וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד - קציצות עוף ושום אפויות

צבי טריגר

18.12.2007 / 0:05

צבי טריגר מתגבר על טראומת חנוכה באמצעות אפיית קציצות. ככה הבית שלו לא מריח כאילו הוא טוגן בשמן שמונה ימים

שתי תשוקות סותרות משלו בי השבוע: האחת, בגלל חנוכה, הייתה לא לראות, לא להריח ולא לטעום אוכל מטוגן. והתשוקה האחרת הייתה להכין לי את ה"קציצות בשום" של אמי. אבל מה לעשות, שה"קציצות בשום" הן מטוגנות?

ה"קציצות בשום" כוללות כמות שווה כמעט של חזה עוף טחון ושום קצוץ (מכאן שמן). אלה שני המרכיבים העיקריים, והן מעדן אמיתי, גם כשהן חמות מהמחבת, וגם קרות, בתוך סנדוויץ'.

אז עשיתי כמה נסיונות, והנה לפניכם התוצאה: קציצות אפויות. התוצאה דלה בשומן ועשירה במיוחד בטעם, למרות שהצבע הזהוב הנפלא שהטיגון נותן הולך לאיבוד, והקציצות שמתקבלות הן חיוורות יחסית לאחיותיהן המקוריות.

אבל היתרונות ברורים: פרט לחיסכון בשומן, חוסכים גם את ריח הטיגון באוויר המטבח, ולא פחות חשוב – הקציצות כולן מוכנות בבת אחת. אין צורך לעמוד ליד המחבת, להוציא קציצות מוכנות ולקרוץ חדשות. מכינים את כל הקציצות מראש, מניחים בתבנית האפייה, מכניסים אותן יחד לתנור, ומוציאים אותן יחד.

נהדר להגיש את הקציצות האלה עם רוטב צ'ילי מתוק תאילנדי, סלט תורכי, מטבוחה, קטשופ או חרדל. הן הולכות טוב במיוחד עם פירה וגם בתוך לחמניית המבורגר, עם כל התוספות המסורתיות: בצל, עגבנייה, מלפפון חמוץ, וכמובן קטשופ ומיונז.

מתכון: קציצות עוף ושום אפויות

המצרכים (ל-12 קציצות):
½ ק"ג חזה עוף טחון
15 שיני שום (אפשר להפחית את הכמות לפי טעמכם)
ביצה
1 כף פירורי לחם
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

הכנה:
1. מחממים תנור ל-230 מעלות.

2. מקלפים את שיני השום וקוצצים אותן דק מאוד.

3. מערבבים בקערה את העוף הטחון, השום, הביצה, פירורי הלחם, המלח והפלפל.

4. בידיים רטובות צרים 12 קציצות שטוחות, ומניחים אותן בתבנית חסינת חום, על-גבי נייר אפייה. אופים 15 דקות, הופכים, ואופים 5 דקות נוספות.

5. מגישים עם פירה תפוחי אדמה.

גיוונים

1. אם אתם לא סובלים מטראומת חנוכה, אפשר כמובן לטגן את הקציצות. הן יהיו מוזהבות ויפות יותר מאשר אחיותיהן האפויות, אבל הן גם יהיו מטוגנות... אם אתם בוחרים לטגנן, הזמן מתקצר משמעותית. מטגנים את הקציצות בשמן קנולה חם חצי-עמוק, כחמש דקות מכל צד, עד שהן זהובות ומוכנות.

2. אפשר להוסיף לתערובת הקציצות שתי כפות של פטרוזיליה או כוסברה טרייה קצוצה.

3. אם אתם אנשי פירה חלבי, נסו להחליף את החלב או השמנת המתוקה שבדרך-כלל מוסיפים לפירה בריוויון. התוצאה עשירה וקטיפתית, אבל לא כבדה כמו עם שמנת מתוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully