וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו שאנז אליזה

רותם דרוב

10.9.2008 / 0:01

קפה דליס החדש, שנפתח במכון הצרפתי, הוא סניף של רשת פאריזאית שהסניף המרכזי שלה נמצא בשדרה הצרפתית המפונפנת

לאלה מכם שנוהגים לברוח אל המכון הצרפתי כדי לחוש קצת פאריס, אנחנו שמחים לבשר שהמהפכה הצרפתית הושלמה. במכון נפתח לאחרונה קפה דליס. הבעלים מיכאל בן שמעון, הוא איש עסקים צרפתי וזהו הסניף הישראלי הראשון של רשת פריזאית בעלת עשרה סניפים. המרכזי שבהם נמצא בשאנז אליזה. על הקו הקולינרי אחראי השף רוברט סילברמן, עולה חדש דווקא מדרום אפריקה, שמתמחה גם באוכל אורגני ובבעלותו קייטרינג: "המטרה של המקום היא להביא את הניואנס הצרפתי, אך בו זמנית להיות קשוב לרחשי הציבור הישראלי. למרות שהמקום פתוח כבר שלושה שבועות ועובד במלוא המרץ הוא למעשה עדיין נבנה, אנחנו רואים מה הקהל אוהב, דורש, ורוצה ומתקנים את התפריט בהתאם".

המקום אמנם כשר למהדרין, אבל מנסה להתאים את התפריט לחיך שמכיר את המטבח הצרפתי מקרוב, או כזה שרוצה להכיר אותו: "אנחנו מנסים להביא אנטרפטציות משלנו לאוכל הצרפתי, הקיש לורן המפורסם שמגיע עם גבינה ובייקון, מגיע פה עם סלמון מעושן, נכון זה כבר לא קיש לורן, אבל הוא טעים בזכות עצמו, עוד נדבך חשוב הוא הפאניני, שלמרות היותו איטלקי במקור, זהו אוכל רחוב צרפתי נפוץ, מדובר למעשה בסנדוויץ' שניצב בויטרינה, אפוי למחצה, ובתנור הוא נאפה במלואו עם כל הגבינות ואנחנו מקבלים לחם שהוא לא טוסט, אלא אפוי עם מילויים שונים".

את הפאניני מציעים בקפה דליס בשתי גרסאות, בטייק אווי, או במחיר יקר יותר שאליו מתלווה סלט. המחירים נעים בין 22 ל-36 שקל. במקום יש גם פסטות ב-40 עד 42 שקל ופיצות ב-28 עד 36 שקל. סילברמן מסביר את החלק האיטלקי בתפריט: "המטבח הצרפתי מושפע מאיטליה, שוויץ וגרמניה". במקום מוגשות גם מנות עיקריות במחירים גבוהים יותר וקינוחים מרשימים ביותר, אותם אפשר למצוא בויטרינה שבמקום.

קפה דליס, רוטשילד 7 פינת הרצל בתל אביב. טלפון 03-5102116. שעות פתיחה- א'-ה' 07:00-לקוח אחרון ו' עד 16:00 ומצאת השבת. המקום כשר למהדרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully