וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לי טאלי

נגה משל

16.11.2005 / 17:09

תשוקה פתאומית לטאלי הודי בלב הכפריות של פרדס חנה הובילה לביקור לא צפוי ב"טאלי-אור" – אירוח ביתי אצל ליאור וגיא ושיחה על מגש הודי וצ'אי

הייתה זו שעת ערב מוקדמת בבינימינה, אך שעון החורף דאג לכך שהיא תהיה חשוכה ומדכדכת. ירדתי מהרכבת והתקשרתי לע': "אני רעבה", אמרתי לו, "בוא נלך לאכול משהו בזיכרון".
הוא אמר "יאללה", ושהוא יוצא עוד עשר דקות לאסוף אותי. כדי להעביר את הזמן נכנסתי לסופר השכונתי וכשיצאתי, עם שקית מלפפונים, 2 חצילים ומגב, נתקלתי במודעה מצהיבה על טאלי הודי בפרדס חנה שומגש מתחת לעץ האלון. מלמלתי לעצמי, "וואי, איך בא לי טאלי".

המודעה הייתה קצת ישנה והייתי בטוחה שמדובר בפרויקט קיץ שעבר זמנו, אבל התשוקה בערה וכשהתקשרתי אמרו לי שיש טאלי, בכל יום חול, גם היום, ממש עכשיו. מרוב שמחה הסתבך לי המגב בגלגל של אופניים חונות וגם ע' כבר הגיע ולא הבין לאן נעלמתי. נפנפתי לו מרחוק וצעקתי לעברו "בא לך טאלי?". היה בא לו, אז נכנסנו לאוטו ונסענו למעבה הכפריות הפרדס-חנאית.

"טאלי אור" הוא יוזמה פרטית של ליאור וגיא, זוג צעיר שהחליט לנטוש את ה"ד?יי ג'וב" שלהם לטובת בישול ואירוח בביתם. כשהחליטו לפתוח מקום של אוכל עשו סקר וראו שאין באזור אוכל הודי ולכן החליטו להשחיז את מיומנות הבישול והחריף שלהם, להגיש טאלי ולהזמין לאירוח נינוח בחצר ביתם. היוזמה, שמזכירה את "24 רופי" בראשית דרכם על גג בתל אביב, החלה בקיץ עם כריות ושולחנות מתחת לעץ ועכשיו בחורף עברה לתוך הבית.

החדר הצנוע בו מארח הזוג (למעשה הסלון שלהם) הותאם לאווירה עם כריות ומזרונים, שולחן עץ נמוך, נרות, קטורת ומוזיקה שאנטי ברקע. בכניסה חולצים נעליים ובתפקיד המארח המרכזי תמצאו את נריה, בנם בן השנה וקצת של הזוג, שישמח להנעים את זמנכם בזמן שאתם מחכים לאוכל. אין מה לדאוג, הוא לא יאכל לכם את הטאלי כי הוא ניזון רק מזיתים, מתרגל חריפות עם סחוג ועמבה ומקסימום שותה צ'אי בבקבוק.

בתפריט טאלי רגיל הכולל דאל (תבשיל עדשים), אורז לבן, 2 מנות סבג'י מתחלפות (תבשילי ירקות כמו למשל תבשיל ירקות שורש), יוגורט מתובל לצינון החריפות וצ'אפטי (25 ¤), אם תרצו גם צ'אטני מנגו אז תזמינו "טאלי ספיישל" ותוסיפו 5 שקלים ואם אתם ממש רעבים יש גם "טאלי אקסטרה ספיישל" עם תוספת של מאלי כופתה או ירקות פאקורה (40 ש"ח). עכשיו בחורף יש גם מרק.

היינו רעבים והטאלי היה בסיסי וטעים. הצ'אטני מנגו היה חריף כהלכה והדאל הזכיר נשכחות. הצ'אפטי אמנם היה קצת קשה, אבל הוא לא מנע מאיתנו לנגב את הצלוחיות הקטנות שעל המגש המוכסף ולרפד טוב טוב את הבטן.

באגף השתייה יש לאסי (12 ¤), לימונענע (8 ¤), ושתייה קלה (5-8 ¤), גולדסטאר (12 ¤) וקיפירינייה ולימונערק (10 ¤).

בסוף הארוחה קינחנו בצ'אי (6 ¤), כי אי אפשר שלא והזמנו גם קינוח "פשוט נפלא" – סלט פירות עם גלידה פיסטוק וכדורי אנרגיה של שוקולד, תמרים וצימוקים.

ב"טאלי אור" לא תמצאו אוכל הודי גורמה, עיצוב מוקפד או שירות קלאסי – אם אתם מחפשים משהו כזה זה לא המקום בשבילכם. אבל מצד שני אם אתם גרים באזור, אוהבים טאלי ומתאים לכם לאכול אותו בבית של אנשים זרים (הם כבר לא יהיו זרים אחרי שתצאו משם) ואתם יכולים לעכל מזון תוך ישיבה על מזרון ותינוק חמוד ליד הצלחת – אתם מוזמנים לקפוץ.

המקום פועל רק בימי חול (אפשר לעשות טייק אווי בצהריים) ומתאים לצעירים ברוחם שהפרוטה לאו דווקא מצויה בכיסם.


"טאלי-אור", רחוב ההדסים 105, פרדס חנה. פתוח: א'-ה': 18:00-24:00, 04-6478856. מקבלים מזומן בלבד. אפשר לעשות הזמנות וטייק אווי בשעות הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully