וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כמו יפו

רותם דרוב

10.7.2008 / 1:14

וינס מוינס ותמר סוף סוף פותח את השרקוטרי בשוק הפשפשים. וברחוב ליד נפתח קפה לבנה שכשמו כן הוא - לבן

שני שחקני חיזוק מתווספים לשוק הפשפשים ההולך ומתפתח. הראשון הוא ה"שרקוטרי" של וינס מוסטר מ"וינס ותמר" ושל שותפו ד"ר עמוס בר. "בשוויץ ובצרפת שרקוטרי זוהי חנות שמייצרת את הנקניקים את הבשרים ואת הפטה לבדה, לרוב בסגנון כפרי, מאוד משפחתי" מסביר וינס מוסטר. "כמו שיש בולנז'רי שמתמחה במאפים ופטיסרי שמתמחה בקינוחים, השרקוטרי מתמחה בבשרים" ואכן ריח של בשרים מעושנים מציף את המקום שיתפקד לא רק כמעדנייה, אלא גם כמסעדה שתגיש מנות לפי תפריט משתנה. הבונוס: הקירות של חדר היישון שקופים, ובתוכו תלויים נתחי בשר, לפתוח את הדלת אסור מחשש לכניסת חיידקים.

מוסטר ייצר מגוון רחב של נקניקים -פרשוטו, חמון כבש, פנציטה ועוד. התפריט במקום ישתנה ובינתיים בתקופת ההרצה הוא נכתב רק על הלוח הגדול שבמקום. סרדינים קטאלנה ב-57 שקל, או סינטה טלה עם קונפי שום ב-78 שקל ופילה טלה ב-69 שקל, הם רק חלק ממה שהמטבח של וינס מציע. "התפריט ישתנה לפני העונה, לפי חומרי הגלם המוצעים בשוק, ובאופן כללי לפי מצב הרוח שלנו" הוא אומר. "כמובן שניתן גם לקהל לקבוע את התפריט, מנה שתהיה פופולרית תישאר בתפריט"

ואם לא הבנתם מה מקומו של ד"ר בר בכל הסיפור, הדוקטור מסביר: "את וינס הכרתי דרך וינס ותמר, שם הייתי מגיע לעבוד במטבח בשביל החוויה פעם בשבוע, זה התחיל בשביל הכיף אבל בעצם הייתי עובד משמרת של 14 שעות, עכשיו אני רוצה שוינס יתרכז במטבח בלבד ואת כל הבלגאן של הניהול ישאיר לי" חשוב לעמוס בר להדגיש שהמקום עדיין בהרצה:"עוד לא כל הנקניקים מוכנים, ואנחנו לא במתכונת מלאה של כח אדם, כך שדרושה סבלנות"

שרקוטרי - רבי חנינא 3 תל אביב-יפו. שעות פתיחה לתקופת ההרצה – א'-ש' 19:00-01:00 טלפון 03-6828843

קפה לבנה

לא רחוק מה"שרקטורי" ברחוב יהודה מרגוזה הסמוך נפתח בתחילת השבוע בית הקפה "לבנה", שנפתח על ידי קרן כהן וגילי צוקר. צוקר, הבעלים של סלונה היא כבר מוותיקי יפו: "אנחנו מאמינות באזור של שוק הפשפשים. המתחם הולך ומתפתח, ואנחנו כאן לתת עוד מענה לקהל האיכותי של הסביבה, אנחנו רואות את הסצנה שמתפתחת פה, אפשר לקרוא לה ברנז'ה יפואית".

קפה לבנה, כשמו כן הוא, לבן. הרהיטים לבנים והקירות לבנים וחשופים, כשרק שולחן עץ גדול שמיועד לחבורות גדולות, וספה ירקרקה שוברים את הקו העיצובי. אספרסו יעלה פה תשעה שקלים וקפוצ'ינו יעלה 12, יש גם גרניטה תוצרת עצמית ב-16 שקל והכל מתערובת ייחודית למקום.

התפריט מציע מגוון ארוחות בוקר, מתוכן בולטת ארוחת הבוקר היפואית, שמכילה חביתה עם עלי תבלין, לבנה, טחינה ירוקה וסלט עגבניות פיקנטי ב48 שקל. יש גם טוסטים כשעיקר גאוות המקום נשענת על הטוסט לבנה – פרוסות קממבר מעוטרות בפרוסות תפוחים בעיטור קינמון ואגוזי מלך ב-36 שקל.

קפה לבנה- יהודה מרגוזה 12. א'-ש' 9:00-24:00. בשישי המקום ייסגר עם כניסת השבת.
טלפון: 03-6828737

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully