וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטואוכל: אסף גרניט מארח במשאית

השף הירושלמי אסף גרניט יסתובב בקיץ במשאית בין שכונות ואתרים בבירה, ויציע תפריט קטן במחיר מוזל. בכל יום יארח ב"אוטואוכל" שלו מפורסם ירושלמי אחר, שיגיש עמו את המנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת אירועי עונת התרבות שיתקיימו בירושלים לקראת הקיץ - החל מיולי ועד סוף אוגוסט - יפעל בבירה מיזם מיוחד, בשם "אוטואוכל", בראשות השף אסף גרניט מהמסעדות הירושלמיות מחניודה, יודלה, מונא והסדנא.

במשך 3 שבועות, החל מה-17 ביולי, תעבור משאית אוכל בין שכונות ואתרים מיוחדים בירושלים, ובכל עצירה תציע תפריט של כ-4 מנות במחיר מוזל. בכל יום יארח גרניט ירושלמי מפורסם אחר. ברשימת האורחים: ספורטאים, משוררים, פוליטיקאים, מוזיקאים, סופרים, וגם אושיות ירושלמיות ותיקות ומעניינות. הרשימה אמנם טרם התגבשה סופית, אבל גרניט מסביר, שהתנאי היחיד הוא, שכולם נולדו וחיו בעיר.

התפריט שיכין השף יחד עם כל אורח ישתנה מדי יום, ויספר את סיפורה של העיר והאוכל המקומי. "אחרי שנגבש את הרשימה הסופית ניפגש עם כל אורח, ויחד נחליט מה ואיך נבשל", אומר גרניט.

גם השעות שבהן יפעל ה"אוטואוכל" והמקומות שבהם יעבור יהיו גמישים. זה יקרה ב-2 לפנות בוקר בישיבת חכמים במאה שערים; ב-10 בלילה בעיר העתיקה, אחרי עוד יום של צום הרמדאן; ב-6 בבוקר, כשפועלי הזבל של העיר מתכנסים רגע לפני היציאה לעבודה; בחצות של ליל חמישי, כשחוגגים צעירים פוקדים את המועדונים והברים, ועוד.
"בכל מפגש כזה יהיה משולש - דמות, מקום ומנה", מסביר גרניט. "הדמות קשורה למקום, המנה קשורה למקום, ובין שלושת הגורמים יש קשר".

למרות עיסוקיו הרבים, נרתם גרניט לפרויקט בהתלהבות רבה, והוא מלא תשוקה להוציא אותו לפועל. "כפטריוט ירושלמי, זה מעניין אותי מאוד", הוא אומר, "גדלתי וחייתי פה תמיד, והעובדה שבחרתי להקים פה 4 מסעדות אומרת משהו. מעבר לכך, למרות שאני שף, היום אני כבר תופס את עצמי כיוצר, והמיזם הזה כרוך בהמון יצירה: יהיה פה אוכל, ואת האוכל תלווה גם מוזיקה, ויהיו אנשים וחיבורים למקומות. כל יום נוסעים למקום אחר, חונים, פותחים את הדלת ומתחילים להגיש. זאת תהיה חוויה מרגשת, עם הסועדים ועם מי שיהיה איתי במשאית ויגיש יחד איתי את האוכל".

לפרטים נוספים ועדכונים: באתר

  • עוד באותו נושא:
  • אסף גרניט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully