וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך, לך, למיטבר

נגה משל

4.1.2005 / 18:37

האנטרקוט, הפילה והסינטה של "מיטבר" ניצחו את האינתיפאדה והמיתון, והמסעדה עם התפריט המצומצם והתוספות שעולות כסף, סוגרת עשור. כבוד

לפני קצת פחות מעשור, כשרק עברתי לתל אביב, ביקשתי מחברה שלי, תל אביבית בנפשה, שתיקח אותי לאיזה מקום טוב לאכול בו. היא מצדה לא היססה ואמרה: "בואי נקבע במיטבר" ואני, שלא היה לי מושג למה וכמה, שמחתי שזה במרחק הליכה מביתי החדש וקבעתי איתה לצהריים.

אני זוכרת,שכשהיא הזמינה את הקרפצ'יו למנה ראשונה והמטירה עליו מחמאות בשפה של קצבים, הסתכלתי עליה במידה מסוימת של זרות והערצה וצללתי שוב לתפריט, שאז כמו היום, לא היה עשיר או זול במיוחד.

קשה להאמין אבל בימים אלה חוגגת מסעדת ה"מיטבר" עשור של פעילות. השנים עברו מהר, מקומות נסגרו ונפתחו, הבועה התפוצצה, וידענו מיתון אחד ארוך ושתי אינתיפאדות. אבל בניגוד לסביבה הלא יציבה, נשארה "מיטבר" באותו מיקום ועם אותם בעלים (האחים שי ושרון שלמי בשיתוף עם היועץ הקולינרי יענקל'ה שיין, שזה הפרוייקט הראשון שלו), והיא נאמנה לתפריט מינימליסטי שכמעט ולא השתנה. גם עיצוב המסעדה נשאר כשהיה ובהתחשב בכך שהמסעדה הייתה מלאה בערב רגיל של אמצע השבוע, ייתכן שעיצוב מחדש הוא לא הסיבה ליצירת מסעדה הומה.

לפתיחה לקחנו את מנת הקרפצ'יו המפורסמת (38 ¤), שהסוד שלה טמון בתיבול נכון ומדויק של שמן זית, לימון ובזיליקום קצוץ דק. ב"מיטבר" מכינים את הקרפצ'יו מפילה בקר, בעוד שברוב המקומות מכינים אותו מסינטה או מאנטרקוט ועובדה זו תורמת לדקיקות ולמרקם המופלא של פיסות הבקר. התפתינו גם לטעום את סלט הביצים (22 ¤), שמכינים אותו עם שמאלץ ולכן לא פלא שהוא כל כך מוצלח, ואת הטרין כבד-עוף עם ריבת האגסים (35 ¤), שממש נמס בפה. תוכלו לגוון גם עם גלילות חציל וגבינת פטה ברוטב יוגורט ונענע, או אנטי-פסטי ירקות ולבנה.

התפריט של "מיטבר" מתפאר בכך שהוא מצומצם והמוטו שלו הוא "בשר נטו" ללא תוספות. הוא לא מציע הרבה אפשרויות בחירה ונתחי הבשר (אנטרקוט 300 גר' – 89 ש"ח, סינטה – 82 ש"ח, פילה 250 גר' – 109 ש"ח) מגיעים סולו כשלצדם רטבי שמנת פלפל ושמנת פטריות בלבד. זה הקונספט של המסעדה, שנשמר מאז שנפתחה, ועל איכות הבשר אין עוררין. את האנטרקוט שאכלנו לא היה צריך אפילו לתבל ברוטב שמנת וגם מנת הספריבס המתקתקה (74 ¤) הייתה פשוט מצוינת.

"במיטבר" מיישנים את הבשר במקום ומאמינים שנתח בשר עשוי כהלכה שווה את הסכום שמשלמים עליו גם אם התוספות עולות עוד קצת כסף. זה אומר שעל תוספת של "סלט "מיטבר" (עגבניות, בצל סגול, בלסמי ושמן זית) עליה ממליצים במסעדה כעל שידוך אידיאלי לבשר, תצטרכו להוסיף 16 ¤, וכך גם על תוספת צ'יפס או תוספת מצוינת של תפוחי אדמה, שכמו בגראטן מושקע, פרוסים דק דק. על תוספת הכרובית המטוגנת (16 ¤) אפשר בהחלט לוותר (שמנונית, כבדה ולא מתאימה לצד הבשר) או להעביר לאגף הראשונות.

ב"מיטבר" כנראה יודעים, שמי שאוכל בשר כמו שצריך מגיע לזירת הקינוחים תשוש מאוד, ולכן יש בתפריט קינוח אידיאלי שמתאים לחלוקה בין שני סועדים: קרם ברולה בטעמים (27 ¤) - 3 ספלונים עם ברולה בטעם וניל קלאסי, אספרסו ופיסטוק.

השירות שתקבלו במסעדה מקצועי ואדיב, נאמר לנו שתחלופת המלצרים נמוכה יחסית וזה אולי מסביר את הידע של שתי המלצריות ששירתו אותנו. לסיכום עשור של פעילות ייאמר לזכותו של המקום, שהפשטות של התפריט היא סוד קסמו ועל האיכות הם לא מתפשרים, אבל בכל זאת זה קצת מרגיז להוציא סכום נכבד על עיקרית שלא כוללת תוספות. לדעתי, אפשר בהחלט לכלול את התוספת במחיר המנה העיקרית (גם אם במחיר של הקטנת גודלה).

לרגל חגיגות העשור מציעה המסעדה תפריט יומולדת במחיר של עד 120 ¤ לאדם (תלוי בעיקרית). התפריט כולל מבחר מנות ראשונות, עיקרית לבחירה (אנטרקוט, ספריבס, סטייק פרגית והמבורגר) ותוספות.

ארוחות עסקיות עולות 68 ¤ וכוללת ראשונה+עיקרית+שתייה (אפשר לבחור שתייה קלה או יין קברנה גליל/הר חרמון לבן).


"Meat Bar", שדרות חן 52 תל אביב, פתוח כל יום: 12:00-24:00, טלפון: 03-6956276.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully