וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחניודה מתרחבת

13.3.2012 / 13:25

חברת מחניודה רכשה את מסעדת מונא הירושלמית והשיקה השבוע את המקום מחדש בסגנון ביסטרו פריזאי

אחרי שלוש שנים מצליחות בהן עלו לרגל סועדים מכל הארץ , למסעדת מחניודה בירושלים, הסתערו בעלי מחניודה על היעד הבא: מסעדת מונא הירושלמית הוותיקה הוצעה למכירה והשבוע נפתחה מחדש עם השם הישן במתכונת חדשה.

המסעדה נרכשה על ידי השותפים ממסעדת מחניודה אסף גרניט, יוסי אלעד ואורי נבון, עם שותף רביעי שמשמש כשף הראשי של המקום, מושיקו גמליאלי. "הלכנו בפול פאוור ובמהירות על המונא, כי לכולנו התחשק מקום שלעומת מחניודה פתוח בשישי בערב בירושלים. מקום שקט ורגוע שאפשר לשתות בו כוס יין לאכול בקטנה או לבוא עם כל המשפחה לארוחת ערב". מסביר גרניט.

מסעדת מונא. עומר מירון
טרטר במונא המתחדשת./עומר מירון

שף המסעדה גמליאלי הצעיר (26) הספיק לעבוד כסו שף מסעדת מחניודה מיומה הראשון ולפני כן עבד לצד גרניט במסעדות הירושלמיות אדום ולבן. הוא השף שמצוי בפרונט כאשר שלישיית השפים מלווה ותומכת ומדי פעם מבשלת עמו את המנות, אבל לדברי אסף גרניט, "מושיקו הוא השף הראשי של המסעדה והמטרה היא לתת לו לבוא לידי ביטוי".

בית האבן הרומנטי שבו נמצאת המסעדה, עם שתי חצרות קסומות, האחת חיצונית ואחת פנימית הוא סמל ההיכר של המקום, שנסגר לאחר 10 שנות פעילות (הבעלים הקודמים החליטו שהגיע הזמן לשינוי). על כן, בחלל עצמו השלושה לא נגעו למעט טאצ'ים מינימליים ומאותה סיבה הושאר גם השם. "החלל מדהים בפני עצמו. כולנו היינו לקוחות קבועים במונא, ומתים על המבנה. זה משהו שגורם להרגיש מאוד בבית, במיוחד לירושלים", מסביר השף גמליאלי. מספר נעשו שינויים עדינים נרות פרחים ובקבוקי יין שפוזרו במקום, המעניקים נופך רומנטי ובחירה של סכו"ם וצלחות מוקפדים במיוחד.

לשאלה למה להם לפתוח מסעדה נוספת עונה גרניט "כמות הכישרון והיכולת שיש בחבורה הזאת מספיקה להרבה יותר ממקום אחד". ללקוחות שיחפשו את אווירת הרעש והבלאגן של מחניודה צפויה הפתעה. "האווירה הרבה יותר שקטה ורגועה", מטעים גרניט. עוד הבדלים הם הקו הקולינרי השונה לחלוטין, ברמת מחירים נמוכה יותר ממחניודה.

את התפריט בנה גמליאלי ברוח ביסטרו פריזאי תוך שמירה על מסורות מחניודה במטבח: חומרי גלם טריים והקפדה על הגשת המנות. לרוב המנות במונא המחודשת מספר גדלים, בין שניים לשלושה: גודל פתיח, גודל בינוני וגדול- מנה עיקרית. הדבר נועד לדברי גמליאלי לעודד טעימת מנות רבות מהתפריט. לצד זאת הוא מדגיש כי לא מדובר בווריאציה על מסעדת טאפאס, אלא מסעדה שמעניקה את הכבוד הראוי לקונספט המסורתי של ראשונה, עיקרית וקינוח עם אפשרות לנשנש לצד שתייה. "אני חושב שלאנשים נמאס ממחירים מופקעים", הוא אומר ומספר שכדי לשמור על רמת מחירים עובדים קשה לבחור את חומרי הגלם המדויקים בעונה הנכונה כדי לייצר מחירים נגישים יחסית.

גמליאלי מבטיח כי הקלף המנצח שמאפיין את מחניודה יישמר גם כאן, "יהיה פה יחס אישי מדהים, לכל לקוח שיגיע אלינו, רק שכאן זה לא ילווה ברעש".

מסעדת מונא. עומר מירון
בית אבן רומנטי. מונא/עומר מירון

בין המנות בתפריט: מרק אפונה עם גבינת סנט מור (17/24/44 שקלים), ניוקי רבוך פריזאי בביסק סרטנים (27/52/96 שקלים), קלמרי עם צ'וריסו ופפריקה מעושנת עם בצל גריל ועשבי תיבול טריים (22/54/73 שקלים), סיר מולים בזעפרן בציר סרטנים (43/82 שקלים) וקינוחים כמו צלחת פטיפורים או טארטן טאטן (36 שקלים). בעתיד ייכנסו לתפריט גם מיוחדים עם בסביבות ארבעה ספיישלים מתחלפים מדי יום.

ובמיוחד למי שימצא עצמו מתגעגע למחניודה, ישנה קריצה אחת בתפריט, קינוח של עוגת גבינה בצנצנת (36 שקלים). חוץ מזה מבטיח השף גמליאלי, "אפשר להגיד שזו מראה אחת של השנייה, מסעדות הפוכות לגמרי", הוא מסכם.


מסעדת מחניודה היא מסעדה ים תיכונית שנפתחה בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים לפני כשנתיים וחצי, והביאה לעולם את טרנד מסעדות השוק: ז'אנר המשלב בין חומרי גלם טריים מהמצאי היומי בשוק, תפריט עם סלנג, מטבח פתוח ואווירה שמחה ובלתי אמצעית. בתחרות מגש הזהב של וואלה! אוכל! שהתקייימה לפני כחודשיים, קטפה מחניודה 3 תארים: המסעדה הטובה ביותר; המסעדה הירושלמית הטובה ביותר והמסעדה היצירתית ביותר.

מונא. רחוב שמואל הנגיד 12, ירושלים. 02-6222283
שעות פתיחה: א' - ה' 17:30- 02:00 ו' - שבת 02:00 - 12:00

  • עוד באותו נושא:
  • מחניודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully