וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי המנה המלאה

אביחי ברוך ורותם דרוב

13.3.2007 / 2:23

זוג בכותרות הדרימו לאשקלון בכדי לאתר ולטחון בדוכני הפלאפל הנחשבים ביותר בעיר. קבלו ראש בראש משפחת צנעני נגד הפלאפל של משפחת בוארון

מה הקטע של האשקלונים האלו. יש להם עיר עם היסטוריה קדומה. יש להם את האקלים אולי הכי נוח לאורך הים התיכון. יש להם חוף ים מקסים, חיות בר, ציפורים, גינות נוי לרוב ובכלל, באופן כללי הם נשמעים כמו אנשים נורמאלים לגמרי. ובכל זאת מסתבר שבכל מה שקשור לפלאפל אשקלון מתפקדת כגלקסיה אחרת - אין פה חצי מנה והחריף בא עם חצילים קומפלט

פלאפל בוארון

ברחוב הרצל באשקלון נמצא הדוכן של פלאפל בוארון. דוכן קטן וצנוע שנמצא שם כבר 43 שנה. יצחק בוארון זכרונו לברכה עלה לארץ על אישתו ושלושת ילדיהם מטריפולי בלוב. בתחילה עבד בסולל בונה עד אשר נפצע קשה בתאונת עבודה קיבל פיצויים ופרש. את הכסף הוא השקיע בצריף קטן ברחוב הרצל שם התחיל לטגן פלאפל.

ההתחלה הייתה קצת צולעת, ועם השנים גבר זרם הלקוחות הקבועים. לאחר מספר שנים כשמצבת הילדים גדלה לשישה הוציאה העירייה צו סגירה לדוכן. גברת בוארון לא ויתרה, היא גייסה את כל הילדים וצעדה לבנין העירייה, כמו מתוך סצנה של 'סלאח שבתי' נכנסה ללשכת ראש העיר והודיע לו שאם הדוכן ניסגר כל הילדים יהיו רעבים ללחם והדבר יהיה על מצפונו. כפי שאתם בוודאי יודעים אם ראש העיר לא היה נעתר לבקשה לא היינו כותבים על פלאפל בוארון עכשיו.

כיום הילדים אורי ואבנר אחראים על דוכן הפלאפל ומכירים את רוב הלקוחות הקבועים בפנים ובשמם הפרטי. באשקלון ואצל בוארון בפרט אין חצי מנה. יש "מנה קטנה", פיתה שקטנה יותר מהממוצע ומחירה בהתאם זול יותר. יש גם סלט חצילים חריף שמתפקד על תקן החריף המקובל ויש גם ביצה קשה לתוספת, אם הסועד רוצה להרגיש בחצי הדרך לסביח. הכדורים עצמם הם מהסוג הצהוב, או כמו שמכנים אותם בבוארון "סוד הכדור הזהוב". יש גם 'צ'יפס נפוח' ממכר שלדעתנו נדחף לפיתה בכמות שווה כמו הפלאפל.

חוץ מהחצילים החריפים מרכיבים בבוארון עם מזלג (?!) לתוך הפיתה גם חומוס סלט ירקות ומלפפון חמוץ. לרשות הסועדים עומדים גם בקבוקי טחינה, עמבה וזיתים טובים.

פלאפל בוארון: הרצל 44, אשקלון. שעות פתיחה : א'-ה' 9:00-24:00, שישי: 9:00-13:00, שבת סגור

מנה: 12¤ מנה קטנה 7.5¤, תוספת ביצה שקל אחד

פלאפל צנעני

אם פלאפל בוארון נמצא בקצה המדרחוב של אשקלון פלאפל צנעני נמצא בדיוק בקצה השני, בפינת הרחובות הרצל וקק"ל. פלאפל צנעני שייך ליוחאי ועופר, שני חברי ילדות שגדלו באשקלון. אחרי השחרור מצה"ל הם חיפשו כיוון בחיים והחליטו לפתוח דוכן פלאפל בקצה המדרחוב מכיוון שלא היה שם שום דוכן אוכל. מאז חלפו כבר 16 שנה , עפר התחתן ויש לו חמישה ילדים, יוחאי לעומת זאת מחזיק ברווקותו ומתוך דוכן הפלאפל שלהם הם משרתים גדודי לקוחות מורעבים, דבר שלא קל להקל בו ראש.

לסועד בפלאפל צנעני נכונה חוויה, גם פה כמובן יש מנה רגילה ומנה בפיתה קטנה, סלט חצילים חריף "אשקלוני" ותוספת של ביצה קשה. הצ'יפס הוא פריך וטעים מהסוג המוארך והטוב, אפשר גם לקנות מנה של צ'יפס למכורים הכבדים. בתוך הפיתה התימנית כמובן (יבוא ממאפיה מיוחדת בגדרה) יתערבבו להם קוביות קטנטנות של מלפפון חמוץ, מלפפון ירוק ועגבנייה. ניצבים בצמוד בהגשה עצמית, גם גזר כרוב ופלפלים מוחמצים נהדרים.

היות שפלאפל צנעני ניצב בפינת רחובות, סביב סביב ניצבים ברזלי בטיחות, ישנים כאלו שלאט לאט נעלמים לטובת מודרניים יותר שמעוצבים עם קימור מעוגל כדי שלא יוכלו הג'מעה לשבת 'על הברזלים'. לא אצל צנעני, בלי תיאום מראש לקחנו את המנה הקטנה והטעימה שהוכנה לנו והתיישבנו, מדמיינים שאנחנו דן תורן ודליה שימקו.

פלאפל צנעני פינת הרחובות הרצל-קק"ל, אשקלון. שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-20:00, שישי: 9:00-13:30, שבת סגור.

מנה- 12¤, מנה קטנה- 7¤, 10 כדורים-6 ¤, תוספת ביצה שקל אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully