וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה אופה לשבת: מיני קרמשניט ופירות יער

4.9.2015 / 0:26

שיחת טלפון מפתיעה מחזירה את נעמה נויהאוז לימי נעוריה בקיבוץ ולראשית הרומן עם מוצרי חלב. הזיכרון המתוק הופך למתכון פשוט אך מרשים לקרמשניט ביס עם בצק עלים אפוי ופירות יער

עוגת מיני  קרמשניט פירות יער. נמרוד סונדרס
מיני קרמשניט/נמרוד סונדרס

הבוקר אבא התקשר אלי! פעמיים! כל כך נבהלתי והתבלבלתי לראות שמו על הצג שלא יכולתי לענות, הלא אבא נפטר לא מזמן. ואז נזכרתי שאתמול בערב, כשהירח עלה ממזרח, ענק וצהוב, צרב בי לפתע געגוע לאבא. פתאום רציתי לשמוע את קולו אז התקשרתי אליו לעבודה בידיעה שאין שם אף אחד ואוכל לשמוע אותו אומר בהקלטה במבטא בולגרי "שלום הגעתם לסדנה לתיקון אופניים". השיחה שלא עניתי לה הייתה משותפו שבוודאי חסר אותו כמעט כמוני.

שאלתי את עצמי למה הירח עורר בי געגוע כזה לאבא ועניתי לעצמי שיתכן וסביר להניח בהחלט שאולי - כשהיה לוקח אותי בערב לישון בבית הילדים, הסתכלנו שנינו על הירח ודיברנו אודותיו. אולי אפילו הקריא לי את "ויהי ערב" לפני שכיסה אותי כמו נקניקיה מהודקת בתוך בצק עלים, והלך הביתה.

אגב ירח צהוב, הייתה זו דווקא אימא ששתלה במוחי את הרעיון שהירח הצהוב הגדול עשוי מגבינה צהובה. התיאור הציורי שבה את ליבי וטרף את לילותיי. באותם ימים, שבו הוריי מהטיול הראשון בחייהם לאירופה, ובהשראתו הנחילו בביתנו חסר המסורת מנהג חורפי, זר וטעים כל כך - פונדו גבינות ויין. כך במשך שנים, בכל יום הולדת של אבא (שחל בחורף) היינו מתקבצים בבית החמים כשבחוץ סערה מתרגשת, יושבים ומגרדים על פומפייה קילוגרמים של גבינות צהובות שמאוחר יותר יומסו תוך ערבוב ביין ריחני וחם. ואז יום הולדת אחד היא הגיעה - גברת חדשה וצהובה עם חורים גדולים, בעלת טעם וניחוח לא מוכרים. אבא אמר שזו הכי קרובה לאורגינל משווייץ - גבינת טל העמק. הייתה זו אהבה ממבט ראשון.

כאשר גדלנו בקיבוץ כחבורת נערים ונערות חסרי השגחה ופיקוח של מבוגרים, היינו הולכים להביא חלב קר מהמחלבה. התגנבנו לרפת בזוגות, נכנסים בשקט-בשקט למכון החליבה ומטפסים חרישית על מיכל הנירוסטה הענק בו אוחסן החלב בקירור לפני פסטורו. היינו פותחים את הצוהר העגול שלמעלה וממלאים במצקת את הקומקומים שלנו בקרם דה לה קרם - שכבת השמנת שהצטברה למעלה. את החלב, שהיה סמיך ולבן כמו שמנת מתוקה, הבאנו חזרה לחדר, והכנו אתו המון נס קפה קר עד שלא יכולנו יותר לשתות.

טעמן של גבינת טל העמק ושל אותה שמנת נצרב לי בדנ"א וזורם בדמי, ומאז כל מה שלבן ושמנמן - אהוב עלי. היום אני מעבירה לכם מתכון, או יותר נכון רעיון פשוט ונחמד, לקינוח ביס מבצק עלים אפוי, קרם פטיסייר לימוני וקצפת. כשאני מארחת, אני מניחה ערימה של דיסקיות אפויות ותפוחות מבצק עלים, את הקרם בשק זילוף ובקערה בצד מגוון של פירות טריים חתוכים ופירות יער. כך כל אחד מרכיב לעצמו את הקינוח לפי טעמו.

עוגת קרמשניט.
הכנת הקרמשניט

קרמשניט ביס עם בצק עלים אפוי, פטיסייר לימוני ופירות יער

מצרכים (לכ-20 קינוחים אישיים חד שכבתיים)

לקרם הפטיסייר הלימוני:
240 מ"ל חלב (1 כוס)
1/4 כפית תמצית וניל
1 כפית קליפת לימון מגוררת
כמה עלי לואיזה/לימונית
2 חלמונים L
20 גר' קורנפלור (2 כפות)
50 גר' סוכר (1/4 כוס)
125 מ"ל שמנת מתוקה (כ-חצי כוס)

להרכבת הקינוח:
חבילת בצק עלים (מופשר לילה במקרר)
פירות יער טריים או קפואים לקישוט


אופן ההכנה:
1. מביאים לרתיחה עדינה בסיר על אש בינונית את החלב, הווניל, קליפת הלימון ועלי העשב הלימוני.

2. מערבבים ידנית היטב בקערה את הקורנפלור עם החלמונים והסוכר עד לקבלת תערובת קרמית ובהירה.

3. מוציאים את העשבים, מוזגים מעט מהחלב הרותח לקערה עם החלמונים ומערבבים היטב.

4. ממשיכים למזוג את החלב לקערה תוך ערבוב נמרץ עד שכל החלב החם הוטמע בחלמונים.

5. מעבירים את תוכן הקערה לסיר, ומחממים על אש בינונית.

6. ממשיכים לערבב ללא הפסקה עד בעבוע והסמכה. מכבים את האש.

7. מעבירים את הקרם לקערה או קופסת פלסטיק, ומכסים את פני הקרם בניילון נצמד. מניחים לקרם להתקרר לילה שלם במקרר.


8. אופן הכנת עיגולי בצק העלים האפויים: מחממים תנור ל-180 מעלות. פותחים את בצק העלים המופשר, וקורצים ממנו עיגולים בקוטר של כ-5 ס"מ.

9. מניחים את עיגולי הבצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה.

10. מכניסים לתנור החם, ואופים כעשרים דקות עד להזהבה מושלמת. מצננים לחלוטין, ושומרים בקופסה אטומה עד לרגע בו תרצו להרכיב ולהגיש את הקינוח.


11. הרכבת המנה:כאשר קרם הפטיסייר קר לחלוטין, מקציפים בנפרד את השמנת המתוקה עד לקבלת קצפת יציבה.

12.מקפלים את קרם הפטיסייר הקר לתוך הקצפת עד קבלת מסה אחידה. מעבירים את הקרם לשק זילוף.

13. מסדרים את עיגולי הבצק האפויים על גבי צלחת ההגשה. מזלפים מהקרם על גבי עיגולי הבצק. מקשטים עם פירות יער טריים או קפואים.

נעמה נויהאוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully