וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור בשוק הכרמל: פינות טעימות לעצור בהן

22.1.2012 / 8:30

האספרסו שמעמיד את הבסטות על הרגליים, המטוגנים שבאים אחריו והמזללה שסוגרת עניין - מעוז אלונים ממסעדת 'הבסטה' מבקר בפינות האוכל של שוק הכרמל

סיור בשוק הכרמל

שווקים עירוניים בארץ ובעולם, הולכים והופכים עם הזמן ממקומות המוניים ומיוזעים למקומות בילוי טרנדים. דוגמה טובה היא המהפך שעבר על שוק מחנה יהודה וכעת מגיע תורו של שוק הכרמל. בשנה האחרונה צצו בו מספר מקומות חדשים וניכר כי הוא בעיצומו של תהליך מתיחת פנים. מעוז אלונים, ממסעדת הבסטה הממוקמת סמוך לכרמל, מכיר היטב את השוק על סוחריו, והוא הצטרף לסיור בשוק המתחדש ומציג את פינות החמד המתחדשות לצד הוותיקות יותר.

בתמונה: מאפים ממאפיית לחמים בשוק הכרמל

קפה בשוק

המקום החביב על מעוז לרביצה על כוס קפה. 'קפה בשוק' בשמו ובצורתו הנוכחיים קיים רק שנה, אבל הוקם בנקודה שכולה מורשת קפה. כאן עמד קפה שטרן שפעל משנת 1935 בבעלות הייקה אשר שטרן ובנו יעקב. השניים מכרו תערובות קפה עידנים לפני שהתל אביבי הממוצע היה מילה נרדפת לאספרסו. בשנה האחרונה מסר יעקב את העסק לשירי קצב, בעלת קפה אלקלעי במתחם בזל בתל אביב. קצב שימרה את קונספט תערובות הקפה הנמכרות במקום (70-180 שקלים לקילוגרם קפה) והוסיפה חליטות תה שונות ומגוון סוגי קפה כמו למשל קפה לואק מגללי נמייה (היקר ביותר בחנות, 1200 שקלים לקילוגרם קפה) .

קפה בשוק

למרות השכלולים, עדיין מגיעים לקוחות נאמנים רבים ומבקשים את "התערובת שלי שיעקב הכין לי". במקרה הזה, מרימים טלפון ליעקב שזוכר בעל פה מה רקח לכל לקוח ומפרט מה לתת לכל אחד.

עוד שדרוג הוא האופציה לשבת ושתות קפה במקום על בסיס התערובות כמו אספרסו קצר (4.5 שקלים), אספרסו כפול (8.5 שקלים), הפוך (9.5 שקלים). שירי מציינת כי מי שמחפש אותה בקפה אלקלעי, יימצא אותה מבלה את רוב זמנה דווקא בשוק בו לדבריה היא מרגישה הרבה יותר רגועה.

קפה בשוק. רחוב הכרמל 33, תל אביב. 03-5103280. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-18:00 ו' 07:00-15:00

הבוריק של גבריאל

בחמשת החדשים האחרונים מגלים באי שוק הכרמל את פלא הבוריק. גבריאל, פתח כאן דוכן של בוריק טוניסאי דקיק מטוגן בשמן עמוק במילוי של תפוחי אדמה ו/או ביצה. הבוריק עשוי מעלים דקיקים במתכון מיוחד, אחרי עשרות נסיונות של גבריאל לרקוח את הטעם המדויק. הבוריק מגיע יחד עם סלט צ'רשי ביתי מתוק, פלפל שיפקה וירק (14 שקלים לבוריק לקחת, 18 שקלים לשבת). אי אפשר לעצור כאן מבלי לשתות גם בירה מהחבית ליד הבוריק (12 שקלים לשליש גולדסטאר, 15 שקלים לחצי מהחבית).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הבוריק של גבריאל

מעוז וגבריאל מסכימים שסוד הצלחתו של הבוריק טמונה בכך שהוא מזכיר משהו מהפלאפל. מעוז גומע שתי בירות במכה ומתמוגג מגבריאל, שמצדו מרשה רק למעוז לקרוא לו גבי.

הבוריק של גבריאל. רבי עקיבא 22, פינת הכרמל. אין טלפון. כשר בלי תעודה

שעות פתיחה א'-ה' 10:00-18:00 ו' 10:00-17:00

פלאפל רמב"ם

מעוז בוחר את הנקודה הבאה: פלאפל קטן בפינה של רמב"ם. מעוז מספר כי בעל הדוכן אלעד הצעיר (25), מכין לו מנות פלאפל כבר שנים. עוד כשאלעד היה בן עשרה ואביו ניהל את המקום, הגיע מעוז מגיע במיוחד בימי שישי לקבל את הפלאפל של הבן הצעיר, שידע לסדר את המנה בדיוק כפי שמעוז אוהב.

פלאפל רמב"ם

אלעד מכין פלאפל מגיל 9, ובחשבון פשוט מביא אתו 16 שנות נסיון. אימו של אלעד מכינה את כל חומרי הגלם, והוא מטגן את הכדורים ומגיש עם ירקות וכרוב כבוש (7 שקלים לחצי מנה 12 שקלים למנה). מעוז לא מתאפק וקונה פלפל חריף מהדוכן השכן ומוסיף לפיתה.

פלאפל רמב"ם. רמב"ם 2, תל אביב. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-18:00 ו' 08:--15:00

מאפיית לחמים

עד שנפתחה מאפיית לחמים בשוק הכרמל לפני מספר שבועות, לא היו בנמצא לחמים שווים למעט מאפיות מסורתיות. "לא היה כאן לחם טוב ברדיוס חולני", מספר מעוז, שמברך על הכניסה של המאפייה המצליחה לשוק. מלבד מספר פריטים, ניתן למצוא כאן כמעט את כל הסחורה הנמכרת בסניף האם ברחוב החשמונאים. כך למשל לחם שיפון ואגוזים (21 שקלים), לחם שיפון וקימל (18 שקלים), מוזלי (13 שקלים), שטרודל תפוחי עץ (42 שקלים), לחמניית ביס (2.5 שקלים).


מאפיית לחמים. הכרמל 11, תל אביב. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-18:30 ו' 07:00-שעה לפני כניסת שבת

קובה עמומה

אפשר לחלוף בקלות על פני הסמטה הקטנטנה בה שוכנת מסעדת הקובות של סבתא עמומה. יודעי דבר כמו מעוז, מכירים את הדרך לכוך של עמומה בעיניים עצומות. כאן מוצגות לראווה מדי יום שלל קובות בגדלים שונים: קובה תפוחי אדמה (12 שקלים), קובה אורז (15 שקלים), מנות נוספות כמו מעורב ירושלמי בפיתה (15 שקלים) או דגים (15 שקלים) וסלטים "בלי כסף".

סמטת הכרמל 7, שוק הכרמל, מול בסטת הלימונים. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-13:00 ו' 08:00-15:00

אוליה

לפני מספר חודשים נפתח בשוק סניף נוסף לחנות שמני הזית אוליה. למעט שלל סוגי שמנים ומוצרים נלווים כמו זיתים וחרדלים שונים יש כאן גם פינצ'וס, סנדוויצ'ים קטנים בסגנון קטלוני לצד בירה מהחבית. בין המנות ניתן למצוא פינצ'וס עם סלט אבוקדו וקציפת ליים, סנדויץ' רוסטביף עם איולי ביתי, סנדויץ' רוסט פסטרמה שנכבשה במקום, רוסט הודו עם קוויאר עגבניות, בזיליקום וקציפת ליים (12 שקלים לשלישיית פינצ'וס) פלטת ירקות עם שמן זית (15 שקלים) ועוד.

אוליה

הילה ונקרט מבעלי הרשת, מספרת כי נותנים כאן לאנשים מעבר לחוויית טאפאס, וטעימות שמן זית גם ידע מעמיק בדומה לתחום היין או הקפה. מעוז שמכיר את הילה תקופה ארוכה אומר כי "אני חייב להגיד לך שמאז שאת בכרמל, את הרבה יותר יפה".

אוליה. רחוב הכרמל 5, שוק הכרמל, תל אביב. 03-5100663. לא כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-19:00, ו' 09:00-16:00

הפינה הדרוזית

בדוכן הפיתה הדרוזית אפשר למצוא טעימות של אוכל ערבי ופיתות דרוזיות, שמכינים על הטאבון המיוחד לפי דרישה. בתפריט הדוכן מאפים כמו סמבוסק עם תרד או חומוס (10 שקלים), לאפה עם לבנה (15 שקלים), עלי גפן (10/20 לשני גדלים של אריזות), עולש (15 שקלים), מג'דרה (15 שקלים), מלפוף-כרוב ממולא באורז (15 שקלים), סלט טאבולה (10 שקלים לקופסה).

הפינה הדרוזית, רחוב הכרמל 5 תל אביב. לא כשר

דה באן

מזנון בסטייל ניו יורקי, הממוקם בסמוך לכניסה הראשית לשוק הכרמל. הוא נפתח לפני מספר שבועות ומאחוריו עומדים שני אחים שפים, שי ואייל קיצ'ס.

בדומה למזללות האופנתיות של התפוח הגדול, משתלבות כאן טכניקות בישול ממסעדות יוקרה, שיטות בישול יפניות, פיוז'ן ולחמניה אחת מאודה שמככבת ברוב המנות. התפריט כולל בין היתר רול ירקות שורש, ויניגרט שומשום וצ'ילי (14 שקלים), סלט אטריות שעועית ופפאיה (31 שקלים), אגדשי טופו ושימג'י (28 שקלים), בורגר מלחמנייה מאודה עם שייטל, בצל מקורמל, רוטב צ'ילי מעושן (38 שקלים) נודלס אודון, באק צ'וי, בוניטו, ביצה (38 שקל).

The Bun. רחוב הלל הזקן 18 תל אביב. 03-6044725. לא כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-00:00 ו' 12:00-19:00 שבת סגור.

ממשיכים לעשות שוק:
הפינות הנסתרות של שוק באר שבע
טעימות משוק האוכל של דיזנגוף סנטר
מנשנשים בשוק פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully