וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבעבעים המומלצים למסיבות סילבסטר

25.12.2013 / 12:55

מ-53 ועד 695 שקלים. אבי אפרתי ממליץ על המבעבעים הכי שווים לחגיגות הסילבסטר

סילבסטר בפתח ועמו המסיבות. בסקירה הנוכחית תמצאו מבעבעים מומלצים בכל קטגוריות המחיר. מבסיסיים זולים (עד 70 שקלים) המיועדים למסיבות רבות משתתפים; דרך מבעבעים מוצלחים במיוחד במחירי ביניים (70-140); אל שמפניות בסיסיות (250-300 שקלים) אבל נהדרות; ועד שמפניות יוקרתיות ממש, מופלאות. הרשימה המוגזת והמענגת הזו כוללת בקבוקים בקטגוריות שונות, דרגות יובש שונות ורמות אלכוהול שונות, מקומיים ומיובאים. כל חוגג (אפילו שומרי הכשרות), עם כל תקציב, יוכל לספק בה את מאווייו. לחיים!

תבור, 562, ברוט לבן – 35 שקלים

מבעבע לבן יבש המורכב מ-80% שרדונה ו-20% קברנה סוביניון. הרבה מאד פרי, נטייה מוחצנת מאד, ברוח "העולם החדש", מעט מאד יומרה ותמורה נעימה ורבת חן לכמעט כלום כסף.

Privet Collection-כרמל ברוט 55 שקלים

מבעבע יבש זול ונטול יומרות, שמחירו כמחיר קאווה סתמית, ואיכויותיו מיתמרות הרבה מעבר לשם. זני קולמבאר, שרדונה וויונייה מזכרון יעקב והרי יהודה חוברים יחדיו ליין ארומאטי מאד, עם יובש טוב, חמיצות טובה וסיומת מפתיעה באורכה. לראשונות, סושי וסשימי, סביצ'ה ואוכל תאילנדי לא חריף. (כמעט) אפס יומרה ותמורה יותר מנאה.

טפרברג 1870, ברוט 2012- 69 שקלים

עוד מבעבע מקומי מתון תמחור וחביב. עם 90% שרדונה ו-10% פרנץ' קולומבארד מצליח המבעבע הצנוע של טפרברג לספק לא מעט חינניות ותמורה סימפטית לכסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רוזה ברוט ל'ארטה, קרפנה מלווטי, ונטו, איטליה – 75 שקלים

Carpene Malvolti, Veneto, ItalyL'Arte Spumantistica Rose Brut,

רוזה יבש שמצליח להפתיע מאד באלגנטיות ובאינטנסיביות שלו. 85% פינו נואר ו-15% ענבי ראבוסו. פרחוניות מקסימה באף; המון פרי אדום בחיך. גוף בינוני והתאמה נהדרת למנות על בסיס דגים וגבינות. תמורה לא פחות מאדירה ל-75 שקלים.

ברטנורא, אסטי ספומנטי – 89 שקלים

Bartenura, Asti Spumante

מבעבע לבן, מתוק למחצה, מיקב ברטנורא הכשר, מחבל אסטי שבאיטליה. ממתק קל במיוחד, בסגנון 'ברברה ד'אסטי', המכיל 7% כוהל בנפח בלבד. הייחוד שלו טמון בתעודת הכשרות של היקב. בן לוויה סימפטי לתותים עם קצפת, טירמיסו ועוגות גבינה.

גונזלס ביאס, וילרנאו ברוט נאטור – 89 שקלים

קאווה בסיסית אבל טובה מאד של קונצרן היין הספרדי הענק גונזלס ביאס. 30 חודשי התיישנות. צבע זהוב בהיר. פירותית מאד (תפוחים), מעוגלת, מאוזנת, בעבוע עדין. יופי של אפריטיף. ליגה, שלא לומר שתים, מעל הקאוות הזולות, שאולי עולות פחות אבל גם שוות הרבה פחות.

דנואה, ברוט קלאסיק - 95 שקלים

Denois, Brut Classique

מבעבע לבן יבש מקטגוריית "בלאן דה נואר" (לבן בו משולבים ענבים אדומים) המבוסס על 70% ענבים אדומים (סירה, פינו נואר ומרלו) והשאר – שרדונה. יקב דנואה ממוקם באזור Limoux ונחשב לאחד מיצרני המבעבעים הבולטים בצרפת מחוץ לאזור שמפיין. היין הזה, עם גוף קל-בינוני ומקדם פירותיות מקסים, עושה הרבה שמח בחך ביחסית מעט כסף. מקדם התמורה לכסף שהוא מספק הינו פצצתי, לא פחות. אם התקציב שלכם כולל 100 שקלים בלבד, זה הבקבוק שלכם. להשיג באתר הספק או ב-058-4700001.

פטר יקוב קון, ריזלינג, זקט 2011 – 130 שקלים

Peter Jacob Kuhn, Riesling, sekt 2011

טייק אוף מוחלט, ומקסים במיוחד, על תעשיית השמפניות הצרפתית ותעשיית המבעבעים האיטלקית. "זקט" הוא המונח הגרמני ליין מבעבע והיין הנוכחי הוא חצי יבש, על בסיס ענבי ריזלינג, של היצרן המוערך פטר יעקב קון מאזור רינגאוו. ארומאטי, דחוס, שמנתי משהו, שמח ומלא אופי – המבעבע הזה יספק עונג צרוף ללוגמיו. לצד פשטידות עשירות (קיש לורן), בשרים לבנים מכל סוג ודגים ברטבים עשירים. 130 שקלים קונים כאן המון יין. תמורה מעולה לכסף. אופציה אלטרנטיבית מבעבעת רבת קסם. להשיג באתר היבואן

יקבי רמת הגולן, ירדן, רוזה 2008 - 140 שקלים

בלנד של 70% ענבי שרדונה ו-30% פינו נואר, בקטגוריית "ברוט" (יבש מאד), המיוצר לראשונה. זהו אולי הניסיון המקומי הראשון ליצור רוזה מבעבע רציני. על אף רף התמחור הגבוה – לא היה עד היום מבעבע מקומי במחיר כזה – התוצאה מכובדת. מבעבע ארומאטי, בנוי היטב, עשיר מאד בחיך, עם חמיצות טובה ועידון נאה. יפה מגוון רחב של מאכלים – מעוף, דרך דגים ופירות ים ואפילו בשר עגל וחזיר; ועד קינוחים.

אדמה קוסט ברוט – 230 שקלים

Edme Coste Brut

אם בתחום המבעבעים הזולים, יש לכשרים המיובאים די תחרות מהשוק המקומי, שמפניה כשרה ואף כשרה לפסח, היא סיפור אחר. "אדמה קוסט" היא שמפניה בסיסית בעלת גוף בינוני, מתוקה יחסית לקטגוריית ברוט, פירותית ולא מאד מורכבת. חוגגי סילבסטר שומרי כשרות המעוניינים בשמפניה, להבדיל מסתם מבעבע – הנה הבקבוק שלכם.

דראפייה, קארט ד'אור ברוט – 250 שקלים

Drappier, Cart d'0r Brut

90% פינו נואר מעניקים לשמפניה המצוינת הזו מבנה איתן ועוצמת טעמים. זני השרדונה והפינו מיוניאר מוסיפים עידון ומגע פרי יער רב קסם. זו שמפניה מורכבת, עם בועות מעודנות מאד וטקסטורה נהדרת. ההשתהות שלה בחיך ממושכת והסיומת מצוינת.

וילמאר & סי, גראנד רזרב ברוט – 259 שקלים

Vilmart & Cie, Grand Reserve Brut


להלכה, כולה בקבוק הנחשב בסיסי של בית השמפניה וילמאר & סי; אבל למעשה מדובר באחד הדברים המרנינים ש-259 שקלים יכולים לקנות. 70% פינו נואר ו-30% שרדונה, מגע שמנתי משהו, פירותי מאד, מעודן במיוחד. נסו אותה לצד ארוחת פירות ים מושקעת ותגלו שמפניה שמתחברת נהדר לאוכל מעודן מן הים. חגיגה! להשיג באתר היבואן או ב – 058-4700001.

לואי רודרר, ברוט פרמייר – 289 שקלים

Louis Roederer, Brut Premier

56% פינו נואר, 34% שרדונה ו-10% פינו מונייה מחלקות הגראנד קרו והפרמייר קרו של בית רודרר בשמפיין. רמות העידון של השמפניה הזו מפתיעות במיוחד נוכח העובדה שמדובר באחד היינות הבסיסיים של רודרר. צבע זהוב, פירותיות מלאת חיים ותמורה מצוינת ל-289 שקלים.

רינאר, בלאן דה בלאן – 489 שקלים

Ruinart, Blanc de Blanc

זוהי השמפניה הכי בסיסית של רינאר (Ruinart) – בית שמפניה יוקרתי במיוחד מ-Reims, צרפת. קשה להגזים בתיאור איכויותיה של השמפניה הזו. ניקיון, עידון, קטיפתיות, מורכבות, אולטרא אלגנטיות. ביטוי שלם ומענג לזן השרדונה ולשמפניה בכלל. משקה יוקרתי ועילאי. ללגום לאט, לצד פלטת צדפות משובחת. יקר אבל נהדר.

גראנד אנה 2002, בולינג'ר– 695 שקלים

2002 Grande Annee, Bollinger

יש מבעבעים ויש שמפניות; יש שמפניות ויש בולינג'ר גראנד אנה. היינות שנמהלו לבלנד הזה, המורכב כולו מגפני פינו נואר בוגרות, מגיעים מחלקות "פרמייה קרו" ו"גראנד קרו" בלבד בשמפיין. זה אומר שמדובר ב"High end", לא פחות. חמש שנות השבחה במרתפי היקב העמיקו, השביחו והעצימו את האיכויות של השמפניה הזו. גוף מלא, מורכבות ואלגנטיות אין קץ. "בולי..."היא ביטוי לשמפניה קלאסית בשיאה. אם החלטתם לתת קצת בשחיתות, הנה אפשרות ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully