וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרגרים בקצב הסלסה

אורן גולדפינגר

20.1.2010 / 8:16

שעועית ואורז הם קטניות כל כך לא סקסיות, אז הפכנו אותם לריזוטו וצ'ילי מקסיקני וטבעוני כדי שיהיה כאן לוהט

בתקופה בה עבדתי באיזור הבורסה בר"ג, היתה מסעדת פועלים אחת שהייתי הולך אליה קבוע כדי לקנות ארוחת צהריים. הם כבר הכירו אותי וידעו מה אני אוהב.תמיד היו שם פתיתים, ואם לא אז אורז ושעועית ועוד כמה תוספות. היה זה אוכל פשוט ופונקציונאלי שנועד לסגור את הפינה של ארוחת הצהריים. מתישהו המקום התייקר והארוחות נהיו קטנות יותר אז הפסקתי לקנות שם והלכתי למקומות אחרים, שם היו ארוחות יותר משתלמות.

מאז שעזבתי את איזור הבורסה אני נזכר לפעמים בארוחות הפשוטות האלה, אלה שממש קל להכין אותן בבית, אבל זה יותר נחמד שאיזה מאמא מוציאה לך מהסיר ומגישה לך, כאילו בישלה במיוחד בשבילך. אז החלטתי להוציא מתוך הצלחת הזו את שני המרכיבים העיקריים: אורז ושעועית, ולתת להם כבוד.

כשהכנתי את התבשילים חשבתי לעצמי: מדובר בשני חומרי גלם לא זוהרים במיוחד, לא הכי סקסיים. איך גורמים לשני הפועלים האלה להיראות כמו דוגמנים? חשבתי והחלטתי: נכין אותם בסגנון קאריבי, עם צ'ילי ועגבניות, נעשה קצת פיוז'ן, ונעניק להם לוק וטעם חדש. איך מעניקים את הלוק? באחד הביקורים שלנו אצל איילת, חברתנו מהטור הקודם שיש לה סניף של חנות כלי מטבח בבית, יצאנו עם רינגים (טבעות מתכת המשמשות להכנת קינוחים אישיים), שהעניקו מראה מסודר ומוקפד למאכלים. בסופו של דבר, הצלחנו לגרום להם להיראות קצת יותר זוהרים. מגיע להם.

שעועית צ'ילי אדומה על אורז

שעועית חריפה בנוסח דרום אמריקאי, שידוך מושלם לאורז. את הקקאו לא חובה להוסיף אך מומלץ. הוא מעניק ארומה וטעם לתבשיל, וכמעט אינו מורגש בזכות עצמו.

חומרים לשעועית:
1 בצל גדול
שמן זית
4 עגבניות בשלות
1 פלפל חריף (אם אוהבים ממש חריף, אז יותר)
2 כפות רסק עגבניות
1 כף פפריקה מתוקה
מלח
פלפל
1/2 כפית קקאו
500 גרם שעועית אדומה מושרית ללילה או יותר ומסוננת
מים לפי הצורך

חומרים לאורז:
2 כוסות אורז
שמן זית
מלח
פלפל


אופן ההכנה:
1. קוצצים בצל ומטגנים בשמן זית

2. קוצצים את העגבניות והפלפל החריף, ומטגנים עם הבצל
מוסיפים רסק עגבניות, מלח, פלפל, פפריקה, קקאו ושעועית אדומה ומערבבים הכל יחד.

3. מוסיפים מים במידה שתכסה 3/4 מהתבשיל, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עד שהשעועית רכה.

4. בינתיים מכינים את האורז:

5. שוטפים ומסננים את האורז היטב. מטגנים במעט שמן זית, מוסיפים מים רתוחים (לפי הכמות בה אתם מכינים אורז), מלח ופלפל, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים 20 דקות. מכבים את האש ומשאירים את האורז בצד לעוד 10 דקות.
מגישים יחד על צלחת או בתוך טורטיה.

ריזוטו מקסיקני

מנה שנולדה במקרה, כשלא היה זמן להכין משהו מושקע. שלפתי מהמקפיא שעועית שחורה שבושלה מראש והוספתי מה שהיה בארון ובמקרר. המרכיבים הם דרום אמריקאיים, אבל הבישול הוא איטלקי, וזה עובד. מסתבר שלאיטליה ולמקסיקו יש לא מעט במשותף.

חומרים:
1 בצל
3 עגבניות בשלות
1 פלפל (לא משנה איזה)
2 שיני שום
שמן זית
מלח
פלפל
1 כוס שעועית שחורה מבושלת (אפשר גם מקופסא)
1 כוס אורז עגול (עדיף מלא, אפשר גם לבן)
1/2 כוס תירס קפוא
מים במידת הצורך


אופן ההכנה:
1. מטגנים בצל בשמן זית, מוסיפים עגבניות, פלפל, שום, מלח ופלפל ומטגנים על אש בינונית עד שהעגבניות מפרישות מיץ, שהוא בעצם הרוטב של הריזוטו.

2. מוסיפים את השעועית, האורז והתירס, מערבבים ומוסיפים מעט מים, כדי שיווצר רוטב. בוחשים, מנמיכים את האש, מכסים את המחבת ומבשלים עד שהאורז מתרכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully