריט שמסוגל לתת מענה לארוחות המשפחתיות הגדולות ביותר, וקינוחים שיסגרו פינה מתוקה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קאמבק משמח של הפאי תפוחים המסורתי של הקופי בר, עם בצק חמאה פריך, תפוחי עץ, צימוקים וקינמון (128 שקלים), עוגת שכבות גונבת הצגות של דבש, נקטרינות, קרם מסקרפונה ולבנדר (128 שקלים), את הריז'יק הכבר-מיתולוגי וגם הפייבוריט שלנו - טארט דבש צנוע למראה אך עשיר מכל זווית אחרת, המשדך נהדר גבינת מסקרפונה מתוקה וצנוברים (78 שקלים.

בארבע מילים: תזמינו הכול, מגיע לכם.

לפרטים נוספים

דלאל

ראש השנה 2021, דלאל. קיס אנד טל קריאייטיב X דיטיילס,
קולקציית ראש השנה של דלאל/קיס אנד טל קריאייטיב X דיטיילס

תימור לביא וצוות "דלאל" בנווה צדק מפנטזים על חג רומנטי עם סקס-אפיל צרפתי, קצת מפעם וקצת מעכשיו.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, חלות חגיגיות ועוגות דבש (קלאסיות כמובן, אך גם גירסה מתוחכמת ועמוקת-טעם עם בירה שחורה מצופה במלא אגוזי מלך, 48 שקלים), "בומבריוש" (בריוש עשיר מלא בשכבת קרם שקדים, תפוחי עץ מקורמלים ופטיסייר אפוי, 72 שקלים) שהצדיק את שמו הבומבסטי בטעמים נהדרים וגם עוגת "האני-מון" (שכבות של פיננסייר אגוזי, קרם מסקרפונה מתובל בדבש, מצופה בקרם אנגלייז וקראנצ'י שקדים, 118 שקלים) שהייתה הפייבוריטית שלנו, וגם של שאר הטועמים, עם מתיקות מאוזנת ותקווה לשנה החדשה.

בשלוש מילים: ירח דבש מתוק.

לפרטים נוספים

מייזון קייזר

ראש השנה 2021, מייזון קייזר. מייזון קייזר,
קולקציית ראש השנה של מייזון קייזר/מייזון קייזר

בית הקינוחים הצרפתי חוגג שנה חדשה עם קולקציה מיוחדת וממוקדת דבש-רימון-תפוח.

תוכל ולמצוא כאן, בין היתר, חלת רימונים ולחם מחמצת תפוחים מהמאפייה, עוגת דבש ופקאן (49 שקלים) שהייתה סטיקי במובן הטוב של המילה, דובשניות, טארט דבש אפוי, "מקרונאד רימונים" (סנדוויץ' מקרון עם גנאש וניל, מי זהר, גנאש דבר ורימונים טריים) וגם פייבוריטית הקפה שלנו - עוגת תפוחים מושקים בקלבדוס עם קינמון וקראמבל, 79 שקלים) - שהייתה איכשהו גם פריכה וגם נימוחה.

בשתי מילים: שאנסון מתוק.

לפרטים נוספים

בבקה בייקרי

ראש השנה 2021, בבקה בייקרי. ניב גלזמן,
קולקציית ראש השנה של בבקה בייקרי/ניב גלזמן

האחיות קורל ושיר גורן מקבלות את השנה החדשה מחוץ לקופסת הדבש, ועם קולקציה מקורית אך עדיין חגיגית.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, ברד פודינג ריקוטה ותפוחים על בסיס עוגות שמרים אפויות עם קרם ברולה, קראמבל וקולי פירות יער (59 שקלים) שהתחמם מצוין וסיפק ביס מתוק במידה, עוגת דבש קלאסית (42 שקלים) ומתקתקה וגם הפייבוריטיות שלנו - פחזניות במילוי קרם פטיסייר וזיגוג דבש (6 שקלים ליחידה) שירצו כל שולחן משפחתי האשר הוא.

בשלוש מילים: אפשר גם אחרת.

לפרטים נוספים

רולדין

ראש השנה 2021, רולדין. רונן מנגן,
קולקציית ראש השנה של רולדין/רונן מנגן

רשת הקונדיטוריות הגדולה מתכוננת למבצע ראש השנה עם קולקציית קינוחים מרשימה, ומארזי מתנה חגיגיים גם כן.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קרוקנט נוגט, טארט פיסטוק-אפרסק (סבלה שקדים, פראנג'יפאן פיסטוק ,אפרסק ואמרנה), "רויאל שוקולד פארטי" (שטרוייזל ביסקוויט אגוזי לוז, קרמו וניל, מוס שוקולד, קריספי פייטה שוקולד לוז), וגם סיבוב מקורי בערוגות עוגות הדבש, עם גירסת פטל, אמרטי (עוגת דבש ומרציפן, בשילוב קולי משמש, עוגיות אמרטי ושקדים קלויים) מעולה לאוהבי ארומת השקדים ובסבוסה (עוגת דבש-סולת בשילוב פיסטוק וסירופ פריחת הדרים) עסיסית שתפסה אותנו ולא עזבה (או ההיפך, לא היינו מרוכזים).

יש גם טארט תפוחים (סבלה פריך ממולא בקרם שקדים, תפוחים מקורמלים בווניל וקינמון ושטרוייזל), "מרקיז" שוקולדית ו"דולצ'ה פקאן" (דקוואז פקאן ושקדים, קריספי פייטה, קרמו דולצ'ה ושונטי קרמל) שהייתה מקושטת ויפה עד שכמעט נמנענו מלהתנפל עליה. כמעט.

בשלוש מילים: פסטיבל של דבש.

לפרטים נוספים

בוטיק סנטרל

ראש השנה 2021, בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
קולקציית ראש השנה של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

"תכנית הריאליטי" המתוקה של רשת בוטיק סנטרל, שבררה יותר מ-200 עוגות במסגרת התחרות "מאסטר פייסטרי", הולידה שלוש מנצחות ראויות, שמוצעות כעת למכירה חגיגית לצד הקולקציה המתוקה והקלאסית.

במקום הראשון זכתה עוגת אלבינוצ'ה של אודט אל אללי, שהיא קינוח שמרים עשיר בחלמונים במילוי קרם פקאן ודבש, הרמוני במאפייניו ומכיל היטב את הדבש. במקום השני זכתה ליאור לרמן עם טארט דבש רויאל (בצק פריך עם קרם דבש רויאל אפוי) שהזכירה מעט קראק פאי והייתה מעט מתוקה מדי לטעמנו, ומדליית הארד נחתה אצל ורד תאומים, עם עוגת סמיטניק/מדוביק מלאת שכבות של דבש ושמנת חמוצה, שהיית העדינה ונוסטלגית בואכה עולמות הקרמשניט.

לבד מאלה, מציעה הרשת גם דובוש דבש הונגרית, שטרודל תפוחי עץ מבצק פילו, פאי ובחושות אחרות.

בשתי מילים: חכמת ההמונים.

לפרטים נוספים

מיקי שמו

ראש השנה 2021, מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגות דבש של מיקי שמו/דניאל לילה

אשף הקינוחים נערך כראוי לחג, עם עוגני דבש ויציאות הרפקתניות מהן לכדי קולקציית ראש השנה מתוקה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, "ג'פונז" (עוגת שכבות ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש), "עקיצת הדבורה", עוגת גזר דבש וקרם מסקרפונה, דובוש דבש מלאה קרם וניל, טארט תפוחים, תאנים וקסיס עם קרם פיסטוק עמוק-טעם, קראנץ שקדים (בצק חמאה במילוי מחית שקדים וזילופי דבש) עשיר מאוד ומת על קפה וגם כוכבת בדמות "דולצ'ה מוס דבש" (שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד ולרונה) שעשתה לקינוחי החג רק טוב שוקולדי.

בשלוש מילים: סדנת אומן לחג.

לפרטים נוספים

גרקו

ראש השנה 2021, גרקו. גל קלדרון,
עוגת הדבש של גרקו/גל קלדרון

המעצמה היוונית של צביקי עשת חוגגת ראש השנה עם עוגת דבש ופולן דבורים, המשלבת שמנת יוונית ובצק פריך (118 שקלים).

מדובר בעוגה מהז'אנר הממזרי יותר, נמוכה ותמימה יחסית למראה, אך עשירה מאוד, עם דגש דבשי עמוק, שתספק אתכם גם עם סלייס קטן (ועוד יישור אחד, על מי אנחנו עובדים).

בארבע מילים: הנופשון שלא היה לנו.

לפרטים נוספים

גוטל'ה

ראש השנה 2021, גוטל'ה. יהונתן בן חיים,
עוגות הדבש של גוטל'ה/יהונתן בן חיים

מבצר האפייה של יפעת שפי באבן יהודה התכונן לחג עם פנורמת עוגות וקינוחים מסורתית, וגם כאלה עם טוויסט.

תמצאו כאן, בין היתר, עוגת דבש תפוחים חגיגית, וגירסה שופעת אגוזים מרירים-מתוקים (44 שקלים), פאי תפוחים (בצק פריך עם קרם שקדים, תפוחי גרני סמית מבושלים ושטרויזל, 56 שקלים לפס, 108 לגירסה העגולה) קלאסי ועשיר מאוד וגם הפייבוריטית שלנו - פס עוקץ הדבורה בתצורת רולדה רכה עם המון קרם פטיסייר ומעטפת עליונה של קרמל אגוזים ודבש.

בחמש מילים: עקיצה שמתחסלת בפחות משישים שניות.

לפרטים נוספים

ג'ייקובס

ראש השנה 2021, ג'ייקובס. יעל יצחקי,
קולקציית ראש השנה של ג'ייקובס/יעל יצחקי

רשת המאפיות בהובלת אלון גולדמן, מעיין קאופמן וטל סאסי נערכת לחג עם ספיישלים פותחי שנה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת מוס רובי (בסיס קרנץ נוגט ופטל, ספוג וניל, אינסרט תפוחים מוקפצים, קרמו שוקולד רובי ופטל, מוס רובי אוורירי, ריסוס אדום, 129 שקלים) מרהיבה ומושכת פוקוס, מדוביק קרמלית-שוקולדית נהדרת (69 שקלים) שהייתה הפייבוריטית שלנו, עוגת דבש תבלינים בחושה ומצופה (49 שקלים), וגם חלה עגולה עם צנצנת דבש במרכז (64 שקלים) וחלת בריוש דבש דביקה, אבל בקטע טוב (32 שקלים).

בשתי מילים: יפה באדום.

לפרטים נוספים

קונדיטוריה שני

ראש השנה 2021, קונדיטוריה שני. יפעת כהן,
קולקציית ראש השנה של קונדיטוריית שני/יפעת כהן

הקונדיטוריה החיפאית שהתרשתה כבר ברחבי הארץ מנסה להמתיק את החג עם קולקציית קינוחים ומארזים מתוקים אחרים.

יש כאן, בין היתר, עוגת דבש קלאסית (39 שקלים) ועסיסית, רולדת דבש חגיגית יותר, עם קרם פטיסייר ותפוח עץ ביין (69 שקלים) שהייתה עדינה וקרמית כנדרש, וגם עוגיות פירות יבשים בדבש (54 שקלים) שגנבו את ההצגה עם פריכות מתקתקה ומעט שונה מהרגיל.

לבד מאלה, יהיו גם עוגת דבש ללא סוכר, פס עוקץ הדבורה, עוגת גבינה פירורים בדבש, מילפיי תמרים פטיסייר, וכן פאי פירות יבשים.

בשתי מילים: מפרץ ההפתעות.

לפרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully