ספרי בישול. יח"צ, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, יח"צ

המתנה הכי יפה לחג: חמישה ספרי אוכל חדשים

בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, ספרי הבישול נדחקו אמנם מעט הצידה, ועדיין לטעמנו זאת המתנה הכי יפה שאפשר לתת ולקבל לחג, לכבוד ראש השנה סקרנו חמישה ספרי בישול ואפייה שיצאו לאחרונה, ויהוו תוספת מושלמת למדף הספרים שלכם או של מישהו שיקר לכם

seperator
ספרי בישול. אפרת ליכטנשטט, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, אפרת ליכטנשטט

אז מה את עושה כל היום, אפרת ליכטנשטט

אפרת ליכטנשטט, המתכונאית ובעלת הבלוג המצליח "אז מה את עושה כל היום?" השיקה לקראת החג ספר המאגד את כל המתכונים שפרסמה בבלוג ובמדור האוכל שלה במקור ראשון במהלך השנים האחרונות. זהו ספר שכולו שלה, לא רק המתכונים אלא גם הסטילינג והצילומים, ספר המשלב אוכל בריא עם מנות קלאסיות, ואוכל ביתי עם מנות עדכניות.

הספר מעוצב עם הרבה צבע והומור, כמו הבלוג, עם מתכונים קלילים ומשפחתיים שכיף להכין וכיף לאכול, בלי מרכיבים מסובכים או טכניקות הכנה מורכבות, ועם הרבה רעיונות למנות צמחוניות אבל גם עם בשר ודגים, ולא מעט עוגות וקינוחים. ליכטנשטט הירושלמית משלבת בספר סיפורים ואנקדוטות מהמטבח שלה, בנונשטלנטיות המאפיינת את הכתיבה ואת הגישה שלה לאוכל. ספר נפלא להורים שרוצים להרחיב את מנעד המאכלים שהם מכינים לילדיהם עם דגש על בריאות, ולכל אחד שהפשטות והצבעוניות של האוכל עושה לו את זה.

בין המתכונים בספר: סלופי ג'ו עם בטטה ודלורית; קרפ תרד עם מלית אפונה ובצל; לזניית חצילים, זוקיני ודלעת; רוסטביף בתנור; טארט שוקולד ורוזמרין; עוגות קצפת ותותים; עוגת שוקולד ואגסים; עוגיות פלורנטין עם תחתית שוקולד; ועוד.

אז מה את עושה כל היום, אפרת ליכטנשטט. 109 עמודים, מחיר: 108 שקלים, עיצוב, צילומים וסטיילינג: אפרת ליכטנשטט. עריכה קולינרית: אורלי פלאי ברונשטיין. הוצאת כתר

ספרי בישול. זוהר רון, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, זוהר רון

המטבח של רותי רוסו, ספר המתכונים שכל בית צריך

רותי רוסו היא שפית ועיתונאית, בתה של נירה רוסו, איתה היא כותבת מדור אוכל קבוע במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. בספר המתכונים החדש שלה מביאה רוסו שנים של חקירה במטבח ומחוצה לו, של הקשר שבין אוכל לזהות, בין טעם וזיכרון. בין המתכונים הביתיים שבספר משובצים לא מעט סיפורים ארוכים ומפורטים שכתובים בכשרון רב, המקדימים כל מתכון בהקשר האישי ובאטמוספרה שבו נוצר. רובם של המתכונים אינם מורכבים והם יכולים לספק גם לבשלן הביתי המתחיל את הבסיס ללא מעט מנות שקל וכדאי להכין במטבח הביתי, עם עוגנים קולינריים כמו עוף שלם בתנור, שקשוקה, לימונים כבושים, מרק עוף, ואפילו הכנת גבינות ביתיות ובצק פסטה טרי, מתכוני בסיס שרוסו בדקה וניסתה וחזרה עם מה שהיא מתארת במקרה של העוף כ"נוסחה מדעית". יותר מהכל זהו ספר שימושי עם מנעד רחב של מתכונים המציעים השראה למנות ארוחת בוקר, כמו גם למרקים, מנות חג, פסטות, סלטים וממרחים ועוד.

בין המתכונים בספר: מג'דרה בורגול; פיצה כוסמין; פפרדלה סלק עם גבינה כחולה, לימון, חמאה חומה ופרג; נודי- ניוקי ריקוטה; גספאצ'ו סלק; רוסטביף במעטפת תבלינים וחרדל; מורה נבוכים לחמין המושלם; כבד קצוץ; עוגת בננות שוקולד ועוד.

המטבח של רותי רוסו. ספר המתכונים שכל בית צריך. 232 עמודים. מחיר קטלוגי: 139 שקלים. הוצאה: גורדון ספרים. צילומים: זוהר רון, סטיילינג:" עמית פרבר, עיצוב: טל בוניאל - סטודיו עמיר חדד

אורנה ואלה - ספר המתכונים 2

ספרי בישול. פלורה דבורה, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, פלורה דבורה

סגירתה של מסעדת אורנה ואלה הייתה ציון דרך במסעדנות התל-אביבית, מוסד שפעל מאז 1992 והשפיע על פרצופה הקולינרי של העיר. במסעדה המיתולוגית הוגשו במהלך השנים לא מעט מנות שהפכו לאייקוניות, (כמו לביבות הבטטה המפורסמות), חלקן הופיעו בספר הבישול הראשון שהוציאו שתי המסעדניות הוותיקות.

כעת, קצת יותר משנה וחצי לאחר הסגירה המצערת, התפנו השתיים להעלות על הכתב קובץ מתכונים נוסף ולאגד אותו בספר שיצא לאור ממש בימים האחרונים. "אורנה ואלה - ספר המתכונים 2", הוא אסופה מרשימה של עשרות מתכונים שיצאו ממטבח המסעדה במהלך השנים, ביניהם לא מעט מנות טבעוניות וצמחוניות שתמיד קיבלו מקום של כבוד בתפריט, וכמובן גם לא מעט קינוחים שהיו מזוהים עם המקום. כל מתכון מלווה בטקסט מעמיק עם המון רגש, שמחבר את הקורא אל הספרה האישית שבה נוצר המתכון.

בין המתכונים בספר: ביצה בקן בלחם תירס; קרקר חומוס; מרק דגים איטלקי עם עגבניות, שעועית לבנה ומנגולד; פולנטה דלורית; בורגר טבעוני של מש ובטטה; פסטה פיצ'י מיטבולס; גולש טלה עם ירוקים ולימון פרסי; טארט שוקולד ואגוזי לוז; קרקר חומוס; עוגת בירה וג'ינג'ר עם פאדג' ואגסים מבושלים; ועוד.

אורנה ואלה - ספר המתכונים 2. 192 עמודים, 146 שקלים. הוצאת כנרת זמורה

ספרי בישול. דניאל לילה, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, דניאל לילה

רולדין - סודות האפייה

כבר 30 שנה שרשת רולדין נמצאת בחוד החנית של המאפיות והקונדיטוריות בארץ. הרשת מצליחה לחדש את עצמה כל הזמן ועדיין לשמור על הנוסטלגיה של השנים המוקדמות. כחלק מחגיגות ה-30 נאספו מיטב המתכונים ואוגדו לספר, עוד מהימים שבהם קובי חקק ואבי קינן, האחים המייסדים, מכרו עוגות מדלת לדלת ממתכונים שאספו מאמא שלהם ומהשכנות שנהגו לאפות בשכונת ילדותם. ממטבח קטנטן בהוד השרון שטיגנו בו בחנוכה סופגניות בסיר אחד, הם היום מפעל אפייה גרנדיוזי עם 82 סניפים ברחבי הארץ.

בספר יש לא מעט מתכונים לעוגות וקינוחים שהפכו עם השנים למפורסמים, מתכונים שמתאימים לא רק לאופים מנוסים, אלא גם לחובבי אפייה ולמי שלא מפחד לשחק עם המיקסר. יש גם מילון מושגים ענק, פרק קצרצר בטמפרור ופיסול שוקולד, תמונות יפהפיות כדי שיהיה לאן לשאוף, וגם מעט סיפורים חמודים ששזורים בין לבין שמעניקים לכמה מן המכונים ערך מוסף. גם אם אתם לא אופים קטנים, זה ספר נפלא להחזיק על המדף.

בין המתכונים בספר: פאי אגוזים נוסטלגי; הסופגניות המפורסמות; מאפה תרד וריקוטה; קרמו שוקולד; עוגת קראנץ' שוקולד; סנט הונורה; עוגת אופרה; אזני המן מלוחות עם ריבת בצל וגבינת עיזים; מקרונים בטעמים; מלפיי וניל; קיש בצלים צלוייים ועוד.

רולדין סודות האפייה. 220 עמודים, מחיר: 138 שקלים. צילומים: ארז בן שחר, סטיילינג: עמית פרבר, תחקיר וכתיבה: שי שבח. להשיג בסניפי רולדין וברשת סטימצקי

ספרי בישול. דניאל לילה, עיבוד תמונה
ספרי בישול/עיבוד תמונה, דניאל לילה

אפייה טובה עם מיקי שמו

השף קונדיטור מיקי שמו, שמאחוריו כבר שלושה ספרי אפייה, עושה סטייה קטנה מהמתכונים המושחתים שלו המבוססים לרוב על קמח לבן, שמנת, סוכר לבן וחמאה, ומציג לראשונה בקריירה הענפה שלו גישה בריאה יותר כלפי מושאי האפייה שלו, גרסאות קלילות ובריאות למתכונים אהובים ומוכרים עם הרבה מודעות לקשר שבין מזון לבריאות, מבלי לזנוח את חשיבות הטעם והניראות. הספר פונה גם לאופים מתחילים ומחולק לפרקים: חטיפים מתוקים ומלוחים; עוגות בחושות ביתיות; קישים; טארטים; ולחמים. בנוסף ישנו פרק מיוחד המוקדש כולו לקלאסיקות של עולם הקונדיטוריה מסביב לעולם, קינוחים שנמכרים כבר שנים בקונדיטוריות של שמו, בגרסה מעט יותר דיאטטית, ויכול להיות מהנה מאוד להכין אותם בבית בליווי ההסברים והדגשים של הקונדיטור המחונן.

בין המתכונים בספר: מיני מאפינס טבעוניים; פנקייקס טבעוניים; עוגת סולת קוקוס בניחוח תפוז; עוגת בננות ושוקלד מריר; גריסיני כוסמין; קיש זיתי קלמטה ועירית; עוגת יוגורט, דובדבנים ופיסטוק; גאלט תאנים; ועוד.

אפייה טובה עם מיקי שמו, 194 עמודים, 149 שקלים, צילומים: דניאל לילה, הוצאה עצמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully