וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: החדשים של עמק האלה

17.7.2013 / 16:40

אבי אפרתי טעם שישה יינות חדשים של יקב עמק האלה, רק כדי להיזכר, מדוע מדובר ביקב כה מוערך. מבין השישה, רק הרוזה הצליח לאכזב

יין: החדשים של עמק האלה

טעימת השבוע מוקדשת כולה ליינות חדשים מיקב עמק האלה, השוכן בקיבוץ נתיב הל"ה. היקב, שהוקם ב-1998, מייצר כ-200,000 בקבוקים, ומצליח לאורך השנים להעמיד מספיק יינות איכותיים ובעלי אופי, המספקים תמורה נאה לכסף. בטעימה הנוכחית יש שישה יינות, משלוש קבוצות מחיר: 74, 99 ו-118 שקלים. רוב היינות מספקים תמורה לא רעה עד מצוינת למחירם. שלושה מהם טובים, ואחד - "עמק האלה, פטיט סירה 2009" - מקסים ממש. את האדומים המומלצים בטעימה הנוכחית רכשו כעת ושמרו לחורף, שגם אם יתמהמה, בוא יבוא. לחיים!

עמק האלה, סוביניון בלאן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי סוביניון בלאן ו-10% סמיון. ענבי הסוביניון בלאן תססו במיכלי נירוסטה. הסמיון בחביות. צבע זהוב-ירקרק. באף פירות אקזוטיים ותפוח ירוק. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 74 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, פסטות, עוף.

דבר המבקר: קלילות מצד אחד, אופי מצד שני. פירותיות אופיינית לזן, חדות של סוביניון ראוי, וחמיצות טובה ונעימה. לטעמי, סוביניון בלאן 2012 של עמק האלה טוב בהרבה מקודמו מהשנה שעברה, וכיף ללגום ממנו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

במילה אחת: יופי.

עמק האלה, Ever Red, רוזה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% ענבי מרלו ו-30% סירה. צבע ורוד. אף פירותי מאןד (פרי אדום). גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 74 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, כריכים, פסטות, חזה עוף.

דבר המבקר: הנה הבקבוק המאכזב של הטעימה. יותר מדי פרי, פחות מדי חדות, תקיפות ואישיות. עוד רוזה ישראלי, שרוצה אך מתקשה. 74 שקלים הם המון כסף בשביל היין הצנוע והלא ממש מוצלח הזה.

תמורה לכסף: 1.5/5 (לא משהו).

בשש מילים: מתי כבר נלמד להפיק ורודים ראויים?

עמק האלה, מרלו 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי מרלו, 6% פטיט סירה ו-4% פטי ורדו מהרי יהודה. 14 חודשי התיישנות. צבע אדום כהה. באף פרי אדום. גוף בינוני, נוטה למלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר, תבשילי עגל ובקר.

דבר המבקר: לא המון יומרות, לא המון כסף, אבל מספיק יין ומספיק אופי כדי להזכיר מדוע עמק האלה הוא יקב מוערך. כולה מרלו של סדרת ביניים, אבל עם כישורי ההתיישנות המוכחים של יינות עמק האלה במיטבם, תנו לנו שנתיים-שלוש, והדיבידנד יחזור, ובגדול.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: ראוי, ולמעלה מכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עמק האלה, קברנה סוביניון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי קברנה סוביניון מכרם אדרת ו-15% מרלו. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני, נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף. סטייק.

דבר המבקר: יין לא רע, שעשוי במקצועיות ראויה ועונה על כל הפרמטרים המתבקשים ברמה הטכנית. ובכל זאת: אכזבה. עושים כאן המון יינות כאלה, שיש בהם, לכאורה, כל מה שצריך, אבל משהו חסר בעליל. בשביל זה איננו זקוקים ליקב עמק האלה, שיינותיו נוטים להתברך בנשמה גדולה. היין הזה יעבוד יפה במסעדות וילווה סטייקים של מספיק סועדים, אבל מעמק האלה אנחנו רוצים קצת יותר.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: איכותי, אבל טכני.

עמק האלה, קברנה פרנק 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 96% ענבי קברנה פרנק ו -4% קברנה סוביניון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום, נוטה לסגול. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 118 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי בקר, טלה וכבש. סטייקים.

דבר המבקר: יין מוצלח בהחלט. מאוזן, אלגנטי, מאופק דיו, ולפיכך גסטרונומי בעליל.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: קברנה פרנק סימפטי.

עמק האלה, פטיט סירה 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי פטיט סירה. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום, כהה מאוד. באף פרי שחור ותבלינים. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 118 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות על בסיס בקר וכבש.

דבר המבקר: מורכב, עשיר, רב רובדי, מיטיב לבטא את זן הפטיט סירה. מגע מעט מעושן, מקסים כבר עכשיו, אבל יעשה הרבה שמח בחיך ובלב בעוד 3 שנים. תמורה מהטובות בקטגוריית המחיר.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשתי מילים: כיף גדול.

  • עוד באותו נושא:
  • עמק האלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully