וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבתות, הסיפורים וכל מה שנכנס ביניהם: סירי ראש השנה של ארז קומרובסקי

4.9.2023 / 6:00

כי יש אוכל מוכן לארוחת חג, ויש אוכל מוכן לארוחת חג מבלאדי שיק

שווארמה וייסברג, תל אביב/יניב גרנות

בגדול, נראה שארז קומרובסקי רצה הכול, חשב על הכול ובעיקר לא הפסיק לעבוד לפני ראש השנה, כל הדרך לתפריט חגיגי בלתי אפשרי באפשרויותיו מאת בלאדי שיק שלו ושל חנן עזרן.

כל המתכונים (הטובים) לראש השנה
העוגות הכי טובות של ראש השנה 2023 (כולל מנצחת די ברורה)
מלפוף פרסי, בויוס טורקי ועוף מפואר כמובן: ארוחת ראש השנה של הדליקטסן

"לא התחשק לנו לוותר על שום דבר, לא בטעם ולא בזיכרון", הסביר, "היה לנו בראש שולחן ענקי, שבו כל אחד יכול למצוא משהו, כולל טבעונים ונמנעי גלוטן, כולל אשכנזים ומזרחים - כי לכולנו מגיע לשמוח".

התוצאה היא שולחן מאמות עם סירים ענקיים וחיבוקים ענקיים לא פחות, אוכל צבעוני, מלכלך, מכתים ומשמח. בכל זאת היום הכי אופטימי בשנה, לא?

ראש השנה 2023, ארוחת חג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק. יניב גרנות, מערכת וואלה
ממזרי וטעים. הוולדורף של באלאדי שיק/מערכת וואלה, יניב גרנות
ראש השנה 2023, ארוחת חג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק. יניב גרנות, מערכת וואלה
נושאת הדגל. החלה של באלאדי שיק/מערכת וואלה, יניב גרנות

אז מה בעצם אפשר להזמין כאן? תפריט שולחן החג של בלאדי שיק נפתח מן הסתם עם טבעת החותם שלו, נושאת הדגל, או איך שלא תרצו לקרוא לה - חלת כורכום גדולה, רכה, צהבהבה ובעיקר בלתי גימיקית.

היא נועדה להחזיק אתכם ברגעים הקשים של הלפני, יחד עם חזרת (55 שקלים ל-500 גרם), מטבוחה (48 שקלים ל-500 גרם), גפילטע פיש (22 שקלים ליחידה בת 13-140 גרם) וסלט גזר מרוקאי (35 שקלים ל-500 גרם).

בין לבין, תוכלו להחליט על עצירת מרקים - עוף וקרעפלך (פרווה או בשרי), מרק עדשים כתומות ומרק ירקות צמחוני לקוסקוס (55 שקלים לליטר) - או להמשיך לפתוח (ולמעשה, להרחיב) שולחן.

סלט חסות ואנדיב, למשל, סלט ביצים, כבד קצוץ סמיך ונפלא, קציצות זוקיני, קרם סקורדליה יווני (48 שקלים ל-500 גרם), סלט שומר ורימונים (78 שקלים), וגם גירסה מודרנית ממזרית של קומרובסקי לוולדורף של אמא (שלו ושל כולנו), עם אננס טרי, תפוחי עץ ירוקים, סלרי ואגוזי מלך (78 שקלים). אותו דבר, וכל כך אחרת (וגם בלי מיונז, בכל זאת), ומסוג הקערות שאתה לא מוכן להעביר הלאה למרות התחינות הזועמות.

כל המתכונים, כל הסודות

התפריט המושלם לראש השנה

לכתבה המלאה
ראש השנה 2023, ארוחת חג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק. אסף קרלה,
גדול, ענק. שולחן החג של באלאדי שיק/אסף קרלה

העיקריות מגבירות, ומגיעות נוחות לתפעול בתוך סירים גדולים, מוכנים ומזומנים לתנור עם הוראות מדויקות. ממולאים או בקיילע בשר ולוביה (180 שקלים), תבשיל טבעוני ברוח דומה (150 שקלים) או דג בר ים שלם.

יש גם סיר אוסובוקו טלה ב"רוטב ראש השנה", נתח סלמון ענקי (1.2 ק"ג, 400 שקלים) עם דלעת ברוטב פלפל-צ'יפוטלה-דבש שהיה עסיסי למפגיע ועוקצני בקצוותיו (כמו הכינוס המשפחתי, כשחושבים על זה), קציצות דגים חריפות "בשק של אליהו" (195 שקלים ל-16 קציצות), וגם צוואר בקר ממולא בפריקי וצנובר עם קאסביה (480 שקלים ל-2 ק"ג), תפוחי אדמה ראטה ובצלצלים.

ראש השנה 2023, ארוחת חג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק. יניב גרנות, מערכת וואלה
עסיסי ועוקצני. הסלמון של באלאדי שיק/מערכת וואלה, יניב גרנות
ראש השנה 2023, ארוחת חג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק. יניב גרנות, מערכת וואלה
ארוחה שלמה למשפחה שלמה. העוף של באלאדי שיק/מערכת וואלה, יניב גרנות

האופציות רבות, מסקרנות, מפתות, ועם כל התוספות שצריכים ליד - אורז ירוק או לבן, מגש ירקות צלויים (130 שקלים), תפוחי אדמה אפויים, פריקי, וקוסקוס.

עוד? עוד. סיר אוסובוקו טלה לעשירייה או חמישייה, "קציצות של אמא", שניצלונים למי שלא יכול לוותר (85 שקלים ל-6 יחידות), וסיר מלכותי של עוף לולו שלם (240 שקלים), עם עצמות וקשור ברגליים, ממולא באורז יסמין עם עשבי תיבול, בצל מטוגן ומתובל בבהרט - ארוחה שלמה למשפחה שלמה, שהיא קצת מזה וקצת מזה, עוד יישור ועוד מזלג, עד שכבר אין יותר מקום, ועוד קצת אחרי זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully