וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטם צהוב

איתי להט

17.1.2007 / 15:00

מסתבר שתחת קליפתה של הבננה מסתתרות כל כך הרבה מעלות שעושות אותה להרבה יותר מסתם פצצת אנרגיה צהובה

יתכן ומדובר באחד מהפירות החשובים והמזינים ביותר בעולם. יחידה אחת שלה מספקת אנרגיה לפעילות של 45 דקות מאומצות בחדר הכושר. חוץ מזה תמצאו בה מעלות רפואיות נוספות למכביר. אה... היא כמובן גם טעימה.

הבננה היא צמח טרופי דמוי עץ השייך למשפחת המוזיים. מבחינה בוטנית היא מוגדרת כעשב ואת הזן התרבותי שלה, ממנו אנו נהנים כיום, אוכלת בתיאבון רב האנושות מאז התקופה הפרה היסטורית.

אמנם אצלנו היא נאכלת בעיקר כפרי בין ארוחות, עם גרנולה או מקורמלת כקינוח, אבל בחלקים אחרים של העולם, הבננה היא המקבילה ללחם. בארצות טרופיות רבות מחליפים את הלחם בזני הבננה לבישול המכונים גם "פלנטיין/פלאטנו" (Plantain). הם מכילים עמילן והם פחות מתוקים, וישנן ארצות שבהן מגיעה צריכתם עד כ- 300 ק"ג לנפש בשנה. בננות מזנים אלו אפשר לאפות, לטגן, לבשל ולעשות כמעט כל מה שאפשר לעשות עם תפוח אדמה למשל.

מבחינת הרכבה, הבננה עשויה מ- 73% מים ו- 23% פחמימות, השאר הם שפע של חומרים מזינים וחשובים לבריאות ובעלי סגולות רפואיות מוכחות. אנשים הסובלים מאנמיה למשל, ישמחו לגלות שהבננה עשירה בברזל ולכן גורמת לייצור המוגלובין. היא גם עשירה בזרחן ובעלת רמת מלח נמוכה, ולכן תשרת נאמנה את הנלחמים בלחץ דם חריג. ולדיכאונים, תכולת טריפטופן גבוה, שהוא סוג של חלבון שהגוף ממיר לסרוטונין, תרגיע ותשפר את מצב הרוח באופן דרסטי. אבל זאת רק ההתחלה, הבננה יכולה עוד הרבה יותר.

בעזרת הסיבים בהם היא עשירה, מתאפשרת פעולת מעיים רגילה ללא צורך בשימוש בחומרים משלשלים או לא טבעיים. יש בבננה נוגדי חומצות טבעיים המשפיעים על הגוף, כך שהיא יכולה בקלות להרגיע צרבת. היא מכילה כמות גדולה של ויטמין B6 העוזר להרגיע את מערכת העצבים. כמו כן, מחקרים שפורסמו ב"ירחון הרפואי של ניו אינגלנד" גורסים כי אכילת בננות באופן סדיר עשויה להקטין את מקרי המוות בעת התקף שבץ ב- 40%.

לשם השוואה, הבננה מול התפוח, לו מיוחסות תכונות מרפא רבות, מובילה ביחס של פי 4 פרוטאין, פחמימות בכמות כפולה, פי 3 זרחן, פי 5 ויטמין A וברזל, וכמות כפולה של כל הויטמינים האחרים. נוק אאוט.

הבננה הפכה יקירתם של אצנים ואתלטים מסיבה פשוטה, היא מכילה 3 סוגי סוכר טבעי – סוכרוזה, פרוקטוזה וגלוקוזה המשולבים בסיבים, שנותנים תמיכה מיידית ויסודית בהאצה של רמת האנרגיה. אבל לא רק את שרירי הגוף היא מאיצה, מחקרים בקרב תלמידים הראו שהאשלגן המצוי בפרי משפר את יכולת הלמידה ואת היכולת המוחית. בקטן, כמו בגדול, הבננה ממשיכה לעשות את העבודה, אפילו בעקיצת יתוש ניתן לטפל בעזרת הקליפה שלה. אותה קליפה, יעילה גם להיפטר מיבלות, כאשר מצמידים אותה בעזרת אגד ליבלת. ואם כואב לכם הראש, אחת הדרכים להיפטר ממנו היא בעזרת בננה מילק שייק מומתקת בדבש. אז בפעם הבאה שאתם מקלפים אחת, עשו את זה עם הרבה כבוד, כי במקרה הזה – צהוב באמת עולה על כל הציפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully