וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: החדשים של יקבי אלכסנדר ותשבי

12.2.2013 / 17:00

אבי אפרתי טועם את החדשים של שני היקבים ומאתר שרדונה מצוין, סירה ראוי ובלנד קברנה-מרלו נחמד

ביקורת יין: החדשים של יקבי אלכסנדר ותשבי

טעימת השבוע מוקדשת לחדשים של יקב אלכסנדר ויקב תשבי. את יקב הבוטיק המשפחתי אלכסנדר, מבית יצחק, מוביל יורם שלום. אלכסנדר נחשב לאקסטרווגנטי ביקבי התעשייה, מבחינת סגנון היין שלו. יינותיו מוחצנים מאוד, בטעמיהם יש נוכחות עץ מאסיבית. כמה מהם מעולים, חלקם יוקרתיים ויקרים מאוד וזוכים להערכה בארץ ובחו"ל. שלושת היינות ששוחררו בשבוע שעבר לחנויות אינם נמנים על הגרנדיוזיים, אלא דווקא עם היומיומיים יותר. 'אלכסנדר, ליזה, שרדונה 2011' התגלה כשרדונה מוצלח במיוחד. שני האדומים – 'סנדרו קברנה מרלו 2010' ו'גסטון קברנה מרלו שיראז' – טובים וראויים מסוגם. אוהבי הסגנון המוחצן ימותו עליהם.

תשבי, היקב הוותיק מזכרון יעקב, שחרר 3 אדומים זניים חדשים. 'תשבי, סירה אסטייט 2009' התגלה כטוב מבין השלושה וכמשכנע בכל סטנדרט. 'תשבי, קברנה סוביניון אסטייט 2007' - כסביר בהחלט מסוגו, וככזה המספק תמורה לא רעה לכסף. 'תשבי, מרלו אסטייט 2007' היה הפחות מרשים בטעימה. לא יין רע, אבל עגלגל וקצת חנפני מדי. לחיים!


לכל טורי ביקורת היין של אבי אפרתי

אלכסנדר, ליזה, שרדונה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה מכם בן זמרה ופלאטו דלתון. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון מבורגון, מחציתן חדשות ומחציתן ישנות. היין עבר סינון גס בלבד. צבע זהוב ירקרק. באף לימון, אשכולית ומעט פרי טרופי. גוף בינוני, נוטה למלא. 13.6% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, עוף ועגל.

דבר המבקר: שרדונה מדויק מאוד, עשוי היטב, עם חמיצות טובה, מידת מה של מליחות. מרגישים את העץ, אבל הוא איננו תוקפני ולא מעמיס את נוכחותו על היין. יין גסטרונומי מאוד, שייטיב ללוות גם מנות עוף ועגל. כיף אמיתי. יופי!

תמורה לכסף: 3/5.

ב-11 מילים: יכול בהחלט להצטרף לחבורה המובילה והמצומצמת של הטובים ביינות השרדונה המקומיים.

אלכסנדר, גסטון, קברנה-מרלו-שיראז 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 40% ענבי קברנה סוביניון, 40% מרלו ו-20% שיראז, מכרם בן זמרה וכפר שמאי גליל העליון. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, 80% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות. היין בוקבק ללא סינון. 13.8% כוהל בנפח. צבע אדום סגול כהה מאוד. אף מתובל במיוחד. גוף מלא.

כמה: 140 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: קשה להישאר אדישים מול האדומים של יקב אלכסנדר. מתים עליהם או מתקשים איתם. הסגנון האקספרסיבי, המוחצן ועתיר העץ של אלכסנדר נוכח ביין הזה בגדול. מודה, אני שייך לאלו שהמתינות והאיפוק חביבים עליהם יותר מהמוחצנות הרבה. אבל בל נטעה: מדובר ביין איכותי במיוחד, שאי אפשר שלא להעריך ולפרגן ליוצרו. עשיר, מורכב, שתלטני למדי בהקשרי אוכל, כמעט מסחרר את החיך; אבל עשוי באמת היטב לשיטתו, ומספק תמורה לא רעה בכלל למחירו. פוטנציאל התיישנות בן 3 שנים לפחות.

תמורה לכסף: 3/5

בשמונה מילים: מחפשים יין מוחצן? הנה אחד מוצלח בהחלט מסוגו.

אלכסנדר, סנדרו, קברנה-מרלו 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 50% ענבי קברנה סוביניון, 20% מרלו, 10% סירה, 9% מורבדר, 7% פטי ורדו ו-4% סוביניון בלאן מכרם בן זמרה, כפר שמאי ועין סתר בגליל העליון. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, 70% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות. 13.5% כוהל בנפח. צבע אדום כהה עמוק. באף פרי שחור. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה: 90 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף ביין, שוק טלה.

דבר המבקר: יין מסדרת הבסיס של אלכסנדר. גם היין הזה הוא "טיפוס טיפוס". גם כאן האקספרסיביות נוכחת, עם הרבה עץ, הרבה שזיף שחור ודובדבן; אבל זה יין קצת פחות מאסיבי מקודמו, ולכן ההפגזה מרגישה מתונה יותר ומקדם הגסטרונומיות גבוה יותר. הגיוון הזני מיטיב להתבטא כאן. ראוי לשתייה כבר עכשיו, ומספק תמורה נאה במיוחד למחירו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

ב-13 מילים: אם אינכם מכירים את הסטייל של אלכסנדר, היין הזה הוא אפשרות חביבה להתחיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תשבי, מרלו אסטייט 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 88% ענבי מרלו, 8.5% קברנה סוביניון ו-3.5% קברנה רובי מכרמים בשדה בוקר וכפר יובל. 12 חודשי התיישנות. כל יין תסס בנפרד ואוחסן בחביות נפרדות. הבלנד נוצר במהלך היישון. היין בוקבק ללא תהליכי סינון והצללה. 13% כוהל בנפח. צבע אדום. באף וניל ופרי אדום. גוף בינוני.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: בולונז. קורנדביף.

דבר המבקר: מרלו ישראלי טיפוסי, כלומר עגול ונגיש. לא יין מרשים או מרתק, אבל כזה שעשוי היטב, ללא פגמים, וידבר למכנה משותף רחב יחסית. צבר זמן בקבוק לא מבוטל, ולפיכך יש ללוגמו כעת. קצת יקר יחסית לאיכויותיו.

תמורה לכסף: 2/5 (ככה).

בארבע מילים: הפחות מרשים בטעימת השבוע.

תשבי, קברנה סוביניון אסטייט 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 92% ענבי קברנה סוביניון, 4% פטי ורדו, 2% קברנה פרנק ו-2% מרלו. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. היין בוקבק ללא תהליכי סינון והצללה, ועתיד לפתח משקעים טבעיים. 13% כוהל בנפח. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור, עשבים ורמז שוקולד. גוף מלא.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה וסטייקים.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי, שבו מוסיפים ענבי הפטי ורדו, המרלו והקברנה פרנק נגיעות קטנות לבסיס הקרנה סוביניון. מורכב למדי, חביב, וכמו קודמו שנסקר למעלה – לא מרתק, אבל עשוי כמו שצריך.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

ב-13 מילים: אוהבי קברנה סוביניון ישראלי קלאסי, מהסוג שעשו כאן פעם, יתחברו מאוד ליין הזה.

תשבי, סירה אסטייט 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סירה מהרי יהודה. היין התיישן שנה בחביות עץ אלון אמריקאיות חדשות, ובוקבק ללא סינון והצללה. עתיד, לפיכך, לפתח במשך הזמן משקעים טבעיים. 14% כוהל בנפח. צבע אדום. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה. סטייקים במנגל.

דבר המבקר: הרך מבין שלושת היינות, לטעמי גם המוצלח והמהנה משלושתם. סירה נעים, מתון, מאוזן, גסטרונומי מאוד. פוטנציאל התיישנות בן שנתיים לפחות. יין סימפטי בהחלט.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-13 מילים: יין טוב גם כשלעצמו, לא רק בהשוואה לשני האחרים שתשבי משיקים בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully