וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום הלוהט: סנטה קתרינה

5.2.2015 / 14:05

עם טאבון ענק, שף שהשתפשף אצל מיטב השפים ותפריט שעושה חשק - לא פלא שמסעדת סנטה קתרינה הפכה לאחד המקומות המדוברים ביותר בת"א

סנטה קתרינה/צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

סביר להניח שהשם תומר אגאי, לא מצלצל לכם מוכר. אבל מדובר בשף שנמצא כבר שנים בסצינה הקולינרית. הוא עבד במסעדות נחשבות בפריז ובאיטליה, במסעדות מובילות בת"א, בהן הרברט סמואל וטוטו, ובשלוש השנים האחרונות, עבד במסעדת יפו-תל אביב, לצידו של השף חיים כהן. בתקופה האחרונה קיבל אגאי מכהן דחיפה לצאת לדרך עצמאית, "חיים הרגיש שיש לי מה להגיד, ומסתבר שהוא צדק", אומר אגאי.

הוא חבר אל אורי להב, הבעלים של הר סיני, הבר הסמוך, ויחד הם פתחו את סטנה קתרינה, מסעדה באווירה קלילה ומשוחררת. "אולי הניסוח הנכון הוא בר עם אוכל", מסביר אגאי, "אין לנו את הקטע של מסעדה של ראשונה, עיקרית, קינוח, אותי באופן אישי זה קצת משעמם, אנחנו מנסים לעשות כאן משהו אחר".

סנטה קתרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
שרימפסים סנטה קתרינה סטייל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
סנטה קתרינה. עידו שחם, מערכת וואלה!
הטאבון, כאן כדי להישאר/מערכת וואלה!, עידו שחם

בסנטה קתרינה, שממוקמת באחד המתחמים הפופולריים ביותר בעיר עם שכנים כמו החמארה שישקו ופורט סעיד, יש טאבון גדול, שכמעט כל המנות במסעדה עוברות דרכו לפני ההגשה ללקוח. הטאבון מזכיר מאוד את הטאבון ממסעדת יפו תל אביב ממנה הגיע אגאי, ולדבריו יש בו מסר. "טאבון הוא כלי בעל עוצמות גדולות, הוא מחייב דיוק והקפדה של הטבח, מעבר לזה יש בו הצהרה שאנחנו כאן כדי להישאר".

אז מה אוכלים? בתפריט מנות שף שמפלרטטות עם אכל מקומי, אוכל ביתי ומטבח שף. כך למשל תמצאו בייגלה ירושלמי מהטאבון (12 שקלים), חצי פיתה עם קציצות דגים ומטבוחה (29 שקלים), פוקאצ'ה ארוכה עם סלט ביצים בייקון ועירית (36 שקלים), קובהניה - פילה בקר נא קצוץ בסכין עם בורגול וחרדל מתקתק (42 שקלים), קרפצ'יו שרימפס קריסטל (48 שקלים), פיצה סלמי (42 שקלים), מקרל בטאבון עם שמנת חמוצה ולימון כבוש (42 שקלים), סיר בשר שהיה כל הלילה בטאבון (44/89 שקלים) ועוד. בגזרת הקינוחים תמצאו בסבוסה - עוגת סולת חמה עם גלידה (22 שקלים), קראק תפוחים עם גלידת חלב (22 שקלים), מוס שוקולד וקצפת עם גרידת תפוז (24 שקלים) ותותים בקצפת (26 שקלים).

סנטה קתרינה. עידו שחם
מקום שפונה לכולם/עידו שחם
סנטה קתרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
חם מהטאבון/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

"יצרנו מקום שפונה לכולם", אומר תומר, "בתמחור, באוכל וגם באווירה. יש משהו במיקום הזה, ליד בית הכנסת הגדול, שהוא מצד אחד מרכזי, ומצד שני קצת מתחבא מרוטשילד והרחובות הגדולים, שיצר מתחם לא רשמי, שמזכיר פיאצה, כמו באיטליה, ואני מאוד אוהב את זה".

סנטה קתרינה, הר סיני 2, תל אביב, 058-7820292. שעות פעילות: ראשון - שישי: 17:30-01:30. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully