וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חומוס טוב בשכונת התקווה

17.3.2015 / 8:37

במקום לפקוד את החומוסיות המצוחצחות מדי בשוק התקווה, מוצא המונה חומוסיה קטנה ומעולה לא רחוק משם, על דרך ההגנה, ומתמוגג מלנגב מנה פשוטה שעשויה כהלכה

חומוס התקווה המונה טועם. קובי רובין
חומוס נקי וטרי ב-23 שקלים/קובי רובין

יש שכונות מסוימות בתל אביב שכולנו הולכים אליהן רק כאשר אנחנו זקוקים למשהו מאוד מסוים. רחוב שינקין זה חנות הנעליים הכי גדולה בארץ, שוק לוינסקי - חנות התבלינים של העיר, ואם תל אביבי מחפש מקום ללכת לאכול על האש, הוא יסע ישר אל שכונת התקווה.

אני גר ליד שכונת התקווה, חמש דקות בהליכה זריזה, תושבי השכונה כבר שבעו מהמובן מאליו, אתה לא תפתה אותם בשיפוד. במרכז רחוב אצ''ל אפשר למצוא את צעירי השכונה אוכלים בהנאה פיצה זולה, או כריך של נקניק מחומם, אני מודע לכך שאני כותב על אוכל רחוב, אבל גם לי יש את הגבולות שלי, פיצה בעיני היא סוג של קינוח וכריך נקניק אף פעם לא עשה לי את זה, מעבר לכך שתופעות הלוואי הן תמיד לא נעימות.

לפני כמה חודשים נפתחה חומוסיה מעוצבת בתוך השוק, הבנתי די מהר שמדובר בהרבה קנקן, אבל בלי תוכן, גם המחיר היה מעצבן, שדווקא פונה אל המבקרים המזדמנים שמגיעים אל השוק, מציע להם מקום מצועצע להחריד.

חומוס התקווה המונה טועם. קובי רובין
הגיעה חומוסיה חדשה לשכונת התקווה/קובי רובין

כל בוקר אני נכנס לתוך העיר, אני חוצה את הגשר לכיוון התחנה המרכזית, על דרך ההגנה ראיתי חומוסיה קטנה וצנועה, שמתי לב שהיא פתוחה על הבוקר. חלפתי על פניה כל בוקר, לאט לאט הבחנתי שהמקום מתמלא על ידי תושביה הותיקים של השכונה עצמה. פשוט לזהות אותם, הם לא היו צעירים במיוחד ולא אופנתיים במיוחד. התושבים מצאו להם חומוסיה שכונתית אמיתית לאכול בה, באחד הבקרים החלטתי להיכנס לאכול.

הזמנתי מנה של חומוס, בדיוק ביום בו הם העלו את המחיר מ- 20 ש''ח ל 23 ש''ח, למנה של חומוס עם ביצה, המחיר עדיין ראוי מבחינתי. את המקום פתחו דפנה ועופר על שרידי מסעדה קודמת שלא החליטה מה היא עושה בדיוק, עופר החליט לגייס את המשפחה, כולל האישה והילדה, כולם נכנסו אל תוך החנות שהפכה לחומוסיה. המטבח מאחור, מסדרון של כל המרכיבים בדרך אל הלקוחות, עופר רץ כל הזמן, דואג להכין כל מנה בדיוק כמו שהוא רוצה. אמנם הוא מכין אותו רק כמה חודשים, אבל נמצא בדרך הנכונה, ומכין את החומוס הכי מעניין וטעים שאכלתי בתקופה האחרונה. אני עדיין די מופתע שהצלחתי למצוא חומוס כל כך טעים, כל כך קרוב לבית, זה לא חומוס מסובך ומורכב מידי, אלא נקי וטרי, חמים מעט, במדויק לאוהבי החומוס הנקי. יש שמנסים לעשות חומוס שנים, לפעמים יש אנשים שמגלים את ייעודם, אפילו אם זה רק בהכנת חומוס נקי מאוזן וטעים, לחבר'ה הצעירים בשכונה אני ממליץ, להגיע חומוסיה לשכונה, וחומוס זה כן.

רחוב ההגנה 71 תל אביב. שעות פתיחה: א-ה 07:00-16:00, ו' 7:00-שעה לפני כניסת שבת. לא כשר, כשר מבחינתי, מספיק כשר בשביל הותיקים של השכונה. 03-6740055


לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully