מאפיית לחמים. דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע,
מאפיית לחמים/דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע

עזבו, אל תטרחו: איפה קונים את העוגות הטובות ביותר לראש השנה?

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 8:02

כן, עוגה קנויה זאת לא מילה גסה, בטח לא כשזה מה שיש למאפיות להציע לנו השנה

ראש השנה הוא כבר מזמן לא נחלתן הבלעדית של עוגות הדבש. אם בשנים קודמות עוד שמענו ברחבי המערכת, כשהגיעו העוגות לטעימה שברי משפטים ומלמולים של "אבל אני לא אוהב עוגות דבש" השנה הם טושטשו מהר מאוד עם חתיכת עוגה בפה ו"וואי, טעים דווקא".

המדוביק או הריז'יק - עוגת הדבש הרוסית היא ללא ספק הכוכבת של ראש השנה התפש"ג, לא מעט ביצועים שלה טעמנו השנה, ונראה שנמצאה דרך לגרום לכו-לם כולל כולם לאהוב עוגות דבש.

חוץ מזה, למי שבכל זאת מוכן להודות בחיבה לעוגות הדבש הקלאסיות, מצאנו כמה ביצועים נהדרים שלהן השנה.

בקיצור, אם טרחתם ועבדתם על ארוחת החג (כל המתכונים לראש השנה מחכים לכם כאן), זה ממש בסדר להביא עוגה קנויה, ואם אתם מתארחים? על אחת כמה וכמה.

רוצים להכין בעצמכם? מתכונים לעוגות דבש, וגם מתכונים לקינוחים נוספים לראש השנה

מימי בייקרי. דניאל לילה,
מימי בייקרי. קולקציית וואו/דניאל לילה

מימי בייקרי

הבייקרי של MIMI, מבית מסעדת נונו האיטלקית, הפך בשנים האחרונות לשחקן משמעותי מאוד בכל הנוגע לעוגות וקינוחים בחגים. עם פריסה ארצית מרשימה בהולכת ומתרחבת, וקינוחים ברמה הגבוהה ביותר.

אין דרך אחרת להגיד את זה - קולקציית ראש השנה של מימי הפילה לנו את הלסת. החל מהקלאסיקות - עוגת דבש בניחוח הדרים (46 שקלים) ובביצוע מעולה, ועד עוגות הוויטרינה המרשימות - טארט תפוחים מסקרפונה וקרמל (136 שקלים) כתר תפוחים המרשימה והנהדרת -עשויה דקואז שקדים, פטיסייר וניל, טופי קרמל ותפוחים מקורמלים, ומעוטרת בשנטילי וניל ושקדים מקורמלים (136 שקלים) ומעל כולן זהרה - עוגת שכבות דבש וקפה (134 שקלים) - עוגת שכבות ג'קונד שקדים עם קרם קפה וקרמו דבש, על בסיס קראמבל פריך, מעוטרת בגלייז ושקדים מוזהבים. מדובר בעוגת שכבות מושלמת, עם טעמי קפה ודבש עדינים, מזכירה מאוד טירמיסו בטעמה, קלילה יחסית וטעימה כל כך, והיא אפילו ללא גלוטן.

פרטים, הזמנות, רשימת סניפים ושאר הקולקציה - באתר של MIMI

עמיתה. יעל לאור
ריז'יק של עמיתה/יעל לאור

עמיתה

קונדיטוריית עמיתה היפואית של הקונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו, נכנסה גם היא בענק למצעד שלנו, עם עוגת ריז'יק נהדרת (160 שקלים), הלא היא עוגת הדבש רוסית, בביצוע מפעים. העוגה של עמיתה גבוהה, עם שכבות דקות דקות של עוגת דבש וקרם שמנת חמוצה כל כך טעים ביניהן, ועם שפע של פירורים מסביב, כמו עוגת ביסקוויטים של דבש מגה-מגה משודרגת. מרגישה הכי ביתית, אישית ולא תעשייתית, ויחד עם זאת מרשימה וטעימה כל כך.

חוץ מזה יש כאן גם טאטן שנמכר עם הפנים מטה והוראות חימום והפיכה, עוגות דבש קלאסיות, עוגיות דבש, וגם אוכל של ממש כמו גפילטע פיש, צימעס, קציצות פראסה ועוד.

עמיתה, רך שלמה 10, תל אביב יפו, משלוחים באיזור המרכז, טלפון להזמנות ‭054-8761616

ראש השנה 2022, בייקרי. בייקרי,
עוגת הריז'יק של הבייקרי/בייקרי

בייקרי ודליקטסן מבית R2M

האימפריה הוותיקה של רותי ברודו מכבדת את הצורך בהתחדשות, אבל בחרה לגשת לראש השנה הנוכחי עם קצת יותר קלאסיקה בידיים, או עם "נבחרת המיוחדים", כהגדרתה.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, קאמבק משמח של פאי התפוחים מהקופי בר (128 שקלים), תפוחי וחמאתי, עם בצק פריך שמחביא בתוכו צימוקים קינמוניים וחתיכות בגודל אידיאלי של גרני סמית', טארט דבש (78 שקלים) עם גבינת מסקרפונה מתוקה וצנוברים, שמושך אותך בסולידיות ממזרית ולוכד אותך עד שהכול מתחסל, וגם עוגת ריז'יק (74 שקלים), פס שכבות של טורט דובשניות, קצפת וקרם פרש שכהרגלו מספק הרבה יותר חג מכל חידוש.

להשיג בסניפי הדליקטסן והבייקרי - פרטים נוספים באתר

רוצים את המתכון לעוגת הריזי'ק של הבייקרי? הוא נמצא ממש כאן

דלאל. אסף קרלה,
עוגת האני מון של דלאל/אסף קרלה

דלאל הקונדיטוריה

השף קונדיטורית תימור לביא וצוות דלאל הקונדיטוריה, העמידו כמדי שנה קולקציית חג נפלאה. לצד עוגת הדבש הקלאסית (38 שקלים), ששיחקה אותה כרגיל, יש לא פחות טובה גם עוגת דבש ובירה שחורה מצופה במלא אגוזי מלך (42 שקלים), אבל מבחינתנו הכתר הולך לעוגת ההאני-מון הנפלאה (118 שקלים) - שכבות על שכבות של פיננסייר אגוזי שבניהן שפע של קרם מסקרפונה מתובל בדבש וקראנצ'י שקדים מקורמלים מעל. עוגה חלום, חתיכה אחת קטנה ממנה סוגרת נפלא את ארוחת ראש השנה.

למכירה בסניפי האוס אוף דלאל, החל מיום רביעי ה-21 בפסטמבר, להזמנות 054-4781435 או באתר

עוגת דבש של מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת דבש קלאסית של מיקי שמו, הכי טובה שיש/דניאל לילה

קונדיטוריית שמו

השף קונדיטור מיקי שמו, מעמיד כמדי שנה את אחת מקולקציות החג המוצלחות ביותר שפגשנו. בין אם זאת עוגת הדבש הקלאסית (49 שקלים), מהטובות ביותר שטעמנו השנה, עוגות הקרם הנהדרות שמסמנות גם וי ענק על סעיף הרושם - הג'פונז - עוגת שכבות של ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש (120 שקלים לקוטר 19 ס"מ ו-190 שקלים לקוטר 24 ס"מ) או הדולצ'ה, מוס דבש: שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד "ולרונה" (79 שקלים לפס). שתיהן דרך נפלאה לסיים את הארוחה החשובה של השנה. ואם אתם אנשים של שמרים גם קראנץ השקדים של שמו - בצק חמאה במילוי מחית שקדים וזילופי דבש (59 שקלים) יעשה אתכם מאושרים, גם בבוקר שאחרי החגיגה הגדולה.

בסניפים תמצאו עוד מאפים רבים ונהדרים ברוח החג.

להשיג ברשת קונדיטוריית שמו

ואם אתם רוצים מתכון לעוגת דבש של מיקי שמו הכנסו לכאן

we like you too. ליאל סאנד,
עוגת המדוביק של We like you too/ליאל סאנד

We like you too

שגיא מלר, השף קונדיטור הראשי של קבוצת WLYT, יצר לכבוד ראש השנה קולקציית עוגות משגעת. חבורת נורדיניו, שאחראית לטרפת העוגה הבאסקית ששיגעה את המדינה, מציגים גרסה משגעת לא פחות של טארט באסקי שקדים ותפוחים (74 שקלים) - בצק פריך, פרנג'יפן (שזאת הכלאה בין קרם שקדים לקרם פטיסייר קלבדוס (ברנדי תפוחים) ותפוחים מקורמלים, עוגה וואו, מראה אלגנטי ותמים יחסית, אבל וואו מה שמסתתר בפנים. חגיגה. חוץ מזה גם כאן לקחו את עוגת המדוביק (160 שקלים) ועשו ממנה חגיגה של שכבות בצק דבש עם קרם שמנת חמוצה, אבל גם הביאו טוויסט עם ריבת תפוז ופקאנים. אהבנו, אהבנו מאוד.

יש עוד עוגות בקולקציה כמו סטיקי דייט פודינג (48 שקלים), מילפי תפוחים ודבש (105 שקלים), בסבוסה תפוחים (74 שקלים) ועוד.

ניתן לעשות הזמנות בטלפון 03-6548699 או ב-050-3388833. איסוף מהמקומות של קבוצת we like you too: הקפה בבן גוריון, קפה הבימה, נורדיניו, open, ווספרר. ניתן להזמין גם בוולט או לאסוף מהמפעל ברחוב תושיה 19, תל אביב

ראש השנה 2022, ביסקוטי. בועז לביא,
קולקציית ראש השנה של ביסקוטי/בועז לביא

ביסקוטי

ספינת הקינוחים בהובלת רוסלה יונה נכנסת לשנה החדשה עם קולקציית דבש של עוגות, מאפים וקינוחים חגיגיים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, עוגת דבש קלאסית עם קראמבל ושקדים (48 שקלים לאינגליש קייק), עוגת דבש עם גבינת ריקוטה (באותו מחיר) וגם עוגת פיננסייר שוקולד-דבש (64 שקלים).

מלבדן, מדגמנות "טופיפי" (עוגת דבש קלאסית במעטפת של אגוזי לוז, פקאן ומלך בטופי קרמל, 106 שקלים לקוטר 20) שמפרקת לגורמים חיוביים כל מה שחשבתם כל השנים על עוגות דבש, "ביאנקה" (קראמבל באטר קראסט, קרם גבינה וניל, עוגת דבש ושוקולד קריספי, קרם לוטוס, פחזניות פטיסייר דבש, ציפוי "פרחי" שנטילי וקרמל, 72 שקלים לפס, 148 שקלים לקוטר 20) מרהיבה מבלי לוותר על הטעם עצמו, וגם "האני גולד" (שטרויזל שקדים, קרם נוגט ואגוזי לוז, קרם קפה, ציפוי גלסאג' קרמל "מוזהב", במעטפת של עוגת דבש, באותו מחיר) שתספק קלוז'ר נהדר, מתוק-מריר, לארוחה.

להשיג בחנויות ביסקוטי או במשלוחים לכל הארץ - כל הפרטים באתר

דולצ'ה פקאן. רונן מנגן,
דולצ'ה פקאן מתוך קולקציית החג של רולדין/רונן מנגן

רולדין

רשת רולדין מספקת כמדי שנה קולקצייה של עוגות מתוקות ומקוריות, שמצליחות להכניע גם את מי שמעידים על עצמם כ"לא חובבי עוגות דבש". בגזרת הפרווה והבחושות חיבבנו מאוד את עוגת הדבש בננה לוטוס (46 שקלים) - עוגת דבש ובננה בקראסט לוטוס ואגוזי מלך, שהייתה הפתעה נעימה ומתוקה, חיבבנו אף יותר את עוגת הדבש קוקוס שוקולד לבן (46 שקלים, הפעם חלבית) - עוגת דבש פטיסייר קוקוס, שוקולד לבן ושבבי קוקוס, שהייתה נהדרת ממש, בעיקר לחובבי המתוק, ועפנו על האסטרהזי קרמל (65 שקלים) - ביסקוויט פקאן ושקדים, טופי קרמל מלוח ואגוזים מקורמלים, עוגה נהדרת, למי שמעוניין להתחכם ולא באמת רוצה להרגיש דבש בקינוח שלו. מהז'אנר הזה רולדין מציעים גם רושס פרלינה (65 שקלים, פרווה) - עוגה עשוייה מרנג אגוזי לוז, קראנץ' פייטה, קרמו פרלינה ושונטי שוקולד מריר, אותה אנחנו מכירים מקולקציות קודמות של רולדין, היא עדיין מוצלחת מאוד ויופי של אופציה להביא אל שולחן החג.

הקולקציה המוצעת ברשת רחבה וכוללת עוד שלל עוגות ומאפים לחג.

ניתן להשיג בכל סניפי הרשת או באתר

מאפיית לחמים. דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע,
חגיגת ראש השנה במאפיית לחמים/דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע

מאפיית לחמים

אם אפשר לסמוך על מישהו שיודע את העבודה זה על מאפיית לחמים של אורי שפט, אשר משיקה שלל מוצרים לימי החג, המיוצרים בעבודת-יד מדי יום. גולות הכותרת של הקולקציה הן עוגת דבש והדר - עוגת דבש עסיסית בניחוח הדרים ובזיגוג לימוני, עם פירות הדר מסוכרים, פקאנים, פיסטוקים, מקלות קינמון ופקעות ורדים (89 שקלים) - מהיפות והמרשימות שנתקלנו בהן, הזיגוג הלימוני והתוספות הופכות אותה מעוד עוגת דבש קלאסית ומשעממת לאחת היציאות הכי שוות שנתקלנו בהן השנה - רכה, אוורירית ונהדרת. יש גם פאי תפוחים אמריקאי נהדר עם מעטפת בצק פריך מתקתק שאי אפשר להפסיק לאכול ממנו (125 שקלים), וכמובן, חלה בדבש - חלה עגולה במתיקות עדינה עם כלי חרס במרכזה, בציפוי שומשום, פרג, קצח, גרעיני חמנייה, דלעת ופשתן (65 שקלים), תכשיט לשולחן החג כמו שרק אורי שפט יודע לעשות.

להשיג ב"מאפיית לחמים" במשלוח או באיסוף עצמי - כל הפרטים באתר

רוצים להכין את החלות של אורי שפט לחג? כאן תמצאו את המתכון

בבקה בייקרי. סופגי,
קולקציית החג של בבקה בייקרי/סופגי

בבקה בייקרי

האחיות קורל ושיר גון, העומדות מאחורי בבקה בייקרי, שהפכה בשנה האחרונה לאימפריה לא קטנה, מציעות קולקציה מרשימה לכבוד החג. שווה לשים לב בעיקר לטארט תפוחים וגבינת ריקוטה (69 שקלים), לברד פודינג תפוחים וריקוטה - עוגת שמרים וקרם ברולה אפויה בזיגוג מרענן ומפתיע של קולי פירות יער (64 שקלים) ולעוגת התפוחים (44 שקלים).

ניתן לקנות בכל הסניפים, באתר האינטרנט ובוולט - לאתר

לה גוטה פטיסרי. אורלי כץ,
פאי תפוחים טריים של לה גוטה פטיסרי/אורלי כץ

לה גוטה פטיסרי

לה גוטה פטיסרי, הפטיסרי הצרפתי של הקונדיטורית אורלי כץ מאשדוד, מציע שלוש אופציות נהדרות לחג - מדוביק (120 שקלים) - עם 12 שכבות דקיקות של עונג העשויות מדבש מקורמל, קרם שמנת חמצמצה המפרידה בין שכבה לשכבה ומאזנת את המתיקות, כשאת כל העסק עוטפים מוס דבש אוורירי ושוקולד דולסה, טארט תפוחים דלישס (110 שקלים) - טארט עלים פריך, עם קרם שקדים וניל מדגסקר וקומפוט תפוחי סמית', כשמלמעלה מניפת תפוחים מזנים שונים שנפרסו דק דק ונאפו קלות, התוצאה היא פאי תפוחים יפייפה ומרשים לשולחן החג. ויש גם דובשניות (35 שקלים למארז) - עוגיות דבש מתובלנות וקליפות תפוז מסוכרות תוצרת בית, מזוגגות באייס אקזוטי - ביצוע נהדר וכיפי לעוגיות הנוסטלגיות.

לה גוטה פטיסרי, אבא הילל סילבר 11 אשדוד, 08-9233825

קונדיטוריה שני. יפעת כהן,
מארזי ראש השנה של קונדיטוריית שני/יפעת כהן

קונדיטוריה שני

קונדיטוריה שני הצפונית מציעה שלל מארזי חג שווים ומתוקים, לצד קולקציה רחבה של קינוחי חג. צורת ההגשה של שני מצאה חן בעינינו במיוחד בזכות קינוחי הביס, שסוגרים פינת מתוק נפלאה בסיומה של ארוחת חג כבדה. מתאים במיוחד למשפחות גדולות, לאירוח של ימי החג שאחרי ערב החג עצמו ולהרמות כוסית חגיגיות. אנחנו טעמנו עוגיות פירות יבשים, דובשניות אמרנה פיסטוק שזאת יופי של יציאה ושטרודל תפוחים מיני - הכל בביצוע נהדר. מחיר מארז כולל צנצנת דבש - 169 שקלים. ניתן לקנות כל פריט בנפרד.

לפרטים על שאר הקולקציה והזמנות מקונדיטוריית שני

שטפן. גיל אבירם,
שטרודל תפוחים של שטפן/גיל אבירם

שטפן

הגלידריה והקונדיטוריה של שטפן מאכר, מציעה לכבוד החג שטרודל וינאי קלאסי, כמו שרק מי שגדל בוינה יודע לעשות, לפי מתכון מסורתי שמרשמו נשמר בסוד מזה דורות רבים. השטרודל של שטפן מורכב מבצק פריך ודק, עוטף מלית תפוחים חמצמצה ונהדרת, ככה עושים את זה.

במקום ימכרו את עוגת השטרודל הארוכה (165 שקלים) בגרסתה הקלאסית וכן בגרסה טבעונית וגם
ללא סוכר לשולחן החג, (35 שקלים לפרוסה אישית לאכילה במקום).

שטפן, טשרניחובסקי 21 תל אביב, 03-6799788

ראש השנה 2022, בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
עוגת מסקרפונה של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

בוטיק סנטרל

רשת הפטיסרי הוותיקה חוגגת תשרי עם קולקציית עוגות וקינוחים שמבליטה דבש, תפוחים ותמרים, ומפרגנת לזוכי תחרות "מאסטר פטיסרי" שלה.

התחרות, שסיננה מאות מתכונים לכדי שלושה מנצחים, הובילה לשולחן הטעימות שלנו בקלאווה - שכבות עלי פילו עם מילוי של אגוזים-דבש-תפוחים וציפוי קרם מלבי ועלי ורדים (66 שקלים) עשירה מאוד ועסיסית מאוד, עוגת מסקרפונה - עוגה עגולה במילוי ז'קונד שקדים, תפוחים בדבש ורוזמרין, צנוברים מקורמלים מלוחים וציפוי גלסאז' תפוחים ומקרון וניל (158 שקלים לעוגה, 24 שקלים לגירסת מיני) צחורה וחגיגית שהצליחה להכניס מעט עניין בפה, וגם עוגת דבש - שקדים, אגוזים ותמרים (46 שקלים) בחושה אך מפתיעה לטובה במרקם ובטעם.

לבד מאלה, מציעה הרשת גם "אלבינוצ'ה" (דבורה ברומנית, בתצורת בצק שמרים עשיר בחלמונים במילוי קרם פקאן ודבש, 64 שקלים), קראנץ תפוחי עץ (46 שקלים), עוגת דבש אפויה בעיטור שקדים (44 שקלים), פאי תפוחי עץ ועוגת פס, וגם פתרונות טבעוניים בדמות עוגת סילאן תפוחים (56 שקלים) ושטרודל (66 שקלים).

להשיג ברשת בוטיק סנטרל

גרקו. גל קלדרון,
עוגת פולו דבש של גרקו/גל קלדרון

גרקו

'גרקו דלי' מציעה לכבוד החג תפריט חגיגי בסגנון יווני. לצד שלל המנות מציעים בגרקו עוגת דבש ופולן דבורים (128 שקלים) - עוגת דבש ושמנת יוונית עם בצק פריך. הבצק פריך מעולה, והעוגה עצמה במרקם פודינגי-מקורמל, משחקת יפה את משחקי הטעמי מתוק-מלוח, עוגה מתוחכמת לאוהבי טעמי הדבש החזקים.

ניתן להשיג בגרקו דלי - פרטים באתר

מייזון קייזר. אפיק גבאי,
ראש השנה במייזון קייזר/אפיק גבאי

מייזון קייזר

במייזון קייזר, שעשתה אלינו עלייה מצרפת, אבל הפכה להיות הכי ישראלית, העמידו קולקצייה חגיגית לראש השנה. השנה גולת הכותרת של החגיגות היא סברינה בסירופ דבש וקלבדוס ממולא בקרם פטיסייר ותפוחים מקורמלים (35 שקלים לקינוח אישי), בנוסף מציעים כאן טארט תפוחים טריים - בצק פריך, קרם שקדים אפוי, קרם פטיסייר ומניפת תפוחים טריים (35 שקלים לפאי אישי, 139 שקלים לקוטר 24), פיגייה - הגרסה החגיגית לפרזייה - שכבות של עוגת ספוג טבולה בריבת תאנים, שנטי וניל ותאנים טריות (35/139/179 שקלים) ועוד.

להשיג בסניפי מייזון קייזר

טאטי. דניאל לילה,
חלת טאטי חגיגית/דניאל לילה

טאטי בייקרי

בסניפי Tatti בייקרי גאים השנה במיוחד בחלת טאטי (32/45 שקלים) - חלת חג מבצק קרואסון חמאה צרפתי, בעלת מראה מרשים ויפייפה במיוחד, גם כאן תמצאו את עוגת המדוביק המרהיבה (78/139 שקלים) עשויה 14 שכבות של עוגת דבש, קרם ריבת חלב, וקרם פטיסייר ויש גם טארט תפוח בדבש (108 שקלים) עם מניפת תפוחי עץ מקורמלים בדבש וקרם שקדים על בצק פריך (108 שקלים).

להשיג בסניפי טאטי בייקרי ובוולט, לרשימת הסניפים ופרטים נוספים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully