וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלויזיה מצויינת וחומוס מפתיע

גיא סבר, לונדון

20.4.2009 / 14:05

טעים כמו בארץ, נראה כמו סטארבאקס. חומוס ברדרס הלונדונית מגישה את הממרח האהוב בנקודה הנכונה על הסקאלה שבין מגורען לקרמי. הבעיה מתחילה בפיתות

בתור חומוסולוג שמתגאה בתחביב הקולנירי שלו דאגתי לא פעם ולא פעמיים להרחיק מסביבת המחייה התל אביבית שלי ולהפציע במוסדות ידועים כאלו או אחרים ברחבי הארץ בשביל לנסות להכריע בעצמי את הויכוח הרחוב הארצישראלי הנצחי והאגדה על החומוס הכי טוב שעוד לא טעמתי.

החומוסולוגיה הזו דואגת לתזז אותי מדי פעם לרמלה, עכו, ירושלים ולכל הפחות ליפו ביום גשום במיוחד, אבל הגיחה האחרונה שלי לחומוסיה (גם אם זו לא מתחרה ישירה של האופציות ביניהן אנו נאלצים לבחור ביומיום שלנו), בהחלט שמה רף גאוגרפי חדש מבחינתי, בנוגע לכמה רחוק אני מוכן לנסוע בשביל חומוס. "חומוס ברדרס" עשויה להיות החומוסיה הכי מפתיעה שתכנסו אליה, בייחוד אם מתחשבים בעובדה שהיא נמצאת שבע דקות הליכה מתחת הרכבת התחתית ומכיכר פיקדילי בלונדון.

חומוס אינטרנטי

לונדון? חומוס? הא? היו שלוש התגובות הראשונות שלי כשנתקלתי באתר של חומוס ברדרס באינטרנט, על פניו חומוסיה עם אתר באינטרנט היא כבר קונספט בעייתי בעולם שבו אותנטיות ומסורת קובעים לא מעט. אבל המוסד הקולינרי שהפך לעמוס ופופולרי במיוחד בנוף ארוחות הצהריים של מרכז לונדון בהחלט עומד בסטנדרטים לא רעים מבחינת טעם, מגוון ומרקם.

שני סניפים אנד קאונטינג שמגישים חומוס מוצלח במיוחד אפילו אם הוא נטול אווירה אותנטית, לא חשוב כמה הברדרס ישתדלו לייצר אותה. "חומוס ברדרס" היא משהו בין חומוסיה לסניף של סטארבאקס, עיצוב נקי מאוד, צוות עובדים צעיר וחייכני וחולצות ממותגות למכירה על הקיר (עם הכיתוב הדי משעשע "Give Peas a chance"). אבל אל תתנו למראה ההייפר אורבני הזה להטעות אתכם, החומוס עושה את העבודה.

הברדרס מגישים מספר מנות של חומוס, החל מהקלאסי וזה עם הפול ועד לכזה עם שני סוגי בשר, כשלכל מנה יש תוספת עליה הם ממליצים (ביצי חופש, צנוברים, עגבניות מיובשות, חלפנו או בצל). על הצד תוכלו להזמין חציל בטחינה, סלט (3 סוגים) או מבחר נשנושי ירקות שחוץ מהעובדה שהברדרס מתגאים כמה הם בריאים, לא היו ממש ברורים לי. העובדה שהיינו ארבעה אפשרה לנו לדגום כמעט את התפריט כולו, הלכנו על חומוס קלאסי, אחד עם פטריות חמות, אחד עם שבבי חזה עוף ועגבניות מיובשות ואחרון עם בשר טחון ובצל קצוץ דק דק. המנות מפנקות ושוות בכלכלת לונדון אפילו יותר מ-7 הפאונד בממוצע שתעלה כל אחת, החומוס נמצא בדיוק בנקודה הנכונה על הסקאלה שבין מגורען לקרמי והתוספות עליו היו מדויקות מבחינת שילוב טעמים והחוויה השלמה.

חומוס לא אוכלים במזלג

אז בעשרים השניות הראשונות מהרגע שהחומוס הוגש לשולחן, שלחנו מזלגות לטעום מכל צלחת והוא סחט מאיתנו לא מעט קריאות הפתעה ושביעות רצון (ככה זה אחרי שמנמיכים ציפיות לפני שמגיעים, חומוסיה אירופאית אחרי הכל...). אחרי בדיקה מדגמית של כל הצלחות יד שנשלחה לעבר סלסלת הפיתות גילתה את הבעיה האמיתית של החומוס ברדרס, המנות באמת עומדות בסטנדרט, אבל הפיתות (אותן אפשר לקבל גם מחיטה מלאה) הן העתק עלוב של הדבר אותו אתם מכירים, בצק שמתפורר בידיים, כזה שלא החליט אם הוא בלה יותר מדי זמן בטאבון או פשוט היום לא התחשק לו להרגיש טרי. אם אתם חומוסולוגים מן הסתם לא מפריע לכם לאכול אותו כמוני במזלג, אבל אם אתם מאלה שחייבים פיתה לנגב אתה, אתם עשויים להיתקל בבעיה.

אז נכון שהיא לא נכנסת לחמישיית החומוסיות הגדולה ברשימה שלי, טוב גם לא ממש מדגדגת את העשירייה. אבל ביום גשום בלונדון, אחרי שכל הפיש אנד צ'יפס והפיוז'ן האוריינטלי כבר הגיעו לכם עד כאן, טוב לזכור שיש מקום של אוכל מנחם, יותר בדוך, פחות בסיבוב.

חומוס ברדרס, סוהו
88 Wardour Street, Soho, London W1F 0TJ - 020 7734 1311

חומוס ברדרס הולבורן
Victoria House, 37-63 Southampton Row, London WC1B 4DA - 020 7404 7079

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully