וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום תפתח הטובה – החדשים של יקב מדבר

13.11.2013 / 18:53

אבי אפרתי טעם את היינות החדשים של יקב מדבר ומתפעל מגישה ייחודית של יקב שחושב מחוץ לקופסא ומספק יינות מקומיים ראויים מאד

בטעימת השבוע ששת היינות החדשים של יקב מדבר, מערד - ארבעה לבנים ושני אדומים, היוצאים בימים אלו למדפים בחנויות. אי אפשר שלא להתפעל מהיינות של מדבר, ממיזמי היין המקוריים והמקסימים ביותר כאן בשנים האחרונות. כל יינות הטעימה הזו, עד האחרון שבהם, מייצגים גישה שכולה חתרנות; לפחות במונחי עולם היין הישראלי. זה מתחיל בבחירת הזנים הלא שגרתית, עם זני לבן כמו סמיון ושנין בלאן. נמשך בבחירות הבלנדים שמחברות זנים באופן בלתי שגרתי (הילכו סמיון וסוביניון יחדיו בלתי אם נועדו? ומה תגידו על בלנד של גוורצטרמינר, ויונייה, סמיון, שרדונה וסוביניון בלאן?...). ...ומילא שהיינות הלבנים עשויים ללא עץ; מה תגידו על קברנה סוביניון שלא עבר חבית? כיצד תגיב התעשייה המקומית, המתנהלת כבר שנים ברוח "כולם היו בניו" של ויקטור שונפלד או ארקדי פפקיאן (כל אחת מהבחירות תהיה נכונה ומדויקת).

יקב מדבר הוא ללא ספק משב רוח מרענן ביותר. על כל היינות בטעימה הנוכחית חתום היינן יעקב אוריה, שסיים את עבודתו במדבר. על יינות בציר 2013 יהיו חתומים מיטל דמארי הצעירה, שעברה למדבר מרקנאטי; ודורון רב הון, איש יקב הבוטיק "ספירה" ולשעבר היינן הראשי של יקבי עמק האלה. צריך לקוות שהם יהיו מוצלחים כמו הנוכחיים. לחיים!

מדבר, סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סירה מרמת הנגב, מכרם בגובה 800 מ' מעל פני הים. היין יוצר בלא שיתיישן בחביות עץ. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: צלעות טלה בגריל. בולונז. פיצה.

דבר המבקר: הויתור על העץ משאיר את הפרי במרכז ביין הזה. הוא לא עוצמתי ומוחצן. יש בו מתינות ואיפוק, לצד קלות נעימה. יין טוב, גסטרונומי מאד. ראוי מאין כמותו ללגימה לא מחייבת.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: יין סירה יומיומי במיטבו.

מדבר, קברנה סוביניון 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מרמת הנגב, מכרם הממוקם בגובה 800 מ' מעל פני הים. לא התבגר בחביות עץ. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: רוסטביף, עוף ביין ("קוק או ואן").

דבר המבקר: במדבר מתעקשים לחשוב לא שגרתי. הנה עוד אחת מהתוצאות. קברנה סוביניון ישראלי שלא ראה חבית הוא בבחינת אוקסימורון; תופעה שלא תעלה על הדעת. הקברנה סוביניון של מדבר הוא סוג של חתרנות בהתייחס לכל מה שמקובל בתעשייה הגוף. לא מאסת שריר, לא הפצצת ארומות לאף, לא קונפיטורה ממטבחו של שאול בן אדרת לחיך. במקום כל אלו, יש כאן קברנה סוביניון רזה, קל, פירותי, אלגנטי וחביב. לא מבריק; קצת פחות שפיץ מיינות אחרים בטעימה הזו; אבל חביב וראוי ביותר ללגימת יומיום. ושאפו על התעוזה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: קברנה סוביניון ישראלי, לא מה שחשבתם.

מדבר, Unoaked Chardonay 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה מרמת הנגב שהתבגרו ללא נוכחות עץ. צבע זהוב-קש. אף פירותי. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: שרדונה הוא מזני בורגון הטיפוסיים. ביין הזה יש שרדונה שגדל בתנאי החום של הנגב, השונים, אם לנקוט לשון המעטה, מאלו של שאבלי..הויתור על חביות העץ מדגיש את הפרי. אין כאן את מידת המליחות של שאבלי טוב אבל יש יובש נאה, מגע מינרלי וחומציות טובה. יופי של יין שמוכיח שעם העשייה הייננית הנכונה אפשר גם אפשר לעשות כאן שרדונה מהסוג הטוב.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשתי מילים: מדבר במיטבו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מדבר, White 44 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן חצי יבש על בסיס 32% גוורצטרמינר, 26% ויונייה, 19% סמיון, 18% שרדונה ו-5% סוביניון בלאן מהרי ירושלים. צבע זהוב. באף הדרים ופירות טרופיים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים לבנים. נקניקיות. שוקרוט.

דבר המבקר: גוורצטרמינר ו-ויונייה כזנים עיקריים מביחד עם סמיון, שרדונה וסוביניון בלאן כמשלימים? יין כזה יכול, בתנאים מסוימים לשדר לחיך טרלול כאוטי כמעט. סובב לבני צרפת בבקבוק אחד. בפועל, יש כאן שמחה וצהלה; בלגן מאורגן ורב קסם. קצת מכל דבר: הדחיסות והארומאטיות של הגוורצטרמינר; מגע הירקרקות של הסוביניון בלאן, המאסה הנוכחת של השרדונה; ועוד. הכל מיטיב להתחבר לבלנד חצי יבש לא מתוק מידי, בעל נוכחות אך לא שרירי מידי, שכייף ללגום. פוטנציאל התיישנות בן שלוש-חמש שנים לפחות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-14 מילים: מאופציות הלבן-חצי יבש המקומיות היותר טובות לשוקרוט, נקניקיות ושאר מעדני בשר גרמניים/אלזסיים.

מדבר, סמיון-סוביניון 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס 70% ענבי סמיון ו-30% סוביניון בלאן מהרי ירושלים. שני הזנים תססו יחדיו. חמישית מהיין התיישנה על השמרים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות. צבע זהוב. באף הדרים ופרי טרופי. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. צדפות.

דבר המבקר: "חתונה" לא שגרתית בין שני זני בורדו הלבנים – סמיון וסוביניון בלאן. אם לדייק, חתונה היא לא בדיוק העניין כאן. אם כבר, מדובר בבחירת יינן לייצר אפליה מתקנת לסמיון, זן רך ומקסים שלא זוכה לדי קרדיט; בוודאי לא בתעשיית היין המקומית. הסמיון המעודן הוא נותן הטון כאן, כשהאח הבוגר, המבוסס והמיוח"צן – סוביניון בלאן, מגיע לתת קצת גוף. התוצאה מדליקה. יין שהרכות אכן נותנת בו את הטון, אבל שיש בו גם דיוק וחדות במידה מספקת. חומציות טובה, מעט מינרליות. יין מענג, המיועד בעיקר לבעלי חיך מנוסה, שיעריכו את המתינות והרכות שבו. פוטנציאל התיישנות בן שלוש שנים לפחות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: כן ירבו!

מדבר, שנין בלאן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שנין בלאן מרמת הנגב שהתבגרו ללא תוספת עץ. צבע זהוב. באף הדרים ופירות לבנים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים לבנים. דגים ופירות ים ברטבים על בסיס חמאה. צדפות.

דבר המבקר: הנה כוכב הטעימה והכוכב של "מדבר" בכלל, לצד יין האוראנז'. שנין בלאן חומצי, מורכב, חד ומדויק. עם היין הזה כדאי לחכות שלוש שנים לפחות בטרם חליצה. עודנו בייבי כרגע, אך הפוטנציאל שלו אדיר. בסתיו 2016, שלא לומר 2017, הוא יהיה יין אדיר, ככל הנראה מטובי התוצרים הלבנים בישראל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת בהתחשב בפוטנציאל).

בארבע מילים: זה הקטן גדול יהיה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully