וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוטף לשותף: המחווה המרגשת של מסעדת נומה

1.3.2017 / 13:38

השף של נומה מצליח להסעיר את העולם שוב, הפעם לא בגלל יכולות הבישול המדהימות שלו אלא בשל מהלך מרגש ויוצא דופן - שוטף הכלים הוותיק במסעדה עתיד להפוך לשותף בה

צילום מסך

רנה רדזפי, השף המעוטר של מסעדת נומה, ידוע בזכות יכולות הבישול העילאיות שלו, אך גם בזכות אישיות יוצאת דופן. בסוף השבוע האחרון הוא הצליח להפתיע ולרגש אנשים רבים ברחבי העולם בזכות מהלך חסר תקדים - הענקת שות?פות לשוטף הכלים הוותיק של המסעדה – גאמביאן עלי סונקו, במסעדת נומה החדשה שתקום.

ביום שישי האחרון היה יום פעילותה האחרון של מסעדת נומה הדנית, שפעלה במתכונתה הנוכחית בנמל של קופנהאגן, מאז שנת 2003. צוות המסעדה יטוס בקרוב להקים מסעדת פופ-אפ בטולום שבמקסיקו, וכשישובו אם הכל ילך כמתוכנן, נומה החדשה בקופנהאגן תקום ב-1 בדצמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משוטף לשותף/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך מסיבה לעובדים וחברים שנערכה ביום שבת במסעדה סיפר רדזפי על התכניות למסעדה החדשה, ואז חשף כי עלי סונקו, אשר עובד במסעדה כשוטף כלים ב-13 השנים האחרונות יהיה אחד השותפים בגלגולה החדש של מסעדת היוקרה המעוטרת. "זה פרויקט פנטסטי, אבל מה הוא שווה בלי העובדים שלנו", אמר רדזפי רגע לפני שהכריז שעלי סונקו, יהיה הראשון מבין מספר שותפים בנומה החדשה. "עלי הוא הלב והנשמה של נומה. אני לא חושב שאנשים מעריכים מה זה אומר שיש בן אדם כמו עלי במשפחה". רדזפי גם חשף שאביו, שגם לו קוראים עלי, עבד גם כן כשוטף כלים כשהגיע לדנמרק.

עלי, בן ה-62, התפרסם ב-2010 כשאמור היה להצטרף למשלחת השפים של נומה ללונדון, כשזו זכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר בעולם בפעם הראשונה. אך מרוב התרגשות אף אחד לא שם לב לעובדה שגאמביאן, למרות שהוא אזרח דנמרק ב-34 השנים האחרונות, לא יכול היה להיכנס לבריטניה ללא ויזה. כמחווה לשוטף הכלים שלא הורשה להכנס לבריטניה, עלתה המשלחת, בניצוחו של השף רנה, לבמה לקבל את הפרס כשכולם לבושים בחולצות עם תמונתו של עלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רנד רדזפי עם חולצתו של עלי ב-2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנתיים לאחר מכן, ב-2012 כשנומה זכתה בתואר בפעם השלישית המסמכים הוגשו בזמן, עלי היה נוכח ובנומה נתנו לו את זכות הדיבור על הבמה. מלבד עלי, שני שותפים נוספים במסעדה החדשה הוצגו בשבת האחרונה - לאו ריכטר, מנהל השירות במסעדה, גם הוא מימיה הראשונים, וג'יימס ספרבורי האוסטרלי מנהל המסעדה בשמונה השנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • נומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully