וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיים: פותחים את עונת פסטיבלי היין

21.1.2014 / 19:45

בתערוכת היין השנתית הגדולה בישראל, השתתפו עשרות יקבים, ייננים ויבואנים שהציגו מפגן ענק של כל מה שחדש בענף היין. הצצה לפסטיבל לרגל פתיחת עונת השתייה

צלם: דייב שחר עורך: מתן חדד

פסטיבל סומלייה, אירוע היין הגדול ביותר בארץ, התקיים בפעם העשירית במהלך חודש ינואר בהיכל התרבות בתל אביב. התערוכה מהווה ההזדמנות לחובבי היין להגיע ולטעום ממבחר יינות אותם הציגו עשרות בעלי יקבים. הצצה לאירוע - לרגל הפתיחה הרשמית של עונת הפסטיבלים האביבית.

"זאת תערוכה שפונה לקהל המקצועי, ומציגים בה כ-50 יקבים ישראליים וכ-20 יבואנים". אומר אבי בן-עמי, מארגן התערוכה. "זה המפגש השנתי של היקבים והיבואנים עם ענף המסעדות, המלונות, קניינים, סיטונאים ואורחים מחו"ל. יש כאן הצצה לתוצרת המקומית וחשוב שזה יגיע לקהל גדול".

דיוויד גרוניך מ"יקבי כרמל ויתיר" טוען כי הישראלים מעדיפים לשתות יינות שנחשבים שגרתיים, כמו קברנה סוביניון, מרלו, קצת שירז, אבל שלאט לאט הישראלים נפתחים לזנים נוספים.

לשאלה האם יש צמיחה בענף היין, בעלי היקבים מלאי אופטימיות: "כל שנה אנחנו גדלים במספרי היקבים, באיכות. יש רמה שרק הולכת ועולה" אומרת רייצ'ל מונטיפיורי מ"יקבי מונטיפיורי".

ואם אתם לא יודעים איך טועמים יין, הנה ההסבר שהגישה רוני הולנדר מ"יקבי תשבי": מחזיקים את כוס היין ברגל, מסובבים אותה, מסניפים את היין מכל הלב ולוקחים טעימה. את היין מסחררים מתחת ללשון ולחניכיים, כדי שהיין יקבל את הטמפרטורה של הגוף, מרגישים את הטעמים החבויים שבפנים ואז באמת ממצים את היין. לחיים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully