וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברים החדשים של תל אביב

18.1.2012 / 23:20

אווירה צרפתית, טאפאסים וגם שתה כפי יכולתך - שלושה ברים חדשים נפתחו בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בל ואנטואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בל ואנטואן - באווירה פריזאית

בר יין חדש בניחוח פריזאי נחנך השבוע בתל אביב. המקום שנפתח תחת השם בל ואנטואן, ממוקם במפגש הרחובות ז'בוטינסקי ובן יהודה ושייך לבעלי בר היין ג'ונו התל אביבי - האחים אייל ואלמוג דובינסקי ודניאלה שטרן דובינסקי ותומר לוין – כולם חברי ילדות.

הארבעה רצו לפתוח מקום חדש כבר זמן מה כשלנגד עיניהם עמדה פריז. לאחר מקום בניחוח איטלקי (ג'ונו) הוחלט ללכת על בר יין בניחוח הבירה האירופאית הרומנטית ולמקום הוענק השם בל ואנטואן. הבר נקרא על שמם של זוג חברים של בעלי ג'ונו, המתגוררים בפריז ומארחים את החבורה פעם בשנה, כשבכל ביקור מכירים להם את המקומות הקטנים והנסתרים של העיר. "מאוד רצינו להביא את החוויות שלנו מפריז. עד היום הביאו לפה רק את צרפת המסורתית והשמרנית עם מטבח הגורמה . אנחנו מכירים צד אחר קליל יותר של פריז ולא צרפת. לא המסורתי הקלאסי אלא יותר עדכני בדומה להבדל שבין מנהטן לארצות הברית", מסביר תומר לוין.

בחלל בר, מקומות ישיבה ורחבות חיצוניות על המדרכה בחוץ, עם כ-80 מקומות ישיבה. האווירה הפריזאית במקום מתקבלת באמצעות העיצוב שכולל אריחים מודפסים עם תוויות יין צרפתי, שולחנות עץ, אוסף פותחנים עתיק המשובץ בתקרה, ספרות יין וקולאז' ארגזי יין של יקבים מצרפת. הפסקול מורכב ממוזיקת ג'אז, בלוז ומוזיקת עולם.

בתפריט מבחר יינות מרחבי העולם, למעלה מ-120 סוגי בקבוקים, בדגש על היינות הצרפתיים. לצדם מוגשות מנות קלילות מהמטבח הצרפתי. בתפריט סלק אפוי ביין לבן ועשבי תיבול, ארוגולה, אגוזים וצימוקים ברוטב יוגורט (26 שקלים), פלטת גבינות הכוללת בושה, גאודה עיזים, בווריאן בלו (36 שקלים), באגט Demi גבינות עם גבינת בושה עיזים, מחית כמהין, ארוגולה וגבינת גרוייר (36 שקלים), מולים ברוטב שמנת, יין וערמונים (52 שקלים), מאפה פילו שוק טלה, רוטב בורדלייז מוגש עם סלט ירוק וערמונים (56 שקלים), וקינוחים כמו טארט תפוחים וקרם פרש (32 שקלים) ועוד.

Belle&Antoine. רחוב בן יהודה 196 פינת ז?בוטינסקי, תל-אביב. 03-6055225. לא כשר.

שעות פתיחה א'-ה', שבת 19:00 עד02:00 ו' 12:00-02:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טאפאס בטוטאל קלאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

Total club - באווירת לאונץ' בר

להיצע המזון הבלתי נדלה ברחוב קרליבך תל אביב, הצטרף לפני כשבועיים מקום נוסף: Total club מסעדה ולאונג' בר. את המקום הקימו שלושה שותפים, השף הנס פטר נחום (בעברו מסעדת רפאל והתמחות במסעדות שונות בגרמניה ובפריז) מנהל הבר איציק רמירז (בודהה בר, אקסריי ועוד) ושותף נוסף.
לפי נחום, הפנטזיה הייתה ליצור מקום לפי קונספט פופולרי שראה הרבה באירופה: מקום שבשעות הצהריים פונה בעיקר לעובדי המשרדים באזור, עם עסקיות במחירים נגישים הכוללות עיקרית ותוספת. בערבים יחליף את התפריט הפשוט תפריט טאפאס מתוחכם יותר, ובמקביל המקום ישמש גם כלאונג' בר.

מבנה המקום מורכב מחלל מרכזי, בו ממוקם גם בר גדול, וחלל נוסף צמוד לו, שבו ספות ושולחנות נמוכים, המיועד ללקוחות החפצים בפרטיות. שניים מהשותפים בעלי שורשים דרום אמריקאיים ועל כן ניתן למצוא פה השפעות מפרו צ'ילה וברזיל הן בתפריט והן בקו המוזיקלי: בערבים מתוכננות במקום הופעות אחת לשבוע בדגש על מוזיקה דרום אמריקאית, מוזיקת סלסה ועוד, כמו גם אירוח דיג'ייז מתחלפים.
סגנון הבישול של השף מתמקד בדרום אמריקאי וים תיכוני, אבל בתפריט הצהריים שמוגש בין 12:00-16:00 נשמר הקו הפשוט: בין המנות העסקיות: קבב טלה בתערובת תיבול סודית עם תוספת לבחירה של אורז, תפוחי אדמה אפוי, פירה או צ'יפס (35 שקלים), קיש ירקות עם סלט שוק (28 שקלים) פיש אנד צ'יפס עם איולי תימין (35 שקלים).

בתפריט הערב מוגשים טאפאסים המתחלפים מדי יום לפי חומרי גלם עונתיים. בין מנות הטאפאס פלטת נקניקים עם שוקרוט; פוקצ'ה עם מיקס פירות ים פקורינו ועלי בייבי; סביצ'ה קוקי סאן ז'אק עם ירק, שמן זית וסלסה; חתיכות אסאדו ברוטב מנגו עם פול ירוק, טבעות בצל, ציר בשר ואספרגוס (מחיר מנות הטאפאס עד 55 שקלים).

במקום גם תפריט קינוחים כמו טארט טאטן או קינוח מלבן שוקולד לבן עם מסקרפונה על מצע עוגיות אוריאו (עד 40 שקלים). בגזרת האלכוהול צפוי מגוון עשיר עם שפע קוקטיילים דרום אמריקאים ומשקה הפיסקו הצ'יליאני העשוי מענבים ומזכיר ברנדי בטעמו (42 שקלים לכוס).

טוטאל קלאב. רחוב קרליבך 3, תל אביב. 03-7445584. לא כשר.
שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-לקוח אחרון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
המזג. נמרוד סונדרס
בר המזג/נמרוד סונדרס

המזג - באווירת שתה כפי יכולתך

שיתוף פעולה חדש בעולם הפאבים מאיים לשנות את תפקודי הכבד של התל אביבי הממוצע. המזג, בר חדש ברחוב אבן גבירול, מציע מסלולים שונים של אלכוהול ללא תחתית, במחיר קבוע. את הרעיון יזמו בעלי המקום, חלקם מבעלי פאב המעוז לצד חלק מבעלי פאב הדיזי פרישדון בדיזנגוף, לצד שותפים נוספים כמו הסופר אבנר שפע, הסקסופוניסט אמיתי אשכנזי ונוספים.

יוסי מאוטנר, אחד השותפים מספר כי הרעיון נולד אחרי סיעור מוחות של השותפים. "העיר הזאת אוהבת ריגושים ויש פה קהל מתוחכם שמחפש דברים מעניינים כל הזמן", אומר יוסי. הפאב מציע ארבע רמות מחיר שונות של שתייה ללא תחתית. לקוח בוחר את המסלול המועדף עליו ומקבל צמיד שישמש אותו למשך כל הערב. "זה נותן ראש שקט בבילוי במקום להתעסק בכסף", מסביר מאוטנר. השם הנרדף למקום הוא "שינויים בהרגלי השתיה" ועל כך אומר מאוטנר כי לראיית השותפים, המטרה שלהם להעניק אופציה משתלמת לשתייה.

שמו של המקום נגזר מיין נתזים שהשיק יקב כרמל מזרחי בשנות ה-50 לצד משחק מלים על מזיגה וטמפרמנט. ברוח השנים ההן הודפס התפריט על גלויות שמצדן השני הדפסי וינטג' על רקעים שונים המייצגים את העיר תל אביב. במקום דגש על אווירת טברנה ים תיכונית המציעה מוזיקה עכשווית מאזור הים התיכון כמו בולגריה, יוון וצרפת כגון רגאיי צרפתי, פאנק איטלקי ועוד.

לייעוץ הקולינרי נשכרו שירותיו של עידן רובין, שמשמש כסו שף במסעדת טוטו היוקרתית. מטבח הבר מעוטר בשום ופלפלים במיטב אופנת מסעדות השוק ומציע מנות שנעשות כולן במקום, פיצה שרימפס ואננס (39 שקלים), קלמרי על הפלנצ'ה עם זיתי קלמטה, עגבניות, טחינה ויוגורט (29 שקלים),קבב שרימפס על מצע יוגורט ושמנת עם מעט כוסברה (39 שקלים), סופלקי יווני ברוטב טחינה בצל, עגבניות ופטרוזיליה בפיתה (29 שקלים) ועוד.

בגזרת המשקאות, ניתן להזמין גם כוס אחת של שתיה בלבד, או לחילופין אחד מארבעת מסלולים. כך למשל מסלול של קאווה ללא תחתית בעלות של 49 שקלים, או לחילופין סנגריה ללא תחתית בעלות 55 שקלים וגינס ללא תחתית מהחבית, 69 שקלים.

המזג. רחוב אבן גבירול 151, תל אביב.03-6048883. לא כשר.
שעות פתיחה: א'-ה', 19:00- אחרון הלקוחות. ו', שבת 14:00-אחרון הלקוחות

המזג. נמרוד סונדרס
סופלקי בפיתה. המזג/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • ברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully