וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהובת הסרטן

מוראג רובננקו

7.4.2010 / 14:27

נמל יפו חובק את 'הקונטיינר', המסעדה חדשה של הנקניקן וינס מוסטר. בתפריט: דגים ופירות ים, ואמנות גם. תעמיסו, תעמיסו

הקונטיינר הוא "הקנוניה החדשה" של השף וינס מוסטר ('שרקוטרי', אקס 'וינס ותמר'), המעצב אסף תבור, הסופר והעיתונאי צור שיזף וד"ר עמוס בר - הגניקולוג שחצה את הקווים ועבר לפלרטט עם המטבח. בבלוג שלו, מכנה שיזף את הקונטיינר בפשטות: "מחסן של אמנות ופירות ים על המים בנמל יפו". הוא ניצב בהאנגר 2, ממש על קו המזח של הנמל העתיק, מאחורי ההאנגר בו שוכנים מרכז נא לגעת ובניין מיומנה.

פעם שכנה שם מסעדת הטאבון, אחר כך פשו בו עזובה וחלודה, אבל כשבלב החברים ננטע הרעיון לפתוח מקום חדש - בדצמבר 2009, לא הרבה אחרי שנוסד הבר של השרקוטרי שבבעלותם - כבודו של המקום ניצל. "צור מצא את המקום" מספר מוסטר, "הוא כבר שנים קשור לפיתוח של הנמל, מאוד פעיל באזור הזה". הקונטיינר הוקם בחודש וחצי אינטנסיביים, המתועדים בתמונות שנתלו בחלל השירותים. איך אומרים? הכל היה חול.

תבור ושיזף הופקדו על העיצוב והתוצאה היא חלל גבה וחלוד-תקרה, מרווח ומאוורר. קירותיו מציגים לבני סיליקט חשופות ורצפתו בטון מוחלק. תערוכתה של דניאל אורזינגר, "התבוננות" (אוצרת: מאיה בינקין), משתרעת על פני רוב החלל, בעוד הקיר החיצוני מורכב מחלונות מתכת מהם ניבטים הים וספינות דייגים. שני קונטיינרים תרמו את גופם למסעדה, ועקבותיהם ניכרות הן בבר והן בעמדת הגריל השוכנת בקצה שלה. במרכזה תנור ברזל ענקמוני מרשים שנבנה במיוחד עבור מוסטר, ועל משטחו הלוהט נצרבים פירות הים. התנור מוסק בעצי הדרים ומוסטר מציין כי "זו סוג של סגירת מעגל. פעם היו מביאים תפוזים לנמל יפו והיום אנחנו שורפים עצי תפוז כאן בתנור". הוא מוסיף כי בקרוב יצטרפו לחלל תנור עישון בו יעושנו דגים שונים ואף צלופחים, עמדת סביצ'ה ברטבים שונים וגם קונדיטוריה.

על מרכז החלל חולש בר עץ עצום מימדים, וסביבו פזורים שולחנות ישיבה במרווח המאפשר נשימה. הן הבר והן השולחנות עשויים מעץ איפאה, ממנו בונים רציפים ומזחים של ים. בקצהו השפיצי של הבר - עמדת די.ג'יי שמאוישת בשעות הערב: "זה הקפטן שמנהיג את הספינה", מחייך מוסטר.

אוהבים נקניקיות? לכו לשרקוטרי

התפריט מתרחק מהמחוזות הבשריים השרקוטריים ונשען על תוצרת הים. חלקה מגיעה מהים התיכון דרך דייגים מקומיים, כמו מנת קלמרי ברוטב תפוזים מצומצם וכוכבי אניס (39 שקלים) - מנה מצוינת שהספיקה להפוך למנת הדגל של המסעדה בימיה הקצרים; וחלקה מיובאת ממחוזות רחוקים, כמו התמנון המרוקאי (57 שקלים) - זרועות תמנון צרובות ובשרניות בסלסה ים תיכונית של פטרוזיליה, לימון, שום ופלפל חריף. עוד מוצעות מנות כגון בייבי פרידה ברוטב סרטנים ושמנת או קרוקטים של קוד טרי ברוטב חלב קוקוס, עם תוספות כמו אורז בסמטי עם כרישה וקארי או סלט עגבניות קצוץ פיקנטי. מנות הבשר היחידות בתפריט הן פילה לבן ברוטב לימון ואשכולית אדומה (55 שקלים) וסינטה (67 שקלים), והקו הזה עתיד להישאר. או בקיצור, כאן לא תמצאו נקניקיות.

איך התקבלה ההחלטה לשלב אמנות בחלל?

"זה שילוב מתבקש. הושקעה פה המון מחשבה בכל תהליך העיצוב, והאמנות היא חלק מזה. בדיוק כמו שחשבנו רבות על הפסקול". תערוכתה של אורזינגר הגיעה לסיומה, והבאה אחריה תהיה תערוכת צילום של שאול שוורץ, צלם הגטי אימג'ס והנשיונל ג'אוגרפיק. התערוכה, "נרקו טרפיקו" (אוצר: אוריאל סיני), תוצג בקונטיינר בין התאריכים 10 באפריל ל-1 במאי. אחריה יוצג מיצג וידאו ארט של שרון גלזברג, "הפילה יוצאת מהקבר", המתעד פילה שחולצה לאחר 17 שנים מקברה בספארי והובאה לנמל (אוצרת: יעל יודקוביץ').

וינס, מה החלום שלך לגבי המקום הזה?

"השאיפה היא להביא אנשים ליפו, המקום הכי מקסים שיש. כבר שנים שאני גר כאן, בעג'מי, ואני מת על האזור הזה, ממש אוהב את ההתנהלות והדינמיקה של המקום. חוץ מזה שאין כאן בעיות חניה ולשבת כאן ב-11 בבוקר עם כוס עראק בשמש, כשהדייגים חוזרים, מה יותר טוב מזה?".

הפתיחה הרשמית תתקיים ביום שישי 9 באפריל, החל מהשעה 18:00. דיג'יי אגוזי מהשסק יוביל את הספינה אל תוך השקיעה ומוסטר מתחייב להמון אלכוהול וצבעים יפים שהערב מבליע.

הקונטיינר. נמל יפו. טלפון: 03-6836321. שעות פתיחה: כל יום מ-12:00 ועד הלקוח אחרון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully