וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי יין, אל תפספסו

איתי להט

30.11.2006 / 16:05

כשהוא מלהג על יין קשה שלא להיסחף אחריו. ברי ססלוב מחלוצי מדריכי היין בארץ, מתמסר להרחבת היקב ושבוע הבא יעביר את הקורס האחרון בהדרכתו. את הבת רוני הוא מכשיר כיורשת

אנשים שרואים את היינן ברי ססלוב מדבר בפני קהל על היין שלו לא שוכחים את האיש. להט סוחף שכזה, מגובה בתועפות של ידע הם משהו שנחרט בזיכרון.

כשאני פגשתי אותו בפעם הראשונה עמד סביבו מעגל של מרותקים והוא עצמו דיבר על יין בהתלהבות גדולה ובמבטא אנגלו-סקסי כבד, שכבר לנצח יישאר סימן ההיכר שלו. אחרי כמה דקות של כוונון האוזן לעברית המעוגלת, התחילה לזרום גם משמעות המילים. מאותו רגע הוא שבה אותי בלהט ובידע העמוק שלו על עולם היין, ואני לא לבד. את הרושם הזה אני חולק עם מאות אנשים, כתבים, חובבי יין וסתם כאלה שנקלעו במקרה להרצאה של ססלוב או לביקור ביקב שלו בקיבוץ אייל – כולם נדבקו לשעה קלה או יותר באהבה העמוקה שלו לעשיית יין.

ברי ססלוב נולד ב-1946 באוטווה, בירת קנדה, והגיע לארץ כמתנדב במלחמת ששת הימים. המפגש עם הארץ עורר את הציוני שבו והוא החליט להקים כאן את ביתו. חייו המקצועיים עברו שלושה מהפכים – הוא התחיל כמהנדס אלקטרוניקה, עשה הסבה למחשבים ולאחר 23 שנים, עם שתי מישרות מכובדות בחברות 'עורק' ו'אמדוקס', שינה כיוון ופנה לעולם היין.

החיבור ליין התגבש כשנשלח לצרפת ולקליפורניה במסגרת עבודתו הקודמת. שם בעמק נאפה (קליפורניה), בחגיגת יום ההולדת ה-40 לנילי אשתו, וכשהוא בן 45, הכריז שמכאן והלאה הוא יתפרנס מיין.

ב-1991 הוא התמסר לעולם היין ותוך זמן קצר הפך לאחד מהבכירים בתחום. את יקב ססלוב הקים יחד עם המשפחה בקיבוץ אייל, אחרי שעשה כמה ניסיונות בייצור יין עבור עצמו ועבור יקבים אחרים.

היקב עצמו מודרני עם ציוד שיובא מאיטליה. עם הקמתו נטע ברי כרם משלו בקדיתא שבגליל העליון - 24 דונם קברנה סוביניון ומרלו בגובה 800 מ' מעל פני הים. הבציר הראשון היה ב-2001 וכיום הכרם אורגני.

היום נחשב ברי לאחד מחלוצי מדריכי היין בישראל. הוא כתב ספרים בנושא ומעביר קורסים על יין ועשייתו ששמם יצא בכל הארץ. בעצם יותר נכון לומר שברי ערך קורסים בלשון עבר, כי לצערם של רבים, בשבוע הבא יוצא לדרך הקורס האחרון אותו יעביר באופן אישי. רגע לפני שהוא מתרכז כולו בעבודתו כיינן ומנסה להגשים את חלומו לייצר את אחד היינות מהטובים בעולם - תפסנו אותו לשיחת בירור קצרה.

ססלוב, למה אתה משאיר אותנו לבד?

"ראשית, אני לא משאיר אתכם לבד, האהבה שלי ליין ולחינוך יין, בעינה עומדת. אני מפסיק להעביר את קורס המבוא, אך לא פורש מהדרכות היין שיהיו במתכונת נקודתית סביב נושאים ספציפיים כמו אירועי המועדון שלנו. לדוגמה: טעימת יין המלמדת על אפשרויות התיישנות בסוגים שונים של עצים. טעימות תסיסה – (לטעום יין שתסס בסוגים שונים של שמרים), ביקור בכרמים ולמידה על ההבדלים ביניהם. בכל אלה אני עדיין אשתתף".

השמועות אומרת שרוני, בתך תחליף אותך, זה נכון?

"אני בהחלט רואה ברוני ממשיכת דרכי, רוני כבר החלה להעביר סדנאות חד פעמיות בנושאים שונים (הסדנה הקרובה שהיא תעביר תהיה ב-27/12 בנושא 'הריחות והטעמים האינסופיים של היין') ובהמשך היא תעביר גם את קורס המבוא".

למה אתה חושב שאנשים התחברו כל כך לסדנאות שלך?

"אני חושב שאנשים אהבו את הקורסים שלי, בגלל שאני מדבר בשפה מאוד ברורה, אני מצליח להסביר את עצמי טוב וגם מצליח להעביר את האהבה שלי ליין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כמה סדנאות העברת עד היום?

"אולי 200 קורסים. אבל זאת לא הכמות שחשובה לי, אלא התגובות שאני מקבל. אני חושב שהתגובה הכי טובה, זה הקשר שיש לי עם האנשים שלמדו אצלי, עד היום. יש רבים שמכנים אותי ה'גורו' שלהם, ויש הרבה שאומרים בגאווה "ססלוב לימד אותי", ביניהם אפילו בעלי יקבים קטנים".

מה עבר על היין הישראלי מאז שאתה בסביבה, ואיך נראה העתיד?

"אני חושב שהרבה יותר אנשים שותים היום יין והרבה אנשים למדו להכיר יין מאז שנכנסתי לתמונה. עד כמה יש לי חלק בזה? אני לא יודע, אני מאמין שתרמתי לא מעט כי למדו אצלי אלפי תלמידים במהלך השנים.
בשנים הבאות אני חושב שהביקוש ליין איכותי יילך ויגבר והייצור מהיקבים בכלל ומהיקבים הקטנים בפרט, יגדל גם כן".

לאן הולך היקב בזמן הקרוב ואיזה הפתעות אתה מתכנן?

"היקב שלנו הולך ומתרחב, בקרוב אנו חונכים את אתר התסיסה החדש בצפון שיפעל לצד היקב בקיבוץ אייל. לגבי הפתעות, בטח שיהיו הפתעות, הדמיון והיצירתיות אינם נחים לרגע, אבל הפתעה לא מגלים, תצטרכו לחכות".

* הקורס האחרון של ברי ססלוב בן 5 מפגשים ייפתח ב-3/12/06 והוא מורכב מחלק תיאורטי ומעשי. הקורס כולל היכרות עם סוגי יין, תהליכי ייצור, טעימות וריחות, יינות זניים, התיישנות בחביות התאמת יין למזון ועוד. מחיר הקורס – 880 שקלים.
הרשמה בטל': 7962947-90. פרטים נוספים באתר היקב המקושר למטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully