וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים: לירן גרודה ממשיך קדימה אחרי משחקי השף

אחרי שש שנות עבודה משותפת עם השף ניר צוק יוצא לירן גרודה לדרך חדשה שכוללת טלוויזיה, ייעוץ בבניית תפריט גורמה כשר לווינו סוקה בהרצליה ושום מילה על מסעדה חדשה

צילום מסך

הציפייה הכמעט טבעית מבוגרי תכניות ריאליטי למיניהן היא לנצל את המומנטום שבו מזהים אותך בכל פינת רחוב, לקפוץ על עגלת התהילה, ובמקרה של תכנית אוכל, לפתוח מסעדה. בטח כשמדובר ביוצאי פורמט כמו משחקי השף, שרובם מתמודדים בעלי ידע מקצועי נרחב בעבודה במטבחים. עבורם, השתתפות בתכנית יצרה מאגר משקיעים פוטנציאלי חדש שרק פילל להתחבר לפרסונה קולינרית מוכרת ולפתוח עמה מקום. זה בדיוק מה שקרה למתמודד לירן גרודה, רק שבמקום לקפוץ מעל הפופיק, לעמוד בראש מיזם קולינרי מפואר ולהסתכן בכישלון, גרודה החליט לעשות את הבלתי צפוי ולהתאפק.

"התכנית פתחה לי המון דלתות והגיעו אלי המון משקיעים כדי לפתוח מסעדות אבל ידעתי שזה משהו שאני לא הולך לעשות כי אני עדיין לא שלם עם זה", אומר גרודה, "אני המון שנים בתל אביב ורואה כמה מסעדות נסגרות ונפתחות. לא בא לי להיכנס למעגל הזה של לפתוח מסעדה ולהילחם. אני רואה מה קורה למסעדנים בעיר פה ואני עדיין לא שם, אולי עוד כמה שנים. אני אמנם בן 30 היום אבל עדיין ילד. כשיגיע הרגע שלי אני אעשה משהו שאני בטוח שהוא יהיה מעולה. לפתוח עכשיו זה הכי קל, בא מישהו עם כסף מסדרים לוקיישן וזה קורה. להצליח זה משהו אחר".

ניר צוק פסח קומפוט. עידו שחם
מנטור- ניר צוק/עידו שחם

אבל זה לא שההשתתפות במשחקי השף לא שינתה את מסלולו המקצועי של גרודה. היא זאת שגרמה לו להחליט לאחרונה, אחרי 6 שנים של עבודה משותפת, לסיים את השותפות עם השף ניר צוק ולצאת לדרך חדשה. "מהתכנית החלטתי שאני רוצה לצאת קדימה", הוא מסביר, "עבדתי עם ניר שנים בכל מיני קונסטלציות. התחלתי כקונדיטור שלו, היה לנו פטיסרי יחד וקיבלתי במה כמו שסו שפים אחרים לא היו מקבלים בחיים. אבל עכשיו החלטתי שאני רוצה להוביל את המהלכים שלי בחיים ושאני צריך לעשות דברים בשביל עצמי".

למרות הפרידה, השניים נותרו חברים טובים וגרודה עדיין רואה בצוק כמנטור שלו. "לניר יש המון אומץ, הוא עשה המון דברים מדהימים והוא המנטור שלי מבחינה אסטרטגית על אף שמבחינה קולינרית אני שואב השראה מדברים אחרים. לפני ניר הייתי אמור לעזוב את הארץ, הייתה לי עבודה סגורה אצל אלאן דוכאס וזה היה משהו שכל טבח היה חולם עליו אבל אז הכרתי את ניר והוא הציע לי לפתוח איתו פטיסרי. יש משהו בניר, שכשהוא מדליק אותך על משהו אתה רוצה את זה, אז ביטלתי הכול ונשארתי בארץ. היו תקופות בדרך שרציתי להתאבד בגלל זה אבל היום אני מאוד שמח שזה מה שעשיתי ושלא נסעתי לשם".

בעיקר בגלל ההשתתפות במשחקי השף?
"דווקא אמרו לי לפני שנכנסתי לתכנית שהעולם הזה של הטלוויזיה הוא לא בשבילי ושאני עדין מדי בשביל זה ובאמת החלטתי שזה לא בשבילי. כשהתחלתי שם לא ידעתי לאן אני נכנס ולא ציפיתי שזה יעשה יותר מדי. לא היה לי מושג שהתעשייה הזאת של הטלוויזיה היא כל כך משמעותית ושהיא יכולה לרסק אותך אבל בד בבד גם פותחת המון אפשרויות. פתאום אתה מוצא את עצמך מתעסק בהמון דברים שלא קשורים לאוכל כמו אם כתבו או לא כתבו עלייך. אבל זה לא בשבילי כי אני רגיל ללחץ מסוג אחר בחיים שלי של להיות במטבח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לירן גרודה, משחקי השף. טל גבעוני,
גרודה במשחקי השף/טל גבעוני

ולמרות הדברים האלה נכון לעכשיו גרודה החליט להישאר בעולם הטלוויזיה, אבל מאחורי הקלעים, בתפקיד של אחראי קולינריה בעונה השנייה של הסדרה משחקי השף. "זה תחום שמאוד מגניב אותי. גם בתכנית התעניינתי באיך הדברים מתרחשים. איך חושבים על משימות, איך מתנהל יום הצילום מבחינה קולינרית ואז קיבלתי טלפון מבעלי חברת ההפקות שהציעו לי את התפקיד הזה ונגנבתי".

בד בבד, מתנסה כעת גרודה בעוד משהו שהוא עושה בפעם הראשונה- יוצר תפריט גורמה כשר למסעדת וינו סוקה בהרצליה שתקים בקרוב גם שלוחה תל אביבית שתערב בית אירועים ומסעדה יחד. "לקחתי על עצמי את המשימה הזאת כי אוכל כשר זה משהו שלא עשיתי לפני כן. בניתי שם תפריט שהוא יחסית מאוד קרוב לאוכל צרפתי ישראלי בלי יותר מדי התחכמויות אבל עם נגיעות עדינות של מטבח מתקדם. הצלחנו להגיע לאכול כשר ברמה מאוד גבוהה ובקינוחים, שם האתגר האמתי התחכמנו לחלוטין והגענו לקונדיטוריה ברמה הכי גבוהה בלי תחליפים על בסיס שוקולד איכותי וטכניקות בישול מתקדמות".

בעוד כשבועיים עתיד לצאת לפועל התפריט החדש של גרודה ובו מנות כמו תבשיל לחי על פסטה שעשויה מלימונים; חזה אווז מבושל בסווויד ומוגש בכדור זכוכית קרמל ועוד. "זאת הפעם הראשונה שאני בונה תפריט כשר ומזדהה אתו", הוא אומר, "ואני מקווה שעוד אנשים יחשבו ככה".

אתה לא חושב שיש משהו בעייתי בכל הנושא של ייעוץ שף למסעדות, שהוא זמני ולא תמיד עומד במבחן הזמן?

"אני בהחלט חושב שהמון דברים מתמסמסים בתהליך הזה של ייעוץ קולינרי. אבל זה קיים בכל העולם. גם מושיק רוט מייעץ שנים למסעדה עם שלושה כוכבי מישלן בצרפת ואני עבדתי שם בתקופות שמושיק נתן ייעוץ וגם אחריהן והאוכל היה שונה לחלוטין. זאת לא בושה לקחת יועץ אבל הבעיה היא לשמור על זה. ברור שאני מתבאס ברגע שמסעדה הולכת אחורה כשאני מסיים את הייעוץ אבל חוץ מלהתבאס אין לי מה לעשות. המסעדנים חייבים ללמוד לשמור על המצב".

אולי זאת הסיבה שגם אחרי ההתנסות הקרובה בתפקידו הלוגיסטי קולינרי במשחקי השף, החליט גרודה לא לשוב ולייעץ למסעדות. את התהליך שעבר הוא רוצה לשמור למקום משלו. "בשנה האחרונה התבגרתי מאוד קולינרית", הוא מסביר, " אם פעם חשבתי שאוכל צריך להיות קודם כל מגניב, יפה ומרשים ואחר כך טעים. הבנתי בתכנית שהדבר הכי חשוב זה הטעם. השהות עם מושיק, מאיר ואסף מאחורי הצילומים לימדה אותי את זה. אני רואה את זה בתפריט החדש שבניתי בוינו סוקה וזה משהו שצריך לעבור, רק ניסיון מביא אותך לשם ואני יודע היום בדיוק מה מתאים היום לכל קהל ואיך לעשות את זה כדי להגיע לרמה הכי גבוהה".

ומתי אתה כבר מתכנן לעשות את זה?

"אני לא אפתח עכשיו מסעדה וגם כשאפתח, זה יהיה בפריפריה, בצפון. גם להם מגיע ואני רוצה שהמסעדה הראשונה שתהיה שלי תהיה בצפון כי זה קהל בתולי והוא מתחיל היום להבין. אבל בשביל זה צריך להתבגר לא רק קולינרית אלא גם עסקית וללמוד להתאים את הקונספט למקום שבו אתה חי. יש לי הרבה מה לתרום לקולינריה בארץ ואני אעשה את זה כשאני אהיה בטוח באלף אחוז. לא בא לי להיכנס לסטטיסטיקה של מסעדות שנסגרות אחרי פחות משנה. אני לא רוצה ליפול במסעדה בשביל להרוס את המעט שהצלחתי לייצר בעבודה קשה".

רוצים לראות עוד? חפשו אותנו באינסטגרם Walla_food

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully