דבש. ShutterStock
דבש/ShutterStock

אשר מתחילה לה היום: העוגות הכי טובות של ראש השנה 2023

5.9.2023 / 6:00

עוד שנה ועוד שנה, עוד ערב חג ועוד ערב חג, ופתאום סטייטמנט מתוק

לא רק דוד גיבור על המשמרת, מסתבר. גם עורכי אוכל שהסתובבו במערכות ושידלו אנשים לעוגות דבש ולקינוחי ראש השנה, שמרו על פאסון גם כשהגיע הסירוב המי יודע כמה, והמשיכו לנסות, ממלמלים בינם לבין עצמם ש"זה לא מה שהיה, זה הרבה יותר טוב".

כי זאת יש להגיד, להכריז אפילו - נקודת הפתיחה הקינוחית של ראש השנה הייתה כל כך נמוכה בעבר, עד שנדרשה השתדרגות משמעותית בשביל להגיע לאן שהגענו. עוד שנה ועוד שנה, עוד ערב חג ועוד ערב חג, ופתאום סטייטמנט מתוק.

כל המתכונים (הטובים) לראש השנה
לא רוצים לקנות? עוגות ביתיות מעולות לערב החג, ובכלל
הסבתות, הסיפורים וכל מה שנכנס ביניהם: סירי ראש השנה של ארז קומרובסקי
דברים טובים לא צריכים להיות מסובכים: עוגת תפוחים מ-4 מרכיבים
תבנית אחת, 10 דקות עבודה: רוצים וואוו בלי מאמץ, נכון?
קסם על שולחן החג: טארט תפוחים, דבש ופקאן

עוגות מצוינות שמסתכלות ללבן הגבינה של שבועות בעיניים, קערות מתוקות שמכריזות דאבל-מלחמה (על הדיאטה ובין הנוכחים, לפני הסתערות הכפיות), ובעיקר המון יצירתיות. נכון, חלק מהיצירתיות הזאת נועדה להסוות את הדבש, אבל רובה שם פשוט כי התקדמנו, וכי גם ארוחת החג הזאת זקוקה לסיומת ראויה, ויותר מכך.

או במילים אחרות - קבלו את העוגות הטובות ביותר של ראש השנה 2023, ואת כל הקינוחים שלידן. שנה טובה!

עקיצה מתוקה: מיקי שמו

ראש השנה 2023, מיקי שמו. איתיאל ציון,
ראש השנה של מיקי שמו/איתיאל ציון

השף-קונדיטור הישראלי פותח שנה חדשה עם קולקציה שמשלבת מסורת וקידמה, מתיקות עדינה והפגזה קינוחית ממוקדת שהותירה רבים מהטועמים ללא חגורות, מרוב פתיחת חורים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, "ג'פונז" (עוגת שכבות של ריבת חלב, שוקולד, קרמל ובצק אגוזים בדבש, 130-190 שקלים), "דולצ'ה, מוס דבש" (שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב שוקולד ולרונה, 79 שקלים) מהממת ויזואלית וקולינרית כאחד, עקיצת הדבורה (בצק בחוש בציפוי שקדים ודבש ובמילוי קרם וניל, 65 שקלים) שהפכה כבר למאסט תשרי, וגם דובוש דבש (65 שקלים).

חוץ מאלה, יש גם עוגת תפוחים עם קראמבל ופנינ סוכר, כמה גירסאות של עוגות דבש, מאפינס דבש, דובשניות נהדרות, קראנץ שקדים, טארט אגסים ומניפה מגוונת של עוגות תפוחי עץ (49-59 שקלים) - המשלבת דובדבנים, קרם פטיסייר, אגוזים ומה לא.

למיקי שמו

תמימה (רק) ממבט ראשון: מאפיית לחמים

ראש השנה 2023, לחמים. דניאל לילה,
ראש השנה של מאפיית לחמים/דניאל לילה

המאפייה הוותיקה של אורי שפט פותחת שנה עם שולחן חג עמוס, וטעים.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, חלה בדבש עם כלי חרס במרכזה, מצופה שומשום, פרג, קצח, פשתן, גרעיני חמנייה וגרעיני דלעת (69 שקלים ששווים כל אגורה), חלת מרציפן בציפוי שברי אגוזי לוז (42 שקלים), עוגת דבש קלאסית רכה ומתובלת (42 שקלים), בבקה תפוחים וקרם שקדים נפלאה (49 שקלים), "עוגת דבש סבתא" עם קוביות תפוחי עץ וקינמון (56 שקלים), טארט תפוחים עם קרם פרנג'יפן, מרציפן ומניפת תפוחי עץ (60 שקלים), קראמבל תפוחים ופקאן (71 שקלים).

מה עוד? עוגת דבש והדר עם זיגוג לימון, פירות הדר מסוכרים, פקאנים, פיסטוקים, מקלות קינמון ופקעות ורדים (89 שקלים) שכמעט כואב להרוס ולהתחיל ליישר, טארט דבש, צנוברים וטימין (109 שקלים) תמים למראה אך קטלני, פאי תפוחים אמריקאי (119 שקלים), וגם מוס שוקולד שהוא כביכול מסיפור אחר, אבל בעצם מהסיפור שלנו בדיוק.

ללחמים

אומרים ישנה ארץ: ביסקוטי

ראש השנה 2023, ביסקוטי. בועז לביא,
ראש השנה של ביסקוטי/בועז לביא

הקונדיטוריה המצוינת בהובלת רוסלה יונה חוגגת שנה חדשה בסימן דבש, אבל לא רק.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, "האני באני" (קראמבל עוגיות שוקולד צ'יפס, מוס שוקולד בלגי, קרם מוקה, ליבת עוגת דבש, קרמל, בציפוי שוקולד רושה, 72-142 שקלים) שהיא איוונט מפואר, "פראקאלו" (בצק פילו, שקדים ואגוזי לוז טחונים בדבש, קרם שקדים ופלחי תפוחים מקורמלים תפוחים, 124 שקלים) שהפכה לשיחת הברזייה במשרד, דובשניות ועוגות דבש קלאסיות, וגם יציאה מבריקה בדמות טארט חלב ודבש (קראמבל מייפל, קרם חלב ודבש, ציפוי קרם שנטילי וניל ויוגורט, 124 שקלים) שכנראה ניצחה את החג הזה, אם היינו בעניינים של תחרותיות.

לביסקוטי

העיקר זה הרומנטיקה: דלאל

ראש השנה 2023, דלאל. ספרא דיגיטל,
ראש השנה של דלאל/ספרא דיגיטל

הקונדיטוריה הוותיקה משכונת נווה צדק לובשת חג, בסטייל המוכר והמוקפד שלה.

הקולקציה של תימור לביא כוללת, בין היתר, "פיגצ'יז שטרויזל שוקולד לבן" (מוס גבינה, קולי פירות יער, גנאש וניל, תאנים ואוכמניות טריות, 38-168 שקלים) נהדר ומקורי, "האני הונורה" (שכבות פיננסייר דבש-פרלין, מסקרפונה וניל-דבש ופחזניות מקורמלות, 38-178 שקלים) מפוארת שמיגנטה תשומת לב בלי להתפשר על הטעם, עוגת דבש תבלינים ותפוחים מקורמלים עם שטרויזל קינמון ואבקת סוכר (52 שקלים) וגם חלה חגיגית, עגולה ומקושטת בעשבי תבלין (25 שקלים), שטוב תעשה אם תגיח הרבה יותר מפעם בשנה.

לדלאל

כל קלאסיקה דורשת קלאס: מימי

ראש השנה 2023, נונו מימי. דניאל לילה,
ראש השנה של מימי/דניאל לילה

הקונדיטוריה מבית נונו מימי פותחת דף חדש, ממוקד, וחגיגי במיוחד.

תוכלו למצוא פה עוגת כתר תפוחים (דקואז, קרם וניל, טופי קרמל ותפוחים מקורמלים, שנטילי וניל ושקדים מקורמלים, 136 שקלים) שהפגינה מראה מצודד והוכיחה ממש מיד לאחר מכן שחשוב להסתכל גם בתוך הקנקן הבצקי, טארט פקאן ודבש (בצק פריך, פיננסייר שקדים, פקאנים ובאטר טופי דבש, 94 שקלים) שהשכיל לא להפגיז במתיקות והיה קרוב לשלמות, וגם שתי גירסאות של עוגת דבש הדרים מבושמת (46 שקלים, 38 שקלים ללא קמח חיטה) שחיכו בסבלנות לקפה ולמים הרותחים שלו, ותיגמלו עם קיק של בית, אבל בית שיודעים לאפות בו.

לנונו מימי

הממציאה מחדש: רולדין

ראש השנה 2023, רולדין. רונן מנגן,
ראש השנה של רולדין/רונן מנגן

רשת האפייה והקינוחים המצוינת פותחת דף חדש, סמלית ומעשית כאחד, עם קולקציה שמתעקשת לחשוב שוב על המנה האחרונה של ארוחת החג.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, "טורון" שקדים (ביסקוויט שקדים קלויים, קראנץ' פייטה, ביסקוויט שוקולד מריר, קרמו פרלינה ומוס שקדים, 69-159 שקלים), מרנג חבושים ותמרים על בסיס עוגת דבש (69 שקלים) שהיה נהדר בקפה שלפני ואפילו טו ביותר בקפה של הבוקר שאחרי, עוגת דבש בשילוב פיסטוק, חלבה וציפוי שוקולד מריר (52 שקלים) ששילבה נכון וחכם בין רמות המתיקות, ריז'יק (קרוקנט דולצ'ה, קרם מסקרפונה, ביסקוויט קרמל, דבש ושונטי שוקולד לבן, 75 שקלים) אלגנטית שהתיישרה כמעט מאליה, ובר שוקולד טופי (פאדג' שוקולד מריר, טופי קרמל מלוח, גנאש שוקולד ואגוזים מקורמלים, 69 שקלים) סמיך, קרמלי במידה, מתוק-מלוח, ועשיר מאוד.

לבד מאלה, יש גם עוגת דבש בשילוב תפוחים, מרנג קפה ואגוזי מלך, עוגת דבש ובננה בקראסט לוטוס ואגוזי מלך, עוגת דבש פטיסייר קוקוס, שוקולד לבן ושבבי קוקוס ומאפינס דבש.

עוד? ברור שעוד. רושרס פרלינה (מרנג אגוזי לוז, קראנץ' פייטה, קרמו פרלינה ושונטי שוקולד מריר, 69 שקלים), מרקיז שוקולד (ביסקוויט קקאו, מוס שוקולד מריר, קרמל וקראנץ' פרלינה), תפוחים ללא תוספת סוכר ועוגת סנט הונורה (שטרוייזל ביסקוויט קרמל, קרמו וניל, שונטי שוקולד לבן ופרופיטרולים במילוי קרם פטיסייר מצופים בקרמל, 169 שקלים) מחזקים את אגף המוס, בעוד מדפי הטארטים מציעים שילובי פיסטוק-אפרסק, , אגסים וקרם שקדים ופקאן בטופי קרמל.

לרולדין

המקורית: ג'ייקובס

ראש השנה 2023, ג'ייקובס. About Social,
ראש השנה של ג'ייקובס/About Social

המאפייה המצוינת בהובלת ניר רייכמן פותחת שנה חדשה עם שולחן פיתויים צבעוני, מתוק (אבל לא רק) ויוצא דופן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגת תפוחים האני צ'יריוס (פיננסייר קרמל ופקאן, תפוחים בקרמל, קראנצ'י צ'יריוס בשוקולד דולצ'ה ושונטי שוקולד לבן) מתוקה ומקורית, מוס לוטוס (ביסקוויט קקאו וקראנץ' לוטוס, קרמו שוקולד, מוס לוטוס וציפוי פירורי לוטוס בקישוט כוורת דבש), קרנץ פטיסייר עם שוקולד דולצ'ה וטופי קרמל מלוח, קוגלהוף תפוחים, תמרים וקרמל מלוח, קיגל אטריות וקינמון שהביא את הפעם לעכשיו, וקלאסיקות נוספות, דבשיות (בבקה עם תאנים ביין מתובל, למשל, או דובשניות נפלאות ליד הקפה), או פחות דבשיות (חלת תאנים ושוקולד לבן, או לחם שאור שיפון אגוזים).

לג'ייקובס

הפלא הקרואסוני: טאטי

ראש השנה 2023, טאטי. דניאל לילה,
ראש השנה של טאטי/דניאל לילה

רשת האפייה והקינוחים חוגגת שנה חדשה עם קולקציה עשירה, שמפזרת דגשים אלגנטיים על שולחן האוכל.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מדוביק (שכבות ביסקוויט דבש, קרם ריבת חלב וקרם פטיסייר), טארט טאטן (בצק פריך, תפוחי עץ מקורמלים, קרם וניל, 139 שקלים), טארט דבש, קרם לימון ולבנדר (129 שקלים) מצוין בטעמו ובנראותו כאחד, לילות ביירות (פודינג סולת, קצפת, מי ורדים, פיסטוקים, עלי ורדים, 132 שקלים), מארז פיננסייר תפוח בדבש (47 שקלים ל-250 דרם), חלה עגולה וענקית מבצק קרואסון חמאה צרפתי (59 שקלים), וגם עוגות דבש מצוינות כמובן - דבש פיצוחים ודבש ריקוטה ועוד ועוד ועוד.

לבד מאלה, יש גם מלוחים בדמות קיש בטטה, בצל, תרד או פרובנס, לחמים וחלות נוספות (כולל חלה מתוקה עם שקדים), וכן מארז נשיקות, כי בכל זאת.

לטאטי

החו"לית: שטפן

ראש השנה 2023, שטפן. גיל אבירם,
ראש השנה של שטפן/גיל אבירם

שטפן מאכר והקונדיטוריה הווינאית שממוקמת רק במקרה בלב תל אביב חוגגים שנה חדשה עם קלאסיקת שולחן-צלחת-חוסל.

מדובר בשטרודל תפוחים ארוך עטוף בצק עדין ופריך כאחד, מתוק אך לא מתוק מדי, וכזה שמשיב ומגיב בביטחון עצמי לכל מיני יצירות מפוצצות שמגיעו בדרך כלל לשולחן החג (והוא גם זה שהכי רוצים ליד הקפה בסוף). מחיר: 165 שקלים לעוגה שלמה (זמינה גם בגירסה טבעונית וגירסה נטולת סוכר), 36 שקלים לפרוסה.

לשטפן

תפוח, זהב: בוטיק סנטרל

ראש השנה 2023, בוטיק סנטרל ונוי השדה. טל סיון צפורין,
ראש השנה של בוטיק סנטרל/טל סיון צפורין

שיתוף פעולה מקומי וחגיגי בין רשת האפייה המצוינת ובין נוי השדה הוליד את "מהמטע לבוטיק", מהדורה מיוחדת של עוגות וקינוחים, וגם תפוחי עץ טריים.

הקולקציה כוללת דבש טאטן (עוגת דבש ותפוחים אפויה הפוך יחד עם תפוחי עץ "גולדן", 49 שקלים) יפהפיה, טארט תפוחי עץ במילוי קרם שקדים, מסקרפונה ותפוחי עץ מקורמלים "גרנד סמית'" (החל מ-135 שקלים) חגיגי, שטרודל תפוחים במילוי תפוחי עץ "גולדן", צימוקים, וניל וקינמון (החל מ-69 שקלים) שהתחמם מצוין עם הקפה של היום הבא, קינוח אישי בצורת תפוח אדום עם מסקרפונה-קינמון ובמילוי תפוחי עץ אפויים "פינק ליידי" (24 שקלים) וגם גירסה ירוקה של מוס אגוזי מלך במילוי תפוחי עץ אפויים.

לבד מאלה, מציעה בוטיק סנטרל דובשניות וויסקי ודבש (41 שקלים), "אלבינוצ'ה" (בצק שמרים במילוי קרם פקאן ודבש, 64 שקלים), וגם דובוש דבש (עוגת שכבות הונגרית עם ביסקוויט דבש וקרם פרלינה, 79 שקלים).

לבוטיק סנטרל

החופשה שלא לקחנו: גרקו

ראש השנה 2023, גרקו. גל קלדרון,
ראש השנה של גרקו/גל קלדרון

המעדנייה היוונית של צביקי עשת פותחת שנה עם שולחן חג עמוס, ובפריסת משלוחים ארצית.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, כלי בית ומתנות, מארזים לאורחים ולמארחים והרבה אלכוהול, כמו גם מנות מפתיחה ועד סיום. ועם כבר סיום - עוגת דבש ופולן דבורים (עוגת דבש ושמנת יוונית עם בצק פריך, 128 שקלים לתבנית רב-שימושית בקוטר 24 ס"מ) שהייתה מצוינת אך מצריכה חיתוך מתון מאוד, וכן גאלאקטאבוריקו, שהוא מאפה פילו-סולת עם וניל, תפוחים מקורמלים וסירופ דבש (באותו מחיר) שהוא גם האות לסיום הארוחה, וגם המזניק של הארוחה הבאה.

לגרקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully