וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתכרו פה, תאכלו בבית

אית להט

13.10.2007 / 7:40

נו אז מה אם הפיצה לא ממש עשויה. לפאב אמיתי באים בגלל האלכוהול, המוזיקה ובעיקר האנשים והאווירה. 'פאב לא בר' רוצה לא רק להתחכם

את בעלי הבר הישראלי המילה פאב מפחידה. היא מאיימת בצליל הארכאי שלה על הערכים המדודים של עשיית כסף – ערכי הפיק-אפ והדרינק-אפ. פאב זה כבר סיפור אחר, זה קצב של אוהד כדורגל שתוי שרואה הרבה משחקים ומוריד ליטרים תוך כדי. אפשר לספור על יד אחת את המקומות בתל אביב שמתגאים בכך שקוראים להם "פאב". ברים יש בשפע, אבל פאבים די חסר. גם מי שמכתיר עצמו כבר שכונתי, לא מעז להצמיד את התואר "פאב" למקום שלו והיחידים שמתהדרים בו הם אלה האגלו-סקסיים בנשמתם שהאנגלית מצטלצלת בהם לצד שידורי הספורט.

ערן גולדפרב שקרא בהתחכמות לפאב/בר שלו בבוגרשוב "פאב לא בר" מודע לכל הסיפור הזה ואומר שהמקום שלו הוא פאב בגלל ערכים כמו אינטימיות, משפחתיות, שכונתיות ועוד ביטויים שמחזקים את אחוות הקהילה. אבל לדעתי, בשורה התחתונה, מה שהופך בר לפאב, הוא רק הבעלים. במקרה הזה גולדפרב הוא אכן בעלי פאב טיפוסי – דואג להכיר את הלקוחות, יושב איתם ומסחבק והמוצא הארגנטינאי שלו רק תורם לאווירה החמה שהוא משרה על המקום.

כמיטב המסורת הכיפית "פאב לא בר" מגיש אוכל פאבים גרוע. הבצק של הפיצה שהזמנו (30 ¤, יש גם אמפנדס ב-22 ש"ח וכריכים ב-28 ש"ח) יכול היה להיות עשוי יותר, הרוטב מתובל מדי והגבינה לא לגמרי נמסה. אבל בשורה תחתונה – בלענו את הפיצה עד המשולש האחרון ואם לא היה לנו לא נעים מעצמנו, היינו מזמינים עוד אחת. גולדפרב, שישב איתנו, לא התרגש מהטענות ונתן בנו מבט מזלזל נוכח הצלחת הריקה. לאלכוהול ולפאבים - חוקים משלהם.

בקטע של השתייה "פאב לא בר" הוא בדיוק כמו כל מקום אחר. ההיצע די סטנדרטי: ג'וני בלאק (43 ¤), ג'וני אדום (31 ¤), שוט ייגר (31 ש"ח). גם העיצוב גם הוא לא משהו לספר עליו בבית וגולדפרב, אספן תקליטים כפייתי, מנסה שהמוזיקה היא זו שתשפיע על האווירה ותחזיר את הקהל לביקורים חוזרים.

"מוזיקה זה החיים שלי, ותקליטים נותנים את התחושה הקרובה ביותר לאמן היוצר", הוא מסביר. בפאב הוא מתרגם את זה לערבי מוזיקה מוגדרים ומכווננים. אין פה מוזיקה שהיא המילה האחרונה בתחום הפולק-אלטרנטיבי, אבל יש פה המון קלאסיקות לצד יציאות לחובבי עניין גמורים.

ככה נראה למשל שבוע טיפוסי: ערב שעוסק בחברים של נטאשה, יום בו מנגן Dj אמיר בנגלס בליין משתנה של אלקטרוני, פאנקי וגרוב. לילה של CHEMICAL BROTHERS ובחמישי ליין משתנה שמבטיח לערבב מכולם. עכשיו אתם תחליטו, כמו מה זה נשמע לכם בר או פאב?

'פאב לא בר'. בוגרשוב 18 פינת בן יהודה. טל' 3353036-052. פתוח: כל השבוע 18:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully