וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלפוף פרסי, בויוס טורקי ועוף מפואר כמובן: ארוחת ראש השנה של הדליקטסן

6.9.2023 / 6:00

אתם יכולים לקחת איזה גשר שתרצו. רותי ברודו כבר תחכה בסופו

רותי ברודו מברמנת/באדיבות המצולמים

לא מעט אנשים היו בוחרים לנוח בימים האלה, אולי להנדס איזה גשר מאוגוסט ועד סוף סופם של חגי תשרי, אבל לא רותי ברודו. הקופי בר נסגר, רוטשילד 48 עוד מעט נפתחת, ולה בכל זאת יש זמן ופנאי, רגש וחשק, כדי להתעסק עם תפריט ראש השנה של הדליקטסן, ולא לוותר לו.

כל המתכונים (הטובים) לראש השנה
הסבתות, הסיפורים וכל מה שנכנס ביניהם: סירי ראש השנה של ארז קומרובסקי

התוצאה, כפי שניתן היה לחשוד בהתחשב בטיב העוסקים במלאכה, היא מלאכה טובה, מגוונת, עדתית מאוד אבל מהסוג שיושב לשולחן רב-עדתי. או כפי שהיא עצמה מיטיבה להגדיר את זה, "החמצמצות של הלימון הפרסי מקלילה ואהובה עליי, וכולנו כל כך צריכים את הקלילות הזאת השנה".

ראש השנה 2023, דליקטסן. עידית בן אוליאל,
התחלה מופלאה. מלפוף וכרישה של הדליקטסן/עידית בן אוליאל

וכך, מציעים סניפי הדליקטסן (שישה במספר, לרבות האח הצעיר בגני תקווה, ולא כולל האתר כמובן) את כל טוב הארץ ומטבחיה, וגם "הצעות הגשה" חכמות בדמות ארבע ארוחות מובנות.

ארוחה מזרח אירופאית מסורתית, למשל, תשנע אליכם מרק עוף צח, כיסוני קרפלך, גפילטע פיש, כבד קצוץ, חזרת וצלי בקר, בעוד ארוחה ים-תיכונית תתמקד במלפוף כרוב בלאדי, בחש ושוק טלה צלוי.

ארוחה טבעונית מציעה מרק כתום, מאפה בויוס טורקי וסלט פריקי עם דלעת אפויה, ואילו גירסת ראש השנה לפודיז תשקיע עם קרפ צרפתי מלוח במילוי פטריות, ורוסט עוף ממולא אורז וירוקים למרכז השולחן.

כל המתכונים, כל הסודות

התפריט המושלם לראש השנה

לכתבה המלאה
ראש השנה 2023, דליקטסן. עידית בן אוליאל,
שיחוק. רוסט עוף של הדליקטסן/עידית בן אוליאל

הרוסט הזה הוא כנראה השיחוק הנוכחי של הקבוצה - עוף נטול עצמות, משוח בתערובת סומק, רכז רימונים ואותו לימון פרסי מקליל, ממולא באורז עגול, פיסטוקים, מנגולד, שמיר ונענע יבשה, ונהנה מחיזוק-צד בדמות עלים ירוקים טריים, צנוניות פריכות וקישואים מוחמצים (326 שקלים, יספיק ל-6 סועדים, אבל רעבים).

התוצאה היא חגיגה ממזרית שחושפת בתחילה שכבה ראשונה של עוף שחום, ומתפרצת עם תחילת חפירות המזלג פנימה במין קומבינציה טעימה של דברים טובים שהונחו יחד כדי להתחבק, ולחגוג.

כרישה קונפי (54 שקלים) צפויה אף היא לככב על השולחן, מבושלת לאיטה בשמן זית וטרגון עוקצני-אניסי, רכה עד כדי התפרקות, ועם שבבי עגבניות קלויות, צלפים וזיתי קלמטה, לצד ויניגרט חרדל, וכך גם המלפוף הים-תיכוני (98 שקלים לתריסר יחידות) ההוא (כרוב בלאדי ממולא בפרגית קצוצה, כוסברה, פטרוזיליה, עלי סלרי, לימונים כבושים וקצת אורז). תחילה כנשנוש של מנה ראשונה, ואז כעצירה מוחלטת של תרשים הזרימה, ופוקוס טוטאלי בהיתוך הממולא.

ראש השנה 2023, דליקטסן. עידית בן אוליאל,
לא עצרו באמצע. קינוחי הדליקטסן/עידית בן אוליאל

כהרגלו, הדליקטסן לא עצר שם, והמשיך עד המנות האחרונות, עם קינוחי קלאסיקה ותיקים וקינוחי קלאסיקה שעוד יהיו ותיקים.

תמצאו פה, בין היתר, ריז'יק (עוגת שכבות אוורירית של טארט דובשניות עם קרם פרש וקצפת, 78 שקלים) בעלת שם, עוגת דבש ולבנדר עם נקטרינות מבושלות וציפוי קרם מסקרפונה (128 שקלים), פאי תפוחים קופי בר בתבנית שיודעת להתחמם כמעט מעצמה (128 שקלים), וגם יינות ואלכוהול נחוצים בהחלט, קולקציית כלי בית ופרחים. כמעט מיותר לציין פרחים. כי לא מעט אנשים היו בוחרים לנוח בימים האלה, אבל כמה כיף שרותי ברודו היא לא אחת מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully