וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם חורפי לקיץ

סמדר זורע-ברמק

30.6.2005 / 7:12

אמנם רק סוף יוני אבל סמדר כבר מתגעגעת לחורף וכדי להיזכר בו היא מכינה מרק גולאש מלווה בלחם בצל חמים. אל תעזו לעשות את זה בלי מזגן

תגידו, גם אתם מתגעגעים לחורף כבר עכשיו, עוד בטרם חום יולי-אוגוסט הכבד, כשבסך הכל מסתיים חודש יוני? אל תענו בקול רם, כי לא נעים מכל אלה שחלומם הרטוב הוא קיץ יבש וחם. שלא ישמעו כל אלה שהים עושה להם את זה, עם כל המלח והחול והמטקות שבו. אלה שהשמש היא ידידת נפשם ולא אויבתם האישית. אלה שמשתמשים בקרם בעל מקדם הגנה של פחות מ-30 SPF. אנשים עמידים, כלומר.

געגועיי לחורף

לא שאני מכירה משהו אחר, לא שאני נכספת אל מחוזות קרירים, מושלגים וזרים, באמת שאין לי זיכרונות כאלה לבכות את אובדנם. אבל בשנים האחרונות שמתי לב שגלגל עונות השנה איבד את האיזון שהיה לו, או שטעינו לחשוב שהיה לו, לפחות על פי הספרים, השירים והאגדות שסיפרו לנו. החלוקה הסכמטית של סתיו-חורף-אביב-קיץ – לא מתאימה כל כך לארץ הזאת, כך הבנתי באיחור גדול. עם כל הקושי להודות בעובדה מצערת זו, במציאות הישראלית חלוקה כזו היא לא ממש רלוונטית. הסתיו שלנו קצר כל כך, עד שלא מספיקים אפילו לשיר את אינספור השירים הרומנטיים שקשורים בו. האביב אצלנו ארוך בערך כמספר ימי פריחת הכלניות (כולה חודש בקושי).

והחורף? איפה בדיוק יש כאן חורף, שמישהו יראה לי? היה יום גשם אחד או שניים אי שם בינואר או בפברואר, אני כמעט בטוחה שהיה. אני מניחה שחלפו פה כמה שקעים ברומטרים עם עננו?ת חלקית וממטרים פזורים פה ושם, ואולי גם הייתה קרה במקומות הנמוכים ושלג קל ובלתי מתערם בהרי ירושלים. נדמה לי, זה הגיוני שכך היה - אך לא נשארו שום הוכחות. מהר מאוד - מהר מדי, אם תשאלו אותי - חזר מחוג העונות והתייצב על מה שהוא רגיל בדרך כלל - על קיץ. קיץ ישראלי, לוהט ומהביל.
אוף, חם לי.

מציאות מדומה

לפני ימים אחדים אמרתי לנפשי שזה לא בא בחשבון ככה. מה לך מלינה כל הזמן - הוכחתי את עצמי באסרטיביות – כאשר בידייך האמצעים והיכולת ליצור מציאות מדומה, כמו שאת אוהבת? כך הרהרתי והחלטתי מיד לעשות מעשה: כיוונתי מבעוד מועד את המזגן על 16 מעלות, העמדתי על הכיריים סיר של מרק גולאש חורפי, ואפיתי לחם בצל.

בלי בעיה מיוחדת בחרתי דווקא בלחם הזה, כי הוא ממש מתאים לפנטזיית החורף האולטימטיבית. ריח משגע מתפשט בזמן האפייה בבית (שחלונותיו סגורים כדי שלא יברח המיזוג, וכדי שהגשם שמסרב לרדת בחוץ לא יהרוס את האילוזיה). הכיכר הטבעתית העגולה, עשויה כדורים-כדורים, כך שאפשר לבצוע ביד פיסות ריחניות, טריות וחמימות, לטבול בקערית המרק המהבילה ולהמהם המהומים דוביים חורפיים לגמרי. בהמשך, מומלץ לעמעם את השמש המסנוורת, להנמיך עוד את הטמפרטורה בשלט, להצטנף מתחת לשמיכת פוך עבה עם סדין חשמלי דולק מתחת לכפות הרגליים, ולשקוע בתרדמת חורף ארוכה-ארוכה, עד... עד שיופל שלטונו האכזר של הקיץ, ועד שיחזור החורף האבוד למחוזותינו מוכי השרב.

לחם בצל חורפי לקיץ

מרכיבים לכיכר אחת עגולה:
1 בצל גדול, קצוץ
2 כפות שמן, לטיגון
4 כוסות קמח לחם לבן
1 כפית פפריקה מתוקה
2 כפיות מלח
½ 2 כפיות שמרים יבשים או 20 גרם שמרים טריים
2 כפיות סוכר
¼ 1 כוס מים פושרים
2 כפות שמן זית

לקישוט: מעט פפריקה מתוקה ומלח גס

אופן הכנה:
1. מטגנים במחבת את הבצל במעט שמן עד שיזהיב. מצננים.

2. מנפים לקערה את הקמח עם הפפריקה. מוסיפים את המלח ומערבבים. מוסיפים את השמרים היבשים והסוכר ומערבבים. (אם משתמשים בשמרים טריים, ממיסים אותם לחוד בקערית עם חצי כוס מהמים וכפית סוכר, משהים כ-10 דקות לתסיסה ומוסיפים לקמח עם שאר החומרים).

3. מוסיפים את המים, השמן והבצל המטוגן ולשים במשך כ-10 דקות עד שהבצק יהפוך רך וגמיש.

4. מגלגלים את הבצק בקערה משומנת קלות, מכסים את הקערה בניילון נצמד ומשהים לתפיחה עד הכפלת הנפח, כשעה-שעה וחצי.

5. מוציאים את האוויר מהבצק שתפח, לשים אותו מעט ומחלקים ל-12 חלקים שווים (כ-90 גרם כל יחידה). יוצרים מכל חלק כדור עגול וחלק ומסדרים את הכדורים בתוך תבנית אמריקאית חלולה או בתבנית עגולה קפיצית בקוטר 28 ס"מ משומנת, או מסדרים את הכדורים זה ליד זה כטבעת, על גבי נייר אפיה בתבנית שטוחה.

6. מכסים בניילון או במגבת ומשהים לתפיחה עד הכפלת הנפח, כ-45 דקות.

7. מרססים או מברישים בעדינות את הבצק שתפח במעט מים וזורים פפריקה ומלח גס, לקישוט.

8. אופים בתנור שחומם מראש לחום גבוה 200°, כ-40 דקות או עד השחמה.

9. מוציאים את התבנית מהתנור ואת הלחם מהתבנית ומצננים על רשת.

הערות: מתאים גם בקיץ...

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully